Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Alle reacties Link kopieren
Oh man, deni.... wat een ellende!! Dikke knuffel en neem maar even lekker wat tijd voor jezelf om weer op te laden.



PS k dacht dat je bedoelde dat je helemaal uit de tabel wilde (ook de 'grote' tabel), dus dat had ik gedaan... als je er weer in wilt, piep dan even snel je gegevens weer door!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend jammer Deni

Ik hoop dat de situatie met je man snel en goed afloopt en dat jullie snel weer verder kunnen.



Animal welkom! Ik zie de streepjes ook heel goed dus gefeliciteerd!!



Hier: vanochtend eerste eitjesecho gehad. Er zijn 6 eitjes/follikels die goed groeien en 3 kleinere. Woensdag volgende echo. BMS is ook goed. Geen poliep te zien .

Dit lijkt een stuk beter dan van de zomer dus ik ben vol goede hoop!
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Deni: kan me voorstellen dat je er even door heen zit... En dan nog de ellende met je ring en de auto. Op zich allemaal 'gewoon; vervelende dingen, maar alles bij elkaar is het dan toch een heel groot ding, zeker gelet op de toestand met je man en het mislukken van deze poging. Hopelijk kun je de kerstvakantie gebruiken om je op je man te focussen en ook even zelf uit te rusten. Het is niet niets wat jou is overkomen de afgelopen tijd. Nogmaals een knuffel





Animal: wat leuk om te horen dat je altijd gerustgesteld wordt door hetgeen ik schrijf: lief van je! Ook ik zie twee strepen en zou zeggen voorzichtig gefeliciteerd, maar begrijp je terughoudendheid. Doe idd wat Flipje zegt: morgen toch nog maar eens een test met geconcentreerde urine.



Angel: mentaal is het ook best zwaar om steeds teleurgesteld te worden. Of wanneer je net denkt dat je eindelijk zwanger bent, het je meteen weer ontnomen wordt... Niet dat een miskraam altijd maar slecht is vanuit een medisch oogpunt: soms is het zelfs goed, maar dat maakt de teleurstelling niet minder. Voor wat betreft het verwijderen van de poliep is dat onder een algehele narcose of plaatselijk? Succes!



Abusu: Goede berichten van jou! Geen poliep en misschien 9 follikels in de running straks! Klinkt goed
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie geruststellende woorden! We wachten "geduldig" af...

Ik heb nog even gegoogled en bij 4 weken heb je een hcg van 5 -400 IU/ml. Dus 4 +2, dan kan het dus ook gewoon echt heel erg licht zijn, aangezien die testen pas vanaf 25 IU/ml positief testen. Nogmaals...... geduld.....



Deni... hier een knuffel...
Alle reacties Link kopieren
Schandalig lang niks meer geschreven. Wel mee gelezen uiteraard! Hier weinig verandering, onlangs naar Maastricht geweest voor uitleg PDG. Punctie zal 'ergens in juli wel plaatsvinden'. Tot dan wachten wachten en wachten. Ik weeg ondertussen 1 ons.



Meiden, jullie zijn kanjers en strijders!

Houd moed.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
@gelukspoppetje Juli???!!!

Jemig wat kut zeg, sterke daarmee....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Animal: de uitgangswaarde mbt de HCG is niet zo belangrijk. Gaat om de stijgende lijn. Ik hou het erop dat je zwanger bent hoor !



Gelukspoppetje: jeetje! Wat lang wachten nog voor jullie. En je schrijft al mee sinds maart 2016 en bent al veel langer bezig. Bah!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ach deni

Animal. Welkom en inderdaad een streep is een streep. Hoop dat ze oplopen!!
Alle reacties Link kopieren
Even een update over mezelf, morgen reageer ik weer op iedereen. Er zijn van de 5 bevruchte eicellen, 4 embryo's ingevroren. Hele goede score dus, waar we zelf nog verbaasd van zijn. Het nieuws moet nog even inzinken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Skylark01 schreef op 18 december 2016 @ 20:45:

Even een update over mezelf, morgen reageer ik weer op iedereen. Er zijn van de 5 bevruchte eicellen, 4 embryo's ingevroren. Hele goede score dus, waar we zelf nog verbaasd van zijn. Het nieuws moet nog even inzinken.

Whooop whooop, gefeliciteerd daarmee!

Wij hebben zelf nu ook nog 4 cryo's over. Laten we hopen dat 'het gouden ei' daar bij zit.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Sky! Dat is super nieuws!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is nog erg lang wachten tot juli. We kunnen niks anders dan wachten. PGD is onze laatste hoop, nog 2 puncties over dus t wordt kielekiele. 1e poging 3 embryo's, na verse terugplaatsing helaas geen cryos dus dat was een snelle eerste ronde.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
quote:gelukspoppetje schreef op 18 december 2016 @ 21:20:

Ja het is nog erg lang wachten tot juli. We kunnen niks anders dan wachten. PGD is onze laatste hoop, nog 2 puncties over dus t wordt kielekiele. 1e poging 3 embryo's, na verse terugplaatsing helaas geen cryos dus dat was een snelle eerste ronde.



LiefsVanwaar die lange wachttijd trouwens gelukspoppetje? Als het bij ons straks een derde keer mis gaat en het blijkt ook 3x een genetische oorzaak te zijn, dan hopen we ook een doorverwijzing voor PGD te krijgen (en dan liefst in behandeling bij AMC). Maar oohhhhh man, ik hoop niet dat dat standaard zoveel maanden wachtlijst betekent!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
woow wat een lange wachtijd gelukspoppetje..



@sky.. dat is supergoed nieuws ! daar moet vast een kleintje tussen zitten !!



ik ben inmiddels in de fase het is wat het is qua 1e poging.. maar ik ben bang.. bang dat ik geen kleine krijg met mijn grote liefde.. bang dat het foute boel is.. bang dat ik zonder hem zal zijn.. en ja dat is er negatief gedacht.. ik hoop ook echt dat de uitslagen "gewoon" goed zullen zijn.. maarja verdomd moeilijk om steeds positief te blijven..

en wat je zegt baggal de andere dingen zijn bijzaak.. maar bij elkaar opgeteld klap op klap..





Gegevens voor in de tabel.. 27/30 .. verminderd en traag zaad en onregelmatige cyclus .. Op naar ICSI 2.. ik wilde niet meer op het wachtbankje zitten.. ik ga morgen bellen naar het ziekenhuis en dan zal ik wel verder horen hoe of wat.. ik heb geen idee hoe het nu zal lopen..
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Alle reacties Link kopieren
Baggal, ik hoop dat de volgende tp goed gaat en ze blijven plakken. Allebei, zou helemaal utopia zijn

Jij valt ook van het één in het ander, we zouden er een film van kunnen maken. Realiseer me dan weer als ik hier ben dat we allemaal behoorlijke vechters zijn.

Fijn dat je man je steunt, hij heeft ook al het nodige overwonnen in dit hele proces.



Animal, ja ik heb inmiddels mijn tanden kapot gebeten. Heb in die vier jaar zoveel gezien en gehoord... hier zal ik ook zeker nog iets mee gaan doen. In de toekomst. Heb mijzelf nu hard nodig voor de laatste loodjes.

Ik hoop van harte dat jouw streepje morgen vet gedrukt op de test staat. Weg uit deze hel, en je lekker focussen op een ronde buik :-)



Lux, tuuuurlijk is hij het waard... wacht maar tot hij gaat puberen
Alle reacties Link kopieren
Deni, ik weet dat het zo verdomd moeilijk is positief te blijven. Ik mag altijd heel even rouwen van mezelf en dan moet ik weer door. Soms sluit ik me ook even overal voor af en kan soms zelfs niet hier zijn.

Als ik in het park loop met de hond en net zoals vandaag al die gelukkige gezinnetjes zie wandelen dan voel ik ik steken. Niet van jaloezie, steken van verdriet. En dan bekruipt me die angst. De angst dat...

Krimp dan weer even inelkaar. Maar er pruttelt nog wat strijdlust in mij dus ik geef nog niet op en probeer mezelf dan weer bijelkaar te rapen. Ik had dit een paar jaar terug niet gekund, gedurende dit proces word je steeds sterker. We moeten wel!



Wees lief voor elkaar en blijf geloven hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hi allen, een nieuw topic! Tvp!



Gelukspoppetje jij ook PGD, waar in het traject zitten jullie? Hebben jullie alle genetische testen al gehad? (Zo niet, dat verklaart de wachttijd behoorlijk, daar gaat wel even overheen). Wij hebben sept/okt een eerste icsi met PGD gehad. Helaas niet succesvol. We zijn nog in dubio of we er mee verder willen...
Alle reacties Link kopieren
Even kort, kom later terug. Ik ga een vroege miskraam krijgen waar ik al zo bang voor was. De test van vandaag is een stuk lichter.

Mijn man en ik zijn enorm verdrietig. We hadden zoveel zin om dit kindje te leren kennen.

En nu weer helemaal opnieuw de behandeling in en dan maar de vraag of er goede embryo's zijn.

Reageer later op jullie!
Alle reacties Link kopieren
Boulu, wat verdrietig...



Hier ook geen goed nieuws. Vanmorgen een omo-witte test en de clear blue gaf ook aan: niet zwanger...



Even vallen en weer opstaan... Ik kom vanavond wel weer terug, gelukkig heb ik een drukke werkdag.
Alle reacties Link kopieren
@animal wat jammer! Sterkte!! Was je urine nu wel goed geconcentreerd.



@ deni meid ik snap je gevoelens heel goed. Ik hoop dat hoe dan ook, je vriend goed nieuws krijgen want dat is op het moment wel het belangrijkste. Als jullie gezondheid hebben dan is er veel mogelijk en hebben jullie nog genoeg kansen voor een kindje. Ik wens jullie veel sterkte! Dikke knuffel.





@ boulu
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende op de maandag morgen: Boulu en Animal wat vreselijk sneu na de euforie van het weekend.

Jouw CB test zegt waarschijnlijk nog steeds zwanger Boulu? Bij mij bleef het HCG nog vrij lang zichtbaar... Zo raar hoe je in korte tijd al allerlei plannen kunt maken voor een kindje in wording

Het hielp mij destijds om mij te realiseren dat ik 1) zwanger kon worden 2) er waarschijnlijk toch iets mis was met het embryo en de natuur dan ingrijpt 3) dat sommige mensen gewoon echt een paar rondes nodig hebben. Weet niet of jullie er iets aan hebben, maar rationeel denken helpt mij iig nog wel eens...



Piano: begrijp je gevoel: dat verlangen naar een eigen kind gecombineerd met de angst dat het misschien niet lukt. En dat is verdrietig...des te verdrietiger is het onbegrip waar jij op stuit als 40+ single. Dat onbegrip lijkt mij best kwestsend. Ik had het met de dochter van - en had altijd zoiets van: begrijp dat je het een apart idee vindt om wellicht grote zus te worden, maar het kan ook leuk uitpakken en jij kan wel veroordelen, maar jij bent niet de enige vrouw met een baarmoeder en eierstokken. Wees gewoon blij dat het bij jou makkelijk ging denk ik dan. Dat zelfde gevoel krijg ik ook een beetje bij jouw zus: allemaal fijn dat het bij haar makkelijk ging, maar dan kun je nog wel begrip hebben en aardig zijn tegen je zus die het allemaal alleen moet doen?! Dus nu ik toch de hugs aan het uitdelen ben vanmorgen, ook nog maar een voor jou:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Oh Boulu & Animal, wat ontzettend rot
Alle reacties Link kopieren
O neee Boulu.. Heb je ook al bloedverlies? Pfff meis ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen ik snap je helemaal.. weer van voor af aan.. :(



en Animal



Thanks meiden voor de sterkte wensen.. het worden rare dagen en ben op dat gebied momenteel behoorlijk emotioneel.. ik zit er nu niet eens meer mee dat ik ongesteld ben.. het missen van mijn man de komende dagen vind ik nu echt erger.. bah wat raar.. maar goed, hij zegt dat het goedkomt dus daar ga ik maar eens in geloven.. ergens moet er goed nieuws komen..

Begin januari heb ik een controle afspraak (standaard na de punctie) en dan wordt er een nieuw plan gemaakt..
Call it magic, Call it true, I call it magic, When i'm with you !
Alle reacties Link kopieren
De genetische test hebben wij al gehad. Waarom het zo belachelijk lang duurt weet ik niet. Het zal wel druk zijn. Gelukkig hoef je maar 1x naar Maastricht. De tp zal plaatsvinden in amc.



Liefs





quote:wollentrui schreef op 19 december 2016 @ 07:25:

Hi allen, een nieuw topic! Tvp!



Gelukspoppetje jij ook PGD, waar in het traject zitten jullie? Hebben jullie alle genetische testen al gehad? (Zo niet, dat verklaart de wachttijd behoorlijk, daar gaat wel even overheen). Wij hebben sept/okt een eerste icsi met PGD gehad. Helaas niet succesvol. We zijn nog in dubio of we er mee verder willen...
Alle reacties Link kopieren
Deni: wat een narigheid kun je allemaal tegelijk op je bord krijgen. Auto, trouwring, operatie en alle onzekerheden van je man, de negatieve test. Knap hoe je hier mee omgaat! En ik hoop dat het jullie snel beter mag gaan.



Abusu: veel succes met de komende echo! Fijn je dat er zo positief in staat.



Boulou en animal. Wat een verdrieitig nieuws van jullie allebei. Dikke knuffel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven