Amalia vangt straks 1.5 miljoen per jaar (belastingvrij)

15-08-2019 16:53 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog iets meer dan 2 jaar en Prinses Amalia is meerderjarig. Zij zal dan steeds meer taken gaan uitvoeren en daar hoort een aardig zakcentje bij: zo'n 1.5 miljoen per jaar!!!!

Absurd als je het mij vraagt. Ik vind dit niet meer van deze tijd. Natuurlijk hoort er een vergoeding bij, maar 1.5 miljoen belastingvrij vind ik echt te gek voor woorden. Een paar ton zou al meer dan voldoende zijn.

Ik ben verder niet tegen het Koningshuis. Maar dit vind ik toch echt waanzin.

Hoe denken jullie er over?
Kit_Kat schreef:
15-08-2019 19:52
Het ding is, die 1,5 mil krijgt ze toch. Als ze belastingen erop heffen, zou het bedrag alleen omhoog gaan. Ze zou dan (1,5 mil + wat je aan belasting moet betalen over 1,5mil) krijgen.
ja maar nergens staat dat dit een netto uitkering is
ik ben trouwens een echte koningshuis fan hoor, begrijp me niet verkeer (ik wil geen gezeik met Yasmijn)
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
15-08-2019 17:43
Nou wat een uniek standpunt
Niet uniek, maar de meerderheid van Nederland is blij met het koningshuis.
moonlight schreef:
15-08-2019 19:55
Niet uniek, maar de meerderheid van Nederland is blij met het koningshuis.
krappe meerderheid https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... hie-zitten
Alle reacties Link kopieren
Donald Trump is ook niet goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-08-2019 17:08
Deze discussie komt steeds weer langs als er weer eens iemand meerderjarig wordt, of gaat trouwen, of.... of....
Ja, het is veel, maar 'slechts' 2,5 ton is voor haarzelf, de rest is voor personele kosten.
Toegegeven, ik zou best zo'n bedrag willen krijgen, maar ik zou niet haar leven willen hebben.

Ik vind dit soort topics altijd een beetje kinderachtig verongelijkt toontje hebben, terwijl Amalia ook maar gewoon moet dealen met alle verwachtingen.
En alleen al alle kritiek die zij de afgelopen jaren te verduren heeft gehad vind ik eigenlijk wel dat bedrag waard. Als schadevergoeding.
Compleet eens!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
zou jij willen ruilen ? Altijd alles wat je doet onder een vergrootglas,commentaar op je haar, jurk, of wat dan ook..

Ze heeft geen keuze.. ze is erin geboren. En afstand doen van de troon kan natuurlijk, maar dat doe je ook niet zomaar..

Ik heb er geen last van
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er geen bewijzen voor aanvoeren, maar volgens mij levert het koningshuis de staat ook wel wat op. Verder vind ik er ook helemaal niets van.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou je het eens moeten vergelijken met de Franse president of de bondskanselier.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Niet dat het budget van Amalia/het koningshuis mij iets uitmaakt, maar de vergelijking met andere staatshoofden gaat niet helemaal op. Wij hebben hier naast de monarch ook nog een minister-president en die kost ook wat. Hij krijgt geen 1,5 miljoen gestort, maar qua ambstwoning, beveiliging en onkosten zal het ook wel in die richting gaan, schat ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor dr, maar het is nou niet dat ze van dat geld kan gaan shoppen of feestjes gaat geven. In ruil daar voor moet ze ook "werk" leveren. En dat werk is niet haar vrije keuze.

Ik denk dat Amalia haar rol heel serieus op zal pakken en er ook alles van maakt wat er van te maken is. Haar ouders zijn een goed voorbeeld. Maxima werkt ook kei hard. Het lijkt me geen meisje dat maar als een prinsesje op de bank gaat zitten en verwacht dat iedereen alles maar achter haar kont aansleept. Ik vind het een stoere meid met een fokking moeilijke taak die op haar te wachten staat. Ik hoop dat ze er klaar voor is straks en dat ze haar rol kan vervullen door dicht bij zich zelf te blijven en er uit te halen wat zij er uit wil halen.
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
15-08-2019 20:11
Ik kan er geen bewijzen voor aanvoeren, maar volgens mij levert het koningshuis de staat ook wel wat op. Verder vind ik er ook helemaal niets van.
Oh ja, wat levert het de staat dan op?
Volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
Ze houd per maand net zoiets over als een ambassadeur bv. en ietsje meer dan Rutte. Die ook maar weg sturen dan .

Als je over geld zeurt ga dan eens na wat voetballers verdienen.
https://loonwijzer.nl/salaris/vipsalarissen

Daar wil ik nog even aan toevoegen dat Rutte er niet zo veel van hoeft te betalen, Amalia straks wel.
anoniem_389039 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 20:38
17.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het koningshuis levert meer op dan het kost! Google maar eens goed! Dat in combi met het voortdurend moeten leven onder een vergrootglas... haar hele leven lang... heb ik geen enkele moeite met de toelage die ze gaat krijgen!
bijzonder dat iedereen zegt dat het koningshuis meer oplevert dan het kost maar daar geen bewijzen voor kan vinden.
attribuutje schreef:
15-08-2019 20:12
Eigenlijk zou je het eens moeten vergelijken met de Franse president of de bondskanselier.
lijkt me niet, Frankrijk is vijf keer (?) groter dan Nederland
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
15-08-2019 16:57
Haar slavernij wordt tenminste goed betaald. Als je toch geen keus hebt in hoe je je leven inricht, is dat toch het minste.
Dit.
Die jongedame ligt haar hele leven onder een vergrootglas. Daar mag ze vorstelijk (ha!) voor beloond worden.
S-Meds schreef:
15-08-2019 19:52
oh? kom eens met de resultaten van dat onderzoek en wie waren de onderzoekers dan?

Er zijn heel wat onderzoeken gedaan met overigens wisselend resultaat. De interpretatie verschilt ook per kamp. Onderstaand onderzoek is vrij bekend. Ik kon helaas niet het artikel uit geld en beleggen vinden.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b983c115/

En uit dit onderzoek blijkt dat handelsmissies van een monarchie naar een monarchie significant meer opleveren.

https://www.scribd.com/document/2631630 ... from_embed

Andere monarchieën schijnen het beter te doen op het gebied van handelsmissies.

Is er onderzoek gedaan waaruit blijkt dat het koningshuis een negatief effect had op een handelsmissie of meer kostte dan opleverde?
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
15-08-2019 17:41
Dat vind ik ook, het is verschrikkelijk middeleeuws en ik ben dan ook als een van de weinigen voor afschaffing.
Een republiek is pas ouderwets! Dat hadden de Romeinen namelijk al. En die zijn er vervolgens op terug gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Somma schreef:
15-08-2019 20:24
Het koningshuis levert meer op dan het kost! Google maar eens goed!
Als jij dat nou eens doet?
Jij beweert immers dat het zo is en te vinden valt.
Procne schreef:
15-08-2019 20:36
Een republiek is pas ouderwets! Dat hadden de Romeinen namelijk al. En die zijn er vervolgens op terug gekomen.
Oh wanneer dan?
safrat schreef:
15-08-2019 20:36
Er zijn heel wat onderzoeken gedaan met overigens wisselend resultaat. De interpretatie verschilt ook per kamp. Onderstaand onderzoek is vrij bekend. Ik kon helaas niet het artikel uit geld en beleggen vinden.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b983c115/

En uit dit onderzoek blijkt dat handelsmissies van een monarchie naar een monarchie significant meer opleveren.

https://www.scribd.com/document/2631630 ... from_embed

Andere monarchieën schijnen het beter te doen op het gebied van handelsmissies.

Is er onderzoek gedaan waaruit blijkt dat het koningshuis een negatief effect had op een handelsmissie of meer kostte dan opleverde?
Oh ja, de grap is dat het koningshuis veel meer kost dan die 40 miljoen waarmee gerekend is. En de grap is ook dat we niet echt weten hoeveel het precies kost
https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/a ... 55-miljoen
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
15-08-2019 20:38
Als jij dat nou eens doet?
Jij beweert immers dat het zo is en te vinden valt.
Ik ben het met de schrijver eens. Het levert zeker wat op. En nee ik ga ook niet voor jou googlen. Google lekker zelf.
aloha66 schreef:
15-08-2019 20:44
Ik ben het met de schrijver eens. Het levert zeker wat op. En nee ik ga ook niet voor jou googlen. Google lekker zelf.
oh maar dan ben je verder ook niet serieus te nemen
Alle reacties Link kopieren
Wat het koningshuis echt kost is een groot mysterie, want veel kosten worden verdeeld over allerlei kostenplaatsen bij ministeries en vaak op basis van afspraken van een eeuw of wat geleden. In de trant van De Groene Draeck is van prinses Beatrix maar de (gigantische ) onderhoudskosten komen voor rekening van een of meerdere Ministeries.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven