Uitgerekend tweede helft september 2017

11-01-2017 10:08 1454 berichten
Afgelopen maandag heb ik positief getest Mijn voorlopige uitgerekende datum is 20 september 2017.

31 januari heb ik de eerste echo.

Het is ons eerste kindje en ik vind het vreselijk spannend, leuk, maar ook een beetje eng!

Wie is er nog meer in de tweede helft van september uitgerekend en wil meepraten?


Zwanger! :love:
Naam Leeftijd Uitgerekende datum Geslacht Kindje Bevaldatum!
AG-S 30 17 september 2017 meisje 1e kindje -
Stella 28 19 september 2017 jongen 1e kindje 15 september 2017
Chantilly 28 19 september 2017 meisje 1e kindje 24 september 201€
Summer87 29 20 september 2017 meisje 1e kindje 20 september 2017
Jessie86 30 21 september 2017 jongen 1e kindje -
just_sabina 30 21 september 2017 meisje 1e kindje 8 september 2017
Dekentje 24 21 september 2017 meisje 1e kindje 20 september 2017
CaptainKitten 29 23 september 2017 meisje 1e kindje 25 september 2017
Raymasa 27 23 september 2017 jongen 2e kindje 10 september 2017
Snoepjeskont 27 25 september 2017 meisje 3e kindje -
Juliet 35 25 september 2017 meisje 2e kindje -
Boertje037 29 26 september 2017 jongen 2e kindje 27 september 2017
Zapppie 26 september 2017 meisje 1e kindje 26 september 2017
Didedo 27 27 september 2017 meisje 1e kindje 2 oktober 2017
Jen15 27 29 september 2017 jongen 2e kindje -
Bloemmmmie - 29 september 2017 meisjes 2e en 3e kindje 25 augustus 2017
Merel - 29 september 2017 jongen 2e kindje 30 september 2017
Mataranka 33 30 september 2017 jongen 2e kindje 10 oktober 2017



Sunflower, Maisnon, Zoraz, Agaphantus, Numberonejasmin en MM1983, heel veel sterkte! :redrose:



Riaan, Djenabbie, MijnnaamisLaura, Merel, Menta, Krokodil, BeertjeNick en Miepje, ik heb jullie verwijderd uit de tabel, ivm (tijdelijk) niet reageren.

Mochten jullie weer mee willen kletsen/toegevoegd worden aan de tabel, geef een gil en ik voeg jullie weer toe met de juiste gegevens :)
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 10-10-2017 09:56
52.49% gewijzigd
Ach, al met al is het een geweldig cadeau natuurlijk, je kind. Of je nu van tevoren wel of niet weet wat het wordt De baby zelf is de grootste verrassing.



Qua namen hebben we wel een lijstje, maar ik denk zo maar dat wanneer we echt moeten gaan nadenken over DE naam, heel veel afvalt.



Wij willen wel laten testen, of dat de combinatietest wordt of de NIPT, daar zijn we nog niet helemaal overuit.

We hebben info ontvangen van de verloskundige, die we moeten doornemen voor de 31e. Aantal vragen opschrijven en meenemen
Alle reacties Link kopieren
Ahhh vanmorgen heel verhaal getypt, vergeet ik het te plaatsen

Hier ook enorme testdrang, vandaag getest en een enorm dikke streep Morgen de CB die ik heb liggen nog doen en dan moet het klaar zijn (dan heb ik ook niks meer in huis).

Ik heb de verloskundige gevraagd om een eerdere echo in te plannen, deze is dan op 9 februari.

Geslacht willen we weten, ik wil zo'n gender reveal cake laten maken!

Op dit moment wonen we in een koop appartement en hebben we wel ruimte voor de baby, maar hebben nu een optie op een nieuwbouw eensgezinswoning.. Zo spannend!

Wij willen ook laten testen, waarschijnlijk de combinatietest. We hadden beter even kunnen wachten tot 1 april. Weet iemand hoe het zit als je de NIPT in België wilt laten doen?





Chantilly wil je het volgende in de tabel zetten?

Intake: 1 februari

1e echo: 9 februari
Is aangepast Jessie!



Wat leuk, een nieuwbouwhuis Wij wonen nu 2,5 jaar in onze nieuwbouwwoning en ik vind het echt een heerlijkheid WE hoeven hier nooit meer weg, meer dan voldoende slaapkamers op de eerste verdieping en de vliering kunnen we altijd nog weer verbouwen. Al moeten we dan 5 kinderen krijgen, voordat we gaan verbouwen denk ik Hele fijne grote tuin, met voldoende speelruimte voor toekomstige kinderen.



Tijdens het onwerpen van ons huis rekening gehouden met gezinsuitbreiding



Ik heb ook al gekeken naar de NIPT in Belgie. Volgens mij kun je ervoor kiezen om richting Antwerpen of Brussel te rijden ( in Antwerpen zit Gendia) en daar bloed af te laten nemen. Je betaald dan rond de 600,-

Er zijn ook mogelijkheden om bloed in Nederland af te laten nemen en te laten vervoeren naar Gendia. Maar hoe dat precies zit.. Geen idee!

Dat wil ik voorleggen aan de VK de 31e.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly die prijs had ik inderdaad ook gezien. 500 euro zonder geslacht en 600 met. Ik ben veel te nieuwsgierig om niet te willen weten wat het wordt haha!



Laat maar weten wat jou VK erover zegt, ik moet een week langer wachten
Alle reacties Link kopieren
Dankje Chantilly!



Wij gaan denk ik geen testen laten doen. Ik ben nog maar 24 en vertrouw erop dat alles goed zit. Zal nog wel even overleggen met de verloskundige, wat zij ervan zegt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, mag ik ook nog meeschrijven?

Mijn uitgerekende datum is 26 september. Ik ben er gisteren achtergekomen en we zijn superblij!

Het is mijn eerste kindje, maar hiervoor heb ik een miskraam gehad met 9 weken. Hopelijk gaat het deze keer wel goed!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



ik zou ook graag af en toe mee willen schrijven. Ik hoef niet in de tabel, zo fanatiek ben ik niet maar het is af en toe fijn om te lezen hoe het bij een ander gaat. Ik ben 14 september uitgerekend en het wordt ons eerste kindje. Heel veel succes allemaal bij de eerste controles/echo's.
Alle reacties Link kopieren
Bonjour!



Het doet me goed om in dit topic mee te lezen, veel herkenbare uitingen. Net als zoentje78 hoef ik niet in de tabel. Sinds mijn NOD (afgelopen zaterdag) zijn er alleen vage testlijnen verschenen, dus ik twijfel een beetje of het goed gaat. Morgenochtend nog maar eens testen, lang leve de Action testen ;) Mocht het goed blijven gaan, dan is mijn uitgerekende datum 23 september.



Gefeliciteerd en succes iedereen!
Hoi nieuwe schrijfsters Gefeliciteerd!

Natuurlijk zijn jullie allemaal welkom.



Inktlijn, een van de meiden waar ik mee schrijf in een ander topic, had pas 4 dagen na haar NOD een licht positieve test. En zij is nu de 20 weken voorbij

Het kan allemaal. Maar, ik snap heeeel goed je onzekerheid. Joh, dat heb ik met knallers van testen.

Ik zoek het ook een beetje op volgens mij, de nare verhalen lezen etc. Nergens voor nodig natuurlijk Nog 13 dagen tot de echo en 7 tot MvM.



Doen jullie daar ook aan mee meiden?

En al gedacht over hoe jullie het met werk/verdeling werk en zorg gaan doen? En wellicht opvang?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig nieuwe meiden! We zijn met een aardig clubje al!



MvM doe ik niet aan mee. Vorige keer bij m'n miskraam wel aan mee gedaan, maar ik vond dat toen zo'n gedoe dat ik moest opzeggen omdat ik die miskraam had en ze kwamen die flessen maar niet ophalen, dus nu ben ik er een beetje klaar mee Het doel zelf vind ik wel heel goed hoor! Maar dit keer sla ik over.
Alle reacties Link kopieren
Zo hee! Kan al dat geschrijf nauwelijks bijhouden!

Als alles in orde is wil ik ook de NIPT graag doen, hopelijk kan je in Nederland ergens bloed afnemen. Heb eigenlijk geen zin om naar België te tuffen, woon in de kop van Overijssel.



Vandaag bloeddruk laten controleren en die was nog goed gelukkig.

Daarna verloskundige gebeld, assistente vroeg al of ik een extra vroegere echo wilde ivm de vorige keer.

Heb gezegd dat ik dat niet nodig vond.

Dus Chantilly: (sorry krijg hem niet vetgedrukt) 9 FEBRUARI intake en echo.

Lukt het trouwens met je koffie?

Ik ben half over op cafeïne vrije koffie maar dat is het ook niet
Hier hetzelfde Agaphantus, ik woon iets onder jou denk ik, op de grens Salland/Twente.

Dat hele eind naar Belgie zie ik ook niet zo zitten..



Wat fijn dat de bloeddruk goed was.

Hoofdletters volstaan ook hoor Ik zal het opnemen in de tabel!



Koffie gewoon helemaal afgezworen.. Zit aan de thee en het water en ik ga echt om de 20 minute naar het toilet nu.. Heeeeerlijk al dat water! .



Wel wat misselijk geweest rond het middaguur, vlak na de pauze. Blegh..'s Ochtends vind ik niet zo erg, dan ben ik thuis en kan ik dat wel handelen. Maar op het werk vind ik het wel erg vervelend..
Alle reacties Link kopieren
We missen allemaal net de boot hier, vanaf april in Nederland voor iedereen beschikbaar



Hmmm,dan woon je denk ik niet zo ver bij me vandaan Chantilly.



Bij vlagen heb ik een brok in mijn keel en loop de hele dag te eten en te smachten naar koffie.

Zaterdag verjaardag van mijn zoontje vieren met familie en dan maar de wijnfles vullen met dubbelfris

Hij snapt er nog niks van, maar dat hij morgen kadootjes krijgt dat dan weer wel
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een drukte hier! Leuk!



Hoe oud wordt je zoontje Agaphantus?



Wij gaan de combinatietest/NIPT niet doen. De vorige keer hebben we dit ook niet laten doen en abortus is voor ons sowieso geen optie. Die combinatietest brengt volgens mij vooral onzekerheid met zich mee, dus dat lijkt me helemaal niks.



Wij wisten DE naam al lang voordat we kinderen kregen, maar die naam heeft mijn zoontje nu Dus daar moeten we nog even goed over nadenken. Gelukkig hebben we nog 8 maanden!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje word 3 jaar.

Heb een paar spellen gekocht om samen met hem te doen,want we komen al om in de zooi van toet,toet/Duplo en Paw patrol en opa en oma doen er nog weer een schepje bovenop qua kadoos



Meisjesnaam hebben we al ( nog over van de vorige keer )

Jongensnaam wordt weer lastig!
Wat gaat het snel hier met reacties! Gezellig! En gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangeren



Ik ben al zolang ik me kan herinneren bezig met namen maar heb nog altijd DE naam niet gevonden! En nu het voor het 'echie' is word ik nog kritischer over namen.. Maar we hebben gelukkig nog even! Van m'n man moet een naam niet echt komen in ieder geval, die zou een kind gewoon naar ons noemen maar dan junior erachter :P



Morgen eindelijk bellen naar de huisarts en dan de verloskundige. Ik las dat huisarts niet per se nodig is maar doe het toch maar zodat er een aantekening van gemaakt kan worden. Superraar en spannend om het dan in het echt tegen iemand te zeggen!



Wij gaan ook de NIPT/combinatietest niet doen, hier is abortus ook geen optie dus het is hoe dan ook welkom. Hopelijk worden het gewoon allemaal kerngezonde baby's!



Ik laat hier nu ook maar de koffie staan, was even heel erg wennen maar inmiddels gaat het wel prima! Krijg wel vreemde blikken van collega's maar 'gelukkig' heb ik laatste tijd nogal een opgezette keel en ben verkouden en dan helpt koffie ook niet echt. Dus die smoes nog maar even gebruiken en over op thee!
Alle reacties Link kopieren
Joehoe ik mag me hier alsnog melden

Zonet even getest 8 dagen na m'n NOD eindelijk een lichte streep! Het kon ook bijna niet anders, maar ik was toch wel blij dat die streep nu te zien was.



Ik snap dat de tabel inmiddels vol is. Voor jullie beeld: ik ben 33, man is 37 en dit wordt onze tweede. We hebben een dochter van nu 15 mnd, van wie ik toen 29 sept uitgerekend was. Zal nu weer zoiets zijn



Namen: we hebben onze jongensnaam nog. Meisjesnaam vonden we bij dochter al moeilijk, zal nu ook wel even duren (vorige keer pas bij breken vliezen definitief beslist )



Testen: weten we nog niet. We willen het geslacht in ieder geval niet weten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een streepjes regen zo in de start van 2017! Leuk om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik zou ook graag mee willen schrijven, alhoewel ik het wel wat spannend vind.

Vanmorgen positief getest en dat had ik nog niet verwacht. In juli een missed abortion gehad bij 10 weken, maar vruchtje was al veel eerder gestopt met groeien. Dat heeft een lange nasleep gehad. In november meteen in de eerste ronde weer zwanger. Dat werd in december een vroege miskraam. Nu meteen in de eerste ronde na de miskraam weer zwanger. Dus aan het zwanger worden ligt het niet! :-) Ik hoop dat nu alles goed blijft gaan, maar ben wel wat gespannen. Ook al heb ik er wel een wat positiever gevoel bij dan de laatste keer.



Prima als de tabel vol is. Ik ben 32 en vriend is 38. Dit wordt ons eerste kindje. Ik ben voor nu uitgerekend op 27 september.
Alle reacties Link kopieren
En dat ging iets te snel, die vorige post.



Gefeliciteerd Mataranka! Wat fijn, ook al heeft het even geduurd.



Fijn dat je bloeddruk goed was Agaphantus. Goed dat het even gecontroleerd is.



De onzekerheid van testen had ik in het begin ook zeker. Nu voel ik weer genoeg te bevestiging, vandaag namelijk een nieuwe mijlpaal. Overgeven op het werk na de lunch. Voor mijn gevoel lijkt de misselijkheid over het algemeen wel mee te vallen, maar soms ineens na het eten komt het op. Herkennen jullie dit? Chantilly wel zag ik? Is het bij jou afhankelijk van wat je eet? Gelukkig moest ik het op m'n werk al vroeg vertellen vanwege werkzaamheden die ik niet meer kan doen. Dan hoef ik niet zo geheimzinnig te doen.



Qua geslacht zeggen we nu ook dat we het niet willen weten. Ik ben benieuwd of dat ook zo blijft. Een naam bedenken wordt hier helemaal lastig denk ik, voor onze konijnen was het al moeilijk! Testen willen we wel, combinatie test Niet met reden abortus, maar meer om je er ook op voor te kunnen bereiden.



MvM wil ik me nog wel voor aanmelden, maar zat te twijfelen om de eerste echo af te wachten gezien die vroeg staat. Zijn er al meiden mee begonnen? Of die in ieder geval aan de flessen hebben kunnen ruiken of ze echt zo stinken?



Verdeling van werk hebben wij al wel veel over nagedacht. De week voor de positieve test vond ik het ineens ook heel hard nodig om hier met mijn vriend over te praten. Waarbij hij nogal schrok van hoe noodzakelijk ik dat ineens vond, misschien voelde ik onbewust iets. Ik zal in ieder geval wat minder gaan werken. En gelukkig willen ouders van ons oppassen. Dan even kijken of we nog een dag opvang nodig hebben. En verder? Jullie ook al ideeën over de verdeling Chantilly?
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd nieuwe zwangeren!

Het begint hier aardig druk te worden zeg. Alleen maar goed natuurlijk zoveel positieve testen!



Mijn man en ik hebben wel een short list qua namen maar nu het echt zover is zal er nog wel kritisch naar gekeken moeten worden.

Vandaag voor het eerst last van vermoeidheidsklachten (in de ochtend) en ook het gevoel van ongesteld worden en gevoeligere borsten zijn terug (was gisteren lekker rustig). Vind eigenlijk alle klachten prima (een teken dat er van alles gebeurd in mijn lichaam) alleen dat gevoel van ongesteld worden vind ik zo naar. Ben toch bang dat ik dan echt ongesteld wordt . Hopelijk gaat dat snel weer weg ook al schijnt het heel normaal te zijn om zoiets te voelen.



We willen wel de combinatie test laten uitvoeren en willen ook graag weten wat het geslacht is. Moeders voor moeders wil ik ook graag aan meedoen maar wil eigenlijk eerst een goede echo zien. Aangezien ik deze toch vroeg heb kan ik me daarna alsnog aanmelden. Ik wil ook minder gaan werken (liefst drie dagen) en mijn man is zelfstandig ondernemer (kan vanuit thuis werken en zijn eigen tijd indelen) dus dat is wel fijn.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Alle reacties Link kopieren
voor in de tabel, uitgerekende datum is 26 sept. Zoals ik het zelf heb berekend



Zijn echt super veel in dit topic, vruchtbaar jaar 2017!!!
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ha,ha Didedo! Dan moet jij de naam maar kiezen!



Gefeliciteerd mataranka!

Werken jullie fulltime Zoraz en Stella?

Maisnon: ook niet zo'n leuke voorgeschiedenis! Ik heb dus ook een missed arbortion gehad,zo raar dat je lichaam niks in de gaten heeft.

Zo blijf je tot de echo echt in de onzekerheid.

Zo nu op de bank met radler en mijn eigen serie de slingers hangen en de kadootjes zijn ingepakt!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een reacties en wat een boel nieuwe zwangeren weer :-)!! Gefeliciteerd allemaal!



Eens even kijken, welke onderwerpen het ik gemist vandaag haha..



Namen, nog geen lijstjes gemaakt, maar we hebben het er wel eens over, heel leuk om straks echt over na te gaan denken!!!



NIPT/combi, we willen wel een test laten doen, tijdens de intake bij de VK maar eens goed over hebben. We twijfelen nog een beetje.. las vandaag ook dat OLVG gestopt is met de samenwerking in België (Antwerpen) door allerlei dubieuze berichten via BNR.. moet met er nog maar eens in verdiepen!



MvM, twijfel nog een beetje, heb een drukke baan (40 uur) en weet niet of hier altijd zin/tijd voor wil en kan maken, aan de andere kant support ik het natuurlijk wel! Tot wanneer kun je hiermee starten?



Werk, we zouden het liefste allebei wat minder werken en niet alleen ik... op die manier ook allebei die dag "alleen" met je kindje hebben.. ook daar zijn we nog niet uit haha. Hebben nog even ;-)!



We hebben zoiets van eerst de eerste weken wennen aan het idee en de eerste afspraak met hopelijk positief nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven