Wij proberen door!

09-04-2013 17:57 2688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons topic!



Wij proberen al een tijdje zwanger te worden.

Bij ons duurt het wat langer dan de rest.

Omdat dit soms verdrietig en pijnlijk is hebben we hiervoor een apart topic geopend.



Wees welkom met vragen, onzekerheden en twijfels, om mee te lezen en/of om mee te schrijven. We delen mooie en moeilijke momenten met elkaar.



*Tabel verwijderd*



- Dames die zwanger zijn kunnen hier verder kletsen - veel geluk!



- Dames die een aantal maanden niet meer hebben meegeschreven, zijn uit de tabel gehaald. Wil je er weer terug in, laat het weten!
Alle reacties Link kopieren
quote:lavendel- schreef op 11 april 2013 @ 15:18:

Vinden jullie het trouwens niet een 'eng' idee dat bekenden je zullen herkennen? Ik heb de afgelopen maanden meegelezen en kreeg het idee dat ik vriendinnen wel zou herkennen. Dat vind ik wel wat spannend!



ik ben al een tijdje forumlid en een jaartje ofzo niet meegeschreven (nu wat meer tijd omhanden) en heb zelfs op mijn facebook een aantal mede-forummers staan. Maar dat hoeft helemaal niet en als je dat niet hebt, ben je gewoon onherkenbaar.

Je kan iedereen wel zijn, misschien wel mijn buurvrouw wie weet! ;)

Maar ik herken jou iig niet door je posts.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
@Lavendel

Bij ons wordt er eigenlijk niet naar gevraagd... We zijn u al zo'n 7 jaar samen en hebben van het begin geroepen dat we ons niet gingen voortplanten en tot een jaar of 2 geleden stonden we daar ook voor de volle 100% achter (we hebben het zelfs over het beruchte knoopje gehad). Na een wat rumoerige periode brak ineens de kinderwens door, maar er is dus niemand die het weet, behalve twee dichtbij staande vrienden.



@Herkennen

Daar ben ik ook niet zo bang voor, maar ik scheid mijn babygeklets wel van mijn herkenbare internet gedaante .
Alle reacties Link kopieren
Dootje: &planning: Ja waarsch. ga je automatisch een beetje plannen als je gaat beginnen. Dan gaat het dan en dan komen... Voor al die gene die langer als een jaar wachten boeit dit totaal niet meer!!!



Vogelnestje: jij bent de eerst nu op het wachtbankje. Ik duim voor je ook al heb je zelf niet echt een goed gevoel.

Had ik de laatste keer ook niet en toen bleek het dus wel raak te zijn geweest! Dus je gevoel zegt niet alles!



Verplicht seksen: Tot nu toe kunnen we ons er beide wel toe zetten. Wij doen het hier in mijn vruchtbare dagen een paar dagen voor en na mijn eisprong om de 1 a 2 dagen. Maar tot nu toe is die tactiek dus niet echt "vruchtbaar" geweest Misschien Sproet haar tactiek toepassen. Alleen weet ik niet of ik hem deze maand ga voelen. Voel mijn eisprong meestal om de maand.



Sproet: Raar van die vriendin, dat ze begon over foliumzuur na een MK.... die heeft er helemaal dus geen sjoemel van!



Jamaz: Welkom, zal je zo in het tabel zetten. (je staat erin. Wil je kijken of het zo klopt)



Miss 88: Bedankt, laat morgen wel even weten hoe het was.

Denk zelf dat het "schoon" is. En zijn alweer bezig geweest voor deze maand! Express 2 dagen voor vrijdag. Lijkt me ander niet zo fijn voor diegene die de echo moet doen.

Snap je reactie tegen je schoonmoeder volkomen!!! Maar ze bedoelt het denk ik wel goed. Ze gunt het jullie gewoon ook!



Druppel: Jeetje wat een nasleep van je MK.... En dan uiteindelijk dan nog een curettage.

Spannend, dus nog een week wachten op de uitslag! Ik hoop dat deze wat positief voor jullie uitvalt!



Dootje: Succes morgen!!! En ik hoop dat Druppel gelijk heeft met haar evt extra vruchtbaarheid. (komt het doordat het allemaal wat doorgespoeld wordt?)

En gefeliciteerd met je verjaardag vandaag!!



Lavendel: Welkom, schrijf lekker mee! Wanneer je in het tabel wilt dan zet je je gegevens hier maar neer Dan zet ik (of iemand anders) je er wel in!

Je kan zoveel vertellen als je zelf wilt! Met een ander topic (de meeste zijn daar nu bevallen) hadden we ook een prive forum gemaakt.

Op de vraag: En wanneer beginnen jullie? Antwoordt ik meestal maar voor jou een vraag voor ons een weet! of wanneer wij iets te vertellen hebben dan hoor je het vanzelf!



Tot zover!



*zwaai naar de rest!*
Alle reacties Link kopieren
Later reageer ik weer op de rest.



Kroes en Dootje heel veel succes morgen! Mijn gedachten

zijn bij jullie!
Alle reacties Link kopieren
Dootje en kroes ook van mij veel succes morgen!!



Dreamglasses wij hebben vorige maand ook even een maand pauze ingelast!heerlijk vond ik het!



Dominoo, wat rot van die actie!ongelooflijk misplaatst! Ik zou het hem terzijnertijd nog wel even duidelijk maken.



Miss, wou knap hoor al 11 kilo eraf!



Druppel, wat fijn dat de rest van de uitslagen goed waren! Hopelijk valt het met die verstopte eileider ook mee!



'Nieuwe' dames welkom hier!



Hier zijn de vruchtbare dagen weer aangebroken! We gaan maar weer eens ons best doen!



Ovulatietesten zijn trouwens makkelijk te bestellen op sensitest en zwangerenkids.nl. met beide heb ik persoonlijk wel goede ervaringen!



Nou ik ga maar eens babyboom kijken!
Alle reacties Link kopieren
@dootje: spannend hoor, ik duim voor je.

Kroes, ook sterkte hoor jou, met de controle echo.



Ik ben aan het wachten op m'n nod, die maar niet komt. Gisteren en vandaag al getest, maar negatief M'n cyclus is vrij regelmatig, maar kan soms wel een dagje naar voren of naar achteren schuiven.

Ik heb ook naar Babyboom zitten kijken. Ik vind dat soort programma's gewoon leuk, al voelt het momenteel ook wel een beetje als zelfkwelling. Ik moest toch even wat wegslikken toen ik kleine Pelle zag, zucht...!
Alle reacties Link kopieren
Ego post!



Ik ben verdrietig. Heel erg. Vriendlief ligt gefrustreerd in bed. Morgen weer een fm maar miss moeten we gewoon paar mnd kappen ermee. Hij kan niet tegen de druk. Voelt zich een zaaddonor. Een loser omdat ik alle onderzoeken krijg etc. En dat alles omdat vorige mnd de samenlevingstest niet lukte omdat hij niet kon presteren onder druk. Sindsdien is die mega onzeker. Zo raar. Steeds bang dat het niet lukt met als gevolg dat het dus net weer niet lukte. Zaterdag samenlevingstest. Nou die gaat dus weer niet door. Eisprong voor Jan doedel.

Voor mij is het nog altijd leuk en genieten maar wat ik ook doe of zeg hij blijft alleen maar denken : ik moet.



Sja.. En wat nu!!?



Voel me echt rot nu.
Alle reacties Link kopieren
He domino, wat rot voor je (en ook voor je vriend trouwens)! Ik kan inderdaad niks anders verzinnen dan even de druk van de ketel halen en een pauze inlassen. Al wil je dat natuurlijk helemaal niet, maar zo gaat het ook niet werken.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dreamglasses, laatste MK was afgelopen januari, dus nu net weer "fris" aan de slag, nu nog prima en zelf proberen t beste, maar angst blijft wel dat t niet weer lukt en/of toch wat mis is, duurt niet voor niks elke keer >8mnd (maar besef ook dat t binnen norm van n jaar is en dat we blij moeten zijn dat t zo lijkt te lukken)



Miss88, verdacht actieve bed-acties blijven ook hier niet ongemerkt, grappig eigenlijk hè... Ik laat ook bewust niets merken van slijm, ovu testen ed maar hij snapt de hints.... (En weet gelijk hoever t is).

Reactie/vraag van (schoon)ouders is echt NIET leuk! Jullie hebben natuurlijk ook al tig x bedacht hoe leuk dat zou zijn.... Weet t ff niet meer, maar weten ze van jullie situatie.Bij ons weten we dat ze t denken en hopen, maar durven t volgens mij niet te vragen. Ik Verwacht mijn jongere zusje binnenkort met nieuws, ook niet leuk (wel voor hun natuurlijk en hoop dat ook echt!)

Ennehhh... Super knap 11kg!!!



Duootje, suc6 met HSG, wie weet kloppen de verhalen rond extra vruchtbaar.... Kroes, jij ook sterke!



Kroes, Thanks voor in tabel zetten, klopt helemaal! Evt aanvulling is: zelf proberen...

Jouw opm mbt plannen helemaal mee eens, eerste maanden dacht ik 'o nee toch niet rond kerst', nu kan me geen bal meer schelen



Chicka, spannend hoor, NOD die niet komt... En ook weer frustrerend, ik weet dat ik je geen hoop moet geven, maar wie weet... Temperatuur je? zo ja, nog steeds hoog?mHou ons maar op hoogte!
Alle reacties Link kopieren
@dominoo, jeetje wat naar! Ik kan me voorstellen daar je erg verdrietig bent en even niet weet wat te doen.. Ik kan me de druk van presteren van je partner wel voorstellen, maar hoop voor je dat hij dat snel kan loslaten. Sterkte!



Dootje en kroes, sterkte morgen! Spannend!



Gegevens voor de tabel volgen morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ache domino, wat een k*tgevoel is dat, hè. Is het misschien voor jullie ook een idee om even een soort pauze in te lassen (in hoeverr mogelijk)..?

Ermee bezig zijn vergt ook veel van jezelf en van je relatie, zal voor velen gelden denk ik.

Ik kan me het gevoel van je vriend ook wel voorstellen. Toen DG-man slechts 1 potje moest vullen, zag hij er best een beetje tegenop ivm die prestatiedrang, Het lukte hem, maar ik had ook tegen hem gezegd "Als het vandaag niet lukt, probeer je toch gewoon morgen en overmorgen?" Ja klinkt heel banaal, maar het is natuurlijk ook gewoon een soort tegennatuurlijk gevoel om te 'moeten' als dat eerder binnen je relatie niet zo was...?

Ik hoop dat je je vandaag weer een beetje beter voelt...



OempaLoempa: Dank voor de sites voor ovi-testen. Wij zijn idd ook zo blij met onze maand pauze :D Echt pauze neem ik nu niet realiseer ik me: ik blijf toch wel gezellig rondhangen bij deze topic, hè .Succes met jullie vruchtb per.!



Jamaz, ik kan me je angst voorstellen, hoor. Kunst is om er niet in te blijven hangen, maar jullie mk is ook best nog wel vers.



Dootje: benieuwd naar de uitslag!

Kroes: Succes met het onderzoek!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
@Jamaz

Ik deel die angst ook wel. Zeker omdat wij 14 ronden op de eerste zwangerschap hebben moeten wachten. En dat ik nu weet dat 1 eileider dicht zit, maakt wel dat ik er ook minder onbevangen in zit.

Maar het helpt ook wel om de hoop op een zwangerschap naar NOD toe niet te hoog op te laten lopen, dan is ook te teleurstelling minder...



Pffff



Hoop volgende week meer duidelijkheid van gyn te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
@ Dominoo, wat naar voor jullie! Kan me voorstellen dat je je er rot onder voelt, het is ook niet leuk om je vriend zo onzeker te zien! Misschien, wat al door de andere geoppperd is, toch even een maand pauze houden. Even geen verplichte seks is misschien wel goed voor je vriend, ik denk dat het bang zijn om niet te presteren en daardoor ook daadwerkelijk niet presteren anders alleen maar groter wordt.



@ dreamglasses: ach ondanks een pauze ben je er toch wel mee bezig maar even geen verplichte seks, temperaturen en ovulatietesten gebruiken scheelt al heel veel! Merk wel dat het echt even goed is geweest en dat we nu vol goede moed verder gaan! De ovulatietesten van zwangerenkids.nl zijn het goedkoopst volgens mij.



@ chicka, balen een negatieve test, het liefst wil je dan ook gelijk ongesteld worden he! wachten is niks aan! Ik hoop natuurlijk op toch een positieve test voor jou! Ik moest wel een paar traantjes laten bij die baby, en ook bij die bevalling van de tweeling!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie lieve succes wensen! Het is goed gegaan en bovendien is de uitslag ook goed. Beide eileiders zijn goed toegankelijk, heel blij en opgelucht dus! Ik vond het wel behoorlijk pijnlijk en heb nog steeds een beetje een weeeig gevoel in mijn buik. Maar het is voor een goed doel. Ik hoorde vanmorgen inderdaad dat de kans op een zwangerschap de komende maanden iets groter is dus fingers crossed.



We hebben 25 april een afspraak met de gyneacoloog om eventuele vervolgstappen te bespreken, maar ik verwacht dat daar uit komt dat we het gewoon nog een tijdje moeten blijven proberen nu alles er goed uit ziet.



@dominoo, wat rot dat je vriend het er zo moeilijk mee heeft!!! Het is ook allemaal niet makkelijk, de druk en de stress. He wat rot, ik hoop dat het jullie lukt er over te praten en een oplossing te bedenken hoe met de stress om te gaan.



@chicka: spannend!



@allemaal: ik vind echt heel veel herkenning in al jullie verhalen over verplichte sex, (meestal lief bedoelde) opmerkingen van familie/vrienden, het frustrerende wachten op, partners die soms maar moeilijk met alle stress om kunnen gaan, ziekenhuisonderzoeken etc... Ik ben niet altijd heel goed in het op iedereen persoonlijk reageren, maar weet dat ik ook met jullie mee leef en altijd benieuwd ben naar uitslagen van onderzoeken, zwangerschapstesten etc. Fijn om hier mee te mogen/kunnen lezen en schrijven!!!



Ik ben vandaag lekker een dagje vrij dus lig nu lekker op de bank met een kopje thee, een paar fijne tijdschriften en het viva forum. O ja en misschien ga ik zo ook nog wel even babyboom kijken!
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk nieuws Dootje! Geniet ervan en ga het vieren samen! Nu eerst inderdaad lekker bijkomen met die kop thee, tijdschriften en het forum.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
@ Dootje, wat fijn dat het er op het eerste gezicht goed uitziet! Het lijkt me zo'n opluchting! Ik kan me voorstellen dat wanneer je dit weet je misschien weer wat meer onbevangen kan gaan verder proberen. Zo zal het voor mij denk ik wel werken. Ik ben ook erg benieuwd of bij ons wel alles goed is en als ik dat nou weet dan zal ik het makkelijker vinden om het los te laten. In elk geval tijdelijk denk ik ;)



@ Chica, wanneer zou je ongesteld moeten worden? Balen van die negatieve testen! Ik vind het altijd zo'n domper en ben daarna altijd erg verdrietig/boos, als ik dan eenmaal ongesteld word (meestal een dag later) dan ben ik daar minder door geraakt en soms zelfs wel een soort van blij omdat we dan in elk geval weer door kunnen. Hoe is dat voor jou?



@ Dominoo, hoe is het vandaag met je?



@ Jamaz, ik kan me je onzekerheid goed voorstellen! Met name de combi lang op een zwangerschap wachten en dan een miskraam krijgen lijkt me super frustrerend en verdrietig! Maar aan de andere kant weet je wel dat jullie samen zwanger kunnen worden, het moet alleen nog wel blijven zitten... Geeft dat wat rust of alleen maar onzekerheid?



@ Oempa-loempa, succes met je vruchtbare dagen! Gebruik je ovu testen?



@ Miss88, wat knap dat je zoveel bent afgevallen, maar wat irritant dat je daardoor je cyclus even bent verloren! :( Hopelijk komt die snel terug en word je op die manier ook beloond voor je gezondere levensstijl!



@ gegevens voor de tabel:

** Lavendel, 29 jaar, 1e kindje, begonnen aug. 2012, nod 20 april, cyclus rond de 28 dagen**



Ik merk dat ik me door de cyclus heen steeds anders voel. In het begin verdrietig en onzeker over dat het niet is gelukt. Vervolgens ebt dat gelukkig weg en gaan we ervoor in de vruchtbare dagen, maar als dan de ongesteldheidsdatum weer dichterbij komt begin ik het wel moeilijk te vinden. Tot nu toe is het namelijk steeds een teleurstelling geweest en ik merk dat ik er van baal dat ik weet dat er weer een negatief bericht aan komt. Ik probeer dat overigens wel wat los te laten want dat doemdenken doet me niet altijd goed, maar zo voelt het dan wel.. Anderzijds realiseer ik me ook dat we gewoon nog binnen het jaar aan het proberen zijn en dat er niets aan de hand hoeft te zijn.

Heerlijk al die verschillende gedachtekronkels... ;)
Alle reacties Link kopieren
Net gesprek gehad. Geen fm. We hebben 3 opties. Of ff paar mnd rust. Wat denk ik niet helpt want zodra we beginnen begint het weer. Of gaan spuiten. Geen samenlevingstest nodig. Of 6 mnd clomid slikken zonder ziekenhuisbezoekjes. Gewoon thuis proberen.

Wat zouden jullie doen??

Volgende week weer gesprek over wat we gaan doen.

Vriendlief ziet maatsch werk oid nog niet zitten. Schaamte denk ik.



Dootje: wat fijn voor je! Lekker rustig aan doen vandaag.





Knuffel voor iedereen die t even moeilijk heeft!
Alle reacties Link kopieren
@ Dominoo, aangezien ik niet in de MM zit heb ik niet zoveel verstand van de verschillende opties. Ik vind het dan ook moeilijk om je een advies te geven. Maar ik denk dat ik persoonlijk niet zou kiezen voor de opties een paar maanden rust. Ik denk dat je na die paar maanden weer met dezelfde druk komt te zitten en dan juist misschien wel meer omdat je er zo op gewacht en naar uit gekeken hebt.

Wat is het verschil precies tussen het spuiten en de medicijnen slikken? Moet je bij het sluiten wel tussendoor naar het ziekenhuis?
Alle reacties Link kopieren
@ lavendel ja bij spuiten moet ik ook naar t ziekenhuis voor echo s. Maar ik krijg dan geen samenlevingstest. Dus druk zou miss minder hoog zijn voor vriend. Ook wil ik niks meer zeggen tegen hem over echo's, eisprongen etc. Zou het graag met hem delen maar ja, druk word dan nog hoger.



Lastig.



Ook zekervoor hem. Hij voelt zich echt ellendig.
Alle reacties Link kopieren
@Dootje

Fijn dat het bij jou ook goed gegaan is en dat de voorlopige uitslag gunstig is! Nu de komende maanden aan de slag, wie weet of het zal helpen!

Voor nu even lekker bijkomen en laat je lekker in de watten leggen.



@Dominoo

Lastig joh! Misschien het even laten bezinken en er later nog eens over praten. De MMM is nou eenmaal een flinke belasting alsof je ineens niet meer met zijn tweetjes over je sexleven gaat. Hier hebben we dat ook wel een beetje gehad maar we hebben nu gewoon 2 soorten slaapkamer activiteiten, De BPS (Baby Producerende Sex, zeg maar de moetjes) en de vrijpartijen als we dat zelf willen.

Om de BPS zoveel mogelijk te beperken maak ik gebruik van ovulatietesten en temperaturen. Met de ovulatie testen kan ik eisprong voorspellen en de temperatuursteiging bevestigd dat ie geweest is en dat we weer 'normaal' kunnen doen.

Een hele dikke knuffel en ook voor jou een virtuele kop thee met chocolaatjes.
Alle reacties Link kopieren
@ Dominoo: pff lastige keuze! ik zou het ook niet weten hoor! misschien kijken wat het minst belastend is voor jou en je vriend en kijken waar jullie je allebei het fijnst bij voelen!



@ dootje: wat fijn! Goede uitslag dus! Dat is wel een lekker taartje waard toch!



@ Lavendel: ik temperatuur en gebruik ovulatietesten! Gelukkig kan ik van te voren al merken dat de eisprong er aan komt door veel puistjes en vruchtbaar slijm. temperaturen en ovulatietesten doe ik puur om te kijken of de eisprong echt is geweest. Dat veranderende gevoel tijdens de cyclus heb ik ook! Stom is dat he!



@ druppel: dat klinkt bekend. Wij hebben ook 2 soorten seks in de maand! Dan is het toch het beste vol te houden vinden wij!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Wat wordt er veel geschreven! Ik probeer alles mee te krijgen maar vergeef me als ik iemand vergeet!



@Dootje Fijn dat alles goed is gegaan! Lekker bijkomen nu en daarna vollop aan de slag! Wat zou het leuk zijn als dit een positief effect op je vruchtbaarheid heeft!



@dominoo jeetje wat lastig zeg! Ik sta niet in jouw schoenen, dus vind het lastig om hier iets over te zeggen.

Voor alle opties is natuurlijk wat te zeggen. Wat zegt je eigen gevoel? Heb je zelf een voorkeur?



@miss88 Knap hoor dat je al zoveel bent afgevallen! Hopelijk heeft het het gewenste effect!



@Kroes Jij al nieuws?



@Oempa ik zit er eigenlijk ook steeds aan te denken om even een pauze in te lassen. Het er steeds mee bezig zijn kost veel energie.

Gaan jullie nog zelf verder proberen of wil je verdere stappen in de medische molen gaan zetten? Succes met je vruchtbare dagen!



@chicka Jammer van die negatieve test



Net even bij mijn zus op de koffie geweest en zei vertelde dat drie van haar vriendinnen zwanger zijn. Waarom ik niet?! Soms lijkt het of het bij iedereen lukt en dat ik de enige ben bij wie dat niet zo is... Zucht! Heel blij met dit forum!



Ik ga mezelf zo even kwellen met uitzending gemist "babyboom" en "kleine baby's, grote zorgen." Maar wat houd ik van dat soort programma's!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, jullie zijn al wel met veel maar kunnen jullie nog iemand extra aan in de lijst? Ik zou graag meeschrijven.



Ik zal me even kort voorstellen: ik ben 28 jaar, vriendlief is 29 en we wonen bijna 6 jaar samen nu. We zijn bezig voor ons 1e kindje, helaas al sinds december 2011. Vanochtend weer ongesteld geworden, we gaan nu door voor ronde 16 Inwendige echo gehad en alles zag er goed uit, heb ook redelijk regelmatige cyclus. Sementest was uitslag 1e keer verminderd maar 2e keer heel goed. Ik mag van de fertiliteitsarts nog voor een HSG als ik wil, ben nog aan het twijfelen wanneer ik dat wil. Sowieso moeten we zelf proberen tot eind dit jaar.



@ Domino: Ik herken je probleem, mijn vriend heeft hier ook heel erg last van. Wij hebben het sinds een aantal maanden opgelost door zelfinseminatie. Met de hand lukt het uiteindelijk wel namelijk. We proberen het wel altijd eerst gewoon, maar als hij dan weer eens halverwege instort omdat vriendlief zijn gedachten niet onder controle krijgt dan maar in het potje. Niet zo romantisch maar het geeft ons wel heel veel rust dat we een alternatief hebben. Hiervoor lagen we altijd beiden gefrustreerd in bed als het weer eens niet lukte. Nu hebben we in ieder geval nog een kans dan. Weet niet of je er iets mee kunt.



Gebruiken jullie ook voedingssupplementen of iets dergelijks om je kansen te verbeteren?
Alle reacties Link kopieren
@minni hoe doe je dat? Zelfinseminatie?

Misschien interessant



Rest reageer ik vanav op. Druk aan het werk.

Maar thnx iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@jamaz: nee, ik temperatuur nog niet. Dat ben ik wel van plan, heb net een thermometer met twee cijfers achter de komma aangeschaft.



@lavendel: dat heb ik ook hoor. Ik ben altijd met bonzend hart de zwangerschapstest aan het afwachten, zelfs als ik denk dat ik niet zwanger ben. Na een negatieve test ben ik elke keer behoorlijk down. De menstruatie die volgt vind ik ook niet zo erg. Ik wist toch al dat het niet raak was en het luidt weer een nieuwe ronde in, met nieuwe kansen.



En dat je gevoel door je cyclus heen verandert, dat herken ik helaas maar al te goed! Tijdens de menstruatie denk ik helaas, pindakaas en ben ik vastbesloten om mezelf niet zo op te fokken de volgende keer. Tijdens de vruchtbare dagen ben ik hoopvol gestemd, maar ben ik er niet continu mee bezig. En de dagen tussen ovulatie en nod zijn hell! Ook al had ik me nog zo voorgenomen om het niet te doen, ik focus op elke lichamelijke verandering die ik opmerk of denk op te merken en heb stiekem een hekel aan vrouwen die ik op straat achter een kinderwagen zie lopen. En de tienermoeders uit Teen Moms vind ik stom, want zij krijgen wél een kind, terwijl ze het niet eens wilden (niet dat ik verder jaloers op ze ben hoor..).



Wat een goede tip trouwens, Minni, zelfinseminatie!



Ik zou ook wel graag in de tabel staan.



** chicka, 35 jaar, 1e kindje, bezig vanaf mei 2012, nod: any time now, cyclus: 25-26 dagen, bijzonderheden: MK in okt 2012 **



Jullie allemaal een goed en vruchtbaar weekend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven