Aanslag Stockholm, who is next

07-04-2017 16:02 492 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrachtwagen is in een drukke winkelstraat op de mensen ingereden.

Vreselijk waar gaat dit heen
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:NoName1983 schreef op 07 april 2017 @ 23:09:

[...]





Dit ja, je kunt met statistieken aan komen wat je wilt, feit is dat het steeds vaker voorkomt en je er tegenwoordig gewoon rekening mee moet houden. Als je dit niet doet ben je gewoon naïef.



Ach kom nou.

Ik moet helemaal niks.

Maar ik ben idd heel naïef, want ik begeef me ook nog steeds in het verkeer.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 07 april 2017 @ 23:19:

[...]





Ach kom nou.

Ik moet helemaal niks.

Maar ik ben idd heel naïef, want ik begeef me ook nog steeds in het verkeer.Daar heb je gelijk in. Je moet niks, maar een verkeersongeluk vergelijken met een aanslag? Je snapt er niks van...
quote:NoName1983 schreef op 07 april 2017 @ 23:09:

[...]





Dit ja, je kunt met statistieken aan komen wat je wilt, feit is dat het steeds vaker voorkomt en je er tegenwoordig gewoon rekening mee moet houden. Als je dit niet doet ben je gewoon naïef.wat is precies een feit? Komt terrorisme vaker voor? dat is niet waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 07 april 2017 @ 17:34:

Ik voel me meestal wel veilig, zeker in het ieniemienie suffe dorpje waar ik woon. Maar ik werk in Rotterdam en als ik daar door het station loop, heb ik altijd in mijn achterhoofd dat er iets kan gebeuren. Gelukkig staan daar veel 'stille' agenten.Op station Rotterdam was anders laatst een steekpartij, je wil niet weten wat daar allemaal rondhangr
Eens. Vreemde vergelijking.

Ja, mensen gaan dood door allerlei redenen. Mensen gaan uiteindelijk altijd dood sowieso.

Maar met opzet of niet vind ik persoonlijk wél een verschil.



Een aanslag is niet hetzelfde als van een trapje vallen.
Er kan trouwens beter een algemeen aanslagen topic komen.

Ze worden steeds korter qua reacties. Aantallen, ver van m'n bed of gewenning?
Alle reacties Link kopieren
quote:NoName1983 schreef op 07 april 2017 @ 23:25:

[...]





Daar heb je gelijk in. Je moet niks, maar een verkeersongeluk vergelijken met een aanslag? Je snapt er niks van...



Sinds ik mensen die ik liefheb heb verloren aan alcohol in het verkeer denk ik dat ik de gevaren daarvan best wel goed snap eigenlijk.

En ben ik daar banger voor dan voor een aanslag.



En ik snap inderdaad weinig van grote meeslepende angst voor grote aanslagen. Die hebben wel meer impact, maar de kans dat je er slachtoffer van wordt is ondanks de toename van aanslagen echt heel erg klein.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Dat het voor nabestaanden moeilijker te verteren is als hun geliefde is vermoord dan dat hij of zij door een ongeval om het leven komt moet nader uitgelegd worden? Voor wie het niet snapt: is onderzoek naar gedaan, licht jezelf eens in.
Het gaat niet om kans Feow. Wat ik al eerder zei, iedereen gaat ooit dood.



Maar, nu worden er mensen simpelweg vermoordt.

Dáár gaat het om.



Dit is doelbewust, een ziekte of ongeluk is dat niet.
Voor nabestaanden is het altijd moeilijk. Ik verloor mijn super lieve mama door een stomme rotziekte. Maar dat kan ik beter accepteren dan dat iemand haar moedwillig had aangereden met een truck.
Ik snap het gegoedpraat in topics als deze niet zo goed. Het strooien met nutteloze vergelijkingen.
quote:IrishCassidy schreef op 07 april 2017 @ 23:49:

Ik snap het gegoedpraat in topics als deze niet zo goed. Het strooien met nutteloze vergelijkingen.Ik ook niet. Maar je kunt er op wachten, een soort Godwin.
quote:IrishCassidy schreef op 07 april 2017 @ 23:49:

Ik snap het gegoedpraat in topics als deze niet zo goed. Het strooien met nutteloze vergelijkingen.wat bedoel je met goedpraten?
Wat denk je Meds?
Alle reacties Link kopieren
quote:IrishCassidy schreef op 07 april 2017 @ 23:49:

Ik snap het gegoedpraat in topics als deze niet zo goed. Het strooien met nutteloze vergelijkingen.



Goedpraten? Waar dan?



En natuurlijk is opzet iets anders dan overmacht of domme pech.

Maar ik ben het niet eens met 'je moet rekening houden met, anders ben je naïef'

En daar hebben vergelijkingen wel degelijk zin hoor.

Ik denk dat je je beter druk kunt maken over grotere bedreigingen.

Ik denk dat het goed is om de aanslagen in een realistisch perspectief te blijven zien, en ik vind buitenproportionele angst als normaal en logisch presenteren vragen om een ander geluid.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik denk niet dat er buitenproportionele angst is.



Wel rationele angst.

Of angst is misschien niet eens het goed woord. Gewoon realisme. Zonder al het gegoedpraat.
quote:IrishCassidy schreef op 08 april 2017 @ 00:01:

Wat denk je Meds?je kan dus de vraag niet beantwoorden
quote:IrishCassidy schreef op 08 april 2017 @ 00:16:

Ik denk niet dat er buitenproportionele angst is.



Wel rationele angst.

Of angst is misschien niet eens het goed woord. Gewoon realisme. Zonder al het gegoedpraat.rationele angst?
Wat mij van jou opvalt is dat je vaak opduikt in de aanslagen topics om te zeggen "nou het valt wel mee", want je kan ook van een trapje vallen (ofzoiets).



Daar hou ik niet zo van.



Met mijn vorige nick heb ik een officiële waarschuwing gekregen omdat ik tijdens de Battaclan-aanslagen zei dat er nog veel meer zouden volgen. Dat kon toen niet schijnbaar.



Jij hebt het elke keer over angst. Daar hebben veel mensen het niet over volgens mij.
Als ik van zo'n aanslag hoor, denk ik, mensen zijn net mieren. We zijn allemaal hetzelfde, we krioelen over de aarde. Opgehoopt op sommige plekken. En allemaal druk bezig ergens mee. En iedereen kan zomaar doodgaan, je bent maar een mier, een korrel zand op het strand. De mens is gewoon heel kwetsbaar en helemaal in grotere groepen.



Wat dacht je van paniek? Mensen die elkaar vertrappelen omdat er paniek uitbreekt. Denk aan Berlijn waar al die doden vielen, omdat een tunneltje zo was gevormd dat de massa in een fuik liep en paniek uitbrak. Er zijn veel meer mensen doodgegaan aan dat soort panieksituaties dan aan aanslagen van lone wolves. Ik zie deze aanslag niet anders.



Waar ik me veel zorgen over maak, is de toestand van de geestelijke gezondheidszorg in heel Europa, die erg af lijkt te nemen in kwaliteit. Waardoor men wel vaker roept, dat alle gekken nu los over straat rondlopen. Velen zonder enige vorm van hulp of ondersteuning. DAT is pas zorgelijk. Want die mensen plegen al die aanslagen, mensen die compleet geisoleerd leven met psychische en andere problematiek, die doordraaien, gewoon door naar het nieuws te kijken. Ze gaan elkaar allemaal nadoen, dit is gewoon een golf kopieergedrag van psychiatrisch patienten. Die te weinig zorg krijgen.
quote:IrishCassidy schreef op 08 april 2017 @ 01:04:

Wat mij van jou opvalt is dat je vaak opduikt in de aanslagen topics om te zeggen "nou het valt wel mee", want je kan ook van een trapje vallen (ofzoiets).



Daar hou ik niet zo van.



Met mijn vorige nick heb ik een officiële waarschuwing gekregen omdat ik tijdens de Battaclan-aanslagen zei dat er nog veel meer zouden volgen. Dat kon toen niet schijnbaar.



Jij hebt het elke keer over angst. Daar hebben veel mensen het niet over volgens mij.Kan je even quoten waar ik precies zeg dat het wel meevalt?
Neuh. Je weet precies wat ik bedoel. Het is niet iets wat je letterlijk zegt, wel wat je uitdraagt.
Ik ben trouwens ook niet zo van de letterlijke quotes. Dat geeft vaak een vreemd beeld van iemand.
quote:Hetvrijewoord schreef op 07 april 2017 @ 23:52:

[...]





Ik ook niet. Maar je kunt er op wachten, een soort Godwin.Ik heb de bingokaart alweer bijna vol.
quote:Hetvrijewoord schreef op 07 april 2017 @ 22:02:

Aanschouw de ideologie religie van de vrede.

Bingo.!







Een IS sympathisant.

http://www.friatider.se/terrorgripne-mu ... sympatis-r

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven