Tabel - Zwanger worden in 2016!

28-12-2015 19:48 2256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag zwanger worden in 2016 en op dit forum lief en leed met elkaar delen? Praat dan gezellig mee in dit topic! De tabel is gesloten.



NaamLeeftijdStartRondeN.O.D.ZwangerUitgerekend?Bijzonderheden88kiki28januari 2016xxEerste kindjesalacia28januari 2016424 meiEerste kindjeSade778332zsm0xEerste kindjeJaim201623februari/maart 2016111 maartEerste kindjeHakunamatata9026januari 2016619 juniEerste kindjeMevrouw_X30maart 20160Eerste kindjebelle8828maart 201656 juliEerste kindjeUilenkopje27november 2015627 aprilEerste kindjeNanny9421november 2015428 juniEerste kindjeTeja29201615 mei1e kindje via IUIBloempje18729maart 2016230 aprilEerste kindjeCarmen8828januari 201639 maartEerste kindjeProfessor8629november 2015415 maartnovember 2016Eerste kindjevalkgezicht27januari 2016120 maartEerste kindjeWomen198926november 2015411 januari22 september 2016Eerste kindjeineke120227november 201529 januari19 september 2016Tweede kindje-elle-30december 20151x 1 november 2016Eerste kindje
Alle reacties Link kopieren
Mijn cyclus was en is heel erg onregelmatig. Om deze reden was het niet met zekerheid te zeggen. Eerste x duurde 105 dagen, 2e keer 80 dagen en erna 50 toen 28 dagen en allerlaatste x maar 20 dagen....

Ik weet dus totaal niet waar ik aan toe ben. Heel erg lastig.
Heb gelezen dat de testen van de action ook erg goed zijn en niet zo duur. Dus wellicht eerst met die testen en dan evt nog een cb met indicator????
Alle reacties Link kopieren
@Bloempje dat zou ik zeker doen of die van Kruidvat, 2 voor 5. Die indicator kost 18 euro. Die is overigens minder gevoelig dan die van de kruidvat, maar als je al een overtijd bent dan is t wel heel leuk om zwanger te zien verschijnen.



@Woman dat is zeker lastig. Weet je wel of je een eisprong hebt? Gebruik je ovulatietesten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrij nuchter.

Mn eerste zwangerschap was in ronde 5 raak en toen dacht ik dat ik elke maand zwanger was ;)



En idd gatekeeper. Ik haal pas een test als ik over tijd ben.



Wat lastig women! Hopelijk wordt het wat regelmatiger



En dat het bij jou ook komt Kiki!
be positive
Alle reacties Link kopieren
@women amai 105 dagen dan kan je echt bijna niet weten wanneer je oculeert natuurlijk! Ik ben eens benieuwd, dacht even gewoon eraan te beginnen maar zo simpel is het dus toch niet.. Eerst eens zien of ik wel ovuleer. Hopelijk wordt het nu met de kortere periode voor jou wel makkelijker e @women.



@bloempje: bij de action testen? Wist ik niet eens, goed dat je dat meldt! Hopelijk merk je het zo ook wel.. Altijd van mezelf gedacht dat ik wel zo eentje zou zijn die alles krijgt wat ze maar kan krijgen, supermisselijk en van die dingen.. Dus dan ben je ook vrij snel zeker
Alle reacties Link kopieren
Hoop voor jullie idd dat jullie normale cyclussen krijgen. Ik heb de vorige ronde ovulatie testen gebruikt maar ik vind het toch nog wel lastig. En deze ronde dacht ik, ik laat de boel voor wat het is en probeer minder krampachtig te kijken en te controleren wanneer ik ovulueer. Heb wel een app die mijn cyclussen bijhoudt en mijn vruchtbare dagen. Ook hebben we gewoon om de dag sex. Gelukkig geen krampachtig we moeten perse sex.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Nog geen 15 namen, dus zou ik nog mee mogen schrijven?



Mijn vriend en ik willen rond maart / april een poging gaan wagen. We gaan in februari nog op wintersport, vandaar dat we nog even wachten.

Wel ben ik sinds 5 december gestopt met de pil, om mijn cyclus 'natuurlijk' op gang te laten komen.



Voor de tabel en wat meer info:

Ik ben bijna 28, partner bijna 27

4 jaar samen, gaan voor 1e kindje

Beide vast contract, voor wat het waard is

Koophuis

NOD niet bekend, wacht nog op 1e menstruatie



Ik kijk er naar uit ervaringen en verhalen hier te delen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop reacties weer. Spannend Miepy!
Alle reacties Link kopieren
Als aanvulling: ik heb sinds ik gestopt ben met de pil last gehad van het volgende:



- rommelend gevoel in de buik

- misschien to much info, maar verschil in afscheiding

- gewichtsverlies van 2 kg

- haar dat sneller vet wordt

- de eerste 2 weken meer zin in sex, nu weer iets minder



Nog niet begonnen met foliumzuur, begin ik in januari mee.



Fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik heb beslist... Ik zou héél graag meeschrijven met jullie. Een deel van dit groepje zat bij het vorige topic, deze vrouwen ken ik dus een beetje en ik voelde me goed bij dit groepje. Ik merk ook dat er hier erg veel besproken wordt en ik heb zoveel nood aan die babbeltjes. Maakt niet eens uit over wat het exact gaat, maar merken dat anderen zich dezelfde vragen stellen, dezelfde twijfels hebben en dezelfde spannende gevoelens ervaren betekent veel. Uiteraard kan ik er met mijn vriendin over praten, maar ik wil haar er ook niet de hele dag mee lastigvallen. Ik wil niet teveel druk op haar leggen door al mijn onzekerheden in verband met onze kinderwens gedetailleerd te bespreken. Met haar wil ik vooral fijne dingen doen en niet zozeer focussen op ons hypothetisch kind.

Ik voel me goed bij dit groepje en de gesprekken. Ik volg altijd mijn gevoel. Bij deze.



Daarnaast heb ik een bijzonder fijne dag gehad met de kroost van mijn zus om daarna een avond in mineur te hebben. Mijn ms moeten er doorkomen dus ik sta sowieso al een beetje op ontploffen qua humeur en daarnaast is een vriendin die in het KID-traject zit bij me komen uithuilen. Deze maand hebben ze de poging niet laten doorgaan omdat haar eisprong tijdens de feestdagen vielen en de dienst dan niet werkt. Voor de dienst een logische, begrijpelijke keuze, maar voor haar een enorme teleurstelling. Ze had er zo op gehoopt.

En op zulke dagen denk ik: wil ik mezelf dit écht aandoen?
Alle reacties Link kopieren
Oh Teja toch!! Ik begrijp echt wel dat dit helemaal balen is! Het is zo al moeilijk om zwanger te worden maar als dan alles nog eens af hangt van zulke stomme dingen, dan kan je helemaal ontploffen e..

@ Belle welkom! Ik wacht eigenlijk ook ms nummer 1 af.. Dus @ professor die 20 januari mag kruisje worden.. Zekerheid heb ik niet :-)



Ik ben extreem vroeg wakker zoals jullie zien pff.. Kan niet meer slapen en heb vakantie! Beetje meer achtergrond van mij : ik ben 27, vriend nog net 29 we hebben beiden goede vaste job.. Hij is al 10 jaar mijn beste vriend. Laastst 3 jaar relatie, we hebben net ons droomhuis gebouwd. Een kleine kitten van 3 maanden in huis (kattenbakken verschoon in niet meer, mag niet als je zwanger bent/wilt worden)

Vandaag shoppen met mijn mams, echt niet leuk dat ik het haar niet kan zeggen. Maar de verrassing zal veel groter zijn om haar gewoon goed nieuws te geven..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen meiden,



wat een fijne groep zo!

Wat denken jullie.. zou ik nu al stoppen met de pil om me cyclus op gang te laten komen?

Of gewoon stoppen wanneer wij echt willen proberen?

Ik weet niet zo goed hoe lang het normaal duurt voordat je cyclus normaal is. Ik slik nu 5 a 6 jaar de pil.



even nieuwsgierig... hebben jullie al namen in je hoofd? Of ben ik de enige die al zo ver afdwaalt.



Liefs..
Alle reacties Link kopieren
Oh nog vergeten te melden..

Wij hebben besloten ook niks te zeggen, tegen niemand! Het is oh zo lastig, maar net zoals Kiki zegt wat zal iedereen verrast en blij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jaim het is lastig om te zeggen hoe lang het duurt. De een heeft direct of heel snel een normale cyclus en bij andere kan het wel 1 jaar duren.

Je kunt ook alvast stoppen zodat je kunt ontpillen en tot die tijd condoom gebruiken. Doe wat goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je uitleg Woman. Ik zal het vanavond met me vriend bespreken.



Nog iets heel anders... Ik ben al weken aan het zoeken naar een goede zorgverzekering voor aankomend jaar i.v.m. zwanger willen worden natuurlijk.

Wat hebben jullie voor verzekering?

Ik kan via mijn werk bij collectieve verzekering van CZ. Maar lees ook veel over Delta Lloyd.

Mijn tijd begint nu te dringen, dus ik moet een keuze gaan maken, Help! hihi
Alle reacties Link kopieren
Welkom belle en teja! Ik zal jullie straks in de tabel zetten.



@jaim: als ik je nog wil wachten maar wel al weet wanneer je wil beginnen, kan het handig zijn om vast te stoppen met de pil zodat he kan wennen aan hoe dat is. En om regelmaat in je cyclus te ontdekken. Enige dingetje is dat je dan condooms moet gebruiken als je écht niet zwanger wil worden. Want het kan zomaar in een keer raak zijn. Ik zou zelf misschien een maandje van te voren stoppen.



En namen... Ja die ik heb ik wel een beetje in mn hoofd
Alle reacties Link kopieren
@jaim: ik ben gewoon gestopt met anticonceptie en heb nog geen normale cyclus gehad.. We laten gewoon de natuur zijn gang gaan.. Merk ik dat het binnen een half jaar nog niks zou zijn dan zou ik wel veel meer mijn ovulatie checken.. Denk dat jullie als koppel moeten uitmaken op welke manier je er voor gaat.
Alle reacties Link kopieren
Oh en namen.. Haha dat wordt nog vechten denk ik. We hebben ook enkel paar concrete jongensnamen dus dat wordt nog een leuk debat
Welkom Teja, ik snap dat je overstapt! Er wordt hier inderdaad veel gekletst :-)

En ook welkom Belle!

Jaim, ik zou al stoppen. Dan heb je miss de tijd dat jullie er écht voor gaan wat zekerheid omtrent je eisprong enzo.. Ik ben ook al gestopt ook gewoon voor mezelf,.omdat ik nieuwsgierig ben naar me eigen lichaam!

Namen: ik vind dat erg lastig! Ik werk in de kinderopvang dus kom heel wat namen tegen! En heb al gemerkt dat vriend en ik niet altijd op 1 lijn zitten. Wordt dus nog een uitdaging
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het vanavond bespreken. En ik hou jullie op de hoogte!

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn.





En heeft iemand DE gouden tip wat betreft zorgverzekering?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit vanaf jan 2016 bij zilverenkruis 3sterren. Dan krijg je ziekenhuis bevalling vergoed, je eigen bijdrage voor Kraamzorg, ¤75 voor een Borstkolf, zwangerschapscursus en Kraampakket.

Dit jaar bij energiek, maar deze stopt er mee, daar kreeg ik ook alles vergoed voor m'n bevalling!

Tikt anders nog al aan als je anders het zelf zou moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook bij Zilveren Kruis 3 sterren, om dezelfde redenen als ineke.
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden!



Ik heb tot nu toe stiekem mee gelezen en zou het erg leuk vinden om ook mee te schrijven, het is allemaal zo herkenbaar!

Zelf ben ik 27 en mijn vriend is 30 en in November is mijn spiraal verwijderd!

Aangezien we het ook geheim willen houden en ik hem niet non-stop aan zijn hoofd wil zeuren blijft het zo in mijn hoofd zitten.

Ik hoop dat ik er nog bij mag 😊



@ Jaim: zelf ben ik net over gestapt naar FBTO. Omdat ik nog niet weet wanneer je echt zwanger bent kan je daar wachten tot het zover is om de module gezinsuitbereiding aan te zetten, dat heeft mij voor hen laten kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Uilenkopje, welkom!

Leuk he, die herkenning.



Ik heb dit via 24baby.nl gevonden.



Delta Lloyd

Basisverzekering + Delta Lloyd Start

Belangrijkste vergoedingen rond je zwangerschap en bevalling:

Volledige vergoeding eigen bijdrage kraamzorg (meestal ¤205,80)

Volledige vergoeding eigen bijdrage poliklinische bevalling (¤205 per dag)

Volledige vergoeding kraampakket (rond ¤30)

¤200 vergoeding voor gezondheidscursussen rond de bevalling

¤200 vergoeding voor lactatiekundige zorg

Volledige vergoeding van een combinatietest, ook zonder medische noodzaak (rond ¤165)

6 behandelingen fysiotherapie of Mensendieck

6 weken bruikleen van een TENS-apparaat (rond ¤75)

Indien nodig tot 15 uur couveuse nazorg

Volledige keuzevrijheid in ziekenhuizen en klinieken



Ik kan op de site niks vinden over die 200 euro voor gezondheidscursussen, maar dat vind ik niet heel erg. Ik heb al geinformeerd en die kosten zijn niet extreem hoog. (Bij de ggd, 45 euro)

Ook kan je via de site nog korting krijgen ook!

Collectiviteitskorting

Met de collectiviteitscode 70088 (speciaal voor bezoekers van 24Baby.nl) krijg je 7% korting op je basisverzekering en 9% op je aanvullende verzekeringen bij Delta Lloyd.



Kosten : 111,62. Wat zeggen jullie hier van? Staat er iets belangrijks niet tussen, dat wel verstandig is om goed te verzekeren?



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook bij zilveren kruis via het werk. Volgens mij heb ik geen aanvullend pakket, maar dacht dat er via de collectiviteit wel wat gedekt werd... Toch maar eens nakijken!



Jami als ik jou was zou ik ook alvast stoppen. Nu ik mij wat meer aan het verdiepen ben via internet en dit forum, zie ik wel dat het niet vanzelfsprekend is dat je cyclus snel regelmatig zal zijn. Ik twijfel daarom nog wel of wij de natuur z'n gang laten gaan of dat we ook eerst condooms zullen gebruiken, zodat we eerst kunnen kijken hoe de cyclus is. Ik denk overigens gewoon de eerste optie hoor, hebben we dat gedoe met condooms ook niet :-)



Namen heb ik wel een beetje idee welke richting, maar nog niet concreet ofzo. Denk dat vriend en ik hier ook niet makkelijk op 1 lijn zullen komen haha. De baby's die tot nu toe in mijn vriendengroep geboren zijn, zitten in een hele andere richting qua soort naam, dus dat scheelt in ieder geval wel. Nog niemand gehad waarvan ik dacht die naam had ik ook kunnen kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven