Geen menstruatie na het stoppen met de pil

11-08-2015 12:37 2244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17

Leeftijd: 21

Laatste AC: Eind mei

Menstruatie: Eerste menstruatie op 11-09, tweede menstruatie 14-10, derde 17-11

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: Cyclus 1: 107 dagen, cyclus 2: 33 dagen, cyclus 3: 35 dagen.



Snowy89

Leeftijd: 26

Laatste AC: 15 april

Menstruatie:

Zwanger: -

Bijzonderheden:



Melli

Leeftijd: ?

Laatste AC: april

Menstruatie: 10-1 derde menstruatie (cyclus 23 dagen)

Zwanger: -

Bijzonderheden:



ipke

Leeftijd: 27

Laatste AC: 17 juni

Menstruatie: Eerste menstruatie 27-09, tweede menstruatie 12-11.

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: eerste cyclus 97 dagen, tweede cyclus 46 dagen.



Michelle 444

Leeftijd: 25

Laatste AC: 29 mei

Menstruatie: Eerste menstruatie 08-07, tweede 09-11

Zwanger: -

Bijzonderheden: Cyclus 1: 39 dagen, cyclus 2: 124 dagen



Spinnekop

Leeftijd: ?

Laatste AC: ?

Menstruatie: -

Zwanger: -

Bijzonderheden: -
Alle reacties Link kopieren
Nog een voorbeeld, ik had de laatste twee dagen ontzettend last van steken en krampen in mijn eierstokken. Ik ben vannacht ongesteld geworden. En vandaag heb ik echt kramp in mijn buik. Dus er is geen touw aan vast te knopen. Ik zou trouwens wel wachten tot je lichaam helemaal herstelt is voordat jullie onveilig gaan vrijen. You never know



Flora Ik snap je verhaal niet helemaal, maar als je de pil hebt doorgeslikt dan heb je een kans dat je inderdaad ontrekkingsbloeding heb wat kan overgaan tot een menstruatie. Maar dat hoeft niet perse! Ik heb zeker in het begin vaak bruin bloed verloren wat uiteindelijk geen menstruatie is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg benieuwd wat de huisarts morgen denkt. De klachten passen prima bij een oorontsteking, behalve de enorme eetlust. Het zou misschien bij een zwangerschap passen, maar ben je dan ook zo duizelig en licht in je hoofd met dat hongergevoel? Ik vind het zelf minder passen, maar ik ben nog nooit zwanger geweest dus wat weet ik ervan

En ik snap ook dat de assistente neigt naar bloedsuiker meten, want dit kunnen wel symptomen zijn van een te lage bloedsuikerspiegel.



Nou goed, ik zal morgen laten weten wat eruit is gekomen



@snowy, thanks, ook weer voor de leken-uitleg.
Alle reacties Link kopieren
wow Snowy.. Nu wordt een operatie wel al heel echt. Ga duimen voor je dat het niet nodig is.



Hier goed nieuws. Mag 6 maanden clomid proberen. Ze wil me pas terug zien voor Eem echo bij 7 weken zwangerschap. Hoop zooo dat het met clomid lukt. Op eigen verzoek nog even bloed laten prikken voor de schildklier waarde. Die functioneerde vorige keer op het randje van te langzaam. Keer ervoor was deze waarde normaal. Volgende week telefonisch de uitslag. Ze verwacht niet dat deze waarde iets met mijn klachten te maken heeft of een probleem gaat vormen.
Succes morgen toti!

Alles wat je opnoemt heb ik ook gehad in de 1e maanden.



1590; nu gewoon zonder echo's verder? Moet je wel bloed prikken om te zien of er een eisprong was per ronde? Of iets anders gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Nee Snowy, hoef geen echo's meer en hoef ook geen bloed te prikken. Het verloop zo als het nu gaat is volgens het boekje. Ze vertelde dat als je cyclus binnen de 5 weken blijft je vrijwel zeker een eisprong hebt. Mocht de cyclus langer worden moet ik wel contact opnemen.
Oké fijn! Scheelt weer al die ziekenhuis bezoeken! Vind dat soms nog best lastig plannen ook al heb ik er rekening mee gehouden in mijn rooster.

Succes iig! Wanneer begint je 2e ronde?
Alle reacties Link kopieren
Fijn 1590, kun je er nu redelijk 'normaal' tegenaan met alleen af en toe wat pilletjes. Is het bij jou en Spinnekop zo dat je na een eisprong dus gewoon natuurlijk ongesteld wordt? Lijkt me wel maar vroeg het me nog af..

Snowy ja jij hebt echt veel ziekenhuis bezoeken, aan de ene kant fijn voor een goed beeld maar is qua planning wel een uitdaging lijkt mij.

Melli; heb ik het nu verkeerd of is jouw cyclus nu wel weer enigszins zelf op gang aan het komen? Je bent niet in het zkh geweest toch? Hoe lang was nu je afgelopen cyclus? En denk je dat je wel een eisprong hebt?



Hier nu 2 tabletten clomid gehad (nog 3 te gaan voor de dames die het niet kennen, op dag 3 t/m7 van je cyclus, zodat ik hopelijk rond de 14e dag een eisprong heb). Nog geen last van bijwerkingen gelukkig, waar heb jij last van Spinnekop? Kan me herinneren dat je het eens had over stemmingswisselingen klopt dat?

Ik hoef inderdaad niet naar het zkh voor echo's, alleen op dag 21 bloed prikken. Zelf temperatuur ik al sinds ik gestopt ben met de pil (wow.. dat is dus nu echt bijna een jaar terug..!), dus hoop eind volgende week een mooie stijging te zien. Vriend heeft op dat 12, 14 en 16 al helemaal 'gepland' dat we een romantische avond gaan hebben haha, nu maar hopen dat er wel een eitje springt.

Ik word trouwens op dag 21 ook getest op insuline vanwege pco, hebben jullie dat ook gehad? Schijnt wel echt een onwijs grote kans te zijn op diabetes. Zie ook overal op internet tips om van je pco af te komen door afvallen/gezond zijn. Word ik heel chagrijnig van aangezien ik heel slank ben en veel sport.
Alle reacties Link kopieren
Nou bij mij is er vanmorgen van alles getest: bloedsuiker, hartslag, zuurstof in bloed, bloeddruk en zwangerschap. Ben in super conditie en niet zwanger, dus de huisarts denkt dat ik gevoelig ben voor het ontpillen en de hormonen die op de hobbel zijn. Dat hoort ze meer bij vrouwen die net gestopt zijn met de pil en ook bij pubers schijnen mijn symptomen voor te komen.

Als ik wilde kon ik nog bloed laten testen in het ziekenhuis, maar ze had niet de indruk dat daar iets uit zou komen. Ze had er dus geen oplossing voor en is dus niet anders. Wachten tot de cyclus meer op orde is.



@michelle: fijn dat je eea even toelicht. Jij meet dagelijks je temperatuur vanwege je eisprong? Is het voor mij aan te bevelen om dat ook alvast te doen?
Alle reacties Link kopieren
Hi Toti, fijn dat je helemaal gezond bent, toch goed om dat even bevestigd te hebben! Dan nu maar afwachten inderdaad.. Het heeft mij zeker geholpen om inzicht te krijgen in mijn cyclus (of eigenlijk het ontbreken ervan). Zo weet ik wel 100% zeker dat ik direct na het stoppen van de pil 1 normale cyclus met eisprong heb gehad, daarna 2x menstruatie na hele lange tijd zonder eisprong. Biedt dus wel even wat meer inzicht, plus je weet dat als je een eisprong gehad hebt, je 2 weken later of test kan doen of menstruatie aanbreekt. Is dan wel heel belangrijk om het elke dag om dezelfde tijd te doen; ik doe het standaard om half 7 's ochtends, ook in het weekend (hoewel ik daarna natuurlijk weer lekker doorslaap). Bij een verhoging van zo'n 0,3 graden die hoog blijft tot menstruatie (dan daalt hij) kun je uitgaan van een eisprong. Succes!
Michelle; gelukkig gaat het plannen met vrij goed af omdat ik niet fulltime werk en ervoor zorg dat ik in de ochtenden niet ingepland word. Met het spuiten is het echt nodig om 2/3 x per week op controle te komen maar het is voor een goed doel uiteindelijk!

Bij mij viel de clomid opzich ook wel mee hoor! Alleen de eerste ronde kreeg ik aan het eind vd kuur enorme hoofdpijn/ misselijk enz. En bij kuur 2 en 3 werd ik wat moe en lichtelijk chagrijnig. De bijwerkingen vd Provera vond ik echt een ramp.

En dat qua insuline testen geen idee! Op mijn labformulier staat alleen progesteron die ik nog heb liggen vd clomid.

Even terug komen op van pcos afkomen.. Ik geloof er niet zo hard in eigenlijk, waarom zou je als je bv 5 kg afvalt er minder last van hebben? Onze hormonen en hersenen zorgen er toch voor dat er geen of weinig eisprongen zijn, lijkt mij niet te gaan veranderen met bv minder gewicht.
toti fijn dat bij jou alles in orde is!
Alle reacties Link kopieren
Michelle ik had weinig last van de clomid. Gelukkig maar

Wel lang genoeg doorseksen hoor. Je ei kan ook later dan dag 14 zijn.



Snowy van dat afvallen volgens mij komt dat doordat vetweefsel ook hormonen afgeeft (oestrogeen?) Afvallen =minder vet =minder hormonen nodig dus meer kans dat het voldoende is
Alle reacties Link kopieren
quote:Michelle444 schreef op 14 april 2016 @ 11:47:

Hi Toti, fijn dat je helemaal gezond bent, toch goed om dat even bevestigd te hebben! Dan nu maar afwachten inderdaad.. Het heeft mij zeker geholpen om inzicht te krijgen in mijn cyclus (of eigenlijk het ontbreken ervan). Zo weet ik wel 100% zeker dat ik direct na het stoppen van de pil 1 normale cyclus met eisprong heb gehad, daarna 2x menstruatie na hele lange tijd zonder eisprong. Biedt dus wel even wat meer inzicht, plus je weet dat als je een eisprong gehad hebt, je 2 weken later of test kan doen of menstruatie aanbreekt. Is dan wel heel belangrijk om het elke dag om dezelfde tijd te doen; ik doe het standaard om half 7 's ochtends, ook in het weekend (hoewel ik daarna natuurlijk weer lekker doorslaap). Bij een verhoging van zo'n 0,3 graden die hoog blijft tot menstruatie (dan daalt hij) kun je uitgaan van een eisprong. Succes!



Goed, ga ik temperaturen. Vast een hele domme vraag, maar bij het meten hebben we het gewoon over lichaamstemperatuur toch?

Ik ben na mn laatste pil 1x ongesteld geworden, maar daarna niet meer en ben 38 dagen verder. Althans, 7 maart was de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid. Tel ik dan vanaf daar?
quote:spinnekop schreef op 14 april 2016 @ 12:47:

Snowy van dat afvallen volgens mij komt dat doordat vetweefsel ook hormonen afgeeft (oestrogeen?) Afvallen =minder vet =minder hormonen nodig dus meer kans dat het voldoende isZoals ik van de gyn vd week hoorde is juist het probleem de vele eitjes die allemaal teveel androgenen aanmaken. Dus de aanmaak komt van de eitjes af. Door die androgenen reageert je lichaam minder op het FSH hormoon wat je nodig hebt voor groeiende eitjes. Dus in die situatie snap ik dat afval gebeuren niet zo, de hoeveelheid eitjes word er niet minder van
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 14 april 2016 @ 12:47:





Snowy van dat afvallen volgens mij komt dat doordat vetweefsel ook hormonen afgeeft (oestrogeen?) Afvallen =minder vet =minder hormonen nodig dus meer kans dat het voldoende isMee eens! Ik ben 9 kilo kwijt en ik heb nu een cyclus van 39 dagen. Hoop nog iets meer te verliezen en dan hopelijk een nog iets betere cyclus
quote:Toti schreef op 14 april 2016 @ 13:11:

[...]

Althans, 7 maart was de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid. Tel ik dan vanaf daar?Eerste dag rood bloed is cyclus dag 1! En bij ons in het ziekenhuis is het zo als je na 19.00 uur ongesteld word dat je pas de volgende dag als dag 1 mag rekenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Michelle444 schreef op 14 april 2016 @ 10:28:

Melli; heb ik het nu verkeerd of is jouw cyclus nu wel weer enigszins zelf op gang aan het komen? Je bent niet in het zkh geweest toch? Hoe lang was nu je afgelopen cyclus? En denk je dat je wel een eisprong hebt?





Ik moet nog beginnen met de kuur, maar deze maand was mijn cyclus 39 dagen. Dus het wordt steeds korter. Ben ook erg benieuwd naar volgende maand.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik echt mijn leven heb aangepast met gezond eten en sporten.



Ik ben begonnen met temperaturen, dus ik hoop dat ik deze maand kan achter halen of ik een eisprong heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowy89 schreef op 14 april 2016 @ 13:21:

[...]



Zoals ik van de gyn vd week hoorde is juist het probleem de vele eitjes die allemaal teveel androgenen aanmaken. Dus de aanmaak komt van de eitjes af. Door die androgenen reageert je lichaam minder op het FSH hormoon wat je nodig hebt voor groeiende eitjes. Dus in die situatie snap ik dat afval gebeuren niet zo, de hoeveelheid eitjes word er niet minder van Ga ik opzoeken
Allemaal heel ingewikkeld dat lichaam haha!

Ik ben inmiddels ook al 3,5kg afgevallen maar wel met veel moeite. Probeer toch echt 3x te hardlopen en dan nog 2 dagen iets anders te doen. En ik eet toch echt geen gekke dingen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Spinnekop, jij zou toch evt gisterochtend testen??? Ik ben heel benieuwd:)
Alle reacties Link kopieren
Mijn poezen zijn te huur als zwangerschapstest hoor. Vond ze al weer 2 dagen super klef





Maar ben nog niet helemaal blij. Heb getest omdat ik mijn overgebleven eileider voelde. Vaaag lijntje volgens de hap geen reden tot ongerustheid maar maandag eigen gyn bellen voor een echo....



Hoop dat het geen bbz is
Kunnen ze nu al zien op de echo waar de evt innesteling zit? Duim nog steeds voor je mee dat je zwanger bent!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ze dat kunnen zien snowy.
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed begrijp heb je licht positief getest???
Alle reacties Link kopieren
Jup

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven