Anne Faber, rust in vrede... (deel 2)

15-10-2017 01:15 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 29 september werd Nederland opgeschrikt door de mysterieuze verdwijning van Anne Faber die tijdens een fietstocht in Den Dolder plotseling van de radar was verdwenen.
Anderhalf dag later, op 1 oktober, begon de zoektocht en twee dagen later vond een vrijwilliger die aan de zoektocht meedeed een jas bij Huis ter Heide, die weer enkele dagen later, op 6 oktober, van Anne Faber bleek te zijn. Op 9 oktober werd bekend gemaakt dat er een verdachte was, namelijk Michael P. die zeven jaar eerder veroordeeld werd tot 16 jaar gevangenisstraf voor de verkrachting van twee minderjarige meisjes, en in een kliniek woonde in de buurt waar het signaal van Anne Fabers telefoon voor het laatst door zendmasten werd opgepikt.

Op 12 oktober werd in Zeewolde het lichaam van Anne Faber, nadat de verdachte de plek de avond ervoor had aangegeven, eindelijk gevonden.

Linkje naar het vorige deel: viewtopic.php?f=9&t=391791&start=#p27612086

PS Ongefundeerd kritiek sla ik in ieder geval over.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 11:26
10.27% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
hollebollegijs schreef:
15-10-2017 14:12
Is wel zo gemakkelijk, dan weet iedereen dat het over de nasleep van de moord Anne gaat.
Het topictitel doet iets heel anders vermoeden.

Als het over de 'nasleep' gaat, haal dat rust in vrede er maar uit en noem de naam van de verdachte desnoods.
Tarlin schreef:
15-10-2017 14:28
Nee joh. Een treffend woordgrapje.
Ah een inside joke...
Siofra schreef:
15-10-2017 14:30
Ah een inside joke...
Nee hoor. Hij is toch duidelijk?
Siofra schreef:
15-10-2017 14:27
Is dat een verkapte dreigement?
:woa:
tampontouwtje schreef:
Het topictitel doet iets heel anders vermoeden.

Als het over de 'nasleep' gaat, haal dat rust in vrede er maar uit en noem de naam van de verdachte desnoods.
Nee open zelf maar een topic met de naam van de verdachte in de topictitel.
tampontouwtje schreef:
Ik denk dat hij/zij de clou niet gelijk begreep.
tampontouwtje schreef:
Reageer ik toch niet meer op de onruststokers, is dat probleem tenminste opgelost. Fijne dag nog.
Siofra schreef:
15-10-2017 14:27
Is dat een verkapte dreigement?
Precies

Dit is een prima titel en als je niet mee wilt schrijven staat het een ieder vrij iets te openen.

Twitter loopt nog steeds vol op haar naam.

Op FB openen ze het ene na het andere evenement / pagina met de naam Anne Faber er in en dan zou het op Viva ongepast zijn?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Siofra, doe nou even rustig. Ik moet op dit topic ook regelmatig even tot twintig tellen voor ik reageer.
Regel het nou even, alsjeblieft.
nounou
Siofra schreef:
15-10-2017 12:11
Prima. Ik zal het wel even aan de Mods vragen. Volgende topic mag iemand anders openen.

De titel hoeft niet veranderd te worden hoor. Niks mis mee. Gewoon zo laten. 👍
noesa wijzigde dit bericht op 15-10-2017 15:14
2.48% gewijzigd
zazamaenade schreef:
15-10-2017 14:34
Siofra, doe nou even rustig. Ik moet op dit topic ook regelmatig even tot twintig tellen voor ik reageer.

Namens wie spreek je nou? Hou eens op met dat gedram. De topictitel is prima. En als je dat niet vindt, staat het je vrij zélf een topic te openen.
noesa wijzigde dit bericht op 15-10-2017 15:11
2.59% gewijzigd
zazamaenade schreef:
15-10-2017 14:34
Wat ben jij ontzettend aan het drammen zeg, jeetje. Ook in andere topics ga je hierover door.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Nou, we komen weer lekker tot de kern.
Dat iemand het er niet mee eens is wat anders dan iets gedram noemen. Ik spreek namens mijzelf, net als iedereen hier.
En ik deed een poging iets op te helderen. Meer niet.
Dag, hoor, nog een prettige dag.
nounou
Fijn zo. 👍
Doei.
Tarlin schreef:
15-10-2017 15:21
:proud:
:whut:
Tarlin schreef:
15-10-2017 15:21
Oh, dit dus...
Nou ja.. dat dus..
Begrijp dat er een opnieuw een nieuw topic is geopend.

Hetgeen er helaas speelt, daar is behoefte aan om over te discussiëren.

Dat meningen divers zijn is normaal, ook irritant, mooi, onzin etc.

Moet mij soms ook beheersen wat niet altijd helemaal lukt om tactisch te reageren naar medef forumers.

Ben blij dat ik hier in ieder geval kan discussiëren van wat ik belangrijk vind.

Anne is belangrijk en wat zij teweeg heeft gebracht geeft veel stof tot nadenken etc.
Spijtig genoeg op deze wijze...

Dat er onhandige reakties of zelfs onuitstaanbare reakties bij zitten, moet dan maar jammer genoeg...
MwTheelepel schreef:
15-10-2017 11:53
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de familie van Anne nu allerlei fora gaat zitten lezen, die mensen hebben wel iets anders aan hun hoofd en zijn daar vast ook voor gewaarschuwd. En dan nog lijkt het me erger als iedereen haar en deze hele ellendige zaak na drie dagen vergeten is en er niet meer over nadenkt omdat het wordt doodgezwegen. Dan kan de dood van je dochter denk ik beter een maatschappelijke discussie uitlokken dan dat iedereen zijn schouders ophaalt en vrolijk doorgaat. Als het resultaat hiervan is dat we met elkaar gaan nadenken wat we met deze daders moeten dan komt er tenminste nog iets positiefs uit deze vreselijke daad en zinloze dood. De discussie over deze daders loopt al lang maar verstomt na elk incident na een tijdje opnieuw. Wetten liggen al eeuwig op de plank dus het schiet niet op. Door er wel aandacht voor te houden komt er misschien nu ook echt eens een betere oplossing, of gaat men er in elk geval harder aan werken. Blijkbaar heeft wachten op de wetgever tot nu toe gaan zin gehad. En steeds weer vraagt men zich af hoe het steeds opnieuw kan gebeuren. Doordat er niets verandert dus. En er verandert niets omdat er alleen tijdens of direct na een incident aandacht voor is. Als de aandacht van het publiek afneemt is het voor de politiek ook niet zo boeiend meer, die hebben het het liefst over onderwerpen die wel nu spelen bij het volk.
Zo met je eens!! Wilde net in dezelfde strekking reageren maar jij omschrijft al precies mijn gedachten hierover. :worship:
MwTheelepel schreef:
15-10-2017 11:12
Wat een gezeur zeg. Er staan zat topics op dit forum die ik onnodig of zelfs storend vind en die negeer ik gewoon. Ik heb er geen last van dat andere ergens over praten. Ik klik die topics gewoon niet aan en ga me er niet mee bemoeien. We wonen in een vrij land en dit is een openbaar forum, iedereen mag binnen de kaders van de wet en de forumregels gewoon bespreken wat hij of zij wil. Als het over de grenzen gaat dan komen de mods dat wel melden.

Ik vind het gehak elke keer op elkaar respectlozer dan mensen die naar aanleiding van een vreselijke zaak hun gedachte delen over deze en dergelijke zaken. Een maatschappelijke discussie is eigenlijk juist wel prima, veel mensen hebben hier ideeën over en er gaat ook nog genoeg mis dat aangepakt moet worden. Nu gaat er niets veranderen door het er op het viva forum over te hebben maar het helpt mensen wel hun eigen mening te vormen doordat ze meer kanten aan een verhaal lezen dan hun eigen gedachte en meer kennis opdoen. Die kennis kan nuttig zijn als we weer eens gaan stemmen bijvoorbeeld. Dan kun je kiezen voor de partij die naar jouw mening de beste aanpak voorstelt, het is wel handig die keus te maken gebaseerd op feiten en niet op onderbuikgevoelens, populisme en horen zeggen/gelezen op facebook. Ik zie vanmorgen iemand schrijven dat 95% vd verkrachters opnieuw verkracht na een veroordeling, het lijkt me goed dat iemand dat even rechtzet want dat is echt niet zo, dat percentage ligt rond de 15%, wat toch wel een heel groot verschil is.
Heb je misschien een bron van die info? Ik zie namelijk verschillende cijfers voorbij komen, hier en op internet en vraag me af waar de waarheid ligt. Er zijn natuurlijk ook veel onopgeloste zaken waarvan je niet weet wie de dader is.
Welke tijdsperiode wordt er gehanteerd in de berekening? Vijf jaar, tien jaar,vijftien jaar?
Dat maakt natuurlijk ook veel verschil.
misschien al geplaatst maar zeer zeker de moeite waard

Anne Faber.
PREMIUM
Anne Faber. © Nathan Fidder
Iemands dochter
Het lichaam van de 25-jarige Anne Faber is gisteren na een zoektocht van dertien dagen gevonden. Het ging de afgelopen dagen zoveel over de verdachte, dat we Tommy Wieringa vroegen iets te schrijven over het slachtoffer.

Tommy Wieringa 13-10-17, 07:00 Laatste update: 08:08
190
7
'We zijn voorzichtig met onze dochters. We fietsen met ze naar school, we roepen dat ze rechts van de weg moeten blijven en niet zo moeten slingeren. We brengen hun vriendinnetjes veilig thuis, zoals ook onze eigen dochters veilig thuisgebracht worden. We hangen ze waarschuwingen om als sieraden – niet voor het boze oog maar voor mannen, vooral mannen. In het leven van onze dochters is de gewelddaad vaak een man. Wie dochters heeft, ziet de wereld plots uiteenvallen in slachtoffers en daders.

We zijn voorzichtig met onze dochters.

Maar ze groeien bij je vandaan, net zolang tot ze je niet meer kunnen horen. Ze fietsen nu rond zonder jouw stem in hun rug. Pas in hemelsnaam op, zeg je in de stilte van je gebeden, pas in hemelsnaam op.

Zij zijn allang blij dat ze van onze zorgen zijn verlost. De waarschuwingen, de bezweringen, al die scenario’s. Ze willen vrij zijn en onbezorgd. Zo moeten ze door de wereld kunnen fietsen, en schuilen voor de regen zonder dat iemand met duisternis in zijn hoofd ze opwacht.

We zijn voorzichtig met onze dochters. Wees voorzichtig met onze dochters.'

uit het ad
anoniem_353518 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 21:11
0.40% gewijzigd
Nieuwlid schreef:
15-10-2017 20:59
[...]
Zet de bron er even bij. Volgens mij is het de ad toch?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
15-10-2017 21:09
Zet de bron er even bij. Volgens mij is het de ad toch?
ja je hebt gelijk ad ik doe het gelijk even
Nieuwlid schreef:
15-10-2017 20:59
misschien al geplaatst maar zeer zeker de moeite waard

Anne Faber.
PREMIUM
Anne Faber. © Nathan Fidder
Iemands dochter
Het lichaam van de 25-jarige Anne Faber is gisteren na een zoektocht van dertien dagen gevonden. Het ging de afgelopen dagen zoveel over de verdachte, dat we Tommy Wieringa vroegen iets te schrijven over het slachtoffer.

Tommy Wieringa 13-10-17, 07:00 Laatste update: 08:08
190
7
'We zijn voorzichtig met onze dochters. We fietsen met ze naar school, we roepen dat ze rechts van de weg moeten blijven en niet zo moeten slingeren. We brengen hun vriendinnetjes veilig thuis, zoals ook onze eigen dochters veilig thuisgebracht worden. We hangen ze waarschuwingen om als sieraden – niet voor het boze oog maar voor mannen, vooral mannen. In het leven van onze dochters is de gewelddaad vaak een man. Wie dochters heeft, ziet de wereld plots uiteenvallen in slachtoffers en daders.

We zijn voorzichtig met onze dochters.

Maar ze groeien bij je vandaan, net zolang tot ze je niet meer kunnen horen. Ze fietsen nu rond zonder jouw stem in hun rug. Pas in hemelsnaam op, zeg je in de stilte van je gebeden, pas in hemelsnaam op.

Zij zijn allang blij dat ze van onze zorgen zijn verlost. De waarschuwingen, de bezweringen, al die scenario’s. Ze willen vrij zijn en onbezorgd. Zo moeten ze door de wereld kunnen fietsen, en schuilen voor de regen zonder dat iemand met duisternis in zijn hoofd ze opwacht.

We zijn voorzichtig met onze dochters. Wees voorzichtig met onze dochters.'
Dank je wel voor het delen, mooi hoe voelbaar hij kan vertellen.
Siofra schreef:
15-10-2017 21:11
Dank je wel voor het delen, mooi hoe voelbaar hij kan vertellen.
niks te danken vond het zelf ook mooi heb ook dochters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven