Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Estrellas!

Heel veel sterkte Estrellas!!!
Alle reacties Link kopieren
Die waardes zeggen me heel weinig maar ik begrijp dat het niet goed is.... sterkte! Komt er iemand mee naar het ziekenhuis?
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels weer thuis.

Bd zakte na een half uur liggen. Urine was schoon. Bloed geen gekke dingen behalve een heel laag ijzer. Dus nu aan de pillen.



Maaarrrrrr wie heeft er een vlucht geboekt en is vanavond thuis??!!

Yes!!! :-D



Baal nu wel dat Mini bij mijn ouders is en daar blijft slapen. Wil mijn kleine man bij me hebben!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm fijn dat je weer thuis bent en dat je man er vanavond ook weer is! Kun je mini niet laten brengen? Geniet er maar van en laat Nano dan maar gezond ter wereld komen! Hou je taai meid.
Ik kom even uit de meeleesstand. Wat fijn dat je man er al bijna is. Dat de kleine nu ook maar snel mag komen zodat jullie zo lang mogelijk met jullie gezin kunnen zijn. Veel succes de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Ja, inmiddels geregeld. Mini komt lekker naar huis na het avond eten dan kan ik nog even met hem kroelen en haalt zijn papa hem morgen uit bed!

Ik ging vanmiddag ook met zo'n raar gevoel weg, wil mijn ventje gewoon lekker bij me hebben vandaag.



Voor nu even mijn rust proberen te vinden weer.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!




Wat ben ik blij, wat ben ik blij, wat ben ik bij voor jullie!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Doreia: wat heerlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn te lezen dat je man al snel naar huis komt! En je straks even met mini kan knuffelen.

Gelukkig was de controle in het ziekenhuis goed, jullie kleine nano houdt het spannend en wacht nog even op zijn papa. Hopelijk rust je een beetje uit vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk nieuws! Ik ben zo ongelofelijk blij voor jullie

Geniet van dit samenzijn en deze tijd alleen met Mini
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
Alle reacties Link kopieren
Vanavond!?!!! Waaaaaauw!! Ik ben zo blij, laat jullie lieve Nano maar komen vanaf morgen, jullie zijn er klaar voor en je hoeft het niet alleen te doen
Alle reacties Link kopieren
Zit hier bijna met tranen in mijn ogen omdat je man vanavond lekker thuis bij je is. Zó blij ben ik voor je!

Heerlijk voor je! En nu op naar een voorspoedige bevalling!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dat is ongelofelijk goed nieuws!!!

Wauw!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn dat hij vanavond al komt!! Vannacht zul je vast weer lekker slapen! En dan vooral samen ontspannen en wachten tot Nano zich aandient.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk vooruitzicht. Ik ben helemaal blij dat je man er zo is, je had er toch niet aan moeten denken dat hij er niet op tijd had kunnen zijn. Hij moet nu gewoon bij jou zijn
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn! Geweldig!!!
Lieverd, hier weer een meelezer (hoewel ik mij in dit Toppic zo nu en dan ook wel gemeld heb).

Wat fijn dat hij vanavond thuis zal zijn!

En zal ik jou eens wat vertellen.....ik denk....ik denk....ik denk.....ik denk dat Nano nu niet lang op zich zal laten wachten.

Hij voelt het dadelijk aan dat jij hebt gewacht op thuiskomst van Nano's papa en dan is hij er klaar voor.



Maar goed, ik heb geen glazen bol, ben niet begaafd, tis enkel een gevoel.



Denk aan jullie.
Oh wow! Wat een geweldig nieuws Estrellas!!

Ik ben heel blij voor jullie



Geniet van je man naast je vannacht en rustig aan! Nog even en dan is kleine nano er. Volgens mij was dit de laatste stap die nodig was.

Geniet nog even van de situatie zoals die er nu is: jij met maxi aan je zijde, mini in z'n bedje, micro'tjes in jullie harten en nano in je buik.



Bijna!!!! Wat spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Geweldig dat maxi er vanavond al is. Ik denk dat jij je nu een stuk rustiger zult voelen. Je weet nu zeker dat maxi aan je bed staat als kleine Nano geboren wordt. Jullie gaan deze klus samen klaren.



Deze keer is alles anders, Nano is klaar om geboren te worden.

Deze keer wordt je niet alleen gelaten, Maxi is bij je om je te steunen.

Deze keer is er blijdschap, omdat Mini er een broertje bij heeft om mee te spelen en te knuffelen.



Je dochters zullen je dit geluk van harte gunnen en blij voor je zijn.

Zij weten dat mama en papa hen nooit zullen vergeten en dat ze voor altijd in jullie hart zitten.



Laat je nu maar lekker verwennen door Maxi en probeer de komende dagen wat rust te nemen. Want ik denk dat Nano niet lang meer op zich laat wachten.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al jullie lieve berichten en medeleven. Zo fijn!!



Maxi zijn vliegtuig staat inmiddels veilig op nederlandse bodem. Ik gok dat hij over een uurtje of 2 wel thuis is.



En ja, dan kan ik alle spanning of hij wel of niet bij de bevalling zal zijn, los laten en nog even genieten van ons drieën samen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Nog even je oogjes open houden en dan samen lekker slapen! Het is jullie gegund!
Oh wat goed om te lezen dat Maxi bijna thuis is. Wat een fijne verrassing dat hij zo snel naar huis kon.



Geniet lekker de komende tijd met Maxi bij jullie.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van Maxi estrellas! En wat fijn dat je na ziekenhuisbezoekje toch naar huis mocht!



Straks je man lekker knuffelen en wie weet hoe snel je Nano in je armen hebt



Wat betreft de bevalling: je bent zo sterk, je kan dit. Ik weet niet of je hier nog wat aan hebt, maar ik was bij mijn laatste bevalling ook bang om alleen te zijn en bang voor de emoties vanwege de bevalling en het verlies van ons dochtertje. Ik ben in het ziekenhuis bevallen, maar de verloskundige is er de hele tijd bij gebleven. Dat vond ik echt superfijn en beter dan dat ze elke paar uur eens 5 min komen checken. En verder heb ik extreme last van kraamtranen gehad; het hele afgelopen jaar kwam eruit. Maar echt doldoldolgelukkig dat ik alsnog een levend en gezond kindje mocht krijgen. Die blijdschap en opluchting is enorm.



Ik leef enorm met je mee. Nog even en dan gaan de zon en jouw sterretjes zo ontzettend hard schijnen voor Nano en voor jou. Na(ast) al die narigheid, verdriet en onzekerheid komt een overweldigende blijheid. Dat heb je zoo verdiend!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij voor jullie dat je vriend thuis is.

Het is voor jullie beiden een bizar jaar geweest, nu weten jullie in ieder geval zeker dat jullie samen nano op deze wereld kunnen verwelkomen. Ik kan echt niet wachten om deze keer de woorden "het is begonnen" te in jouw topic te zien. Want wat heb ik gehuild toen ik ze vorig jaar zag en deze keer zal het vast een traan van vreugde zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven