Dreamgirls the Sequel

24-08-2013 14:40 2728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dreamgirl!



Kijk jij ook al rond op de zwangerpijler? Ben je nog niet zwanger? Twijfel je nog of is het juist je partner die twijfelt? Zijn er andere redenen waarom je nog niet begonnen bent: een studie, trouwen, die grote reis, een verbouwing, door ziekte of onzekerheid over je baan?



Wij zijn de 'Dreamgirls', een groep meiden die dromen over/van een kindje, maar vanwege uiteenlopende redenen nog wachten tot het DE maand of HET jaar is om er voor te gaan.



Hoewel een aantal van ons inmiddels zwanger is, zijn nieuwe dames altijd welkom. Dus droom je ook van een kindje maar moet je ook nog wachten? Klets dan gezellig met ons mee !



Let op: Wij zijn geen maand topic, de bedoeling is dat dit topic oneindig door kan blijven gaan en steeds doorgegeven gaat worden aan meiden die nog moeten wachten! Ook mag je blijven meepraten als je als zwanger bent geworden om de nog wachtende dames van goed advies te voorzien en voor de nodige 'moral support' die we elkaar hier graag geven.



Hier nog onze 'mores':

Ego-posts bestaan niet. We zijn er hier voor elkaar om elkaar te steunen. De vrijheid om hier te kunnen praten over wat je dwarszit moet er dus gewoon zijn.Echo-posts bestaan, vooraf superspannend en achteraf leuk om te lezen!het is hier dpo (days past ovulation) of MBD(maybe baby/bloody day) niet nod, want hoe zeker weet je dat je niet ongesteld wordt? Bovendien pijnlijker qua terminologie als je dus idd ongesteld bent geworden.Een inwijdingsrite willen we de dreamgirl newbies wel mee geven. Schrijf een monsterpost, je weet wel zo'n heeeeeeeeeele lange post. Pas als je die hebt geschreven, ga je op voor de volgende stap op weg naar een volwaardig dreamgirlslidmaatschap U zult slechts klussen aan uw huis. Oké oké aan de auto mag ook. In bed doen wij andere dingen.

Hier zijn we begonnen met dromen

Ons vorige topic





Deze dames zijn al gericht aan het dromen



NaamStart BijzonderhedenMissBalou 💗 👶🏼 MissMystique 💗 👶🏼 Celine 💗 uitgerekend begin sept!Ariadne83 💙 uitgerekend eind sept!Endomiel 💗 uitgerekend eind sept! Butterfly uitgerekend half dec! Syllie_87 uitgerekend dec/jan! Druifjegestartonregelmatige cyclus/pcos?Star30gestartpcos?Floepertgestartonregelmatige cyclusJannaKruidentheetjeLauraKStrikje gestopt met de pil in april '15 getrouwd! 👰🏼 .... .....



Deze dames gingen ons al voor : NYC, Liene, Kim2013, Zonnebloem87, Lorelay, Bloem1988, Nearly, Klaprooss, Isabella, Tink, Whoosy, Leonita, Cheery, Soshanna, Sjalalaan, Loveisdancing, xTulp
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die (bijna) gaat starten: denken jullie eraan op op tijd (6-8 weken voor je start met zwanger proberen te worden) met foliumzuur te beginnen?!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Soms is het hier zo stil en dan ineens weer gezellig druk! Heel spannend dopje! Echt gek lijkt me het ! Dat wachten vooral, kan daar nooit zo goed tegen:D dat je test zou ik ook gedaan hebben hoor! Je weet maar nooit denk ik dan vooraf.



Wij gaan het straks even over de bruiloft hebben. We hebben nog geen datum en daar kan ik niet tegen en hij is zo van ach als we 3 opties ofz hebben is t prima toch kunnen we wat schuiven.. Grrrrr.. Maar t grote isue is gewoon dat ie nog niet op zn knieen is gegaan:D hAha.. Wil t gewoon tegen iedereen vertellen, een datum hebben en alles kunnen vastleggen. Dat kan pas na de grote vraag van hem aan mij! En ja, daar heb ik precies geen invloed op en frustreerd me grrr.. Maarja, geduld is een schone zaak? Maar als ik fotograven etc. mail krijg ik van allemaal de reactie dat een datum plannen heel belangerijk is want veel dagen zijn al gereserveerd! Krijg daar stress van want dan is datgene wat ik vast precies graag wil al bezet..



We zullen het wel zien!



Fijn weekend !!
Alle reacties Link kopieren
@Missbalou: 10sept is al snel; leuk! En hoe was de tweede meting van je bloeddruk gisteren?



@Cheery: fijn dat het goed gaat! En inderdaad lekker aan de dropjes (en misschien ook zoethoutthee en sterrenmunt als je dat lekker vindt, want dat schijnt ook bloeddrukverhogend te werken)



@Endomiel: leuk!!! De pup natuurlijk, maar ook dat de pil nu definitief 'aan de wilgen hangt'. Wordt een spannende tijd dus. Zo zou ik het graag ook willen doen, de eerste paar maanden gewoon even kijken hoe het gaat en pas daarna tempen en apps bijhouden. Maar wel op naar de drogist voor foliumzuur! (of slikte je dat al)



@Banaantje: haha, dus jullie gaan zeker trouwen, maar je wacht nog op een aanzoek?! Weet je vriend dat ook, want mannen kunnen heel praktisch zijn en denken 'zo, dat is geregeld' (want afgesproken te gaan trouwen en bezig een datum te plannen) en als vrouw maar wachten op een aanzoek. Maar goed, niet alle mannen zullen zo zijn hoor, want ik hoor ook wel romantische verhalen van sommige vriendinnen of bv hier op het forum.

En datum prikken is an sich trouwens wel heel handig; ligt er natuurlijk een beetje aan hoe groots jullie het willen vieren, maar veel locaties en fotografen worden altijd ruim van tevoren geboekt. En ook voor de jurk is het vaak ook wel máánden uittrekken voordat die gereed is.



@Dopje: oh, wat spannend!!! Zeker omdat je cyclus dan nog niet helemaal bekend is, zit je dus nog wel een week in spanning (tenzij je eerder ongesteld zou worden). Misschien de alcohol bij de bruiloft toch even laten staan?!

Wel goed te lezen dat je er toch redelijk nuchter in kan staan (zo komt het over op het scherm in elk geval): wel heel spannend en leuk wanneer het 'raak' zou zijn, maar ook prima als er nog wat tijd overheen zal gaan.



Enne, stomme vraag misschien maar hoe merk/weet je dat je veel cervixslijm hebt? Of is dat gewoon je afscheiding? (ziet nu voor zich hoe vrouwen met een 'peilstokje' hun vagina ingaan om de dikte van het slijm te bepalen, net als de ijsmeesters bij de Elfstedentocht doen. Sorry, heb een te levendige fantasie...



Ik ben trouwens gestopt met de Diane, deels vanwege de verhalen. Een nichtje heeft trombose en de laatste tijd kwamen steeds meer van die verhalen in het nieuws. Hoewel de huisarts zei dat er bij mij waarschijnlijk geen verhoogde kans op trombose zou zijn, omdat ik hem al járen zonder problemen slikte, leken wat minder hormonen me eigenlijk ook wel goed. En ik was wel benieuwd hoe mijn huid erop zou reageren; een van de redenen dat ik Diane slikte waren huidproblemen. Maar dat gaat gelukkig goed.



Alle cyclus-apps laat ik voorlopig nog voor wat ze zijn; ben nu toch nog aan de pil dus heeft ook weinig nut. Binnenkort weer een nieuw doosje halen; het laatste wellicht...??
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies,



Hier ben ik weer na een weekje zon, zee, strand. Wat een fantastische week vol luidop fantaseren over reisjes met ons kindje en spelen in de zee en op het strand Hij heeft duidelijk een klik gemaakt want hij noemde zijn eigen al pa en dat hij ook een bootje ging kopen om mee op zee te roeien bij ons kindje als die oud genoeg is. En ik luisterde en schreeuwde HOERA in mijn eigen!!



De planning van te stoppen bij de trouw lijkt dus werkelijkheid te worden. Nog 230 dagen tot de trouw en 219 dagen tot het laatste pilletje



Sorry voor het me-postje maar ben zoooo blij en kan er met niemand anders over praten
Alle reacties Link kopieren
Ariadne, lief dat je ernaar vraagt ipv gisteravond is de vk vanmorgen geweest omdat dat haar beter leek. Vanmorgen was m'n bloeddruk 140/70, dus een stuk beter dan de 150/95 van afgelopen woensdag voor nu mag ik dus ook bij de vk blijven en houden ze de bloeddruk goed in de gaten. Mocht hij toch weer hoger worden, moet ik waarschijnlijk alsnog naar de gyn, maar dat zien we dan wel weer



Spannend voor de ladies die hun startdatum inmiddels weten of naderen :-D hopelijk weer snel nieuwe zwangeren hier en idd; vergeet niet tijdig met foliumzuur te beginnen!!
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Haha ariadne, ja dat weet hij wel:p

Het is alsof alle mensen om ons heen ruiken dat we er zo mee bezig zijn, ineens vragen ze: en wanneer gaan jullie trouwen dan. Gister mijn zus ook... Ja en dan zeg ik maar: eerst sparen. Pfff kwil t gewoon vertellen!



Oh wat heeerljjk strikje!! Ik herken het, op vakantie lijkt dat nog stterker als je al die heerlijke kindjes ziet. Die leuke papas en mamas , echt leuk! Wanneer gaan julllie precies trouwen?



Succes missbalou!! Super fijn dat het nu beter is!
Alle reacties Link kopieren
Ariadne ik ben ook gestopt met de Diane door alle negatieve nieuwsberichten. En tot nu toe geen moment spijt van gehad! Mijn vriend vond het idee toen wel even wennen maar het is mijn lijf en ik beslis! Ik ben direct maand erna ongesteld geworden en zit nu gemiddeld op een cyclus van 31 dagen.



Deze maand ook begonnen het bijhouden van mijn temp. Ik ben benieuwd wanneer mijn eisprong nu precies plaatsvind. Verder aftellen naar Bali over 2 weken. Mijn plan is om daar met vriend een concrete maand af te spreken voor het starten met proberen. We hadden vorige week goed gesprek in de auto en toen hebben we afgesproken dat we in 2016 ouders willen worden wat betekend dat we ergens in 2015 starten. Daar heb ik het toen bij gelaten omdat ik dat al een hele stap vooruit vond.



Iemand nog tips om het gesprek op vakantie goed te laten verlopen?
Alle reacties Link kopieren
@Banaantje: wij trouwen op 18 april. Ik heb een hele planning gemaakt van hoe ik mijn pil moet nemen zodat mijn laatste stopweek in de week van de trouw valt en 14 april de eerste pilloze dag is



Uw verhaal over het trouwen lijkt enorm op dat van mij. Wij hadden het al bijna 2 jaar over trouwen. We hadden al naar foto's van bruidstaarten en al gekeken maar de vraag kwam maar niet. Tot ik ineens te horen kreeg dat ik een ring mocht kiezen. En dan heeft hij me nog zo'n 2-3 maanden laten wachten terwijl ik wist dat hij een ring had. Verschrikkelijk! Maar ik heb wel de datum mogen kiezen waardoor ik natuurlijk een datum minder als een jaar gekozen heb.



Ik heb er lang mee in mijn hoofd gezeten dat ik een jaar ouder ga zijn als ik altijd gehoopt had om aan kinderen te beginnen. Nu kan ik het een beetje los laten omdat ik besef dat ik toch nog jong genoeg ben en dat het belangrijker is om ons huis en financien goed in orde te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Strikje, lekker plannen dus voor de bruiloft leuk!

Houd je er trouwens wel rekening mee dat het ook een tijdje kan duren voor je zwanger raakt? De kans dat het meteen raak is, is er wel, maar is zeer klein. Sommigen doen er een half jaar, een jaar of zelfs langer over, om wat voor reden dan ook. Er zijn meiden hier in de groep die daarover kunnen meepraten.



Vanzelfsprekend hoop ik wel van harte dat het snel lukt en je snel na de bruiloft zwanger bent



Travelbird, ik heb niet echt tips voor het gesprek in jullie vakantie. Gewoon aangeven dat je het erover wilt hebben en aan hem vragen hoe hij erover denkt. Probeer niet teveel van te voren te plannen hoe het gesprek lopen zal, want dat weet je toch nog niet. Ik vond het ook spannend om er met mijn lief over te beginnen, maar heb heel duidelijk aangegeven dat ik zelf wel graag op korte termijn zou willen starten en dat ik me afvroeg hoe hij erin stond. Daar is dus uiteindelijk ook een startmoment uit voort gekomen waar ik naartoe kon leven vanaf dat moment wel prettig maar het helpt niet tegen de rammels



Banaantje, ik ben vrij open geweest over het feit dat wij ervoor gingen. Achteraf gezien had ik het misschien wat beperkter moeten houden, maar iedereen heeft zich keurig gedragen wat betreft het ernaar vragen steeds er is maar 1 persoon geweest waarbij is spijt had dat ik überhaupt iets gezegd had. Zij maakt(e) er namelijk een wedstrijdje van. Bijzonder vervelend en heb dus ook bewust wat afstand genomen, omdat ik er pissig van werd en daar geen zin in had. Welke idioot bedenkt het ook om er een wedstrijd van te maken. Net of je het over een baby op bestelling hebt Ben benieuwd hoe ze gaat reageren als ze hoort dat ik zwanger ben ze zal wel jaloers zijn. Er zijn 2 hele goede vriendinnen waar ik wel heel open over alles kon praten, ook tijdens het proberen zwanger te worden (zij zijn nu ook de enige die nu weten van mijn zwangerschap). Dat vond ik wel fijn dus wellicht heb jij ook iemand in je naaste omgeving waar je dat mee kunt bespreken? Doe wat jij/manlief zelf fijn vinden!
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn schoonzus heeft het 2 jaar geduurd en ze heeft ook een miskraam gehad dus die schrik zit er echt wel in bij mij. Ik hoop dat het binnen 3 - 6 maanden zal lukken maarja dat is afwachten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
@Missbalou: wat fijn dat je bloeddruk een stuk lager was. Misschien toch wat spanning dan geweest. En een geruststelling dat mocht het alsnog hoger worden, je doorverwezen wordt naar de gyn.

Wat naar trouwens van die 'vriendin' om er een wedstrijdje van te maken. Daar kan ik me nou helemaal niets bij voorstellen. Snap wel dat je even wat meer afstand houdt en haar nog even niets vertelt.



@Travelbird: ik ben wel overgestapt naar een andere, lichtere pil. Dus hier nog geen zicht op mijn eigen cyclus, maar goed, dat komt dan vanzelf wel.

Nog maar twee weekjes tot je vakantie; heerlijk hoor. Breng het gewoon eens ter sprake op vakantie, niet teveel druk erop. Vraag of hij een idee heeft wanneer hij zou willen beginnen. Enne, als je al besproken hebt dat jullie in 2016 wel ouders zouden willen worden, als je dan begin 2015 start is het zo 2016 voordat er een baby is, ook als je heel snel zwanger zou raken.



@Strikje: leuk joh! Fijn dat het zo'n leuke week was. En de baby-kriebels nu volop hun gang kunnen gaan.

Op zich snap ik het plannen van het stoppen met de pil wel, maar wel goed te lezen dat je ook realistisch bent over de kansen. Je zegt trouwens 14 april je eerste pilloze dag te hebben en de 18e te trouwen; ik neem aan dat je met eerste pilloze dag dan de eerste dag ná je 'stopweek' bedoelt?!





Hebben de zwangeren en dreamers trouwens met hun partner al eens gesproken over de werkverdeling als er een kindje zou zijn. En dan bedoel ik hoeveel dagen jij en je partner zouden willen werken. Bij ons is het zo dat vriend graag naar 4 dagen zou willen gaan en ik naar 3 dagen. Misschien 28uur en dan de eerste periode ouderschapsverlof, maar om daar echt n besluit over te nemen is er nog meer dan genoeg tijd. Dit is dan iets waar wij het onderling al over gehad hebben; zelfs al rekening mee gehouden bij het kopen van het huis. Dat we het op anderhalf salaris nog makkelijk zouden kunnen betalen.

Ik merk dat er in mijn omgeving best veel vrouwen zijn (naast 2 thuisblijfmoeders) die toch weer naar 32 uur gaan (evt in begin 4 uur ouderschapsverlof) en dat de man dan fulltime blijft werken. Wel een verschil met een generatie eerder heb ik het idee: die vrouwen werken veelal 3 dagen. Weet niet of dat een nieuwe beweging is, of dat dit toevallig een patroon bij ons op het werk /vrienden/familie is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ariadne,

14 april zou idd de eerste pilloze dag na de stopweek zijn. Dan heb ik mijn regels wel bij de vrijgezellen maar dat is niet zo erg. Ik zie er meer van af voor ze echt begonnen zijn en de eerste dag. Dan ben ik zeker dat ik mijn regels niet heb bij de trouw en is er ook praktisch geen kans dat ik al zwanger ben en niks kan drinken. Maar voor mijn gevoel is het wel goed want dan zijn we er toch eindelijk aan begonnen.



Wij hebben tijdens onze vakantie ook al afgesproken dat ik 4/5de ga werken, dat de kleine 1dag naar zijn mama gaat die halftijds werkt en 3 dagen crèche/onthaalmoeder. Ik zou ook een trein later nemen zodat de kleine pas om half 8 nr de opvang moet. Hij zou de kleine kunnen gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
@MissBalou: Jeej! Inderdaad fijn van je bloeddruk! Nu hopen dat ie zo blijft. Gaat verder alles goed met jou? En heb je last van kwaaltjes? Had jij trouwens het gevoel dat je wist dat het raak was, of kwam dat echt pas na de test?



@Ariadne: Haha, ik vond het mooi beschreven hoe je voor je zag dat vrouwen hun cervixslijm meten. Maar daar hoef je werkelijk niks voor te doen, want je zult zelf merken na het stoppen met de pil, dat je op je vruchtbare dagen daar niet om heen kunt. Als je naar het toilet gaat kan het zijn dat het er bij wijze van spreken gewoon uitloopt. (Once again: sorry! )



@Werkverdeling: Goeie! Dat kan echt een lastige beslissing zijn. Wij hebben wat dat betreft een riante positie. Ik werk 3 dagen onder een vast contract en de andere 2 dagen freelance ik. Dat is perfect, want ik denk dat ik in het begin met een baby gewoon drie dagen zal werken en de klussen even zal laten liggen. Naarmate ik weer meer energie krijg kan ik weer dingen op gaan pakken. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en is dus heel flexibel in zijn werktijden. Hij kan makkelijk even wat minder werken, of 's avonds en dan overdag voor baby zorgen. Natuurlijk niet 5 dagen in de week, want er moet ook gewerkt worden, maar dat de flexibiliteit er is, scheelt. Ik zie ook veel dat ouders 4 of 5 dagen blijven werken, maar lang niet iedereen wordt daar gelukkig van. Maar ja, met sommige banen moet je wel. En het is natuurlijk heel persoonlijk. Zou je het moeilijk vinden om naar 3 dagen te gaan omdat je ergens vind dat je meer zou moeten werken (terwijl je dat misschien helemaal niet wilt)? Ik herken dat namelijk wel.



@Travelbird: wat heerlijk dat je Bali (en goede gesprekken) in het vooruitzicht hebt! Ik zou het inderdaad niet te veel proberen voor te bereiden. Gewoon op een fijne romantische avond met een open vizier het gesprek in gaan en dan niet met als doel om een startdatum te ontfutselen, maar met als doel vanuit oprechte interesse uit willen vinden hoe je vriend zich voelt m.b.t. starten. Ik denk hoe meer je hem in zo'n gesprek de ruimte geeft, hoe meer hij zich vrij voelt om erover te praten. En ook open proberen te staan voor welk antwoord er dan ook komt.



@Strikje: wat spannend dat je al zo aan het plannen geslagen bent! Allemaal mooie dingen in het vooruitzicht. Ik hoop voor je dat je menstruatie ook precies doet wat je hoopt.



@Banaantje: En, issie al op de knieën gegaan? Of: heb je'm al verteld dat ie op z'n knieën moet? Ik hoop voor je dat je het gauw van de daken kunt schreeuwen.



@hier: Nog steeds geen ongesteldheid te bekennen en wel een hoop kwaaltjes (vooral MOE en steeds lichte druk/krampjes vooral aan de linker kant vlakbij de lies. En ik heb het gevoel dat ik nu al vaker moet plassen, maar dat zal wel ingebeeld zijn). En daarbij een steeds sterker wordend geloof dat het wel eens zo zou kunnen zijn. En Ariadne, ja het ene moment ben ik er vrij ontspannen onder, maar vanmorgen weer een negatieve test (die niks zegt omdat ik eigenlijk vrijdag pas kan testen, maar ik kon weer niet wachten!) en dat werkt wel heel ontnuchterend. Echt irritant hoe lang dat wachten kan duren. Terwijl elke uitslag goed is, dus waar maak ik me druk om. Maar 's nachts lig ik dan toch te denken over wie ik het wanneer zou gaan vertellen en hoe.... Ndus. Iets met geduld.
MissB, wat fijn dat je bloeddruk weer wat beter was op een rustig moment. Hopelijk blijft het goed. Hoe gaat het verder? Al druk aan het plannen en spulletjes aan het halen of stel je dat nog even uit? Flauw van je vriendin om er een wedstrijdje van te maken, des te vervelender als het dan niet lukt. Gelukkig hoef jij je daar niet druk over te maken, je kunt lekker in stilte genieten van jullie kleine geluk.



Ariadne, dat slijm dat is wat he! Ik ging er vanuit dat ik vanzelf wel wat zou merken in veranderend slijm, maar ik ben inderdaad ook niet van plan om op zoek te gaan. Ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat.

Over de werkverdeling hebben wij het al geregeld gehad. Ik kan mijn uren vrij flexibel indelen en mijn vriend werkt op dit moment bij een hele flexibele werkgever. Onze voorkeur gaat uit naar beiden 4 dagen werken, en dat is voor ons ook haalbaar. Vanwege de pup zijn we al druk bezig met het verdelen van de tijd dat een van ons thuis is, en dat gaat ook heel vloeiend. Nu nog in de praktijk brengen ;)



Dopje, spannend hoor! Ik weet precies hoe je je voelt, na mijn eerste negatieve test dacht ik ook nou het was vast te vroeg en we zien het over een paar dagen wel. Ondertussen word je je hyper bewust van ieder belletje of krampje in je buik. Bij mij trok het overbewuste na de tweede test wat weg, maar nogsteeds denk ik dat ik dingen voel en dat ik misschien toch te vroeg heb getest. Gelukkig heb jij iets meer zicht op je normale cyclus, ik ben benieuwd wat er vrijdag uit de test blijkt!



Travelbird, de vakantie komt al lekker dicht bij! Probeer het gesprek lekker rustig aan te doen. Verder denk ik dat je er niet te vroeg in de vakantie over moet beginnen, misschien dat je vriend zich dan wat opgejaagd voelt. Maar verder zul je zelf wel merken wat een goed moment is, en het is nooit verkeerd om je gevoelens te uiten naar je partner! En verder wat dopje zegt, vraag hem om zijn mening en laat hem rustig nadenken als hij dat nodig heeft. Ik merk aan mijn vriend dat hij pas echt over deze dingen na gaat denken als ik er naar vraag, dus soms duurt het wat langer voor ik een antwoord krijg.



Strikje, wat fijn dat je je planning al helemaal uitgedacht heeft, het aftellen lijkt me zo wat makkelijker met een concrete datum in het vooruitzicht. Hopelijk gaat alles zoals gepland!



Voor iedereen die zich zorgen maakt, ik ben braaf begonnen met de zwanger worden vitamines met foliumzuur en omega vetzuren. Ik eet namelijk nauwelijks vis (eigenlijk alleen kibbeling ) dus die toevoeging leek me wel handig. Ondertussen begin ik de gevolgen van het ontpillen te merken, ik krijg pukkels voor de pil had ik nooit pukkels en toen ik hem wel slikte alleen af en toe in mijn stopweek, maar sinds een week ontwikkel ik steeds kleine pukkeltjes rond mijn neus en voorhoofd. Ook is mijn huid in het algemeen vetter geworden. Hopelijk trekt het weer weg als mijn hormonen wat stabieler worden...

Verder heb ik wat minder tijd om te rammelen nu we druk bezig zijn met de pup. Zaterdag zijn we bij de fokker wezen kijken Ik ben van alles aan het uitzoeken over hondenvoer want daarmee kun je blijkbaar ook alle kanten op, en daarnaast kijken we naar hondenscholen in de buurt en allerlei andere spulletjes die we nodig gaan hebben. Ik maak me nu al zo druk en kan al niet wachten tot hij oud genoeg is om met ons mee te gaan! Dat gaat nog wat worden als ik straks 8 maanden op een baby moet wachten...
Alle reacties Link kopieren
Dopje, het gaat eigenlijk best goed! Mag zeker niet klagen de kwaaltjes komen en gaan een beetje. Misselijkheid nog met vlagen, vreetbuien, opvliegers, pukkels en de hele dag honger. De pijnlijke borsten zijn ook minder, alleen als ik m'n beha uittrek voelen ze als bakstenen, maar dat zakt vrij snel af. Ik wist niet van te voren dat ik zwanger was. Ik had pijnlijke borsten (wat ik vaker had tijdens menstruatie) maar daar kreeg ik al vrij vroeg last van. Dat wekte wel mijn argwaan net als een kleine tussentijdse bloeding, wat achteraf wellicht de innesteling zou kunnen zijn geweest. Maar toen ik de test deed ging ik er heel erg (net als de keren ervoor) vanuit dat het negatief zou zijn. Ik was dus enigszins in shock toen het wel positief bleek



Endomiel, nee ik koop nog niks en bereid ook nog niks voor. Vind het nog steeds een beetje onwerkelijk en denk dat dat pas veranderd als ik een kloppend hartje heb gezien volgende week tot die tijd ben ik nog vrij voorzichtig en onzeker eigenlijk.



Nou ik ga nog weer even hard aan de bak! Tot later
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Alle reacties Link kopieren
@Dopje; haha, geen idee had ik over het cervixslijm. Ben ooit wel n tijdje pilvrij geweest, maar kan me dat soort 'slijmtoestanden'niet herinneren. Maar goed, we zien het vanzelf wel tzt.

Met werk heb ik nu een volledig contract (is 36u bij ons in de zorg) en doe daarnaast nog n uurtje of 2 per week wat voor een particuliere praktijk. Daar ben ik wel mee aan t afbouwen; was eerst 4-6u per week namelijk. Ik denk dat ik wel graag naar 3 dagen wil, maar nu ik zoveel mensen over 4 dagen hoor, voel ik me dan soort van 'lui'. Is natuurlijk onzin. Voor mijn werk kun je op zich prima een leuke functie hebben in 3 dagen, en ik hoef geen manager ofzo te worden, dus dat zijn de bezwaren niet. Zit meer tussen mijn oren denk ik.



Spannend hoor, je geduld wordt dan ook wel, op de proef gesteld. Nog maar n paar dagen wachten en dan kan je testen!



@Strikje; strakke planning dan . Maar inderdaad slim om je menstruatie niet op je trouwdag te laten vallen. Dat 'gedoe' wil je er dan niet bij hebben.



Het eten is hier klaar, dus ga aan tafel: fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Even een kleine update: ik ben gisteren ongesteld geworden. Once again another victim, fooled by her body... Ik ben wel echt vele malen heftiger ongesteld dan ik normaal gesproken ben, dus heb nog steeds het gevoel dat er misschien wel iets was. Maar ja, het heeft helemaal geen zin om daar te lang bij stil te staan, dus ik ga gewoon genieten van een heerlijke vakantie die me vanaf zaterdag te wachten staat. Eerst morgen nog even de zoveelste bruiloft.



Tot over 1,5e week dames!
Alle reacties Link kopieren
Dopje, he wat jammer. Maar zo lezen ben je er aardig relaxed onder gelukkig.

Voordeel is inderdaad dat je nu nog even lekker kan genieten van alle hapjes en drankjes die je wilt op de bruiloft en vakantie. Geniet ervan!



En het is weer weekend!! Jippie, zin in, want het waren redelijk lange dagen deze week. Net nog even ge-bbqed, waarschijnlijk de laatste keer dit jaar, dus goed van genoten
Alle reacties Link kopieren
Strikje, een menstruatie tijdens je bruiloft lijkt me idd ook niet zo'n geschikt plan



Dopje, wat jammer! Maar hopelijk heb je wel genoten van de bruiloft en kun je inderdaad ook lekker ongestoord drankjes drinken op vakantie



Ariadne, heerlijk weekend inderdaad! Had gister ook al een dagje vrij, dus lekker lang weekend dit keer nog leuke plannen/dingen gedaan?



Hier gaat het goed. Naarmate de echo dichterbij komt wordt ik wel weer wat onzekerder, maar ik probeer positief te blijven verder voel ik me echt een vet varken, ondanks dat ik nog niet zoveel ben aangekomen.. Maargoed, dat zal er in de komende weken niet beter op worden gok ik fijn weekend ladies!!
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, kennen jullie me nog? Ik ben hier al heel lang niet meer geweest, sorry daarvoor, maar ik moet echt even mijn ei kwijt, ik hoop dat jullie het niet erg vinden.



Vanmorgen zat ik bij de huisarts omdat ik al 5 weken aan het bloeden ben en iedere keer ontzettende buikpijn heb. Ik was het nu wel zat, willen we eindelijk proberen zwanger te worden ligt mijn cyclus ineens overhoop

Of ik zwanger zou kunnen zijn vroeg de huisarts? Nou nee, dat geloof ik niet. Huisarts wilde toch een test doen en ik dacht nog; die is gek hoor, ik heb dat heus wel door als ik zwanger zou zijn

Huisarts kwam al snel terug, met test, inclusief dikke vette tweede streep Whut? Blijkbaar heb ik een hoop hormonen in mijn lijf, want die streep verscheen gelijk. Ik snap er niets van.... Het schaamrood steeg me gelijk naar mijn wangen, ongesteld = niet zwanger en ik heb lekker aan de wijn gezeten de afgelopen weken. Hoe stom kan ik zijn! Nooit, maar dan ook nooit heb ik een moment gedacht dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Ja, ik heb onbeschermde seks gehad, maar zodra het eerste bloed verscheen wat mij toch echt deed denken aan een gewone menstruatie ben ik helemaal niet meer van een zwangerschap uitgegaan. Dat ik bleef/blijf bloeden deed mij aan van alles en nog wat denken, behalve een zwangerschap. Ik zei nog heel dom tegen de huisarts; ik dacht echt dat ik het wel zou merken. Zere borsten of misselijk of moe of emotioneel, gewoon iets.



Nou ja, er kunnen 2 dingen aan de hand zijn nu; of ik heb een (lange) innestelingsbloeding, of een miskraam. Ik ga zelf gemakshalve maar uit van dat laatste, maar jeetje, ik ben toch wel een beetje in shock. Eigenlijk weet ik dus nog niets. Hoe lang ik zwanger ben/was, geen idee. Volgende week maandag moet ik terug, tenzij ik erger ga bloeden of ondraaglijke buikpijn krijg, dan moet ik eerder.

Verder kan ik alleen maar afwachten...



Liefs, Kruidentheetje.
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Hey dreamgirls!



Jeetje kruidentheetje, dat is schrikken! Ik kan me voorstellen dat je daar niet zomaar vanuit gaat! Hoe veel bloed heb je dan? Ik hoop voor je dat het geen miskraam is.



Hier weer een sollicitatie de deur uit gedaan, hopelijk krijg ik nu toch eindelijk een keer de functie die ik wil en kunnen we volgend jaar beginnen. Aan de andere kant, misschien wil ik dan ook wel eigenlijk sowieso een jaar in die functie werken voordat ik zwanger word....pfff dilemma's.



MissBalou, spannend dat de echo eraan komt! Hoe veel weken ben je nu?



Dopje fijne vakantie! Jammer dat je lichaam je zo voor de gek kan houden. Hopelijk volgende keer beter



Wat betreft werken als de baby er is: man en ik hebben het er wel over gehad dat de dan beide 4 dagen gaan werken. We werken nu allebei 4,5 dag. Mogelijk kan ik later ook wel 4x9 werken dus alsnog 36 u maar wel een dag vrij. Als dat mogelijk is, zou ik dat denk ik ook wel willen.



Leuk Endomiel dat jullie een pup krijgen! Ik houd ook mijn hart vast voor als ik ga stoppen met de pil. Ik ben een paar jaar geleden een tijdje gestopt met de pil en toen werd mijn huid ook zeer onrustig. Eigenlijk uit nood toen na een paar maanden weer gestart met de pil. Het duurde toen trouwens ook wel even voordat de reguliere cyclus weer op gang kwam. Super spannend dat jullie er nu ook voor gaan!



Travelbird: veel plezier op vakantie! Mijn ervaring is ook dat op vakantie je toch net iets meer tijd voor elkaar neemt en ook de tijd neemt om te praten over toekomstplannen. Ik ben heel benieuwd naar hoe het zal verlopen en wat jullie afspreken! 2015 is het al heel snel!
Alle reacties Link kopieren
Hey butterfly, het bloeden is soms veel (te veel voor een inlegkruisje), maar meestal kan ik het wel met een inlegkruisje af. Soms alleen bloed, soms heel kleine stukjes weefsel. Dus er zal wel iets niet goed zitten. Maar ja, als het een miskraam is, waarom zet het dan niet door en had ik vanmorgen een knal positieve test onder mijn neus terwijl ik al 5 weken aan het vloeien ben?

Schiet mij maar lek, ik snap er geen bal van.
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Jeetje kruidentheetje, heftig hoor!! Ben benieuwd en hoop op een goede afloop!



Butterfly, ja zeker spannend dat de echo eraan komt volgens mijn berekening ben ik morgen 10 wkn, dus met de echo 10+1. Ben benieuwd of mijn berekening ook juist is, of dat de vk toch gelijk heeft en ik 4 dgn verder ben!



@hier, Gisteravond ben ik me wel ff rot geschrokken, had ineens helderrood bloedverlies. Heb een tijdje moeilijke ontlasting gehad en dat gaat nu eigenlijk best goed, maar dat zorgde nog wel eens voor een beetje roze afscheiding door het persen, maar nu toch helderrood bloed en ook meer qua hoeveelheid, na de ontlasting. Hopelijk was het maar een adertje, omdat ik geen pijn had verder en het ook na een uurtje ofzo ophield met bloeden. Maar het maar me wel weer ff onzeker... Zal blij zijn als de echo woensdag achter de rug is, dan weet ik tenminste of het goed zit en het hartje klopt, of niet.. Ik houd jullie op de hoogte!
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Alle reacties Link kopieren
Zo kruidentheetje; heftig hoor. Je lichaam kan gekke streken uithalen, dus proberen even rustig af te wachten lijkt het beste, al zal dat niet zo makkelijk zijn. Wel goed dat de huisarts het goed opvolgt en je volbende week terug moet komen.

En wat betreft de wijn; tja, je wist het niet! Probeer dat in elk geval van je af te zetten, want stress erover hebben is nog veel erger.



Butterfly; lastig inderdaad al die keuzes mbt werk. Zeker als je op n mooie functie zit te azen. Anderzijds, om het in perspectief te plaatsen; je moet nog jaren werken en wat is dan die paar maanden verlof, ook in een nieuwe functie.

(heb gemist wat voor soort werk je doet, maar is het ook in de zorg? Vanwege de 36uur)



Balou: spannend hoor, nog maar twee dagen tot de echo. Hopelijk is het bloedinkje dat je had inderdaad gewoon iets van een adertje.
Alle reacties Link kopieren
Wooow kruidentheetje, dat het dan maar snel terug maandag... verlies je ondertussen nog steeds bloed?



@ MissB : veel succes morgen. Hopelijk hoor je het hartje kloppen van uw dochtertje/zoontje.



Ik ga deze week een nieuwe doos voor een jaar vd pil moeten kopen. De gedachte dat het de laatste is en niet helemaal gebruikt gaat worden voor de gezinsuitbreiding geeft wel een fijn gevoel.



Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven