Black Lives Matter vs. All Lives Matter deel 3

24-06-2020 22:03 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg op deel 1 en 2 van Black Lives Matter versus All Lives Matter.

Deel 1: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463321
Deel 2: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
30-06-2020 16:45
Door dit topic ben ik meer gaan lezen over racisme en discriminatie. Dank daarvoor.

Zojuist heb ik een interview gelezen naar aanleiding van deelname aan de BLM demonstratie in Amsterdam. Vanuit dit standpunt kan ik er opeens veel meer begrip voor opbrengen. Misschien is het al gepost (heb niet alle voorgaande linkjes bekeken).

https://www.vrij-links.nl/artikelen/int ... ismedebat/

Ook heb ik dit artikel gelezen, waarvan de titel "Racisme is niet alleen wit – iedere kleur discrimineert' niet bedoeld is om racisme te bagatelliseren, maar om het een plaats in de nuance te geven.

https://www.vrij-links.nl/artikelen/rac ... rimineert/
Dat ontmoetings-artikel: ik had echt precies die mevrouw kunnen zijn. Echt letterlijk elk woord dat zij zegt in dat gesprek is herkenbaar op een manier van: ja, zo ziet mijn leven er precies ook uit.

Dus dank voor het delen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
30-06-2020 18:38
Dat is jouw interpretatie, ik lees dat niet in dat artikel.

Citaat:
Discriminatie bestrijden doen we samen
In plaats van bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen met leuzen als ‘de witten’ versus ‘de mensen van kleur’ zouden we als samenleving eensgezind een vuist moeten maken tegen discriminatie. Het zou in Nederland niet moeten uitmaken of je huidskleur blank, getint of donker is.
Laten we onze eenheid benadrukken in plaats van onze verschillen. Of we de strijd nu voeren op straat, op ons werk, in de kerk, moskee of in de politiek, strijden voor meer gelijkheid doen we samen. En wereldwijd.
Nee, dat snap ik ;) Dat is het mooie van een opinieartikel. En ik lees dat ook hoor, in dat stuk wat jij benoemt. Maar daar gaat heel wat aan vooraf, zoals ik heb benoemd. Ik snap niet zo goed wat de meerwaarde is van benoemen dat Indiërs Pakistanen discrimineren. Als het is om aan te tonen dat wij-zij-denken, discriminatie en racisme universeel zijn, soit, maar het heeft natuurlijk niets te maken met zwarte gemeenschappen in de VS, het VK en Nederland die aangeven dat ze racisme ervaren van witte mensen. Alsof het feit dat mensen van kleur óók discrimineren (en wel te verstaan, geen witte mensen, maar ook mensen van kleur) de beweging minder valide maakt. Dat is waar ik op doel.

De schrijver van het artikel zegt ook dit:
"De agressie van de activisten doet echter ten onrechte vermoeden dat Nederland een apartheidsregime voert dat met vuur bestreden moet worden."

Dat is zijn interpretatie. Zoals hier ook al meer door mensen gezegd is dat helemaal niet het geval (ik verwijs maar weer eens naar de mooie bijdragen van kadanz, van ardni, van lechattenoir).

Bovendien stoort het me ook dat hij het noemen van 'wit' ipv 'blank' op één hoop schuift met het overnemen van Amerikaanse termen, want zoals ook al vaker uitgelegd is dat niet het geval en heeft blank juist een specifieke Nederlandse achtergrond.
kadanz schreef:
30-06-2020 21:47
Niemand nam aanstoot toen Danica in een roze racewagen rondscheurde, Pink Ribbon.

Is toch gewoon in eerste plaats de kleur van de sponsor?
Er is trouwens altijd wel ergens iemand te vinden die aanstoot neemt. Pink Ribbon is een vreselijke flut-organisatie trouwens.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
30-06-2020 21:46
Zal ik mijn buren vertellen, de helft heeft een zwarte leasebak.
Pas maar op met die kleur, volgende week is een zwarte auto juist weer racisme, die zwarte auto moet dan continue witte mensen vervoeren in weer en wind, of hij nou wil of niet.

Ik vind het nu toch echt door slaan. Heb echt hard op gelachen toen ik het las. De kloof tussen zwart en wit wordt zo steeds groter.

Waarom wordt racisme met racisme bestreden. Want dat is gewoon zo. Nog even en ik moet me schamen voor mijn blonde haren en blauwe ogen.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
30-06-2020 17:32
Kadanz, het is me echt om de nuance te doen, en niet om 'hullie'. Nederland is geen geïsoleerd eiland. Hoe je het went of keert, historie en bevolkingsstromen hebben een invloed. Kun je mij een land noemen waar geen racisme is?
Wederom niet om iets goed te praten, of te bagatelliseren, maar uit nieuwsgierigheid om te weten te komen wat die landen dan anders doen dan wij.
Kun je mij een land noemen waar zwarte mensen niet het slachtoffer van racisme zijn?

Zelfs in landen waar zwarte mensen in de meerderheid zijn, worden zij alsnog als de meest inferieure gezien. Ook in Afrika zijn het zwarte mensen die het vaakst gediscrimineerd worden en het vaakst slachtoffer zijn van racistisch geweld.

Dus wat hebben zwarte mensen eraan om te weten dat Chinezen ook weleens last hebben van racisme? Of dat in een of ander obscuur dorpje witte mensen ook een keer slachtoffer waren?
Am Yisrael Chai!
Blomke82 schreef:
30-06-2020 21:55
Pas maar op met die kleur, volgende week is een zwarte auto juist weer racisme, die zwarte auto moet dan continue witte mensen vervoeren in weer en wind, of hij nou wil of niet.

Ik vind het nu toch echt door slaan. Heb echt hard op gelachen toen ik het las. De kloof tussen zwart en wit wordt zo steeds groter.

Waarom wordt racisme met racisme bestreden. Want dat is gewoon zo. Nog even en ik moet me schamen voor mijn blonde haren en blauwe ogen.

Wat is er nou precies racistisch aan Hamilton of zijn team?
Alle reacties Link kopieren
Blomke82 schreef:
30-06-2020 21:55
Pas maar op met die kleur, volgende week is een zwarte auto juist weer racisme, die zwarte auto moet dan continue witte mensen vervoeren in weer en wind, of hij nou wil of niet.

Ik vind het nu toch echt door slaan. Heb echt hard op gelachen toen ik het las. De kloof tussen zwart en wit wordt zo steeds groter.

Waarom wordt racisme met racisme bestreden. Want dat is gewoon zo. Nog even en ik moet me schamen voor mijn blonde haren en blauwe ogen.
Joh, jij verzint dingen die nergens staan, doet er een schepje bovenop om het in het belachelijke te trekken en dan vind je het te ver gaan. Je kunt je eigen fantasie ook eerder een halt toeroepen. Wat een ongelofelijke onzin.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
30-06-2020 21:50
Ik vind het een onfatsoenlijke streek dat je Hamilton woorden in de mond legt.
Ik leg hem niks in de mond, denk niet dat hij hier mee leest ;-)
Blomke82 schreef:
30-06-2020 21:55
Pas maar op met die kleur, volgende week is een zwarte auto juist weer racisme, die zwarte auto moet dan continue witte mensen vervoeren in weer en wind, of hij nou wil of niet.

Ik vind het nu toch echt door slaan. Heb echt hard op gelachen toen ik het las. De kloof tussen zwart en wit wordt zo steeds groter.

Waarom wordt racisme met racisme bestreden. Want dat is gewoon zo. Nog even en ik moet me schamen voor mijn blonde haren en blauwe ogen.
zwarte auto mag. Maar dan wel alleen met een donkere eigenaar en chauffeur, anders kan het echt niet meer. in deze tijd nog als blanke met een zwarte auto rondrijden.. not done.
Wat een gekwaak.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
30-06-2020 21:58
Wat is er nou precies racistisch aan Hamilton of zijn team?


Black is the colour
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
30-06-2020 19:21
Je kan toch constateren dat het in Nederland relatief goed gaat en dat we nog een flinke weg te gaan hebben?
Nou, wat let je om die weg gezellig NAAST mij af te leggen, in plaats van op een andere weg te gaan lopen gillen dat ik niet op mijn weg mag lopen? Je bent toch zo voor eensgezindheid? En JIJ hebt toch geen last van racisme en ervaart het zelfs niet, je gelooft niet eens dat het bestaat. Nou, dan lijk jij me de uitgelezen persoon om voor bijvoorbeeld Kadanz of mij een tijdje de klappen op te vangen zodat wij ook eens kunnen uitrusten.

Of was dat niet de bedoeling?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
30-06-2020 20:27
wat wil je hiermee zeggen?
Dat staat er toch? Het aloude rot op naar je eigen land gecombineerd met het moderne "vuil links deugmensch!".

Maar gelukkig is ie niet racistisch verder.
Am Yisrael Chai!
Blomke82 schreef:
30-06-2020 22:03
Black is the colour
Black Is The Color Of My True Love's Hair
Alle reacties Link kopieren
Buiten dat zou Mercedes een mooi statement kunnen maken door meer zwarte mensen in het team toe te voegen. Daar is ook een slag te slaan.

Maar dat valt minder op dus doen ze het liever zo.
Abyss schreef:
30-06-2020 22:01
zwarte auto mag. Maar dan wel alleen met een donkere eigenaar en chauffeur, anders kan het echt niet meer. in deze tijd nog als blanke met een zwarte auto rondrijden.. not done.
Ga je straks een tiental posts weiden aan uitleg hoe en waar we je alweer zo helemaal verkeerd begrijpen? Of staat deze post?
fashionvictim schreef:
30-06-2020 22:11
Dat staat er toch? Het aloude rot op naar je eigen land gecombineerd met het moderne "vuil links deugmensch!".

Maar gelukkig is ie niet racistisch verder.
je komt weer langzaam aan los zie ik..
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
30-06-2020 20:56
Zo komt het op mij soms ook over, maar dat heb ik ook bij een aantal andere forummers. Geen idee of die ook in joggingbroek op de bank liggen 😁
Maar dat is vaak gewoon hoe mensen woordelijk reageren en schrijven. Mensen die ik goed ken kunnen op mail anders overkomen dan irl.
Ik hou gewoon van lekker beeldend schrijven, dus ik schrijf dan "ik pijp nog liever een PVV-er" in plaats van "daar heb ik een hekel aan".

Dat vind ik gewoon leuk.

En in alle eerlijkheid is het me pas sinds heel kort duidelijk dat dit forum door enorm veel mensen wordt bevolkt die niet kunnen onderscheiden wanneer iets figuurlijk of letterlijk bedoeld wordt.
Am Yisrael Chai!
kadanz schreef:
30-06-2020 22:14
Ga je straks een tiental posts weiden aan uitleg hoe en waar we je alweer zo helemaal verkeerd begrijpen? Of staat deze post?
ehm. vooralsnog niet nodig..

of wil je graag ergens uitleg over?

zet ik mijn bril even op en pak ik het schrijfbord erbij..
anoniem_64900e86602d4 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 22:18
10.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
30-06-2020 22:15
je komt weer langzaam aan los zie ik..
Ja, ik heb geen geduld meer voor extreem-rechts.
Am Yisrael Chai!
Blomke82 schreef:
30-06-2020 22:03
Black is the colour
Blanke moeder, zwarte vader. Dat hij voor zwart kiest oké. Maar als hij dan echt een statement wil maken zou hij niet in een Mercedes moeten stappen.
Mercedes was “fout” in de 2e Wereldoorlog.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-06-2020 21:57
Kun je mij een land noemen waar zwarte mensen niet het slachtoffer van racisme zijn?

Zelfs in landen waar zwarte mensen in de meerderheid zijn, worden zij alsnog als de meest inferieure gezien. Ook in Afrika zijn het zwarte mensen die het vaakst gediscrimineerd worden en het vaakst slachtoffer zijn van racistisch geweld.

Dus wat hebben zwarte mensen eraan om te weten dat Chinezen ook weleens last hebben van racisme? Of dat in een of ander obscuur dorpje witte mensen ook een keer slachtoffer waren?
Volgens mij zijn albino's het slechtste af in veel Afrikaanse landen:

https://www.miva.nl/nieuws/albino-witte ... ika-vloek/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het verhaal over de zwarte bolide van Mercedes eens opgezocht. Ik snap echt werkelijk niet hoe je het met zoveel negativiteit kunt aankondigen. Hamilton heeft niet eens zelf de pers opgezocht. Het is een aanzet tot verandering. Ik vind het wel mooi (en ik geef geen fuck om formule 1).

https://www.gpfans.com/nl/artikelen/537 ... -hamilton/

Echt ontzettend kinderachtige streek om hiermee weer ruis te willen creëren.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-06-2020 22:16
Ik hou gewoon van lekker beeldend schrijven, dus ik schrijf dan "ik pijp nog liever een PVV-er" in plaats van "daar heb ik een hekel aan".

Dat vind ik gewoon leuk.
Hebben we nou raakvlakken? Hoe leuk is dat

Ik hou ook van gewoon lekker beeldend schrijven, dus ik schrijf dan "ik bef nog liever een linkse deugmiep" in plaats van "daar heb ik een hekel aan".

Dat vind ik gewoon leuk.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
30-06-2020 22:22
Volgens mij zijn albino's het slechtste af in veel Afrikaanse landen:

https://www.miva.nl/nieuws/albino-witte ... ika-vloek/
En? Dat zijn ineens witte mensen dan? Man man man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven