Geen menstruatie na het stoppen met de pil

11-08-2015 12:37 2244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17

Leeftijd: 21

Laatste AC: Eind mei

Menstruatie: Eerste menstruatie op 11-09, tweede menstruatie 14-10, derde 17-11

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: Cyclus 1: 107 dagen, cyclus 2: 33 dagen, cyclus 3: 35 dagen.



Snowy89

Leeftijd: 26

Laatste AC: 15 april

Menstruatie:

Zwanger: -

Bijzonderheden:



Melli

Leeftijd: ?

Laatste AC: april

Menstruatie: 10-1 derde menstruatie (cyclus 23 dagen)

Zwanger: -

Bijzonderheden:



ipke

Leeftijd: 27

Laatste AC: 17 juni

Menstruatie: Eerste menstruatie 27-09, tweede menstruatie 12-11.

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: eerste cyclus 97 dagen, tweede cyclus 46 dagen.



Michelle 444

Leeftijd: 25

Laatste AC: 29 mei

Menstruatie: Eerste menstruatie 08-07, tweede 09-11

Zwanger: -

Bijzonderheden: Cyclus 1: 39 dagen, cyclus 2: 124 dagen



Spinnekop

Leeftijd: ?

Laatste AC: ?

Menstruatie: -

Zwanger: -

Bijzonderheden: -
Alle reacties Link kopieren
Michelle????
Alle reacties Link kopieren
Helaas..:( Was nog even heel spannend, had zaterdag (15 dpo) nog een super hoge temperatuur, had in de middag ineens echt 1 mini drupje bloed, daarna niks meer. Zondagochtend nog steeds hoge temp dus toch stiekem wel met hoop een test gedaan. negatief dus en eind vd dag kwam mn menstruatie aanzetten. Baal wel best wel, kan je lijf (temperatuur in dit geval) je toch voor de gek houden... Vanmiddag dus maar naar het ziekenhuis om snel een nieuw doosje Clomid te halen (afspraak gyn is pas donderdag, dan is 3e cyclusdag al geweest).



Ik twijfel nu alleen over wat mijn 1e cyclusdag is geweest. Zaterdag was dus echt maar 1 drupje rood bloed, dat telt niet. Maar zondag was rond de lunch wat bruinverlies en ergens tussen 17.30 en 20.30 pas rood bloed. Maakt het nu heel veel uit of ik zondag of maandag als 1e dag aanhoudt? Wat denken jullie?
Michelle; hier is het zo: eerste dag rood bloed is dag 1. Maar als het pas in de avond komt na 7 uur mag je de volgende dag pas als dag 1 tellen. Dat heb ik helaas ook vaak gehad.

Balen zeg dat het toch nog negatief is! Op naar een nieuwe ronde!



*trouwens clomid kun je starten op dag 3, 4 of 5
Alle reacties Link kopieren
Nou wat ik nooit meer gedacht had na ruim 8 maanden, ben ongesteld geworden.

Ben zo blij
C'est la vie
Fijn susieflower! Misschien komt het toch weer goed op gang.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Mag ik ook meeschrijven?



Ik heb 6 april mn laatste AC gehad. Daarna begon zoals normaal mn onttrekkingsbloeding en sindsdien niets meer. Ik zit nu op dag 32.



Vervelend dat wachten. Hopelijk komt het nu snel.



Wij gaan voor ons eerste kindje!
Alle reacties Link kopieren
Dag 32 is echt nog niet lang. Gewoon geduld hebben
Alle reacties Link kopieren
Als je erop zit te wachten voelt het wel lang, iedereen die hier mee schrijft begrijpt dat wel! Maar er zit helaas niks anders op dan nog langer wachten, tweety. In principe doen de meeste dokters niets tot je een half jaar geen menstruatie hebt gehad. Op uitzondering na natuurlijk. Bereid je maar voor dat je boven de 100 dagen kan komen net als veel dames hier, mocht je eerder een menstruatie krijgen valt het alleen maar mee! Succes met wachten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



mag ik misschien ook meeschrijven?

Ik heb op 8 april mijn laatste pil geslikt en ben tot nu toe nog niet ongesteld geworden. Wij gaan voor ons eerste kindje en ik heb 13 jaar lang de pil geslikt. Tussendoor nog de nuvaring voor een jaar, maar toch weer teruggegaan naar de vertrouwde pil. Ik zit nu op een cyclus van 37 dagen en nu is het nog wachten........

Ik heb het gevoel dat ik vorige week mijn ovulatie heb gehad. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik had vorige week maandag last van krampen. Ik dacht dus dat ik ongesteld zou worden, maar ik had heel doorzichtig en glad slijm. Vanaf woensdag pijn aan mijn tepels. Gister las ik dat dat dus ook na je ovulatie kan komen. Het zou dus kunnen dat dat met elkaar te maken heeft. Als dat het dus is duurt het nog wel even voordat ik ongesteld word. We blijven goede moed houden, maar heeel af en toe denk ik.. t zal toch niet heel lang gaan duren he...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,



Wat fijn om te lezen dat ik voor me gevoel niet de enige ben die maar niet ongesteld word of liever nog zwanger wil worden... Terwijl je om je heen alleen maar zwangere vrouwen ziet of mensen die vertellen dat ze zwanger zijn (maar dan vraag je ook niet hoe lang dat misschien geduurde heeft, net zo goed dat ze dat ook niet vertellen)



Zelf ben ik sinds november gestopt, toen wel na vier weken ongesteld geworden maar dat was het dan ook... In de tussen tijd dan ook al wel een testen gedaan maar, helaas... Zit nu op dag 110...

Vorige week wel bij de huisarts geweest, ze gaf aan dat ze me kon door verwijzen naar de gynaecoloog... Hier twijfel ik nog over of ik toch nog tot na de zomer geduld zal hebben. In iedergeval hoefde ik alleen een telefonische afspraak te maken als ik door verwezen wil worden, dat is al een fijne gedachten. Wat is jullie ervaring bij de gynaecoloog bij een eerste gesprek?



Weet niet of jullie groep al vol zit maar anders zou ik graag mee ervaringen uitwisselen.





Het lijkt me dan ook fijn om met jullie mee te schrijven.
Noeske; als je meteen doorverwezen word naar fertiliteit op de gynaecoloogpoli dan krijg je eerst een intake gesprek en bloedprikken. De 2e afspraak kreeg ik een echo en uitslagen zaad en bloed. Daarna word er een behandelplan opgezet.
Alle reacties Link kopieren
Snowy89, oké, was je de eerste keer ook samen er heen gegaan? Meer ik heb zo iets de eerste keer kan ik dan alleen gaan lijkt me, om dat het probleem voor nu duidelijk is dat het bij mij ligt.
Alle reacties Link kopieren
Wij werden juist de eerste keer nadrukkelijk samen verwacht. Ze vinden hier (ik ook) dat je samen zwanger wil worden en dus de belangrijkste afspraken ook samen komt. Vriend zal ook wel onderzocht worden hoor.
Ik was beide afspraken samen geweest. Omdat vriend ook onderzocht moest worden. Dit doen ze uit voorzorg om daarop een behandelplan op te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Aha, ook wel fijner om samen te gaan denk ik krijgt vast veel info...

Al ga ik toch nog paar maanden geduld hebben en anders na de zomer toch en afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werd er de eerste keer een afspraak gemaakt om bloed te laten prikken, en er werd een inwendige echo gemaakt.



Ik heb alle keren mijn vriend meegenomen, dat vond ik fijner.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Ook hier de afspraak samen. Je moet ook de vragenlijst samen invullen, dus je wordt ook beide ondervraagd
Alle reacties Link kopieren
Snowy wat een top nieuws zeg!!! .. Ik ga echt hard duimen dat het deze ronde gaat lukken!
Alle reacties Link kopieren
Spinnenkop gefeliciteerd .... Wat ben ik blij voor je meid! Hoe gaat het met je?
Hoi iedereen!



Sorry dat k hier zo kom binnenvallen maar zou graag meeschrijven als ik mag? Heb eventjes wat teruggelezen om wat opd e hoogte te zijn van wat er speelt. Ik maak me wat zorgen maar weet niet of dit nu al terecht is. Ben eind januari gestopt met de pil, heb dan nog mijn bloeding gehad tijdens de zogenaamde stopweek maar sindsdien geen menstruztie gehad... Heb wel een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog maar moet nog meer dan een maand wachten. Is het normaal dat dit zolang duurt? Ik hoorde al van anderen dat ze meteen menstrueerden na het stoppen met de pil :(



Groetjes,

Fiee90
Een half jaar tot een jaar wachten is normaal sinds stoppen pil.



Melli; ik word over 5 weken geopereerd. Het positieve nieuws zette niet door. Maar er is iig activiteit geweest. Nu heb ik een pauze.

Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste ms kwam pas na 8 maanden... Dus alles is mogelijk!



Oooh echt Snowy, sorry! Wat vervelend dat je hier nu doorheen moet. .

Hoe sta je er zelf nu in?



Mijn cyclus wordt steeds korter. Deze ronde 35 dagen en de laatste was 39... Dit weerhoudt mij om aan de chlomid te beginnen.. Wil morgen beginnen met temperaturen zodat ik misschien mijn eisprong kan vinden.
Melli en Snowy, bedankt voor jullie reactie!



Misschien even wat meer info over mezelf: ik ben 26jaar en heb ook 11 jaar de pil genomen eigenlijk, héél lang dus.

Begin toch wat ongerust te worden omdat er toch wat factoren zijn die kunnen meespelen bij mij... Zo heb ik een jaar lang vrij veel ondergewicht gehad, ondergewicht kan ook leiden tot stoppen van menstruatie. Ik nam toen de pil dus heb geen idee hoe mijn hormonen toen waren. Nu dus gestopt sinds januari, maar ben wel terug op gezond BMI. Heb schrik dat mijn lichaam om zeep is door dat tijdelijke ondergewicht.



Wij willen dus graag ook een eerste kindje maar nog geen menstruatie of zelfs nog geen tekenen gehad van mogelijke menstruatie. Had na het stoppen met de pil wel last van puistjes en buikpijn, maar dat was het dan ook ...

Als ik dan hoor in mijn omgeving hoe snel ze hun menstruatie terug hadden na het stoppen met de pil, dan word ik toch wel wat ongerust.. .



Hoe is dat bij jullie gegaan dan? Is jullie menstruatie wel vanzelf terug op gang gekomen na deze lange periode? Of heb je hiervoor een behandeling of hormonenkuur of zo gehad, Melli?
Alle reacties Link kopieren
Nee, bij mij is het zelf weer opgang gekomen. Heb het even terug gezocht en de 1ste x was na 6 maanden. Daarna was ik nog steeds niet regelmatig! Ik ben nu een jaar verder en dus deze ronde een cyclus van 35 dagen. En dat is mijn kortste sinds het stoppen met de pil.



De meningen zijn hier erover verdeeld, maar ik merkte een verandering toen ik gezonder begon te eten, ging sporten en gewicht verloor. Ik weeg nu 14 kg minder dan toen ik begon. Ik weet niet of dat het mee geholpen heeft, maar zoals al aangeven is mijn cyclus dus een stuk korter.



Hoe vervelend het ook is je moet echt even geduld hebben. Dat er meiden zijn die meteen weer regelmatig zijn en zelfs zwanger de eerste ronde dat kan. Maar er zijn ook genoeg meiden waar bij het allemaal langer duurt. Mocht je na 6 maanden nog niet ongesteld zijn dan zou ik langs de ha gaan. Maar die van mij gaf toen aan dat het zeker een jaar kan duren. De pil brengt je hele lichaam in de war, dus je moet het ook de tijd geven om je lichaam er aan te laten wennen dat er weer een eisprong moet gaan plaatsvinden.... Hou vol meid!
Alle reacties Link kopieren
Voordat ik uiteindelijk ongesteld werd had ik ook erg last van menstruatie klachten. Buikpijn, rugpijn en zelf bruine afscheiding.

Het lichaam kan je erg misleiden helaas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven