3 zonen? Geen koopwoning ondanks hoogste bod.

15-10-2021 19:45 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een echtpaar uit Alblasserdam met 3 jongens van 14, 10 en 2,5 zijn door verkopers afgewezen voor een huis ondanks het feit dat ze het hoogste bod hadden gedaan. De verkopende partij hield rekening met de buurvrouw, die aan zware migraine lijdt.

Wat vinden jullie hiervan? Ethisch, moreel? Het mag maar moet dit zo blijven? Waarom wel/niet?

TO trapt af: ik vind dit lastig. Lief dat ze aan de buurvrouw denken maar
aan de andere kant geef je op deze manier steeds meer macht aan de verkoper want: waar stopt dit? Jongens, meisjes, kinderen, honden, katten homo's? Mensen met een witte auto, donkere of juist lichte huidskleur? Is deze insteek van de verkopers uit Alblasserdam niet gewoon discriminatie op basis van geslacht? Ik vind van wel.

Hier het artikel:

Linda en Glenn doen beste bod, maar grijpen mis: ‘Drie zoons te druk voor de buurvrouw’
https://www.destentor.nl/wonen/linda-en ... ~a2c5f8c8/
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
PassingThrough schreef:
18-10-2021 10:36
Hier hebben wij het geluk gehad dat de woning aan ons gegund was.

Wij hadden niet het hoogste bod, en ovv financiering, tegenover een partij die het gelijk kon aftikken en een hoger bod had.

Is het dan oneerlijk dat zij voor ons hebben gekozen omdat zij niet gelijk hun huis uit hoefden, maar konden blijven wonen tot hun nieuwe huis klaar was?

Voor ons was het geen probleem om meer dan 6 maanden te moeten wachten tot we in het huis konden, en voor de verkopers was het fijn dat ze met kleine kinderen niet 2x hoefden te verhuizen.

De andere bieders konden nog wel veel meer overbieden, aangezien het voor hun gewoon van de grote stapel ging. En wij waren 1e woning kopers die dat niet konden.
Volgens hun beredenering zouden wij hier nu dus niet mogen wonen. (nou ja....er waren hier geen kinderen in beeld bij beide partijen, maar in de basis gaat het erom wat voor de kopers goed voelt)

Het is enorm jammer dat ze nu niet hun droomhuis hebben, maar om nou de krant op te zoeken om dit zo aan de kaak te stellen.....dat vind ik wel een beetje sneu. Neem je verlies en ga door met je huizenjacht.

Huh? Het ging dan toch niet om het jullie gunnen, maar om wat de verkoper zelf het beste uitkwam (logisch..)?
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
15-10-2021 19:54
:proud:

Grappig, in een ander topic is een potentiële koper heel verbolgen, omdat ze net zo’n hoog bod heeft als anderen en ze blijkbaar vindt dat het haar het meest gegund moet worden. Er zou niets menselijks meer zijn aan het verkopen van een huis.
En in dit topic zou de verkoper juist akkoord moeten gaan met het hoogste bod..

Gelukkig mag iedereen lekker zelf weten aan wie hij/zij verkoopt.
Nou nou, mijn topic zit je wel erg hoog he. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
18-10-2021 08:44
Daar moet je overal járen voor op de wachtlijst staan, dus jaren minder inkomsten.
Als je op de wachtlijst staat mag je nog best verdienen boven de grens.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
18-10-2021 11:22
Ik denk dat zij ook snel te veel verdienen hoor voor sociale huur. Is vooral voor mensen in de bijstand. Of voor eenverdieners. Met twee inkomens zit je er al snel overheen.
De inkomensgrens is rond de 44 k, volgens mij is dat bovenmodaal.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
PassingThrough schreef:
18-10-2021 10:36
Hier hebben wij het geluk gehad dat de woning aan ons gegund was.

Wij hadden niet het hoogste bod, en ovv financiering, tegenover een partij die het gelijk kon aftikken en een hoger bod had.

Is het dan oneerlijk dat zij voor ons hebben gekozen omdat zij niet gelijk hun huis uit hoefden, maar konden blijven wonen tot hun nieuwe huis klaar was?

Voor ons was het geen probleem om meer dan 6 maanden te moeten wachten tot we in het huis konden, en voor de verkopers was het fijn dat ze met kleine kinderen niet 2x hoefden te verhuizen.

De andere bieders konden nog wel veel meer overbieden, aangezien het voor hun gewoon van de grote stapel ging. En wij waren 1e woning kopers die dat niet konden.
Volgens hun beredenering zouden wij hier nu dus niet mogen wonen. (nou ja....er waren hier geen kinderen in beeld bij beide partijen, maar in de basis gaat het erom wat voor de kopers goed voelt)

Het is enorm jammer dat ze nu niet hun droomhuis hebben, maar om nou de krant op te zoeken om dit zo aan de kaak te stellen.....dat vind ik wel een beetje sneu. Neem je verlies en ga door met je huizenjacht.
Wie zegt dat de verkoper niet uiteindelijk financieel ook gunstiger uit was met kiezen voor jullie? Ga maar eens vijf maanden een huis huren (als je er een kunt vinden weet je ook wat je per maand kwijt bent). Mijn zus koos ook voor de persoon met de meest gunstige condities. Een ander zat er met 10.000,- overheen. Maar die 10.000,- (en nog wel wat meer) ben je zo kwijt als je een particuliere huurwoning nodig hebt (bij zus: 2000,- excl. p/mnd x 6, twee keer verhuisbedrijf, opslag huren voor spullen die niet in huurhuis pasten zoals tuingereedschap, sportspullen, enz.). Dus toen er een nieuw bod binnen kwam met ‘Dit is onze eerste woning, we kunnen heel flexibel zijn met de oplevering’ die er 10.000,- onder zaten sprong zus daar gelijk op.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
zo is een bekende van mij ook aan haar huis gekomen. Zij was juist single met kinderen die uit huis zijn en dat zou rustiger zijn voor de buren.
Ze had een paar duizend minder geboden dan het hoogste bod, maar omdat de kinderen al uit huis zijn, kreeg ze de gunfactor voor de buren.

En dat terwijl ze ook gewoon luide huisdieren had kunnen hebben, of zelf altijd keihard muziek kan draaien. Of ze kan full-time oppasoma zijn en zo zijn er ook de hele tijd kinderen in huis.

Plus het is een ruim huis wat meer geschikt is voor een gezin. Maar ja, in de gehele buurt zijn alle kinderen al het huis uit dus willen ze liever ook een nieuwe buur zonder kinderen of een jong stel die eventueel kinderen krijgen in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
18-10-2021 14:00
Wie zegt dat de verkoper niet uiteindelijk financieel ook gunstiger uit was met kiezen voor jullie? Ga maar eens vijf maanden een huis huren (als je er een kunt vinden weet je ook wat je per maand kwijt bent). Mijn zus koos ook voor de persoon met de meest gunstige condities. Een ander zat er met 10.000,- overheen. Maar die 10.000,- (en nog wel wat meer) ben je zo kwijt als je een particuliere huurwoning nodig hebt (bij zus: 2000,- excl. p/mnd x 6, twee keer verhuisbedrijf, opslag huren voor spullen die niet in huurhuis pasten zoals tuingereedschap, sportspullen, enz.). Dus toen er een nieuw bod binnen kwam met ‘Dit is onze eerste woning, we kunnen heel flexibel zijn met de oplevering’ die er 10.000,- onder zaten sprong zus daar gelijk op.
Financieel was dit niet gunstiger voor hun. Die andere mensen hadden echt ruim overboden, je praat dan over bijna 30k.
Die andere bieder kon contant aftikken, maar is ook een bekende hier in de omgeving.

Wij hoorden achteraf dat hij het hem niet gunde juist omdat hij dacht met veel geld alles te kunnen kopen wat hij maar wilde.
Alle reacties Link kopieren
Bijna mosterd, maar ik vind het heel lief van de verkopers dat ze aan hun buurvrouw denken.
Ze mogen zelf weten aan wie ze verkopen, en dit vind ik een hele lieve motivatie om een bod niet aan te nemen.
Overigens denk ik dan wel aan kinderen in het algemeen… meisjes kunnen ook erg veel herrie maken….
Alle reacties Link kopieren
emanina schreef:
18-10-2021 13:52
De inkomensgrens is rond de 44 k, volgens mij is dat bovenmodaal.
Voor 1 persoon wel, maar voor 2 personen natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
loulou39 schreef:
18-10-2021 17:09
Bijna mosterd, maar ik vind het heel lief van de verkopers dat ze aan hun buurvrouw denken.
Ze mogen zelf weten aan wie ze verkopen, en dit vind ik een hele lieve motivatie om een bod niet aan te nemen.
Overigens denk ik dan wel aan kinderen in het algemeen… meisjes kunnen ook erg veel herrie maken….
Absoluut, met die hoge gilletjes. Vreselijk.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
17-10-2021 12:50
Wat doe je moeilijk. Dat jij geen principes hebt en je huis aan de hoogste bieder wilt verkopen, ook al is dat een investeerder die vervolgens je huis als winst object ziet met steeds wisselende huurders, moet je zelf weten. Als jij je daar goed bij voelt. Of niks kan schelen. Ik doe dat niet en dat mag ik goddank ook zelf weten. Ik zou me daar erg slecht bij voelen.
aan de hoogste bieder verkopen is toch ook een prncipe?
Alle reacties Link kopieren
Aan de zeiktoon van de vrouw in het artikel te lezen zijn die buren heel wat meer ontlopen dan een paar luidruchtige jongens.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig leven we in een wereld waarin je zelf mag bepalen aan wie jij je woning verkoopt. Bijvoorbeeld aan het stel dat het meeste biedt, of die gescheiden moeder met 1 kind die ook al meermaals het hoogste bod heeft geboden en misgreep, of aan dat oudere echtpaar dat hun oude dag wil slijten op een gelijkvloerse woning.

Zomaar wat redenen te verzinnen waarom iemand besluit de woning wel / niet te verkopen. En natuurlijk zijn er ook andere redenen te verzinnen die op het eerste gezicht misschien logisch lijken te zijn, zoals een kop die je niet aanstaat. Maar als die kop garant staat voor gezeik, tja...

Ik heb de kop gezien. 't Zal best een leuk mens zijn, maar ik heb liever een ander als buurvrouw.
Alle reacties Link kopieren
Beatrice1982 schreef:
24-10-2021 19:08
Aan de zeiktoon van de vrouw in het artikel te lezen zijn die buren heel wat meer ontlopen dan een paar luidruchtige jongens.
:hihi: Dat zei mijn man ook gelijk.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend lief van de verkopers dat ze aan hun buurvrouw denken!

Heel eerlijk: Ik heb zelf ook 1000x liever een ouder stel, dus zonder kinderen of een alleenstaande naast me. Wie niet? Dat scheelt een stuk herrie. En trampolines naast me ook geen fan van (ervaring)
Kom niet aan de lieverdjes van andere mensen he, de meesten hebben een blinde vlek voor hun kids lijkt het. Gekrijs en andere herrie wordt vaak goedgepraat door ouders...want het zijn kinderen wordt er dan gezegd.
Maar rekening houden met andere mensen is iets wat ze niet wordt bijgebracht.

En 3 jongens zijn over het algemeen wel veel drukker/herriemakers dan 3 meisjes. Dat klop helemaal. Ik heb het over het algemeen. Uitzonderingen daargelaten.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft een hele brief geschreven over haar gezin en de leukste kinderen omdat zij het zag als gun factor. Als het geholpen had was ze dus heel blij geweest met het voortrekken van mensen met kinderen. Nu het andersom is, is het opeens niet ok.
Alle reacties Link kopieren
Beatrice1982 schreef:
24-10-2021 19:08
Aan de zeiktoon van de vrouw in het artikel te lezen zijn die buren heel wat meer ontlopen dan een paar luidruchtige jongens.
Eens hoor. Wat een Calimero verhaal!
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
xiongmao schreef:
24-10-2021 22:15
Ze heeft een hele brief geschreven over haar gezin en de leukste kinderen omdat zij het zag als gun factor. Als het geholpen had was ze dus heel blij geweest met het voortrekken van mensen met kinderen. Nu het andersom is, is het opeens niet ok.
:lightbulb: Raak! Hier had ik niet eens bij stilgestaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven