Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Baggal voor je lieve woorden. Ik heb een jaar geleden naar adoptie gekeken, want inderdaad, liefde voor een kind kom uit je hart en van een adoptie kindje zou ik evenveel houden. En toen was het zo dat je na je 40e niet eens meer op de wachtlijst kwam. Weer zo'n leeftijds issue. Zal er nog eens naar kijken.

Ik moet wel bekennen dat ik door mijn spaargeld heen ben doordat er al duizenden euro''s naar Denemarken zijn gegaan. Dus een fertiliteitsvakantie naar Turkije (zelfs in een Islamitisch land is meer mogelijk op mijn leeftijd) zit er ook niet echt in.

En dat maakt mij ook verdietig, dat je klaarblijkelijk een vette bankrekening nodig hebt als je vruchtbaarheidsproblemen hebt. Dat moet niet zo horen. Ik kan mij best redden, ook mét kind, maar het houdt een keer op er vette bedragen tegenaan te smijten.



Als ik alles van te voren had geweten, dan was ik direct voor adoptie gegaan. Helaas kan ik geen koffie dik kijken en ik ging er echt vanuit dat ik zwanger zou raken.

De donor die ik als laatste had uit Denemarken, had trouwens nog geen zwangerschappen. Hij was nog niet zo lang donor dus ik heb daar niet echt op gelet/rekening mee gehouden. Misschien was het de verkeerde keuze maar daar heb ik nu ook niets aan.



Mijn zus weet niet eens dat ik mijn derde punctie heb gehad. Ze vraagt er niet naar en ik verwacht het niet meer. Die vriendin die vindt dat er een man bij hoort weet ook van niks, prima. Een andere vriendin die mij zo begreep, met de punctie mee zou gaan... die is denk ik druk met iets anders, die vraagt zich schijnbaar niet eens af of die punctie er nog is geweest. Ik verwacht niets meer van mensen, heb er afstand van genomen. Dus door alle ellende heen heb ik ook zo mijn lesjes geleerd (moeten leren). O.a. moet ik leren mijn eigen beste vriendin te zijn. Dat geef mij ook meer kracht om door te strijden.

Grappig genoeg merk ik dat mannen vaak gevoeliger reageren als vrouwen. Vanmiddag kwam ik kennissen tegen en toen zij mij vroeg hoe het ging vertelde ik over het vervelende nieuws. Zij wenste mij een 'prettig weekend' en hij was zichtbaar ontdaan en wenste mij sterkte.



Ja, Lux begrijp het ook niet meer. Het is mij wel duidelijk dat het mck erg commercieel is ingesteld.

Mijn mond blijft openvallen tijdens dit hele traject.

Fijn dat bij jou alles goed gaat. Snel gaat het he?
@piano: erg vervelend voor je. Ik heb ook geen tips verder ofzo, alleen een knuffel



Haha oh ik vind zwangerschappen van anderen ook altijd snel gaan maar die van mij vind ik eindeloos duren ik wil niet ondankbaar klinken hoor, maar zwanger zijn is niet mijn favoriete bezigheid maar ik ben wel heel blij dat alles zo volgens het boekje gaat tot nu toe en ontzettend dankbaar dat het ons in 1 tp gegund was. Ik dacht alleen altijd dat mensen die kwalen hadden van zwangerschap zich gewoon aanstelden maar daar moet ik bij dezen op terugkomen het kan echt best een pijnlijke aangelegenheid zijn
Alle reacties Link kopieren
Yes Boulu, je bent gewoon zwanger!

Gefeliciteerd!
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Lekker dan hele tekst getypt en weg is die..:

Het kwam er op neer:



Boulu gefeliciteerd!! Ben heel blij voor je!!!



Piano, wat een rotstreek, hoop dat het je lukt om een goede kliniek te vinden waar je prettig bij

Voelt en nog ren poging volle moed kunt doen
Alle reacties Link kopieren
Thanks Angel, ik hoop het ook. Even goed rond gaan bellen de komende week.



Lux, fijn dat alles volgens het boekje gaat. En pijnlijk... tjah als je er over na denkt, het is nogal niet

wat... er groeit nieuw leven in je buik. Knap bijzonder en (kijk maar naar mij) ook knap ingewikkeld. Sta er

versteld van als mensen totaal geen enkel pijntje hebben. Nou heb ik er wel 9 maanden kwalen voor over hoor! Al zou ik uit mijn voegen springen.



Baggal ik begrijp dat jij ook een hele nieuwe fase ingaat? Hoop dat het allemaal goed gaat en snel aanslaat.
Alle reacties Link kopieren
Piano: Het is gewoon heel erg vervelend als je gevoelsmatig zo tegengewerkt wordt en je op onbegrip stuit met betrekking tot je kinderwens die op zichzelf helemaal niet zo vreemd is, integendeel. Qua mensen in mijn omgeving heb ik ook wel mijn lesje geleerd (daar heb ik het in het topic ook vaak over gehad) en uiteindelijk kun je niets anders doen dan er een streep onder trekken en dat is jammer. Aan de andere kant heb ik wel het geluk een paar super lieve vriendinnen om mij heen te hebben, goede collega's en een familie aan mijn kant die voor de nodige support zorgen. En natuurlijk het feit dat mijn man mij steunt niet te vergeten...



Tja - en voor wat betreft de bankrekening geldt voor fertiliteit een beetje hetzelfde als voor andere dingen: met geld kan veel en jij hebt dan nog ergens het geluk dat je in Nederland woont. In Engeland zijn er bijvoorbeeld boroughs waar helemaal geen IVF vergoed wordt of soms maar een poging via de NHS en mensen dan per definitie uitkomen op de private weg als ze dat al kunnen betalen..! Het wordt hier ook wel de postcode loterij genoemd. Ik heb dan nog het geluk dat mijn borough 3 pogingen (terugplaatsingen) vergoed en dat ik de private weg financieel gelukkig ook nog kan bolwerken, maar bedenk mij ook wel eens dat er dus mensen zijn die nergens voor in aanmerkingen komen en ook niet de middelen hebben. Moeten die het toekomstbeeld dan maar bijstellen..?! In Canada is het volgens mij ook weer heel anders geregeld, wat ik zo van Sky begrijp en van Dr A. weet ik dat mensen in Israel (waar hij vandaan komt) voor het eerste en tweede kind onbeperkt pogingen kunnen ondergaan. Dat gaat misschien ook wel ver, want sommige mensen worden met de beste wil van de wereld niet zwanger, maar zo zie je maar hoe anders het overal geregeld is...

Nederland vind ik qua gezondheid toonaangevend (dat realiseerde ik mij ook pas toen ik eenmaal hier was), maar de dingen waar jij tegen aanloopt zijn ronduit irritant. Net alsof je je steeds moet verdedigen voor jouw wens - alsof je dit als alleenstaande vrouw boven de 40 moet rechtvaardigen. Natuurlijk begint de tijd te dringen, maar dat wil niet zeggen blijvend onmogelijk en zelfs al zou dat zo zijn dan nog mag dat wel sympathieker gebracht worden.



De bewaarkosten begreep ik in jouw geval overigens niet. Als je cryo's had gehad begrijp ik wellicht het kosten aspect, maar jij had niet eens bevruchtingen, dus waar zitten dan de kosten in?! Dossier kosten? Voor wat betreft kosten hou ik het ook wel in de gaten. Het laatste gratis email consult heb ik ook een beetje afgedwongen bij Dr A. onder het mom 'ik ben te druk om langs te komen, kunnen we het niet via de elektronische weg af doen ' en daar stemde hij mee in - prima -. Een narekening zal niet volgen. Daarvoor bracht ik het te bijdehand en toch charmant. Actie van Dr A. wordt dan weer gewaardeerd door mij...



Ik vind het oprecht jammer dat je ook niemand direct om je heen hebt die er voor je is en jouw wens begrijpt. Ik vind het juist heel moedig dat je als alleenstaande die keus durft te maken voor een kindje en dat geldt natuurlijk ook voor Rosings die inmiddels gelukkig zwanger is en voor Abusu die aan het slikken en spuiten is. Ik weet verder niet wat ik tegen je kan zeggen, behalve dan dat ik hoop dat jouw kinderwens in het nieuwe jaar in vervulling mag gaan.



Boulu: begint het nieuws al een beetje te landen? Begrijp dat het nog heel onwerkelijk is hoor, maar echt - geniet!



Deni: Ga jij de 21e testen? hoop ook dat jij een knaller hebt van een test: een goed begin van het nieuwe topic!



Lux.: Ik wens je heel veel succes woensdag. Maar volgens mij gaat het helemaal goed met je zoontje! Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in en tot op heden heb je hartstikke goede echo's gehad en ik neem aan dat je vertrouwen daarmee ook toegenomen is. Vervelend dat je je zo rot voelt en last hebt van alle bijwerkingen.



Abusu: Hoe gaat het met jou qua spuiten / slikken / echo's?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:pianokruk schreef op 17 december 2016 @ 23:47:



Baggal ik begrijp dat jij ook een hele nieuwe fase ingaat? Hoop dat het allemaal goed gaat en snel aanslaat.Piano: nog even terug te komen op jouw laatste vraag: ik heb nog 3 cryo's bij Boston Place liggen. Ik ga 3 Januari voor een scratch. Verwacht mijn menstruatie rondom 9 januari. Dr A. heeft geadviseerd de cryo's terug te plaatsen in de natuurlijke cyclus - per slot van rekening werd ik daar de laatste keer ook zwanger van alleen ging het toen mis. Aangezien ik 3 blastocysts heb is zijn advies om ze alledrie te laten ontdooien. Een is van 2CC kwaliteit en de kans dat daar een zwangerschap uit voort komt is nihil. Van die drie mogen er twee terug geplaatst worden - vijf dagen na ovulatie. Mocht dit niet leiden door een (doorgaande) zwangerschap dan ga ik in februari weer een poging wagen bij de NHS met een deel donor en een deel mijn man's zaad. Als de kwaliteit van de embryo's die tot stand is gekomen met het zaad van mijn man significant lager is dan met de donor dan zal ik er voor kiezen om de embryo's die met de donor gecreëerd zijn terug te plaatsen. Engelse wetgeving verbied om een embryo dat tot stand gekomen is met een donor tegelijkertijd terug te plaatsen met een embryo dat gecreëerd is met mijn man's zaad - om duidelijke redenen. Als de kwaliteit met donor zaad niet beter is (tegen alle verwachtingen in, heb ik wel een probleem, want dan klopt mijn hypothese (domme pech OF male factor) niet meer natuurlijk. Dus als dat dan wederom niet leidt tot een zwangerschap dan denk ik dat ik mij wederom tot Dr A. zal wenden (wederom privaat) en kunnen we misschien kijken of we Reproductive Immunology testen moeten uitvoeren (omdat er toch iets obscuurs met mij aan de hand zou kunnen zijn)...



Vooralsnog is mijn hoop gevestigd op Januari en anders op de donor. We gaan het zien!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Even een ego postje..ik heb een omo witte test (had uiterst gevoelige besteld) .. :( ik heb geen hoop meer na deze tp. heb ook al lichte afscheiding dus vandaag of dus morgen zal mijn menstruatie wel komen..
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Alle reacties Link kopieren
Jammer Deni.. maar het is nog te vroeg he meid!
Alle reacties Link kopieren
de terugplaatsing was op dezelfde dag als die van boulu.. daarom geeft het mij minder hoop. morgen is het 14 dagen geleden dat het teruggeplaatst is.
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gevoel hoor... maar voir mezelf was het oas over als ik ongesteld werd of op de testdatum negatief teste.. hoop het nog voor je.. Hoeveelste TP was dit?
Alle reacties Link kopieren
Dot was de eerste poging en die dan ook gelijk klaar.. moeten weer opnieuw beginnen.. maar de vraag is wanneer ivm operatie van mijn man.. dus ik zal me voorlopig afzijdig houden denk ik..

ik heb al afscheiding en voel steekjes sinds vanmorgen.. dus het zal wel doorbreken..

Gisteren de laatste utrogestan genomen.. heel fijn.. vieze balletjes.. haha
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
@piano: dat hoop je dan maar hè, dat ze de kwalen waard zijn nee hoor ik draag hem met liefde maar als hij nu al veilig en gezond geboren kon worden zou ik dat helemaal prima vinden



@Bag: thanks, ik heb er ook wel vertrouwen in hoor, volgens mij is het een sterk mannetje idd hebben de echo's veel geholpen. Ik weet al dat zijn niertjes en hersentjes er goed uitzagen en dat hij geen klompvoetjes heeft en een gevuld maagje en dat zijn hartje er normaal uitziet enzo. Dat stelt wel gerust idd

Ik las trouwens dat er bij jou geen afwijkingen zijn gevonden, toch wel fijn! Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren zodra je de embryokwaliteit met je man's zaad met die van donorzaad gaat vergelijken. Hopelijk is het niet nodig though



@deni: hè wat shit meid is ook niet leuk de kerst in gaan zo, ik had anders voor je gehoopt is wel een rare jaarafsluiting voor jullie zo, mislukte poging en je man ziek... bah.



@boulu: is het nieuws al geland?
Alle reacties Link kopieren
@lux.. het is wat het is... had me er al ergens op ingesteld.. het lijkt ons momenteel alleen maar tegen te zitten.. ik zal details besparen het is jammer maar helaas... nu maar hopen dat het dan maar niet kwaadaardig is bij manlief.. er moet ergens nog een wonder bestaan
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
quote:deni308 schreef op 18 december 2016 @ 09:05:

@lux.. het is wat het is... had me er al ergens op ingesteld.. het lijkt ons momenteel alleen maar tegen te zitten.. ik zal details besparen het is jammer maar helaas... nu maar hopen dat het dan maar niet kwaadaardig is bij manlief.. er moet ergens nog een wonder bestaan ik hoop ook heel erg voor jullie dat het niet kwaadaardig is het is wat het is idd maar het is wel mooi klote allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve Deni, wat verdrietig voor jullie :(. Ik vond het al moeilijk gisteren te vertellen maar dacht dat jij pas woensdag zou gaan testen. Had het zo voor jullie gehoopt en nu met al de onzekerheid rondom je man des te meer! Het lijkt me zo verdrietig. Het is ook zo oneerlijk, want we liepen precies gelijk op en nu is de uitkomst verschillend, grr!! Was er al een beetje bang voor.

En hoop dan zo erg dat jullie deze weken wel goede uitslagen krijgen over je man. Kan me voorstellen dat het zo onzeker is en het enige wat je wil is samen gelukkig zijn!! Ik vind dat je ontzettend sterk overkomt en natuurlijk heb je je rotperiodes (zoals nu, heel logisch) maar hoop dat hij weer goed gaat opknappen!



Dames, bedankt voor al jullie lieve reacties en felicitaties. Het is inderdaad echt killing deze weken haha. Misschien inderdaad wel het 'IVF-syndroom': heb je ein-de-lijk een positieve test in de handen en dan is nog niks zeker. Ik wil het zo ontzettend graag!! Maar inderdaad: als we eenmaal moeder zijn, zal je nog meer zorgen hebben, want dan heb je iets wat je echt niet kan missen.

We gaan morgen weer een kruidvat test doen en hopelijk is deze dan mooi opgelopen. Ik ben er echt bang voor dat dat niet zo is, ik voel natuurlijk nog steeds helemaal niks en dat helpt niet echt voor mijn vertrouwen ;).

Ook bedankt voor het showen van jullie testen Lux en Flipje! Stelt me iets gerust.



@Lux: Wat spannend woensdag!! Elke echo blijft inderdaad ook zo spannend he. Wel heel leuk om je mannetje weer te gaan zien .



@Baggal: Fijn dat je het er nog met je man over hebt gehad en dat hij best wel open staat voor de donor nu. Echt ontzettend mooi te lezen wat hij ervoor over heeft, ondanks zijn eigen weerstand in het begin, om jou zwanger te krijgen!!

Nog een maandje wachten en dan heb je hopelijk weer een mooie cryo in je buik!



@Skylark: Jij hoort vandaag meer over de emrbyo's, heel veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
@boulu.. lekker genieten hoor !! laat het maar goed doordringen en die test knalt morgen nog meer dan die al deed..



en wat betreft het gelijk opgaan en nu de afloop.. thats life.. en gelukkig is er 1 van ons gelukkig goed uitgekomen !





Ik heb nu zoiets.. laat me maar ongesteld worden..

wilt iemand mij uit de tabel halen ?
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
@boulu: bij mij zat er pas echt zichtbaar verschil tussen testen als ik er 48-72 uur tussen liet zitten, anders zag ik vrij weinig, dus staar je daar niet blind op.



En ja elke echo blijft spannend zeker ff spannend! Maar zo misselijk van de spanning als ik voor de eerste 4 echo's was (tot aan de combinatietest), ben ik nu niet meer gelukkig. Ik dacht bij m'n eerste echo echt dat ik over de schoenen van de gyn heen zou kotsen misschien had dat ook gewoon te maken met die eerste trimester misselijkheid, bedenk ik nu wanneer ga je het zkh bellen om een echo te plannen?
Alle reacties Link kopieren
Deni: wat ontzettend jammer! Als je een dash witte test hebt en bruine afscheiding kun je er idd vanuit gaan dat het helaas niet gelukt is en dan geen cryo's en een op stapel staande operatie mbt je man is gewoon veel tegenslag...

Nu maar focussen op zijn herstel en dan het nieuwe jaar hopelijk meer geluk met de nieuwe ronde. Jullie hebben nog een evaluative gesprek tzt? Zo sneu wat jullie de afgelopen tijd te verduren hebben gehad.



Boulu: de vlos van Lilly (inmiddels bevallen) zei ooit tegen haar: het probleem zat in het zwanger worden niet in het zwanger blijven. Hoewel die voor mij en Flip niet helemaal opgaat, vind ik het wel een mooie uitspraak. Je bent gewoon zwanger en natuurlijk is het nog even spannend, maar de grootste hobbels zijn genomen. En dan te bedenken dat jij in het "maar niet zwanger worden topic" een paar maanden terug nog schreef dat je bang was om alleen als niet zwangere over te blijven - die angst is begrijpelijk hoor, maar kijk nu waar je nu staat!



Sky: ik hoop op een paar super bevruchtingen en blastocysts om in te vriezen.



Ik realiseer me best dat ik ergens bof dat mijn man hier zo voor open staat. Ik heb natuurlijk op mijn beurt ook dingen voor hem gedaan (verhuisd, moest opnieuw naar Uni in de UK), maar uiteindelijk hebben die dingen wel goed uitgepakt. Hij is mijn wens om moeder te worden steeds beter gaan begrijpen en er zijn, zeker in het begin van het traject ook echt wel "wanhopige" momenten geweest. Daar kan hij niet zo veel mee, maar hij begrijpt het wel en is ook zelf enthousiaster geworden over het hebben van nog kind. Ergens heb ik wel het vertrouwen dat het zou kunnen lukken, te meer nu er bij mij niets duidelijk mis is en ik wel 2 x zwanger ben geweest... Garanties heb je nooit, maar echt hopeloos zie ik het ook niet in.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@ deni wat vind ik het heel erg jammer voor je, gezien je situatie met je man had ik je van harte gegund!! Veel sterkte. Je klinkt heel sterk. Kom je even melden als de operatie van je man is geweest? Ik hoop heel erg dat het goed afloopt, dat is misschien nu wel belangrijker. Kunnen jullie samen daarna veel sterker verder met waarmaken van jullie droom!



@ baggal heel fijn dat je met je man bent uitgekomen. Ik hoop nog steeds heel erg dat het idd pech was en dat je alsnog zwanger wordt van je eigen mannetje en zo niet is donor natuurlijk ook heel mooi. Het wordt hoe dan ook jullie kindje, nu helemaal nu jullie samen er zoveel voor hebben gedaan.



@ boulu ik snap je onzekerheid heel erg! Maar meid dit os een begin en je bent nooit zover gekomen (dacht ik). Dus geniet nu maar puur van het feit dat je überhaupt een positieve test hebt. De rest komt nog op zn tijd. Het is je ook erg gegund na al die tijd.
Alle reacties Link kopieren
@ hier, ongesteld geworden. Vorige echo werd een poliepje gezien. Donderdag heb ik Waterecho om poliepje aan te tonen dan wel uit te sluiten. Als er inderdaad een poliep zit in mijn baarmoeder wordt die waarschijnlijk volgende cyclus uitgehaald. Denk wel dat er een zit, heb het eerder gehad tijdens iui, toen zag het precies zo uit. Dus deze en volgende cyclus staan in het teken van poliepje, en dan denk ik in feb start ivf. Ergens vind ik even rust wel fijn. Niet de hormonen of ziekenhuisbezoeken vond ik zwaar, maar elke keer teleurgesteld te worden.
Alle reacties Link kopieren
Boulu, het IVF-symdroom... Mooie naam! Ik moest er hard om lachen!



Beste Allemaal,



Ik ben een trouwe meelezer. Ondertussen lees ik al 2 jaar met regelmaat mee en het 3/4 jaar zeer regelmatig.



Lieve Flip, wat een drama maken jullie mee! Ik hoop dat jouw nieuwe motto uit mag komen! (3 x is scheepsrecht)

Deni, wat had ik het je gegund dat het raak zou zijn! Ik wens jou en jouw man de komende weken heel veel sterkte en ik hoop op erg goed nieuws voor jullie.

Baggal, je schrijft altijd zo herkenbaar en brengt me zo erg tot rust. Dank daarvoor.

Pianokruk, ik viel bijna van mijn stoel toen ik las dat ze je niet meer willen helpen. Wat denken ze wel niet wie ze zijn??

Voor alle zwangeren: Gefeliciteerd! En vergeet niet dat jullie mijn veel moed geven!

Voor iedereen die nog druk bezig is met prikken, echo's, slikken en het lange wachten: zie 1 regel naar boven, het kan gewoon echt wel lukken hoor!!



Ik zal me even voorstellen.



Ik ben bijna 37 jaar, mijn man is iets ouder en wij zijn ruim 2 jaar bezig met zwanger worden. Eerste onderzoeken gaven aan dat alles perfect is. Elke 4 weken een eisprong, superzaad en eileiders erg mooi toegankelijk (voor degene die nog moeten, ik heb een foamecho gehad. Ze zeggen dat het veel minder pijnlijk is dan een HSG. Ik vond het heel erg mee vallen.) AMH voor leeftijd prima.

6 x IUI met hormonen gehad (puregon en pregnyl), ik ben wat lastig te stimuleren, maar zo wisten we wel dat ik voor IVF de hoogste dosering puregon moest krijgen.

IVF 1: kort protocol, na 16 dg puregon spuiten punctie gehad (viel me ook erg mee! Ook de napijn was prima te doen) 5 ? follikels, 5 eitjes gevonden en 2 bevrucht, beide toppers. 3 dagen later 1 teruggeplaatst en andere in de vriezer. Paar dg flinke steken gehad en erge pijn met het gaan plassen en het uitplassen. Maar laatste dagen voelde ik niets. Ik heb op dezelfde dag als Boulu en Deni de punctie gehad. Vandaag is dus 16 dg na de punctie. Na een beroerde nacht (we konden van de spanning niet slapen, en als klap op de vuurpijl moest ik vannacht ook nog uit bed voor een spoedgeval, dus toen we om 2 uur weer in bed lagen, konden we weer moeilijk in slaap komen.) Vanmorgen getest, ik vond mijn urine wat waterig (ik denk dat de spanning en het slechte slapen er mee te maken heeft) en heb vanmorgen 2 testen gedaan. Eerst de kruidvat 2v5 en daarna de early (maar daar lees ik nu matige verhalen over)

Ik kan geen plaatjes plakken, daarom maar een tinypic upload gedaan.



http://i68.tinypic.com/33a6lad.jpg



Ja, beide een zéér licht streepje en ik zit dus nu 16 dg na punctie en 13 na terugplaatsing. Op de k2v5 was van te voren echt niets te zien en hij viel wel degelijk meteen op toen ik keek. Maar ik had hem toch duidelijker verwacht. Ik ga vanavond erg weinig drinken en morgen nog maar eens testen. Want hier wordt ik wel erg onzeker van! Heeft iemand bemoedigende woorden voor me? Of heb je andere ervaringen??



Alvast bedankt voor het lezen van het lange verhaal!
Alle reacties Link kopieren
@Animal Wat een lief bericht, dankjewel voor je succeswensen.



De testen zijn inderdaad heel erg licht, maar ik zie strepen! En een streep is een streep, dus je bent zwanger, of op zijn minst even zwanger geweest.





Goed idee om morgen te testen met meer geconcentreerde urine. Weet je wat veel kan schelen? 's Ochtends ook nog 1x uitplassen, dan NIKS drinken, en dan wachten tot je weer moet plassen en dat opvangen en daarmee testen. En paar drupjes is al genoeg voor een kv2v5 test.



En die bovenste test: extra gevoelig zeggen ze.... daar was bij mij dus vrijwel niets op te zien toen ik op de kv2v5 al een lichte maar duidelijke streep zag. Die zou ik dus niet meer kopen...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Dank je Flip!

Ik had al besloten om die "dure" testen niet meer te kopen. Dat is ook nog eens een goed plan! Gewoon 2e urine, maar dan niets drinken.

Vandaag maar op pad om te kijken waar er nog ergens een kruidvat open is...
Alle reacties Link kopieren
jullie mogen me wel plaatsen bij wachten op start.. want dat is wat er nu gaat gebeuren..

uiteraard blijf ik meelezen en zal ik proberen te blijven reageren.. en laat zeker wel even weten hoe de operatie is gegaan..



ik kan echt wel onophoudelijk huilen hoor momenteel.. gisteren hebben wij ook nog 4 uur vastgestaan in duitsland omdat de auto overleden is en is vanmorgen mijn trouwring kappt gegaan.. dan snappen jullie denk ik wel dat momenteel alle hoop en positiviteit is verdwenen..



@animal.. spannend ik zie ook een streepje.. idd morgen of overmorgen nog een keer testen !
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven