Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,



Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh Toverspiegel, toch gefeliciteerd met een kloppend hartje! Maar ik kan me voorstellen dat je er erg onzeker van wordt. Zeker als je eigen berekening iets anders zegt! Bij mij is de echte termijnecho nu nog niet gepland, omdat ze het te lastig vond in te schatten wanneer dat dan zou zijn. Dus vandaar dat ik over twee weken een extra echo heb. Hopelijk kun je toch een beetje positief zijn!



En dankjewel, meiden! Net m'n vader en zusje ingelicht en m'n zusje moest huilen, dus ik ook! M'n vader is blij voor ons, maar is nogal van de zekerheid dus wil nu nog niet te enthousiast zijn. Maar dat komt vast goed
Alle reacties Link kopieren
Sarina: wat echt een vervelend nieuws.

neem de tijd om te verwerken en je lichaam tot rust te laten komen. Knap hoe je er zo goed mee om gaat. Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
ik lees dit topic regelmatig omdat ik in dezelfde termijn uitgerekend ben. Ik zou graag willen mee schrijven, maar hoef niet perse in de tabel. 2,5 maand geleden heb ik een heftige miskraam gehad bij 11 weken waarbij ik ruim 2 liter bloed verloren ben. Na een spoedopname in het ZH en curettage 'doe' ik het gelukkig weer, sporten, werken etc.

Ik ben 13 september uitgerekend.



Sarina heel veel sterkte!



Toverspiegel voor jou ook een dikke knuffel, elk lichaam en ontwikkeling van een vruchtje gaat anders en het is ook lastig te meten als het zo klein is.
Alle reacties Link kopieren
Toverspiegel, gefeliciteerd met het kloppende hartje. Ik kan me voorstellen dat je baalt. Ik zou ook vreemd opkijken als ik ineens een week minder ver blijk te zijn. Ging je uit van de eerste dag van je laatste menstruatie? Kijken ze dan voornamelijk naar de grootte? (Ik heb geen idee nl). Wel balen dat je nu zo lang weer moet wachten...



North cape, dat klinkt heftig zeg! Jeetje! En dan bij 11 weken.. je weet dat het kan maar bij 11 weken zou ik er niet echt meer verwachten ofzo. (Misschien naief) Hopelijk voor jou gaat het deze keer gewoon goed allemaal
Wow northcape, wat een heftig verhaal! zou fijn zijn als je snel voorbij die 11 weken bent straks. Leuk dat je meeleest en schrijft.



De zorgen zijn er vooral omdat het bijna onmogelijk is dat de bevruchting later heeft plaats gevonden. 1 of 2 dagen zou natuurlijk kunnen... maar een wéék. Ik weet het niet. Mijn cyclus is normaal gesproken heel regelmatig. Bovendien hebben we daarna eigenlijk geen seks meer gehad. Dus of het zaad van mijn vriend overleeft langer dan een week in de baarmoeder. Of het is een meetfout/er is toch iets mis. Ik testte 25 december positief. Ook dat klopt met mijn zelf berekende termijn.

Nouja, zoals je leest, ik ben er niet helemaal gerust op. We wachten af. Nog 3,5 week tot de volgende echo



ps. ze kijken naar de grootte van het vruchtje en naar de frequentie van de hartslag.
Hè toverspiegel wat een onzekerheid zeg!! Ik kan me voorstellen dat je er niet helemaal gerust op bent. Kan het niet zijn dat je eisprong later was dan je dach? Of heb je in die week erna geen seks gehad waardoor kans op bevruchting er niet is?

Je hebt ook gewoon prima kans dat het goed is hoor! Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook dat ze met 7 weken een echo maakten en een hele andere termijn noemde dan ik in gedachten had. Scheelde volgens mij 4 dagen. Blijkbaar was de meting toen niet helemaal goed gegaan want bij de de termijnecho met 11 weken zei ze weer precies de datum waar ik zelf al van uit ging. En daar is ons zoontje uit geboren. Hopelijk stelt t je een beetje gerust.. Komt vast goed! Voor nu sterkte met wachten de komende weken. Ze zullen wel voorbij kruipen helaas...



Pfff northcape wat een heftig verhaal.. En wat fijn dat je dan al weer zo snel een positieve test in handen hebt!! Ik duim met je mee dat alles goed gaat deze keer!
Alle reacties Link kopieren
@ Sarina : Oh wat naar meid Ik weet wat je nu doormaakt! Ik wil je hierbij héél veel sterkte wensen! : 'gelukkig' hoef je geen curretage



@ Toverspiegel : Voor jou ook al onzekerheid, aan de ene kant heel fijn dat je het hartje gezien hebt maar ik snap je onzekerheid Misschien ook een late innesteling? Of zitten ze er achteraf bekeken wel een paar dagen naast.. 3,5 wachten is ook nog zo lang! Maar er is een hartje, dus dat is toch al iets positief



@ Knotje : Voor jou dus goed nieuws! Gefeliciteerd met de goede echo! en fijn dat je het verteld hebt tegen je vader en zusje!



@ Noukske : Veel beterschap!! Lastig dat je je ziek hebt moeten melden



@ Northcape : Welkom hier en wat een heftig verhaal inderdaad... Ik hoop voor jou dat deze zwangerschap wel gewoon goed verloopt!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Bloes en Knotje wat fijn jullie goede echo's!

Toverspiegel voor jou ben ik ook voorzichtig blij hoor... maar kan me je onzekerheid voorstellen zou het graag van je wegnemen als ik dat zou kunnen ...

northcape wat een heftig verhaar zeg :( Ook voor jou zal het een spannende tijd worden

sarina ik wil je heel veel sterkte toewensen



Hier gaat het bleghh nu ook nog eens grieperig en vanmiddag op mn werk flink helderrood bloedverlies... Kan niks anders doen als afwachten...
quote:dali80 schreef op 18 januari 2017 @ 22:03:

Hier gaat het bleghh nu ook nog eens grieperig en vanmiddag op mn werk flink helderrood bloedverlies... Kan niks anders doen als afwachten...jij krijgt je portie onzekerheid ook wel he! Hopelijk is het gewoon een hobbelig begin deze zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Toverspiegel met t' hartje!

Hopelijk is het snel 10 feb dan heb je wat meer zekerheid!





Pff ben ook beetje ongerust, heb net roze afscheiding gehad schrok me rot toen ik t' zag. Morgen maar even de vk bellen om te vragen hoe of wat. Maak me wel beetje zorgen nu..
Alle reacties Link kopieren
Dali, hoe gaat het nu met je? Heb je nog bloedverlies gehad?



Riverjoy, ik had 2 weken terug ook roze afscheiding (met een beetje bloed) maar dat is toen bij die ene dag gebleven, daarna niet meer gezien. Hopelijk blijft het bij jou ook weg.



Die onzekerheid is echt vervelend. Ik heb soms dat ik een paar keer naar de wc ga omdat ik denk dat ik bloed voel lopen, blijkt het gewoon veel afscheiding te zjjn...
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!



@riverjoy en dali, wat vervelend, hopelijk stopt het snel. Ik ben elk bezoek aan de wc ook onzeker en de roze print op het stuk wc papier helpt daar niet bij...



Ik weet even niet wie het vroeg over mijn miskraam bij 11 weken, toen kwam de vk erachter bij de termijn echo, misser abortion. Bij 8,5 week was er een echo gemaakt waarbij het vruchtje slecht te zien en meten was, wel een duidelijk vruchtzakje maar wat er gemeten kon worden was 7,3-5 weken. Na die echo vond ik het al niet leuk meer ruim 1,2 week terug gezet te worden.



Hoe voelen jullie je lichamelijk? Ik heb weinig last van klachten, beetje gevoelige borsten, licht opgezette buik en iets vermoeider. Maar voor de rest gaat het prima, met sporten en werken red ik het allemaal nog :-)
Alle reacties Link kopieren
Oh Northcape, ik heb jouw berichtje helemaal gemist! Wat heftig met 11 weken! Hopelijk gaat het nu allemaal goed. Al kan ik me voorstellen dat je er minder positief in staat zo in het begin.



Dali, wat een onzekerheid met het bloedverlies en dan ook nog grieperig! Beterschap!



En Riverjoy, kan me voorstellen dat je schrikt van roze afscheiding. Gewoon de verloskundige bellen! Zij kan je misschien geruststellen.



Kwaaltjes vallen hier ook nog steeds heel erg mee en blijven eigenlijk een beetje hetzelfde. Gevoelige borsten, vooral m'n tepels. Honger of bomvol. En merk nu wel dat ik meer moe ben, maar ik maak lange dagen en ben op m'n werk ook veel lichamelijk bezig.



M'n moeder heb ik het ook nog gister verteld en ze was helemaal door het dolle heen! Zo leuk! Word weer helemaal blij als ik terugdenk aan alle lieve reacties!
Alle reacties Link kopieren
@ Dali: Aah lastig met dat bloedverlies! Je kan helaas niet veel meer doen dan afwachten, maar misschien kan je wel bellen of je niet wat sneller mag komen voor een echo?



@ Riverjoy: Als het bij dat beetje blijft, zou ik me niet al te ongerust maken hoor! Ik had afgelopen zondag wat bruinig slijm aan m'n toiletpapiertje, maar was echt niet veel en is voorlopig ook bij die ene keer gebleven. Alles is nu ook veel beter doorbloed en kan volgens mij zelfs al komen van even te niezen of te hoesten.



@ Schuimblokje : Haha dat herken ik van die afscheiding.. Dan voelt het echt nat daar beneden en als ik dan naar het toilet ga blijkt het inderdaad afscheiding te zijn. Dat schijnt ook normaal te zijn meer afscheiding als je zwanger bent



@ Northcape : Ik voel me lichamelijk ook best wel oké. Ik heb net zoals jij ook licht gevoelige borsten en vermoeidheid. En regelmatig het gevoel dat ik echt iets moet eten, verder eigenlijk niet veel last van, behalve dat ik ook een serieuze hoest te pakken heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:NorthCape schreef op 18 januari 2017 @ 20:49:

ik lees dit topic regelmatig omdat ik in dezelfde termijn uitgerekend ben. Ik zou graag willen mee schrijven, maar hoef niet perse in de tabel. 2,5 maand geleden heb ik een heftige miskraam gehad bij 11 weken waarbij ik ruim 2 liter bloed verloren ben. Na een spoedopname in het ZH en curettage 'doe' ik het gelukkig weer, sporten, werken etc.

Ik ben 13 september uitgerekend.



Sarina heel veel sterkte!



Toverspiegel voor jou ook een dikke knuffel, elk lichaam en ontwikkeling van een vruchtje gaat anders en het is ook lastig te meten als het zo klein is.



Ik heb ook over je berichtje heen gelezen, welkom! Wat heftig zeg met 11 weken en zoveel bloedverlies. Is wel even iets om te verwerken.





Ik ga morgen wel even de vk bellen, het is tot nu toe alleen gebleven bij die ene keer. Zet me toch wel weer even met beide benen op de grond. Ik las ook dat het kan komen door niezen (doe ik best veel) en hoesten. Ik ga ook laatste dag lastig maar de toilet.. misschien beetje persoonlijk maar las ergens op internet dat het zelfs daardoor kan komen.



Passen jullie allemaal jullie broeken nog?

Ik niet, niks zit meer lekker.
@riverjoy: goed om gewoon de VK te bellen. Wie weet kan ze er iets geruststellends over zeggen. Ik merk dat het helpt dat de verloskundige al zoveel zwangeren en baby's hebben gezien. Ze weten echt wel een beetje wat normaal is en wanneer extra aandacht geboden is.



@broeken: gaat nog goed! al draag ik de laatste paar dagen toevallig jurkjes



Mijn darmen spelen wel flink op. Doet soms flink pijn, en toiletbezoek gaat moeizaam. Hoop maar dat dit kwaaltje ook verdwijnt na het eerste trimester.



@tabel: hoewel ik zelf dus enige reserves had mbt de echo, zou ik het denk ik toch fijn vinden een hartje achter mijn naam te hebben. Hij klopte tenslotte, en ik wil juist een beetje vertrouwen blijven houden
Alle reacties Link kopieren
ik heb momenteel mijn wijdste broek aan. Waarschijnlijk als ik een skinny aan doe past deze niet meer fijn dicht, dit is makkelijk om te lossen met een elastiekje bij de knoop.

Ik ga pas positie kleding kopen wanneer ik mijn broeken echt niet meer pas en wanneer er een duidelijke echo is.
Alle reacties Link kopieren
Sommige broeken kan ik niet meer aan. En merk bij m'n iets wijdere broeken dat ik 's avonds m'n knoop meteen open zet als ik op de bank ga zitten. Vandaag heb ik toevallig een panty en jurkje aan en dat zit wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Eefje, grappig dat jij dat ook had. Het achijnt idd normaal te zijn, meer afscheiding.



Riverjoy, ik zou inderdaad gewoon even bellen voor je eigen gevoel. Al kan er (las ik) vrij makkelijk bijv een bloedvaatje of iets springen waardoor je makkelijk bloedt. Ik had dat tijdje terug ook na de seks. Nu durven we ff niet meer, toch bang voor weer wat bloed....



Northcape, tot en met de 7e week voelde ik helemaal niks maar daarna begon ik me niet lekker te voelen, vooral in de ochtend. Vandaag ging het iets beter en hopelijk blijft dat zo...



Ik pas trouwens mijn broeken nog, al voel ik me 's avonds wel opgeblazen.
Alle reacties Link kopieren
Ben blij dat iedereen daar wel beetje last van heeft haha. Maandag heb ik mn 2de echo dan ben ik 8 weken, als die echo goed is ga ik maar eens kijken voor een zwangerschapsbroek. Pas bijna niks meer en niks zit echt lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ricerjoy, voel je al iets? Of zie je al iets? Of merk je het alleen nog aan je broeken? Ff nieuwsgierig
Alle reacties Link kopieren
Schuimblokje ik voel nog niets maar ik zie wel iets aan m'n buik. Denk dat het m'n darmen zijn hoor die opzetten tenminste dat lees ik.. heb ook helemaal geen evaring haha

Zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Kleding vind ik nog echt een drama. Niks zit lekker.

Gelukkig heb ik nog twee Broeken met elastiek aan de bovenkant en verder ben ik veel

In mijn joggingbroek te vinden.

Gelukkig is het winter en probeer ik mijn buikje onder vele laagjes en een vestje te verstoppen.

Eigenlijk voelt het vreemd omdat ik er best trots op ben om zwanger te zijn.

Maarja het is nog een beetje vroeg om het aan iedereen te vertellen.

Verder is de vermoeidheid nu goed begonnen.

Ook al slaap ik nu beter en maak me minder zorgen, alsnog ontzettend moe.

Ik probeer er allemaal toch maar een beetje positief in te staan en heb afspraak bij de verloskundige gemaakt.

Beetje geïnformeerd in de omgeving en een keuze gemaakt.

Voor de tabel: afspraak verloskundige op 10 feb en nieuw echo op 30 jan



Toch maar een nieuwe echo om ergens wat zekerheid te krijgen.

Ik ben dan 8 weken dus dan moet er toch echt wat meer te zien zijn.
Ik kan niet wachten om weer zwangerschapsbroeken te gaan dragen. Die zitten zo fijn haha.

Ik ben sinds de zomer behoorlijk wat kilo's afgevallen en had net in december nieuwe broeken gekocht. Die zitten nu al te strak en kan ik dus niet meer normaal aan.. Knoop open dus en wijd zittend bloesje of trui er overheen. De kleding die ik eerder droeg is alleen echt wel te groot en wijd dus mijn kledingkeuze is vrij beperkt momenteel haha.

Mijn buik is vooral 's avonds ook wel aardig opgezet. Komt nu nog door je darmen inderdaad.

Nog een weekje tot de echo. Ben heel erg benieuwd en vind het toch ook wel erg spannend... hoop zo dat alles goed is!



Knuffel voor de meiden met (licht) bloedverlies! Ik duim met jullie mee dat het niks betekent...
Alle reacties Link kopieren
Hier past voorlopig alles van broeken nog, ik ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren



Sabrina dan heb jij gelijk met mij de echo ik ben die dag volgens mijn eigen berekening ook 8 weken.



Ik zie net dat dat nog niet in de tabel staat.



BB, je mag voor mij in de tabel zetten dat ik op 30 januari m'n eerste echo heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven