Geen menstruatie na het stoppen met de pil

11-08-2015 12:37 2244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17

Leeftijd: 21

Laatste AC: Eind mei

Menstruatie: Eerste menstruatie op 11-09, tweede menstruatie 14-10, derde 17-11

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: Cyclus 1: 107 dagen, cyclus 2: 33 dagen, cyclus 3: 35 dagen.



Snowy89

Leeftijd: 26

Laatste AC: 15 april

Menstruatie:

Zwanger: -

Bijzonderheden:



Melli

Leeftijd: ?

Laatste AC: april

Menstruatie: 10-1 derde menstruatie (cyclus 23 dagen)

Zwanger: -

Bijzonderheden:



ipke

Leeftijd: 27

Laatste AC: 17 juni

Menstruatie: Eerste menstruatie 27-09, tweede menstruatie 12-11.

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: eerste cyclus 97 dagen, tweede cyclus 46 dagen.



Michelle 444

Leeftijd: 25

Laatste AC: 29 mei

Menstruatie: Eerste menstruatie 08-07, tweede 09-11

Zwanger: -

Bijzonderheden: Cyclus 1: 39 dagen, cyclus 2: 124 dagen



Spinnekop

Leeftijd: ?

Laatste AC: ?

Menstruatie: -

Zwanger: -

Bijzonderheden: -
Melli; ik heb er zelf voor gekozen. Kreeg de keuze om door te spuiten of te opereren. Toch maar voor de laatste gekozen in de hoop dat ik daarna gewoon goed reageer op de hormonen. Alleen een beetje balen dat ik nu zo lang een pauze heb. Na de operatie valt onze vakantie ook weer rot dus moet ik tot na de vakantie wachten om weer te beginnen als ik geen eigen cyclus krijg.

Had jij nou wel of geen pcos? Zou idd ook wachten met de clomid als alles weer goed lijkt te komen! En wow al 14kg kwijt!



Fiee; ik heb door mijn pcos helemaal geen cyclus meer van mezelf. Ben niet zo'n goed voorbeeld. Ik heb al hormonen gebruikt zonder resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Hi Fiee, frustrerend he die verwarring en onzekerheid. Ik vond het ook zo oneerlijk dat veel vrouwen wel direct hun cyclus terug hebben. Hier mijn verhaal; Na zo'n 7 jaar gestopt met de pil eind mei 2015. Na de stopweek een 'nette' cyclus van 39 dagen, inclusief eisprong (gezien aan temperatuur), dus helemaal blij. Daarna niks en een cyclus van zo'n 130 dagen. Wel weer uit mezelf ongesteld geworden toen dus het gevoel dat het eindelijk op gang kwam. Toch niet; weer een cyclus van 110 dagen, toen de HA gebeld. Hij vond het vooral erg raar dat ik eerst een normale cyclus leek te hebben, hij dacht niet aan pco omdat overgewicht daar vaak aan gekoppeld is. Doorverwezen naar gyneacoloog, daar kreeg ik een echo (zag je al veel eiblaasjes op mijn eierstokken) en kreeg ik pillen om menstruatie op te wekken, 3 weken daarna bloed prikken om te checken of ik inderdaad geen eisprong heb. Bleek zo te zijn en ook was dat de bevestiging van pco. Ook zaad van man getest, was goed. Nu slik ik voor de 2e ronde Clomid, dat wekt een eisprong op en gelukkig was bij mij in de eerste ronde ook duidelijk een eisprong. Nu dus hopen dat het deze ronde weer lukt.



Ik zou als ik jou was nog wel even geduld hebben, zoals bij Melli kan het ook gewoon zelf weer op gang komen. Mocht het nou echt na een half jaar nog niet zijn, dan langs de ha.

Sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een stoere beslissing Snowy! Maar kan het zeker begrijpen. Balen dat je zo lang moet wachten. Maar aan de andere kant heb je hopelijk dan wel iets om naar uit te kijken.



Ja ik heb pcos! De pillen liggen al klaar om op gestuurd te worden.... Maar voorlopig doe ik het nog even zonder!
Alle reacties Link kopieren
quote:Michelle444 schreef op 19 mei 2016 @ 10:41:

Nu slik ik voor de 2e ronde Clomid, dat wekt een eisprong op en gelukkig was bij mij in de eerste ronde ook duidelijk een eisprong. Nu dus hopen dat het deze ronde weer lukt.En ik ga hard voor je duimen
Melli wat is jou geheim voor al die kilo's?

Hopelijk vliegt het er bij mij deze weken ook makkelijker af zonder die hormonen want daar houd je toch wat vocht van vast.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat het niet geloven maar ik probeer nu ongeveer 2 maanden dierlijke producten te vermijden. En het helpt echt. Ik heb geen last meer van mijn darmen (pds), minder migraine en misschien helpt het ook wel stiekem met pcos ...



Oooh en de kilo's vliegen ervan af!
Hoi meiden,



Ik wil jullie bedanken voor het delen van jullie verhalen!

Heb nu wel wat spijt dat ik zo laat gestopt ben met de pil. Ik dacht altijd: ik stop met de pil van de moment dat we kinderen willen, maar nu besef ik dat ik al veel eerder had moeten stoppen. Maar goed, met 'had ik maar...' kom ik natuurlijk nergens.

Ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat het gewoon nog wat tijd nodig heeft.

Ik ga een domme vraag stellen, maar wat is pcos? :$

Michelle, jij hebt dan ook die pcos? Hoe kunnen ze dit testen en zijn er 'kenmerken' waaruit je kan opmaken dat je dit al dan niet hebt?



Sorry voor de vele vragen! Ik vind het erg fijn dat ik mag meeschrijven en jullie verhalen mag meelezen. Bedankt!

Groetjes,

Fiee
Alle reacties Link kopieren
@ Fiee, zeer herkenbaar, als je klaar bent voor je kinderwens wil je het ook NU. Neem jezelf niks kwalijk, je kunt de tijd niet terugdraaien.

Ik hoop voor je dat het gauw op gang komt, maar misschien heeft je lichaam ook nog wat langer de tijd nodig. Heel moeilijk om dan niet te stressen hè.



Bij mij duurde het ruim 9 maanden voordat ik mijn eerste menstruatie had.

Nu wacht ik op cyclus nummer 2.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
pco syndroom houdt in dat je hormonen ontregeld zijn, kan meerdere oorzaken hebben als overgewicht, erfelijkheid, stress enzo. Kan zich uiten in bijvoorbeeld een hoger testosteron (mannelijk hormoon) gehalte dan normaal. Ook nog een ander hormoon (weet de naam niet) waardoor je in plaats van 1 groeiend eitje, meerdere groeiende eitjes hebt op je eierstokken. Doordat het hormoon wat normaal 1 eitje laat springen zich moet verdelen over al deze groeiende eitjes is dit vaak niet voldoende en springt er geen, of duurt het enorm lang. Je merkt vooral dat je pco hebt als je cyclus ontregeld is (bij minder dan 8 cycli per jaar kun je al pco hebben) en ze komen erachter door je eierstokken te bekijken (waarbij ze dus veel eiblaasjes zien zitten) en je bloed te checken (dan kunnen ze dat verhoogde testosteron zien). Ook kan het zijn dat het testosteron ervoor zorgt dat je pukkeltjes of meer haargroei dan normaal hebt (op plekken waar het niet hoort).

Je kunt dus zelf niet erachter komen of je pco hebt, alleen via het ziekenhuis. Daarnaast blijkt dus dat je met een gezonde leefstijl zoals Melli, de effecten van pco soms ook wat kunt tegengaan. Ik kan deze 'natuurlijke manier' helaas niet inzetten omdat mijn gewicht echt niet omlaag moet. Dan krijg je dus de pillen Clomid, deze wekken als het goed is een eisprong op en zo heb je net zoveel kans als ieder ander om zwanger te worden.



Snap je frustraties zo goed.. ook ik dacht wel even binnen een half jaar zwanger te zijn na stoppen met de pil... Nu toch echt een jaar verder en pas net een werkende eisprong
Alle reacties Link kopieren
Ter aanvulling op Michelle: het kan ook zijn dat je eierstokken, baarmoeder etc. Perfect in orde zijn, maar dat je hersenen geen signaal afgeven dat het tijd is om een eitje te laten springen. Dat is bij het geval.



En wat Michelle al zei je kan er achter komen Door je te laten onderzoeken bij een gynaecoloog. Bij mij gaf hij duidelijk aan dat pcos een verzamel naam is en dat ze tot op heden nog niet weten wat nou echt de oorzaak is.
Alle reacties Link kopieren
Sussieflower, hoe lang wacht je al op je 2de MS?
Denk dan ook dat bij jou Melli alles weer goed is gekomen omdat het hormoon in die tijd toch weer beter is gaan werken. En aangezien jij niet zoveel eitjes hebt er dus wel maandelijks iets kan rijpen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee Snowy! Zelfs de gynaecoloog kon er geen zinnig woord over zeggen. Maar alles was goed, behalve dan de connectie tussen mijn hersenen en eierstokken!

Maar ik ben wel blij dat ik nu twee maanden een redelijke korte cyclus heb. En ik.hoop dat het zo blijft
Bedankt voor jullie uitgebreide en duidelijke uitleg! Het helpt me echt goed!

Ik ga in elk geval nog niet meteen van het ergste uitgaan en gewoon men onderzoek bij de gynaecoloog afwachten! Ik heb een afspraak op 17 juni! Nog steeds geen menstruatie hier.



Hoe gaat het bij jullie? Hoe lang zijn jullie al aan het proberen om zwanger te raken?



Succes iedereen!
Fiee, Nog even een maandje wachten dus om duidelijk te krijgen wat er aan de hand is.

Hier alles rustig, nog 4 weekjes afwachten op de operatie. Ik ben zelf april 2015 gestopt met de pil, loop sinds eind okt bij de gyn.
Alle reacties Link kopieren
Dat valt mee Fiee... Hoop dat je duidelijkheid krijgt bij de gynaecoloog ...



Ik loop gelijk met Snowy.... Alleen ben ik in maart bij de gynaecoloog geweest.
Michelle hoe gaat het eigenlijk met jou in je 2de ronde clomid?
Alle reacties Link kopieren
Gaat goed Snowy . Heb weer een eisprong gehad, nu wel op dag 16 (vorige keer op dag 12 dus was wel even klein beetje spannend) en goed benut. Ik zit nu op 6 dpo dus nog lekker aan het afwachten, valt nu natuurlijk nog niks over te zeggen.



Weet jij al wanneer je de leo operatie hebt?
Michelle; Fijn dat je toch weer een eisprong hebt gehad! De volgende keer even in de gaten houden of het niet weer langer duurt, dan kun je nog ophogen daarna. ( hopelijk is een volgende x niet nodig )



Ik word over 24 dagen geopereerd. Ben aan het aftellen haha.
Alle reacties Link kopieren
Hai dames,



Ik wil even mijn verhaal vertellen, naar aanleiding van reacties op mijn vorige reactie hier, naar de huisarts geweest. Komt erop neer dat ik een jaar geleden gestopt ben met de pil, nog 1x ongesteld geweest daarna niet meer echt (soms wel symptomen als moe/humeur) en vorige week bloed laten prikken en vandaag de uitslag gehad. Mijn hormoonwaardes zijn goed, geen gekke dingen gelukkig. Omdat ik nu niet direct zwanger hoef te worden, adviseerde de huisarts mij om het zo te laten en als ik wel zover ben naar de gyneacoloog te gaan en dan evt hormonen innemen. Ondertussen hoop ik gewoon dat mijn lichaam zichzelf hersteld. Ik had er veel rare dingen over de pil gelezen en zit nu in relatie dus in mijn achterhoofd wel zo van dan is die troep uit mijn lijf tegen de tijd dat ik zover ben. Ik probeer gezond te eten en vermijd zoveel mogelijk cosmetica en chemische middelen, zijn er nog andere tips die je in acht kunt nemen?
Romi fijn dat je nu weet dat je hormonen gewoon goed zijn. En als je zover bent je naar de gyn kan, als het nog niet op gang is gekomen tegen die tijd.
Michelle hoe is het nu? Je nod is al geweest ondertussen ofniet?



Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hey Snowy, hier alles rustig. Ik wacht op mijn NOD!



Hoe is het met jou? Hoe je het wachten nog een beetje vol?



Romi, tips heb ik niet echt, maar luister goed naar je lichaam. Dat heeft bij mij erg geholpen



Ben daar ook benieuwd naar Michelle
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met onze zwangere ladies?? Is het een beetje vol te houden met dit weer?
Alle reacties Link kopieren
Ha dames met mij alles prima. Ga al hard richting de 12 weken. Kan het nog steeds niet echt geloven omdat ik weinig merk aan m'n lijf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven