Wachten met zwanger worden, 2016

19-10-2016 09:44 1211 berichten
Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor kinderlozen met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten. Hier praten we met elkaar over al je fantasieën, normale klets of even je hart luchten als je het moeilijk hebt.

Iedereen is welkom om even te klagen, maar wees je er van bewust dat als je komt klagen over dat je 'nog wel 3 maanden moet wachten!' dat vrij pijnlijk kan zijn voor de mensen die nog bijvoorbeeld 2 jaar moeten wachten. We vragen je daarom hier alleen iets te komen posten als je:

- Langer dan 9 maanden moet wachten
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
- Nog geen kind hebt

Als je besluit een actieve medeschrijfster te zijn kan je jezelf in de tabel hieronder zetten, met de bijbehorende inloggegevens! Er is altijd ruimte voor nieuwe meeschrijfsters! :)


Happy new topic! :cheer2:
Naam Leeftijd (+partner) Geplande start Waarom wachten?
Daantje1044 30/34 Eind 2017 Diploma halen en een baan vinden
Isillavendel 28/25 Q2 2018 Vriendin, wachtlijst ziekenhuis (donorbank)
Toeffie 27/34 Eind 2018 Gezondheid en geschikte woning vinden
Life25 26/30 2018 Afstuderen en baan vinden
Bosbes1992 24/24 2018/2019 Wachten tot vriend wil
Depster 26 2018/2019 Vrijgezel, BAM-traject starten na opleiding
Sunshine1992 24/30 2019 Wachten op studie en eerst trouwen
Koffiehagedis 29/31 2019? Studie afronden, woning kopen, werkervaring opdoen
Hartjejinx 21/25 2019/2020 Afstuderen en baan vinden
FiddlyDiddlyDoo 23/28 2021 Verbouwing, evt. trouwen en aanstaande gastric bypass waarna 2jr niet zwanger mogen worden
Floorfaberfan 27/34 Eerst nieuw huis, logistiek ivm werk
xxchillyxx 31/31 nov 2017 eerst nog mooie reis maken
Thankyouforthedays 25/27 Begin 2019 Vast contract krijgen, verhuizen, samenwoon-ervaring opdoen
Naam
Naam
Mocht je er niet uit komen, dan kan je één van de schrijfsters in dit topic vast wel een berichtje sturen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:38
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
45.99% gewijzigd
quote:SparklingLemon schreef op 19 oktober 2016 @ 10:07:

Wat mij dus soms wel een rot gevoel geeft is dat we als alles goed zou zijn gegaan wij dus nu al bezig zouden zijn. Hadden alles op order, goede relatie , koophuis, beide vaste baan, spaarcentje op de rekening...



Zo zie je maar dat niets zeker is in het leven en het heeft mij wel doen inzien dat je moet genieten van alle kleine dingen. Natuurlijk is het vervelend dat we nu moeten wachten door de omstandigheden van vriend, maar het geeft ook mogelijkheden.Poeh, ja ik kan me heel erg voorstellen dat dat nog ff een tandje scherper aanvoelt. Wel fijn dat jullie het allebei graag willen. Ik hoop dat je hij zich snel een beetje gestabiliseerd voelt!
quote:depster schreef op 19 oktober 2016 @ 10:12:

@Bosbes en Sparkling

Ja nog eventjes en dan is het klaar. Ik kan echt niet wachten gewoon! Ik doe de opleiding SPH en dan de duaalvorm. Het vervelende is dat zodra mijn studie klaar is, ik ook werkeloos ben. Dus ben nu ook hard opzoek naar een andere baan, maar dat is echt lastig! Ik solliciteer er op los, heb best al wat praktijkervaring (z'n 6 jaar) maar het is constant maar niet voldoende :(



@Sprakling ik kan me voorstellen dat je nu constant daaraan zit te denken! Anderszijds is het nu ook fijn om te sparen en aan jezelf te werken. Dit is natuurlijk ook heel erg belangrijk!Afstuderen is heerlijk maar zorgeloos? Hoe maar ! Ik moet veel moeite doen om niet alleen vooruit maar met name ook tevreden achterom te kijken. Het is wel 1 van de grote doelen de we behalen.
quote:SparklingLemon schreef op 19 oktober 2016 @ 10:20:

Iedereen is wil dus wel graag trouwen zie ik, dat vind ik mooi om te zien. Hier op mijn werk krijg ik wel eens opmerkingen dat ik nog veel te jong daarvoor ben en dat trouwen iets ouderwets is... Mij lijkt het juist erg fijn om met mijn vriend te trouwen. Willen jullie grote of kleine bruiloft?Ik zie om me heen een groot verschil tussen de nu 20ers en eind 30-begin 40ers. De jongere generatie lijkt terug te keren naar willen trouwen en rondom je 30e het eerste kind, waar de generatie voor ons meer zoiets had van dat dat alles ook op je 35e nog kan.
quote:depster schreef op 19 oktober 2016 @ 10:41:

Paar weken trekken door de westkust van Amerika :PDat is hier vents droomwens! Voor mij wat minder maar we gaan het ooit zeker doen. Kun je ons mooi tips geven !
quote:SparklingLemon schreef op 19 oktober 2016 @ 10:54:

Dat klinkt niet verkeerd hoor Depster! super leuk!

Zit iedereen hier aan de pil of ook meiden met een spiraal?Aan yasminpil hier. Gedij ik erg goed bij. Enkel progestativa (spiraal, mini pil, implanon) word ik knijter depressief van.
Alle reacties Link kopieren
Welkom elynne. Ik begrijp je heel goed want ik zit met hetzelfde probleem. Ik ben in het voorjaar 2017 afgestudeerd als basisarts en dan daarna inderdaad de ellende met een opleidingsplek. Wanneer kan je inderdaad beginnen. Hopelijk mogen we allebei starten in 2019!
quote:toeffie schreef op 19 oktober 2016 @ 10:55:

Ik schrijf ook graag mee.



Ik ben toeffie en ben getrouwd. Man en ik zijn er helemaal klaar voor alleen laat mijn gezondheid het even afweten. Heel vervelend en soms ben ik hier erg verdrietig om. Wij wonen nu met onze hond en 2 konijnen in een tijdelijke woning omdat onze nieuwbouwwoning pas september 2018 zal worden opgeleverd. Het is allemaal wat idealer als we eenmaal verhuisd zijn natuurlijk. Hopelijk heb ik tegen die tijd ook alles op een rijtje met mijn gezondheid.



Gelukkig zijn gisteravond mijn tweeling neefjes geboren! Moeder en jongens gezond. Daar ga ik het komende jaar maar veel mee knuffelen.



Wat leuk! Een al getrouwde vrouw in ons midden ^^! Wat voor bruiloft had je? Wil je het met ons delen?



Ruk van je gezondheid zeg. Hoop dat je er snel bovenop mag komen . Verstandig dat je eerst dat op een rijtje wilt hebben.



Gefeliciteerd met je neefjes !!
quote:depster schreef op 19 oktober 2016 @ 11:03:

Ah toeffie gefeliciteerd! Super leuk ^^ Ben je echt de tante of aanhang tante? (ben even de juiste term hiervan kwijt :P) Erg gaaf hoor. Ik word in mei officieel tante ^^



Ik heb geen broers of zussen, betekent dat dan dat ik nooit echt tante zal kunnen zijn?



Weet dat je het niet rot bedoelt Dep, maar das best kwetsend .
quote:toeffie schreef op 19 oktober 2016 @ 11:07:

Wat voor pil had je Depster? Ik ben geen arts maar ik weet dat er ook een minipil bestaat. Deze geven minder hormonen af.



Zelf heb ik de mirena. Kan ook niet zo goed tegen hormonen en deze geeft plaatselijk een klein beetje af. Plaatsen en verwijderen vond ik heftig, maar als het eenmaal zit is het ideaal.



Mini pil werkt hetzelfde als de mirena . Er zitten geen oestrogenen in. Daarom mag deze ook gecombineerd worden met borstvoeding. Oestrogenen geven een remmende werking op de hypofyse en daarmee op borstvoeding.



Overigens komen ook de hormonen van een mirena systemisch. Het zit "toevallig" gewoon in je baarmoeder. De werking is vergelijkbaar met een implanon. Een staafje in je arm met dezelfde hormonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynne schreef op 20 oktober 2016 @ 07:43:

[...]





Ik zie om me heen een groot verschil tussen de nu 20ers en eind 30-begin 40ers. De jongere generatie lijkt terug te keren naar willen trouwen en rondom je 30e het eerste kind, waar de generatie voor ons meer zoiets had van dat dat alles ook op je 35e nog kan.



Hoi Elynne, welkom (terug)! Wat jij hier schrijft herken ik ook heeel erg!



Maken jullie partners ook wel eens grapjes waarvan ze niet door hebben hoe hard die kunnen zijn? Vriend en ik hadden gisteren ruzie, ik was moe en chagrijnig toen we het weer hadden uitgepraat zei hij: "Misschien moeten we een kind nemen, daar wordt je vast rustig van."
quote:Life25 schreef op 19 oktober 2016 @ 12:30:

Hoi! Ik wil ook wel meeschrijven. Ik ben 26, mijn vriend bijna 30 en rammel bij vlagen.

Hier exact hetzelfde leeftijdsverschil ! Ben blij dat vent ouder is want ik wacht op de juiste situatie maar ook op hem zelf. Hoe zit dat bij jullie?



Omdat ik nog bezig ben met mijn studie moeten we nog wachten. Ik ben waarschijnlijk volgend jaar december klaar, maar wil eigenlijk ook eerst wel een baan voordat we gaan beginnen. Wat ik lastig vind is om het bespreekbaar te maken met mijn vriend. Ik rammel meer dan hij en ik wil er niet altijd over zeuren haha.

Heul herkenbaar;-) .



Wat wel leuk is is dat we net een huis gekocht hebben en binnenkort de sleutel krijgen . Dat leidt de aandacht wel een beetje af, hoewel het straks denk ik ook wel voor extra rammels zal gaan zorgen.



Op dit moment slik ik al een aantal jaar de pil, maar ik overweeg hiermee te stoppen omdat ik een beetje klaar ben met die hormonen. Wat Depster zegt lijkt het me ook fijn als mijn cyclus alvast weer normaal op gang kan komen, zodat dat geen stress meer geeft als we eindelijk kunnen beginnen. Maar twijfel over een spiraal of dan toch alleen met condoomgebruik. Spiraal lijkt me ook zond3 van het geld voor zo'n (hopelijk) korte tijd, maar alleen condooms is misschien wel weer een risicoWat je zegt klopt exact. Spiraal is zonde, condooms is 98% betrouwbaar. Lastig he? Ik ga wel een half jaar van tevoren kappen met de pil. Niet om te ontwijken (dat bestaat nmlk niet volgens de gyns ) maar zodat ik weet waar mijn eisprong zit en hoe mijn temperatuur loopt.
quote:hartjeJynx schreef op 19 oktober 2016 @ 15:20:

Wat studeren veel van ons nog! Nu word ik wel benieuwd wat iedereen studeert..

Zelf zit ik in het tweede jaar van de hbo verpleegkunde.Leuk idd! Heerlijk om zoveel gelijken "om me heen" te hebben :-d! Ik ben ook benieuwd wat iedereen doet. Ik studeer geneeskunde.
Heeey wat leuk! Nog n medicus hier ! Ik moet nu de overdracht in, reageer straks verder! Ben wel benieuwd wat je wil worden en waar je studeert? Mag ook per pb ^^.
Alle reacties Link kopieren
@bosbes; ja, dat herken ik wel. Hoewel mijn vriend ook kinderen wil, kan hij zich niet verplaatsen in hoe sterk de wens kan voelen. Hij maakt vaak grapjes over mijn gerammel die niet altijd in goede aarde vallen. Ik blijf het vooral bespreken, dat helpt hem steeds wel om iets beter te begrijpen dat er een lading op zit. Hoe reageer jij erop als hij dat doet?



Ik studeer Voeding & Diëtetiek trouwens :-)



Hebben jullie ook weinig of geen mensen in je omgeving met wie je dit kunt bespreken? Bij mij is het zo dat mensen òf niet wachten, maar direct bezig gaan met hun kinderwens en in mijn omgeving dan ook echt snel zwanger zijn, of mijn gevoel niet herkennen. Het gevoelsmatig urgente zeg maar. Voelt best allenig soms.
Elynne gaat los met berichten :p



Hier worden ook regelmatig grapjes erover gemaakt. Soms ook door mijzelf, dit houd het wat luchtiger..



Opzich kan ik die grapjes altijd prima aan, al zei mijn vriend laatst toen bekenr werf gemaakt dat we oom en tante werden; Nou ben jij niet de eerste!



Vond ik toch wel erg lastig!



@Bosbes Dat was echt een nate grap van jr vriend! Hoe ben je erop in gegaan?
Alle reacties Link kopieren
@Koffiehagedis & Depster: Ik was op dat moment al chagrijnig dus heb gezegd dat ik dat geen leuk grapje vond. Dat snapte hij gelukkig wel! Meestal kan ik er ook wel om lachen hoor. Hij vertelt altijd graag aan vrienden en kennissen dat hij me regelmatig even meeneemt naar de Bart Smit of de Ikea op zaterdag. Al die jankende en zeurende kinderen, dan is je gerammel zo weer een tijdje over ;)



Koffiehagedis; ik heb ook echt niemand in mijn omgeving die het echt begrijpt, ondanks dat de dames in mijn vriendenkring bijna allemaal richting de 30 gaan. Daarom ben ik zo blij dat ik hier mijn ei kwijt kan!
Mijn omgeving weet wel dat ik graag wil, maar weten ook dat we eerst andere zaken op orde willen hebben. Al hadden er een hoop verwacht dat wij al wel aan kinderen zouden zijn begonnen..



Er wordt gelukkig dus ook niet vaak naar gevraagd..



Op het moment zijn er (zo ver ik weet) vijf zwanger in mijn omgeving, maar ook net vier bevallen..
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dat zijn er veel depster! In mijn omgeving zijn het er twee!
Alle reacties Link kopieren
O wow Depster dat is wel lastig zo veel zwangere en net bevallen vrouwen in je omgeving.



Hier weet de omgeving er niet echt van af. Heb het er wel eens over met 1 van de vrouwen van de vriendengroep maar niet echt diepgaand. Mijn vriend snapt het Verder opzich wel en wil ook kinderen maar heeft er niet zo veel rammelingen als ik. Dus gelukkig is dit forum er haha.
Het is veel, gelukkig staan er een aantal wat verder van me af



Toch wel fijn he dat je hier dan open en bloot al je hart/eierstokpijntjes kwijt kan In de tussentijd zorg ik heel goed voor mijn twee katten en zijn dat voorlopig mijn kindjes haha. Kunnen jullie je goed genoeg ergens anders oprichten? Buiten die opleidingen om dan.



Ik heb dan mijn twee katten en vriendlief natuurlijk. Verder heb ik pas geleden het haken helemaal opgepakt en dit gaat erg goed (al ben ik nu met een babydeken in de weer )
Hoi Elynne leuk dat je meeschrijft! Ik baal een beetje enorm.. gisteren soort van grote discussie gehad met vriend over de toekomst waarin hij zeer positief en ik zeer negatief... over voornamelijk erfelijkheid en opvoeden... Ik vind het heel mooi hoe hij zo positief denkt en overal oplossingen ziet waar ik vaak negatief denk en problemen zie. Moeilijk hoor...
Alle reacties Link kopieren
Waar baal je van SparklingLemon? Of is het vooral angst? Mooi wel dat hij zelf zo positief is. Fijn ook lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
O Sparklinglemon wat vervelend dat je zo'n discussie hebt gehad. Begrijp met zijn gezondheid dat je het lastig is en dat er veel op jou schouders terecht zal gaan komen.
Het is heel fijn juist Koffiehagedis dat hij zo positief is en altijd in oplossingen denkt, ik denk dat we anders beide zwaar depressief waren geworden als hij net zo zou denken en twijfelen over alles als ik dat doe.

Ik ben gewoon bang dat het misschien toch erfelijk is en ik wil mijn kinderen niet zien zoals ik hem nu zie worstelen met de pijn. Ik maak mij zorgen over kleine dingen zoals een baby weegt in het begin nog niet zo veel, maar dat wordt wel steeds zwaarder en zwaarder om op te tillen. Hij kan nu al zo weinig gewicht tillen en dragen.. en heeft wel eens een bord met eten erop laten vallen.. zijn spieren konden het niet aan en hij was de controle kwijt over zijn handen. Ik wil mij niet indenken als dat bord eten een kleine baby was geweest... Hij zegt dat komt allemaal echt wel goed... ik heb zo mijn twijfels.



Wat denken jullie, maak ik mij te druk over zulke kleine dingen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, graag zou ik ook mee schrijven. Ik ben boerinneke, 23 jaar mijn vriend is 25 jaar. We kennen elkaar nu 4 jaar waarvan we 2 jaar samen wonen. De reden dat we ( lees hij ) wil wachten is dat we eerst ons eigen huis af willen bouwen, en hij moet zijn studie nog afronden( hopelijk is hij in december klaar ). Ik wilde altijd al jong ( liefst voor mijn 26e ) moeder worden maar mijn vriend wil nog wachten. Hij weet zelf niet hoelang , het standaard antwoord is altijd nog een paar jaar . Ik heb tot oktober 2017 nog mijn spiraaltje dus we wachten rustig af. Het liefste zouden we nog willen trouwen voor dat we aan kinderen beginnen, maar dat idee begin ik nu langzaam los te laten. Het is een heel verhaal geworden maar ik hoop hier met mensen te kunnen praten die in dezelfde situatie zitten, zonder dat ik steeds mijn vriend ‘lastig val’.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven