Akwasi kondigt "Omroep Zwart" aan

22-09-2020 23:24 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een tijd waar bijna iedereen op eierschalen loopt, want men wil niet dat een woord verkeerd opgevat kan worden door mensen die overal racisme inzien, (of het woord misbruiken) kondigt Akwasi publieke "Omroep Zwart" aan.

Over de invulling van Omroep Zwart is weinig tot niets bekend, behalve dat je lid kan worden en iedereen gehoord word. Later deze week brengen ze meer naar buiten van hun plannen.

De initiatiefnemers van Omroep Zwart waren niet bereikbaar voor commentaar


Uit KvK gegevens blijkt Akwasi een van de bestuurders te zijn.

Waarom steeds weer onderscheid maken in een landje dat juist geen onderscheid wil maken?
Wat zou Akwasi er van vinden als bv Baudet, Wilders, of 'wie dan ook' een omroep met de naam 'Omroep Blank" zou aankondigen?

Ik vind dit onderscheid maken. Wat vind jij ervan ?


moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2020 22:35
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
21-10-2020 11:15
Hoe wil je je zelf slachtoffer voelen zeg. Wij keken vroeger vaak naar Oprah W. omdat het vaak interessant was, zij een hele goede presentatrice is, zij heel goed weet uit te leggen, gewoon een vakvrouw. Maar echt mijn moeder leek dus niet op Oprah. Ik heb daar ook nooit bij stilgestaan. De Cosby show ook zo leuk wat had ik graag in zo een fami!ie opgegroeid (wisten wij nog niets af van dat schandaal om hem heen natuurlijk). En dat die familie zwart is, maakte mijn vermaak om die familie niet minder. Ik identificeerde mij niet met die mensen, maar vond de familie gewoon grappig.

Dat gejank van die Akwasi, wordt volwassen. Zwart, blank hij maakt juist het onderscheid want zijn moeder leek niet op Catherine K. :facepalm:

Ik moest even zoeken naar je antwoord omdat het in mijn quote stond.

Ik ken Akwasi alleen van de tijd in DWDD. Maar zijn haatspeech op de Dam, die woorden, waren meer dan alleen boosheid over de kleur van z. Piet. "We fuck you all" roep je niet als het alleen over die paar figuranten gaat. En dan staat die Beau boven op het dak te juichen zonder te weten wat er echt broeit. [...] Een van die sekteleden heeft dingen gezegd die ik Akwasi ook hoorde zeggen. Daarom ben ik er op tegen dat hij een aparte omroep wil. In Nederland is iedereen gelijk ongeacht kleur, waarom dan de ene kleur boven de andere kleur plaatsen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-11-2020 17:52
Reden: laster
6.14% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Meermaals is gevraagd om de d in de topic-titel (in het openingsbericht staat het wel met t) te veranderen in een t, maar dat doet de moderator niet. Ik mag het ook niet meer vragen, want dan riskeer ik een ban.

Iemand schreef toen (op vraag aan de mod) dat de d-t-fout niet veranderd moest worden omdat men daar Wilders-aanhangers aan kan herkennen. ( :rofl: )

Ik ben geen Wilders-aanhanger, ik denk wel zeker te weten dat veel PVV-ers nooit een d-t schrijffout maken. Maar men moet wel oppassen dat mensen niet steeds meer Wilders-aanhanger gaan worden. In onderstaand filmpje kan ik dat ook goed begrijpen. Dan nog duizend maal liever een Wilders-aanhanger dan een aanhanger van Sait Cinar's gedachtengang, de man in onderstaand video-filmpje.


https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... ailsignout
missie_m wijzigde dit bericht op 09-11-2020 17:09
0.27% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht zijn de mods je kinderachtige gezanik zo zat dat ze het nu expres niet meer doen. Hou toch eens op joh.

Verder heeft dit echt niets te maken met Omroep Zwart/Akwasi
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
....gewist

(ik had per ongeluk op quote gedrukt toen ik in vorige post een woordje toe wou voegen)
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Die gedachtenkronkel ook voor het uitleggen waarom je iets post dat 0.0% met het topic te maken heeft. Weet je ik ben het vaak niet met je eens maar ik vind je wel echt een forumpersoonlijkheid. Trekt zich lekker nergens iets van aan en gaat gewoon haar gangetje. Helemaal goed!!
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
09-11-2020 10:18
Wellicht zijn de mods je kinderachtige gezanik zo zat dat ze het nu expres niet meer doen. Hou toch eens op joh.

Verder heeft dit echt niets te maken met Omroep Zwart/Akwasi

Het heeft wel degelijk met het onderwerp te maken.

Akwasi is bezig met een soort apartheid, en dat in een land waar iedereen juist gelijk is ongeacht kleur, geloof of wat dan ook. Als ik de krant of het forum lees zie ik de haat onderling elke dag toenemen. Heeft iemand een andere mening dan word hij voor racist uitgemaakt of met de dood bedreigd. Daarom plaatste ik dat videofilmpje, dat dreigement is toch retemisdadig.
missie_m wijzigde dit bericht op 09-11-2020 23:13
0.78% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
09-11-2020 17:28
Die gedachtenkronkel ook voor het uitleggen waarom je iets post dat 0.0% met het topic te maken heeft. Weet je ik ben het vaak niet met je eens maar ik vind je wel echt een forumpersoonlijkheid. Trekt zich lekker nergens iets van aan en gaat gewoon haar gangetje. Helemaal goed!!

Ach als dat alles is. :nerd: ik had per ongeluk op quote geklikt in plaats van op wijzigen omdat ik een woordje was vergeten.

Ik heb je een tijdje niet 'gesproken' Ik geloof dat je het druk hebt op het forum.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
09-11-2020 23:12
Ach als dat alles is. :nerd: ik had per ongeluk op quote geklikt in plaats van op wijzigen omdat ik een woordje was vergeten.

Ik heb je een tijdje niet 'gesproken' Ik geloof dat je het druk hebt op het forum.
Ja ik ben even verwikkeld in een Trump battle. Even alle schaapjes bij elkaar drijven en dan het hek dicht.

Meer even serieus, die loser krijgt toch veel te veel credits voor dat domme filmpje?
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
09-11-2020 23:34
Ja ik ben even verwikkeld in een Trump battle. Even alle schaapjes bij elkaar drijven en dan het hek dicht.

Meer even serieus, die loser krijgt toch veel te veel credits voor dat domme filmpje?

Juist serieus, bij zulke dreigementen en haatzaaierij ben ik serieus.

Toen een puber meende grappig te zijn en een foto fabriceerde over Sylvana, werd hij voor de rechter gedaagd. Terwijl hij al meteen spijt had.
Waarom zouden we dan zulke dreigementen van een volwassen man met een geladen wapen ,richting tweede Kamerlid, dan niet veroordelen?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
ps. Waarom moet jij het hek sluiten voor de schaapjes? Is er dan geen officiële schaapsherder?

LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
10-11-2020 00:11
Juist serieus, bij zulke dreigementen en haatzaaierij ben ik serieus.

Toen een puber meende grappig te zijn en een foto fabriceerde over Sylvana, werd hij voor de rechter gedaagd. Terwijl hij al meteen spijt had.
Waarom zouden we dan zulke dreigementen van een volwassen man met een geladen wapen ,richting tweede Kamerlid, dan niet veroordelen?
Dat wordt toch ook door iedereen veroordeeld? Ik las ergens dat hij al opgepakt is voor verboden wapenbezit. Dus de politie zit er al op.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
10-11-2020 00:14
ps. Waarom moet jij het hek sluiten voor de schaapjes? Is er dan geen officiële schaapsherder?

Deze schaapjes zijn nogal koppig. Dus zijn er tijdelijk meerdere herders :sheep:
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
10-11-2020 00:32
Dat wordt toch ook door iedereen veroordeeld? Ik las ergens dat hij al opgepakt is voor verboden wapenbezit. Dus de politie zit er al op.

Opgepakt voor verboden wapenbezit? De echtgenoot van de burgemeester had ook een wapen in bezit. Als de zoon des huizes het niet had mee genomen had niemand het geweten.

Dat die man zijn wapen leeg schoot op een grote foto van een kamerlid met de woorden die hij daar bij uitte, vind ik tig malen ernstiger dan het wapenbezit van een man die het wapen alleen maar in het kastje had liggen, of van iemand die het wapen meent te moeten hebben omdat ie zich dan veiliger voelt.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
10-11-2020 01:29
Opgepakt voor verboden wapenbezit? De echtgenoot van de burgemeester had ook een wapen in bezit. Als de zoon des huizes het niet had mee genomen had niemand het geweten.

Dat die man zijn wapen leeg schoot op een grote foto van een kamerlid met de woorden die hij daar bij uitte, vind ik tig malen ernstiger dan het wapenbezit van een man die het wapen alleen maar in het kastje had liggen, of van iemand die het wapen meent te moeten hebben omdat ie zich dan veiliger voelt.
En dus gaan ze beoordelen in hoeverre dat strafbaar is, op een foto schieten met commentaar. Het feit waarvan ze al wel weten dat het strafbaar is hebben ze gesanctioneerd.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Omroep Zwart heeft inmiddels ruim 40.000 lees ik net in het Parool. Nog een kleine 10.000 te gaan om aan het minimum van 50.000 te zitten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
16-11-2020 18:32
Omroep Zwart heeft inmiddels ruim 40.000 lees ik net in het Parool. Nog een kleine 10.000 te gaan om aan het minimum van 50.000 te zitten.

En dat aantal gaan ze ook halen denk ik. Terwijl het programma van Omroep Zwart nog steeds niet bekend is gemaakt.

ps.Ik lees net op onderstaande link dat het er al 44.000 zijn.


https://www.waterkant.net/suriname/2020 ... de-50-000/
missie_m wijzigde dit bericht op 16-11-2020 18:41
Reden: ps toegevoegd
19.31% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
16-11-2020 18:37
En dat aantal gaan ze ook halen denk ik. Terwijl het programma van Omroep Zwart nog steeds niet bekend is gemaakt.
Akwasi zal alvast wel zijn salaris berekend hebben. Zo’n omroep is een leuk verdienmodel. Kan ook alleen maar in Nederland.....
Alle reacties Link kopieren
Lange-met-een-korte schreef:
09-11-2020 23:34
Ja ik ben even verwikkeld in een Trump battle. Even alle schaapjes bij elkaar drijven en dan het hek dicht.
Hey! ;-)
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
16-11-2020 18:42
Hey! ;-)
Sorry, ik had niemand van daar hier verwacht :cheers:
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Omroep Zwart passeert de 50.000 leden
ANP Producties
1 uur geleden

..link doet het niet..........
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
De link van onderstaand artikel deed het ook niet. Dan maar zo:
:lijstje:

Omroep ZWART heeft benodigde aantal leden voor aspirant-omroep binnen
NU.nl
1 uur geleden

Omroep ZWART heeft 50.000 leden en voldoet daarmee aan een van de belangrijkste criteria om als aspirant-omroep zendtijd te krijgen in het publieke omroepbestel. Dat laat medeoprichter Akwasi woensdag weten op Twitter.

Naast deze voorwaarde moet een aspirant-omroep zich onderscheiden van andere omroepen. Akwasi zei recentelijk in Jinek dat hij onder meer een alternatief journaal wil maken.

"Ik wil een toevoeging op het journaal, met voor nu als werktitel: Journaal op Zwart. Daarin laten wij werelden binnen Nederland zien die je normaal gesproken niet ziet."

"Wist je dat de NOS twee correspondenten heeft voor 45 landen in Afrika? Dat is van de zotte en dat willen wij veranderen, want onze redactie bestaat uit de wereld."

Het Commissariaat voor de Media zal controleren of de omroep aan alle voorwaarden voldoet.
LOEP ME MAAR aub.
Hopen maar dat de kijkcijfers tegen vallen. 50.000 kijkers is natuurlijk geen aantal waarbij je je bagger op primetime mag uitzenden hopelijk.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-11-2020 11:52
Hopen maar dat de kijkcijfers tegen vallen. 50.000 kijkers is natuurlijk geen aantal waarbij je je bagger op primetime mag uitzenden hopelijk.
Wil Akwasi hier de apartheid in gaan voeren? Slegs vir swartes? Ik zie volop “mensen van kleur” op de televisie. Verhoudingsgewijs ligt het percentage waarschijnlijk zelfs flink hoger als je het over heel Nederland bekijkt. In bijna elk reclamespotje op tv zie je tegenwoordig “mensen van kleur” en gemengde stellen. Dat in de grote steden in de Randstad de autochtone blanke bevolking ondertussen in de minderheid is, wil toch niet zeggen dat er op tv nu te weinig donkere/getinte mensen te zien zijn?

Gaan we straks ook een omroep voor alleen blanke mensen invoeren? O wacht, dat is natuurlijk racistisch....
"Wist je dat de NOS twee correspondenten heeft voor 45 landen in Afrika? Dat is van de zotte en dat willen wij veranderen, want onze redactie bestaat uit de wereld."
Als hij Afrikaans nieuws wil volgen moet ie maar in Afrika gaan wonen. Wat heeft het merendeel van Nederlanders nu met Afrika? Je gaat er hooguit op safari.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk lukt de link plekken nu wel.

Afbeelding
foto ANP Omroep Zwart passeert de 50.000 leden

.............nee link lukt nog steeds niet............



Omroep ZWART is woensdag de 50.000 leden gepasseerd. De omroep, die is opgericht door Awkwasi en Gianni Grot, heeft hiermee het benodigde aantal leden behaald om toe te kunnen treden tot het Nederlandse publieke omroepbestel. "Dit is pas het begin", laten de oprichters weten.

De aspirant-omroep, die vorige week nog 25.000 leden nodig had, heeft in acht weken 50.000 leden geworven. "Het kan ook niet anders dan dat we de komende weken nog hard zullen doorgroeien en vanaf volgend jaar een vast en belangrijk onderdeel zijn van de Nederlandse televisie," aldus Akwasi en Gianni.

Ze danken het succes vooral aan de verdubbeldag vorige week. Toen gingen de oprichters de hele dag live op Instagram met bekenden en onbekenden in gesprek over de omroep. Ze spraken toen onder anderen met Esmee van Kampen, Nadia Zerouali en Halina Reijn.

ZWART moet nu volgens de procedure een beleidsplan indienen bij Commissariaat voor de Media waaruit blijkt dat ze iets toevoegen aan de bestaande programmering. Daar hebben de oprichters, die eind september de omroep lanceerden voor meer diversiteit en kleur op de Nederlandse televisie, geen twijfels over. "ZWART wil een verrijking zijn voor de publieke omroep en al die talenten in Nederland die nu niet gezien worden, een kans geven om mee te doen, om hun talenten aan heel Nederland te laten zien én te laten zien hoe mooi en gevarieerd ons land is."


Ons land is al jarennnnnn heel mooi én gevarieerd, daar heeft Omroep zwart helemaal geen aandeel aan. Ik ben bang dat er nu juist aparte groepen ontstaan.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven