Losse rondslingerende rommel

13-11-2025 18:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien een domme vraag, maar hoe gaan jullie om met losse troep.
Zoals een paar schroefjes die niet weggegooid mogen worden, een handleiding enzovoort enzovoort.
Op zijn tijd prop ik het in een tas. Maar wil nu een structurele oplossing hebben in het kader van opgeruimd huis, opgeruimd hoofd.
Ik moet erbij vermelden dat het altijd redelijk/goed ging, maar na tweemaal een burnout is het misgegaan en werd de zooi groter. :-(
In schaaltjes en bakjes hier, en sleutels aan sleutelrekje in de gang.
Voor iedereen een groene tuin
Gewoon in een rommella. Zoiets als dit

Afbeelding
Handleidingen liggen in een bakje in een kast. Schroefjes liggen in mijn "klusdoos" in de berging.
Ik heb schaal op een kasje staan met allerlei rommel, ruim ik 1x per maand op.
Voor handleiding heb ik een schoenendoos.
Alle handleidingen enzo in een map.
Alle andere dingen zoals een schroefje dat bewaard moet worden, reserveknoopjes en dat soort troep heb ik 1 la voor.

Heel af en toe kijk ik beiden na en gooi ik weg wat niet meer nodig is.
Handleidingen zitten in de map handleidingen.

Schroefjes zitten gesorteerd in een vakjesdoos met schroefjes en boutjes en moertjes.

Etc etc.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Handleidingen en reserveonderdelen gaan samen in een ziplock en dan in een la.

Het enige wat hier werkt om het niet te laten verrommelen is dat alles een eigen plek moet hebben. Zonder vaste plek gaat het zwerven van de tafel naar de boekenkast naar de onderste trede van de trap terug naar de tafel...
Verbena schreef:
13-11-2025 18:48
Handleidingen zitten in de map handleidingen.

Schroefjes zitten gesorteerd in een vakjesdoos met schroefjes en boutjes en moertjes.

Etc etc.

Wow o_o

Ik ben best 'op orde', maar schroefjes enzo liggen ook troosteloos in de rommella.
Mighty_Macaw schreef:
13-11-2025 18:07
Gewoon in een rommella. Zoiets als dit
Handleidingen gooi ik weg, altijd wel digitaal te vinden mocht het ooit nodig zijn.
Waar is mijn reactie??
Maar ik schreef dat het goede tips zijn en de rommellade van Mighty mij erg bekend voorkwam. Losse bakjes vinden de katten ook errug leuk om er dingen uit te vissen :whip: .
Waarom bewaar je handleidingen? Ze zijn allemaal online terug te vinden.

Zelfs als ik de handleiding nog heb gebruik ik de online versie, hoef ik niet het hele ding door te bladeren
Ik vind dit echt het moeilijkste aan het huis redelijk netjes houden. Wij hebben heel veel van die 'rommelbakjes'. Dan ligt er weer te veel op de keukentafel bijvoorbeeld en weet ik niet direct wat en van wie het allemaal is en of het weg kan of niet, dan doe ik het maar weer in een bakje of klein doosje. Ik heb me weleens voorgenomen om daar één van te maken en bijvoorbeeld eens per jaar dan die bak door te nemen en vrijwel alles weg te gooien. Maar dat komt er niet van. Zulke dingen neem ik me vooral voor als ik er geen tijd voor heb. En als ik die dan wel heb, heb ik behoefte aan relaxen en doe ik het alsnog niet. Er is ook geen harde stok achter de deur, dat speelt bij mij (ons) nogal mee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Handleidingen bewaren doe ik inderdaad ook al jaren niet meer. Mijn man en zoons willen van al hun aankopen (die te maken hebben met apparatuur en telefoons etc) de originele doosjes/dozen bewaren. Dat hoeft ook helemaal niet en ze nemen ook nog eens zo veel ruimte in, daar hebben we vaak discussies over.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Handleidingen gooi ik weg.

Schroefjes gaan in een zakje in een plastic bak met de andere 80 zakjes met schroefjes. Ik weet dat we ze nooit meer gaan gebruiken maar als ik ze weggooi gaat man moeilijk doen. Hetzelfde geldt voor drie miljoen kabels waarvan Joost mag weten waar ze ooit goed voor waren.

Papieren waar nog iets mee moet gaan op een stapeltje op het dressoir. Ik probeer dat stapeltje heel klein te houden.

Verder is het hier vooral een kwestie van blijven dweilen met de kraan open met een man die alles wil bewaren en twee pubers in huis.
Ik heb ook zo'n rommella. Meerdere zelfs. Opgeruimd betekent voor mij: uit het zicht. Dat de la rommelig is, maakt dus niet uit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven