Amalia vangt straks 1.5 miljoen per jaar (belastingvrij)

15-08-2019 16:53 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog iets meer dan 2 jaar en Prinses Amalia is meerderjarig. Zij zal dan steeds meer taken gaan uitvoeren en daar hoort een aardig zakcentje bij: zo'n 1.5 miljoen per jaar!!!!

Absurd als je het mij vraagt. Ik vind dit niet meer van deze tijd. Natuurlijk hoort er een vergoeding bij, maar 1.5 miljoen belastingvrij vind ik echt te gek voor woorden. Een paar ton zou al meer dan voldoende zijn.

Ik ben verder niet tegen het Koningshuis. Maar dit vind ik toch echt waanzin.

Hoe denken jullie er over?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen mening over, ga me niet druk lopen maken over iets waar ik toch niks aan kan doen.

Beetje jaloers ben ik hooguit.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel tegen het koningshuis. Belachelijk ouderwetse toestanden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ben je aan dit bedrag gekomen? Wat houdt ze hiervan echt over? Ze zal ook flinke kosten hebben aan beveiliging.
Alle reacties Link kopieren
Prima
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Leve de republiek!
Afschaffen dat koningshuis.
Alle reacties Link kopieren
Haar slavernij wordt tenminste goed betaald. Als je toch geen keus hebt in hoe je je leven inricht, is dat toch het minste.
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat is nu anderhalf miljoen op de hele begroting van Algemene Zaken. Bijna niks. Alhoewel, toch bijna 9 cent per Nederlander.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Bedoelen ze dat met een gouden paplepel?
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Nou, 1.5 miljoen of niet. Ik ben blij dat mijn kinderen de vrijheid hebben om hun leven in te richten zoals zij dat willen.
dit is geen nieuws dus ik snap de ophef niet. Dit zijn de kosten van een koninklijk huis. Zij krijgt die 1,5 miljoen niet als zakgeld, zij moet hier haar hofhouding van betalen. Een groot deel gaat op aan personeelskosten.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf voor je geboorte tot na je overlijden 0 privacy, iedereen met een mening over je, alles onder een vergrootglas, nooit normaal kunnen leven. .. Ik zou voor nog geen 1.5 miljoen per jaar met haar willen ruilen.
Alle reacties Link kopieren
Boeit me werkelijk waar voor geen meter.

En voor zo’n schijntje zou ik echt niet hele dagen achterna gezeten willen worden door hordes journalisten, beveiligingsmedewerkers en dat er met een loep gekeken wordt naar iedere beweging die er gemaakt wordt.

Arm kind.
Maar wat moet ze er van betalen? Is het echt zakgeld/ loon? Belasting eraf? Beveiliging?

Ik zou wel willen ruilen hoor. Dol op knippen en ik heb al een prins. Alleen het paard word wel een ding. Sints paard was dood toch? Kan ik dus niet huren! Los ik op. Of laat ik oplossen!! Kan best van dat geld. Heerlijk... ik hou echt van het koningshuis (en niet van Sint!).
SjakS schreef:
15-08-2019 17:05
Maar wat moet ze er van betalen? Is het echt zakgeld/ loon? Belasting eraf? Beveiliging?

Ik zou wel willen ruilen hoor. Dol op knippen en ik heb al een prins. Alleen het paard word wel een ding. Sints paard was dood toch? Kan ik dus niet huren! Los ik op. Of laat ik oplossen!! Kan best van dat geld. Heerlijk... ik hou echt van het koningshuis (en niet van Sint!).
belasting betaalt ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
15-08-2019 16:57
Haar slavernij wordt tenminste goed betaald. Als je toch geen keus hebt in hoe je je leven inricht, is dat toch het minste.
Dit dus,
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
15-08-2019 17:05
Maar wat moet ze er van betalen? Is het echt zakgeld/ loon? Belasting eraf? Beveiliging?

Ik zou wel willen ruilen hoor. Dol op knippen en ik heb al een prins. Alleen het paard word wel een ding. Sints paard was dood toch? Kan ik dus niet huren! Los ik op. Of laat ik oplossen!! Kan best van dat geld. Heerlijk... ik hou echt van het koningshuis (en niet van Sint!).
Hofhouding en personeel. Overigens, haar functie is toch iets meer dan enkel lintjes doorknippen. Netwerkers puur sang die Oranjes. Altijd iedereen kennen en moeten aanspreken. Mij niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Deze discussie komt steeds weer langs als er weer eens iemand meerderjarig wordt, of gaat trouwen, of.... of....
Ja, het is veel, maar 'slechts' 2,5 ton is voor haarzelf, de rest is voor personele kosten.
Toegegeven, ik zou best zo'n bedrag willen krijgen, maar ik zou niet haar leven willen hebben.

Ik vind dit soort topics altijd een beetje kinderachtig verongelijkt toontje hebben, terwijl Amalia ook maar gewoon moet dealen met alle verwachtingen.
En alleen al alle kritiek die zij de afgelopen jaren te verduren heeft gehad vind ik eigenlijk wel dat bedrag waard. Als schadevergoeding.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Kan er niet mee zitten. Ik ben blij met het koningshuis en Amalia wordt een puike koningin.
Pergamon schreef:
15-08-2019 17:08
Hofhouding en personeel. Overigens, haar functie is toch iets meer dan enkel lintjes doorknippen. Netwerkers puur sang die Oranjes. Altijd iedereen kennen en moeten aanspreken. Mij niet gezien.
en hofhouding betekent niet dat ze een dame heeft die haar haren borstelt. Maar het gaat om secretariaat, adviseurs, planners, chauffeur etc.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-08-2019 17:08
Deze discussie komt steeds weer langs als er weer eens iemand meerderjarig wordt, of gaat trouwen, of.... of....
Ja, het is veel, maar 'slechts' 2,5 ton is voor haarzelf, de rest is voor personele kosten.
Toegegeven, ik zou best zo'n bedrag willen krijgen, maar ik zou niet haar leven willen hebben.

Ik vind dit soort topics altijd een beetje kinderachtig verongelijkt toontje hebben, terwijl Amalia ook maar gewoon moet dealen met alle verwachtingen.
En alleen al alle kritiek die zij de afgelopen jaren te verduren heeft gehad vind ik eigenlijk wel dat bedrag waard. Als schadevergoeding.
Erg mee eens. Ik ben blij met ons koningshuis en betaal er graag aan mee.
Tjezus, wat vals
Solomio schreef:
15-08-2019 17:08
En alleen al alle kritiek die zij de afgelopen jaren te verduren heeft gehad vind ik eigenlijk wel dat bedrag waard. Als schadevergoeding.
Ook dit.
Ik neem mijn petje af voor haar hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zonder de Oranjes en hun netwerk en diplomatieke kwaliteiten had NL nooit zo goed op de kaart gestaan....

mag wat kosten wat mij betreft.
studiemiepmiep schreef:
15-08-2019 17:16
Zonder de Oranjes en hun netwerk en diplomatieke kwaliteiten had NL nooit zo goed op de kaart gestaan....

mag wat kosten wat mij betreft.
nou dit valt te betwijfelen
studiemiepmiep schreef:
15-08-2019 17:16
Zonder de Oranjes en hun netwerk en diplomatieke kwaliteiten had NL nooit zo goed op de kaart gestaan....

mag wat kosten wat mij betreft.

Maxima zat onlangs nog met die gast van een Bin Salman aan tafel. Handig, diplomatiek of oerdom?

Overigens ben ik niet zo dol op het koningshuis en vind ik het een hopeloos ouderwets iets. Amalia is een mooie meid, maar ik vindt het bezopen dat ze naast allerlei privileges ook nog zo’n smak geld per jaar krijgt. Goed, ze heeft weinig te kiezen, maar dat geldt voor zoveel mensen die niet de privileges hebben die zij door geboorte heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven