Op zoek naar het perfecte gebreide duurzame vest
donderdag 1 januari 2026 om 11:39
Voor mijn gevoel ben ik al jaren op zoek naar een stel basic vesten, gebreid, in de kleuren zwart en licht (creme/beige) om mijn tops en tshirts ook in de winter te kunnen blijven dragen, maar ik slaag gewoon niet. Ze gaan altijd supersnel pillen, of ze krimpen of vervormen enorm. Dan heb ik er twee maanden plezier van en dan ziet het er alweer aftands uit. Ik wil best eens dieper in de buidel tasten maar ook vesten met wol gaan gewoon niet lang mee.
Ik ben benieuwd of iemand van jullie erin geslaagd is om een vest te vinden dat wél goed mooi blijft?
Waar ik naar zoek:
- Mag wat grover gebreid zijn en wijd/oversized vallen, nauwsluitende wollen vestjes vind ik een beetje tuttig
- Ik ben lang, veel modellen vallen tegenwoordig kort en dat wil ik niet
- Bij voorkeur wasbaar in de wasmachine, handwas vind ik veel gedoe (ik was ze koud op een speciaal kort wolwasprogramma dat met weinig toeren centrifugeert).
Materiaal maakt me niet uit, zo lang het maar niet pilt, krimpt of vervormt. Ik ben ook niet per sé op zoek naar tips over welke materialen je wel of niet moet hebben, daar heb ik voor mijn gevoel al uitgebreid mee geëxperimenteerd maar het lukt me gewoon niet een vest te vinden dat langer dan een jaar meegaat. Ik hoop dus vooral concrete tips voor merken of modellen te krijgen! Mijn dank ik groot
Ik ben benieuwd of iemand van jullie erin geslaagd is om een vest te vinden dat wél goed mooi blijft?
Waar ik naar zoek:
- Mag wat grover gebreid zijn en wijd/oversized vallen, nauwsluitende wollen vestjes vind ik een beetje tuttig
- Ik ben lang, veel modellen vallen tegenwoordig kort en dat wil ik niet
- Bij voorkeur wasbaar in de wasmachine, handwas vind ik veel gedoe (ik was ze koud op een speciaal kort wolwasprogramma dat met weinig toeren centrifugeert).
Materiaal maakt me niet uit, zo lang het maar niet pilt, krimpt of vervormt. Ik ben ook niet per sé op zoek naar tips over welke materialen je wel of niet moet hebben, daar heb ik voor mijn gevoel al uitgebreid mee geëxperimenteerd maar het lukt me gewoon niet een vest te vinden dat langer dan een jaar meegaat. Ik hoop dus vooral concrete tips voor merken of modellen te krijgen! Mijn dank ik groot
donderdag 1 januari 2026 om 11:54
Kijk hier eens:
https://aranwoollenmills.com/en-nl/coll ... price.lte=
Iets anders, maar wel heel fijn:
https://alweroshop.nl/collections/dames-totaal
https://aranwoollenmills.com/en-nl/coll ... price.lte=
Iets anders, maar wel heel fijn:
https://alweroshop.nl/collections/dames-totaal
donderdag 1 januari 2026 om 12:03
Wat jij beschrijft is waarom ik wol heb opgegeven, dat slecht wassen.
Ik draag ofwel wollen vesten die goed ruim in de oksels zitten waardoor ze nauwelijks gaan ruiken en ik ze dus vrijwel nooit hoef te wassen (zijn ook donkere/ grijzige kleuren waar je weinig vlekken op ziet), ofwel geen wol..
Sommige mensen kunnen wol veel wassen en het goed houden, ik mag niet bij die vereniging helaas
Ik draag ofwel wollen vesten die goed ruim in de oksels zitten waardoor ze nauwelijks gaan ruiken en ik ze dus vrijwel nooit hoef te wassen (zijn ook donkere/ grijzige kleuren waar je weinig vlekken op ziet), ofwel geen wol..
Sommige mensen kunnen wol veel wassen en het goed houden, ik mag niet bij die vereniging helaas
donderdag 1 januari 2026 om 13:16
Ik heb een vest wat aan je beschrijving voldoet van by-bar amsterdam. Het pilt wel iets, maar inmiddels heb ik het vest ook wel een aantal jaar.
Wassen doe ik zo min mogelijk.
Ik weet alleen niet of ze zoiets op dit moment nog in het assortiment hebben - voor mijn gevoel is de vest-mode op dit moment vrij kort..
aanvulling: even gekeken op de website, maar helaas..
Wassen doe ik zo min mogelijk.
Ik weet alleen niet of ze zoiets op dit moment nog in het assortiment hebben - voor mijn gevoel is de vest-mode op dit moment vrij kort..
aanvulling: even gekeken op de website, maar helaas..
donderdag 1 januari 2026 om 13:58
Grover (en losser) gebreid zorgt sowieso voor sneller pillen.
Als je 100% wol hebt is 1x per jaar wassen genoeg. In de mist hangen, of in de damp van de douche frist het ook op.
Verder geen tips.
Ik brei zelf, en ook op bestelling maar kan ook niet garanderen dat het mooi blijft. Kan ze wel extra lang breien
.
Als je 100% wol hebt is 1x per jaar wassen genoeg. In de mist hangen, of in de damp van de douche frist het ook op.
Verder geen tips.
Ik brei zelf, en ook op bestelling maar kan ook niet garanderen dat het mooi blijft. Kan ze wel extra lang breien
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
donderdag 1 januari 2026 om 14:28
donderdag 1 januari 2026 om 14:46
Wol gaat altijd pillen jammer genoeg of het nu n duur of n goedkoop merk is.
Mijn man had n peperduur vest van Paul en Shark hij is er mee terug gegaan terwijl ik hem had gezegd dat ze daar in de winkel ook niks mee konden .
Ze hebben het n week gehouden goed geschoren. Maar dat had ie zelf ook gekund heb zelf nog de nodige truien liggen die ik onderhanden moet nemen.
Als ik thuis doe ik n wollen trui snel uit .wordt nl alleen maar lelijker .
Niet meer kopen is geen optie want ik draag de ouwe wollen truien wel in huis af omdat ze zo behagelijk dragen .
Mijn man had n peperduur vest van Paul en Shark hij is er mee terug gegaan terwijl ik hem had gezegd dat ze daar in de winkel ook niks mee konden .
Ze hebben het n week gehouden goed geschoren. Maar dat had ie zelf ook gekund heb zelf nog de nodige truien liggen die ik onderhanden moet nemen.
Als ik thuis doe ik n wollen trui snel uit .wordt nl alleen maar lelijker .
Niet meer kopen is geen optie want ik draag de ouwe wollen truien wel in huis af omdat ze zo behagelijk dragen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
donderdag 1 januari 2026 om 14:48
donderdag 1 januari 2026 om 16:43
Bijna alle breisels van Sezane bestaan voor minimaal een kwart uit plastic. Zo ook de Gaspard (polyamide).
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
donderdag 1 januari 2026 om 16:45
Wat Biciclette zegt: https://loopalife.com/
Ik ben zelf meer van de katoenen hoodies, maar mijn man woont in die truien.
Ik ben zelf meer van de katoenen hoodies, maar mijn man woont in die truien.
donderdag 1 januari 2026 om 17:44
donderdag 1 januari 2026 om 20:30
Dus?LemoosGaatDoor schreef: ↑01-01-2026 16:43Bijna alle breisels van Sezane bestaan voor minimaal een kwart uit plastic. Zo ook de Gaspard (polyamide).
Materiaal maakt niet uit volgens TO en de vesten blijven mooi.
donderdag 1 januari 2026 om 21:20
Ik heb er eentje! Blijft inderdaad heel mooiBiciclette schreef: ↑01-01-2026 16:51Ik vind de 100% katoenen breisels van Armedangels trouwens ook top. Blijven mooi, kleurvast, lubberen niet en gewoon goed wasbaar.).
donderdag 1 januari 2026 om 23:24
HET! is een label voor draagbare damesmode. – HET! Amsterdam https://share.google/aUqfdmUlnTmRUmf6E
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
donderdag 1 januari 2026 om 23:58
Dus wat?pompelmoentje schreef: ↑01-01-2026 20:30Dus?
Materiaal maakt niet uit volgens TO en de vesten blijven mooi.
TO zet in haar titel ‘duurzaam’. Dus dan zoek je materialen die enigszins de komende 50 jaar afbreken.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
vrijdag 2 januari 2026 om 08:36
(Of drop shippers gaan steeds meer op gewone websites lijken, of HET! pagina wil juist op een dropshippagina lijken..)pepexx schreef: ↑01-01-2026 23:24HET! is een label voor draagbare damesmode. – HET! Amsterdam https://share.google/aUqfdmUlnTmRUmf6E
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in