Simpele goedkope huishoudtips van oma die gewoon echt werken
donderdag 3 juli 2025 om 15:27
Dir is een topic voor simpele maar enorm werkende ‘oma’ huishoudtips!! Let wel, het moet wel een beetje milieuvriendelijk zijn. Geen azijn tegen onkruid bijvoorbeeld. Alles mag. Dus;
Heb je een wereldtip? Posten met TIP erboven
Heb je een huishoud probleem? Posten met HELP erboven.
Zodat je tips kunt krijgen die echt helpen!
De TO begint;
TIP - vliegen in huis
wie haat ze niet vliegen in huis. Prima om even met een handoek of vliegenmepper achter ze aan te rennen en scheelt je een rondje sportschool maar die huftertjes zijn enorm snel
Geen dure dingen kopen. Ik heb alles geprobeerd. Veel werkt maar is best duur. Een plantje basilicum werkt maar is ook best prijzig (en zonde van de basilicum
Het wondermiddel: koop een blikje knakworsten. Die eet je natuurlijk eerst even op, zonde anders.
Het vocht uit het blikje doe je in een leeg glazen potje (denk aan een HAK potje ofzo, huismerk ook prima, maar even als voorbeeld)
Zet het potje zonder deksel met het knakworstenvocht waar je het wilt hebben en vliegen in huis komen er op af als kinders op knakworsten en vergeten even dat ze niet kunnen zwemmen en verzuipen. En echt, het werkt als een tierelier! Werkt ook buiten als je lekker buiten wilt eten. Potje op de tafel (of vlak ernaast) en de vliegen vergeten jouw eten en gaan voor het knakworstenvocht. Zielig. Ze gaan dood, maar dan wel een gelukkige dood)
Heb je een wereldtip? Posten met TIP erboven
Heb je een huishoud probleem? Posten met HELP erboven.
Zodat je tips kunt krijgen die echt helpen!
De TO begint;
TIP - vliegen in huis
wie haat ze niet vliegen in huis. Prima om even met een handoek of vliegenmepper achter ze aan te rennen en scheelt je een rondje sportschool maar die huftertjes zijn enorm snel
Geen dure dingen kopen. Ik heb alles geprobeerd. Veel werkt maar is best duur. Een plantje basilicum werkt maar is ook best prijzig (en zonde van de basilicum
Het wondermiddel: koop een blikje knakworsten. Die eet je natuurlijk eerst even op, zonde anders.
Het vocht uit het blikje doe je in een leeg glazen potje (denk aan een HAK potje ofzo, huismerk ook prima, maar even als voorbeeld)
Zet het potje zonder deksel met het knakworstenvocht waar je het wilt hebben en vliegen in huis komen er op af als kinders op knakworsten en vergeten even dat ze niet kunnen zwemmen en verzuipen. En echt, het werkt als een tierelier! Werkt ook buiten als je lekker buiten wilt eten. Potje op de tafel (of vlak ernaast) en de vliegen vergeten jouw eten en gaan voor het knakworstenvocht. Zielig. Ze gaan dood, maar dan wel een gelukkige dood)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2025 10:11
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
11.28% gewijzigd
vrijdag 4 juli 2025 om 12:13
Die is toch al lang over datum. Geeft weer (fruit)vliegen enzo
vrijdag 4 juli 2025 om 12:30
vrijdag 4 juli 2025 om 12:33
Inwrijven met zout helpt ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 4 juli 2025 om 12:34
In de supermarkt ligt het bij de bakproducten
vrijdag 4 juli 2025 om 12:44
Daar heb ik helaas ook ervaring meevivapimpelmees schreef: ↑04-07-2025 10:52Wil je details over het inbrengen van een tampon na het snijden van rode pepers?

vrijdag 4 juli 2025 om 12:50
Het stond ze volledig vrij elders te chillen dan in mijn knaksap, dus lijkt me dat ze gewoon lekker een knakkerdood wilde sterven. Mijn mening: Het werkt als een tierelier voor fruitvliegjes.
vrijdag 4 juli 2025 om 13:14
Contactlenzen indoen na het snijden van rode peper is ook erg succesvolvivapimpelmees schreef: ↑04-07-2025 10:52Wil je details over het inbrengen van een tampon na het snijden van rode pepers?
Maar mensen gaan voorbij
vrijdag 4 juli 2025 om 13:23
Word documentje aanmaken en alle tips uittypenSabeltandcavia schreef: ↑04-07-2025 13:09Nu nog een tip hoe ik al die tips ga onthouden op het moment dat ik ze nodig heb.
vrijdag 4 juli 2025 om 14:03
vrijdag 4 juli 2025 om 14:10
Haha, hier is ie net klaar. Ik snuffel tevreden aan de schone trommel
De realiteit haalt de werkelijkheid in
vrijdag 4 juli 2025 om 14:42
Net getest en kipknaksap werkt ook gewoon! Ik heb zelfs nog een restje bewaard in de koelkast voor morgen.
vrijdag 4 juli 2025 om 15:15
Oh oh TIP!!! Stinkende bakken en maden
100% afbreekbaar. Kan voor de vuilnisbak binnen als de containers buiten. Geen klimop meer nodig (wat toch nooit heel goed werkt. Maar gebruik je dit dan dus echt nooit meer maden/vliegen in of rond je containers of vuilnisbakken binnen!
BinBrite! In verschillende geurtjes. De action verkoopt ze soms in het seizoen (nu bijvoorbeeld) maar anders online. Gegarandeerd geen maden meer!! Wereldspul en kost geen drol. Zelf gek op de groene en de tropische. De blauwe moet ik nog proberen.
Beetje onder in de bak of zak strooien en af en toe wat bijstrooien bij nieuw afval
100% afbreekbaar. Kan voor de vuilnisbak binnen als de containers buiten. Geen klimop meer nodig (wat toch nooit heel goed werkt. Maar gebruik je dit dan dus echt nooit meer maden/vliegen in of rond je containers of vuilnisbakken binnen!
BinBrite! In verschillende geurtjes. De action verkoopt ze soms in het seizoen (nu bijvoorbeeld) maar anders online. Gegarandeerd geen maden meer!! Wereldspul en kost geen drol. Zelf gek op de groene en de tropische. De blauwe moet ik nog proberen.
Beetje onder in de bak of zak strooien en af en toe wat bijstrooien bij nieuw afval
buzziebee wijzigde dit bericht op 04-07-2025 15:16
1.39% gewijzigd
vrijdag 4 juli 2025 om 15:16
vrijdag 4 juli 2025 om 15:52
Kun je even vooruit met 500 gram?
Maar mensen gaan voorbij
vrijdag 4 juli 2025 om 15:57
vrijdag 4 juli 2025 om 16:01
Gadver, hoe heb je dat ontdekt?Lady*Voldemort schreef: ↑04-07-2025 15:57TIP
Witte boterham uitkauwen en de pulp op de muggenbeet smeren. Uw muggenbeet verdwijnt als sneeuw voor de zon!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in