Boerenacties op de snelweg

27-07-2022 22:07 976 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag vol verbijstering gekeken naar de puinzooi die de boeren vandaag hebben aangericht op de snelweg. Nu zit ik Renze te kijken waar zo'n minkukel over het ongeluk dat door die boeren is ontstaan doodleuk zegt "ach, er gebeuren wel vaker ongelukken".
De politie heeft al gezegd dat ze waarschijnlijk niemand zullen gaan straffen want zogenaamd kunnen ze niet achterhalen wie hiervoor verantwoordelijk zijn.

Ligt het nu aan mij dat ik dat echt compleet gestoord vind?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rispenser schreef:
27-07-2022 23:32
Ik denk dat 90% van de boeren beseft dat ze niet op de oude voet doorkunnen. Ze zijn gewend aan veranderingen en regels dus dat komt goed. Kijk ook naar de successen, meer dan 50% is niet niks. De natuur is ook hartstikke blij met de al bereikte reductie.

Maar er moet wel enige continuïteit zijn voor boeren. DIt voorgestelde beleid is een kaalslag. En dat is onnodig.

Wat voor perspectief biedt jij de boeren? Of geloof jij alleen in harde repressieve oplossingen?
Ik geloof in goede uitkoopregelingen waarbij de veeboeren volledig gecompenseerd worden, niet met schulden door pauperbank Rabobank achterblijven, omscholing kunnen volgen naar een meer plantaardige vorm van boeren. De excessieve veeteelt heeft absoluut geen toekomst. Minder vlees en zuivel consumeren is niet alleen goed voor de welvaart maar tegelijkertijd óók goed om nare welvaartsziekten zoals obesitas , hart - en vaatziekten, diabetes type 2 bijvoorbeeld tegen te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee dat ligt niet aan jou TO dat dit echt compleet gestoord is. Het lijkt ook allemaal vrij lokaal. Hier in het zuiden zie je welgeteld vier gekkies op een viaduct over de A2 staan zwaaien met boerenzakdoeken. Alle vier geen enkele connectie met welke boer dan ook.

Zelfs de bescheiden protestbordjes bij boerderijen zijn hier al een paar weken geleden verdwenen. Weinig liefde voor FDF praktijken in deze provincie. Gelukkig.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
AliM schreef:
27-07-2022 23:13
Ik hoop echt dat de regering zijn poot stijf houdt en niet ingaat op de eisen van deze idioten.
Een beetje de opruimers gaan bedreigen, eigenlijk zou heel Nederland een week (of maand) veganistisch moeten gaan eten...
Oeh ja, dat laatste, dat zou fijn zijn!
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
aardbei35 schreef:
27-07-2022 23:13
Ook heel raar dat Henk Bleker, de oud CDA-staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, verantwoordelijk voor de mislukte wet PAS die nu voor problemen zorgt (en al heeft gezorgd), zo buiten schot blijft. En door de boeren op handen wordt gedragen. Waarschijnlijk omdat ie melkveehouder is en voorzitter van die bond.
Dat snap ik ook niet. Die man werd op 1 oktober toen helemaal vereerd en binnengejoeld als een held op het Malieveld.
Degene die hiervoor verantwoordelijk was.

Ik snap er helemaal niets van.
Net zoals dat de boeren maar blijven en bleven stemmen op VVD en CDA die het notabene het slechtst met hen voor had.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
aardbei35 schreef:
27-07-2022 23:39
Ik geloof in goede uitkoopregelingen waarbij de veeboeren volledig gecompenseerd worden, niet met schulden door pauperbank Rabobank achterblijven, omscholing kunnen volgen naar een meer plantaardige vorm van boeren. De excessieve veeteelt heeft absoluut geen toekomst. Minder vlees en zuivel consumeren is niet alleen goed voor de welvaart maar tegelijkertijd óók goed om nare welvaartsziekten zoals obesitas , hart - en vaatziekten, diabetes type 2 bijvoorbeeld tegen te gaan.
Pauperbank Rabobank? 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Rispenser schreef:
27-07-2022 23:16
Men heeft niet stilgezeten. Er is de afgelopen 40 jaar meer dan 60% stikstofreductie bereikt in de landbouw. En natuurlijk moet er meer gebeuren maar het is moeilijk uit te leggen dat er in Duitsland heel andere stikstofberekeningen worden gemaakt dan in Nederland.

Dit kabinet is onnodig op ramkoers. Men verschuilt zich achter de rechter, maar het woord stikstof komt niet eens voor in de gerechtelijke uitspraak.
Maar dan stelt die hele EU natuurlijk ook geen fluit voor. Want hoewel Nederland zwaar dichtbevolkt is qua intensieve veeteeltindustrie en dus maken we als 'stip' op de wereldkaart wel degelijk wat uit in dat opzicht, zou je denken dat de EU zoveel mogelijk richtlijnen naast elkaar legt.
koreana wijzigde dit bericht op 28-07-2022 00:02
0.13% gewijzigd
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
aardbei35 schreef:
27-07-2022 23:39
Ik geloof in goede uitkoopregelingen waarbij de veeboeren volledig gecompenseerd worden, niet met schulden door pauperbank Rabobank achterblijven, omscholing kunnen volgen naar een meer plantaardige vorm van boeren. De excessieve veeteelt heeft absoluut geen toekomst. Minder vlees en zuivel consumeren is niet alleen goed voor de welvaart maar tegelijkertijd óók goed om nare welvaartsziekten zoals obesitas , hart - en vaatziekten, diabetes type 2 bijvoorbeeld tegen te gaan.
Geheel eens.

Hoewel ik echt vind dat de stikstof omlaag moet, denk ik wel dat de boeren de afgelopen decennia de een na de andere regel over zich heen kregen. Hadden ze net regel A geimplementeerd en gefinancierd, kreeg je ineens A+. Dat is een beetje de spelregels veranderen tijdens de wedstrijden.
Niet fair, hoe vegan ik ook ben.
Maar de andere kant: als je als boer dit gejojo jarenlang ziet vanuit dezelfde partijen, waarom blijf je dan op dit soort lieden stemmen?
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Beetje flauw om weer met die “ramkoers” aan te komen zetten. Wie de afgelopen 50(!!!) jaar onder een steen is gekropen had dit beleid ik elk geval al sinds het voorjaar van 2019 aan zien komen. Er is niks spannends aan.

De vergelijking met Duitsland slaat ook als een tang op een varken. Dat is al 100x doorgerekend door het RIVM en ook al lang en breed aan de Kamer uitgelegd. Duitsland hanteert een fundamenteel ander systeem dan Nederland. Je kunt de Duitse norm dus niet 1 op 1 met de Nederlandse vergelijken. De duitsers hebben een systeem waarbij ze kijken naar de afwijking ten opzichte van de achtergronddepositie. Omdat we in Nederland een gruwelijk hoge achtergronddepositie hebben zou je met die methode hier niet heel veel anders uitkomen. Het is hetzelfde verhaal als met alle reken- en meetkritiek: op individueel bedrijfsniveau kunnen de accenten wat verschuiven, het grotere geheel verandert er niet fundamenteel door.

Wat hier gebeurt is echt bij de wilde spinnen af. Wtf is dit voor bananenrepubliek waar je gewoon de boel terroriseert als je je zin niet krijgt.
Dit beleid gaat trouwens niet alleen stikstof. Als het alleen om stikstof zou gaan was je zo klaar, dan hoefde je alleen wat piekbelasters uit te kopen. Juist omdat de Europese norm over natuurkwaliteit gaat kijkt dit kabinet breder dan alleen stikstof (water bodem en CO2).
Alle reacties Link kopieren Quote
koreana schreef:
27-07-2022 23:54
..... Ik snap er helemaal niets van.
Net zoals dat de boeren maar blijven en bleven stemmen op VVD en CDA d......
Dat is sowieso een probleem. Men snapt de boer niet. Weinig feeling met de sector. Waarschijnlijk nog nooit een boer gesproken, maar wel een oordeel klaar hebben.

En precies weten wat een boer zou moeten stemmen en weten wat het beste voor hem/haar is.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Wie bedoel je met “men”?
Rispenser schreef:
28-07-2022 00:10
Dat is sowieso een probleem. Men snapt de boer niet. Weinig feeling met de sector. Waarschijnlijk nog nooit een boer gesproken, maar wel een oordeel klaar hebben.

En precies weten wat een boer zou moeten stemmen en weten wat het beste voor hem/haar is.
Mensen hebben het te lang te goed gehad misschien. Ik snap dan weer niet dat je achter dit kabinet kunt staan met alles wat ze veroorzaakt hebben. De tijd zal het leren maar ik denk dat de BBB heel groot gaat worden.
Ik hoop het niet voor ze. Is best een gedoe namelijk, een partij runnen en zetels vullen op een constructieve manier. We weten hoe het met LPF is afgelopen (of FVD in de Staten) en dat waren nog partijen met iets dat lijkt op een programma, ipv de one issue marketing machine van Lientje.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
28-07-2022 00:17
Mensen hebben het te lang te goed gehad misschien. Ik snap dan weer niet dat je achter dit kabinet kunt staan met alles wat ze veroorzaakt hebben. De tijd zal het leren maar ik denk dat de BBB heel groot gaat worden.
Ik denk dat de BBB inderdaad groot gaat worden en als een natte scheet gaat eindigen tussen de ammoniak en methaan tussen de veel te grote veestapel. De boeren zorgen niet voor ons eten, maar liefst 70% gaat voor export naar het buitenland. Als de helft van de veeteelt stopt, houden we nog steeds genoeg te eten over. Bovendien is meer van de helft van wat in de supermarkten ligt niet afkomstig van de geliefde veeboeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de boerenbeulenbende er zetels bij zal krijgen dan worden die hoogstwaarschijnlijk ingenomen door schreeuwerige boerenego’s die pathologisch van zichzelf overtuigd zijn, wat onontkoombaar resulteert in ruzie en afsplitsing waardoor de hele BBB uit elkaar dondert.
Alle reacties Link kopieren Quote
aardbei35 schreef:
27-07-2022 23:39
Ik geloof in goede uitkoopregelingen waarbij de veeboeren volledig gecompenseerd worden, niet met schulden door pauperbank Rabobank achterblijven, omscholing kunnen volgen naar een meer plantaardige vorm van boeren. De excessieve veeteelt heeft absoluut geen toekomst. Minder vlees en zuivel consumeren is niet alleen goed voor de welvaart maar tegelijkertijd óók goed om nare welvaartsziekten zoals obesitas , hart - en vaatziekten, diabetes type 2 bijvoorbeeld tegen te gaan.
Hear, hear.
Alle reacties Link kopieren Quote
koreana schreef:
27-07-2022 22:44
Ik lees nu net op AD dat de A1 voorlopig nog dicht blijft.
Geen aannemer die het aandurft om de zooi op te ruimen wegens bedreigingen.

Echt te gek voor woorden.
O_O

Paar weken geleden was een een Jumbofiliaal dat boog voor de boeren: Wakker Dier had een digitale reclamewand gehuurd en toonde waarom de melkindustrie niet heel fijn is.
Boeren hebben die Jumbo gewoon bedreigd: Jumbo het snel verwijderd, de lafbekken.

Vroeger ging je gewoon naar je baas als je loonsverhoging wil.
Ik denk dat ik maar een paar tractoren inhuur en een zooitje balen hooi met asbest voor zijn deur plemp. Eens kijken of mijn bruto jaarsalaris naar netto per week gaat...
Want dat is tegenwoordig kennelijk de methode.
Dan moeten wij in de zorg ook maar volledig plat, kan ook mensenlevens kosten, maar goed als Den Haag niet luistert schijnt ineens alles geoorloofd te zijn… Helaas staan onze namen in de roosters en staat het zelfs in de wet dat het niet mag.
Ik neem aan dat ook andere beroepsgroepen geen mensenlevens in gevaar mogen brengen. Aan actie voeren zitten regels en grenzen. Inderdaad dus ook voor de boeren.
Of zal ik tijdens de volgende cao-onderhandelingen ook patiënten gaan bedreigen die boos worden op het feit dat ze niet binnen hun eigen wenselijke tijd een afspraak krijgen..???
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Caretta, dit dus.
Mensen in de zorg protesteren ook, op het Malieveld, zelfs de huisartsen staken en komen protesteren, jullie protesteren door ook verhalen te delen waarbij het huilen je nader dan het lachen staat om het leed dat jullie zien en met ons delen, of hoe jullie tegen de klippen op keihard werken omdat je die verantwoordelijkheid voelt en neemt ener bijna aan onderdoor gaat...
En het lijkt wel alsof jullie niets bereiken met jullie strijd, terwijl als er 1 groep is die echt wel beloond mag worden zijn jullie dat.

Je zag het ook met leerkrachten, vergelijkbare strijd, maar hebben ze er nou echt substantieel wat bij gekregen?

Of moet ik ook met een tractor, met een baal hooi op de vork eisen dat ik bij een arts binnen 7 nanoseconden gezien ga worden?
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Orchid2022 schreef:
28-07-2022 00:20
Ik hoop het niet voor ze. Is best een gedoe namelijk, een partij runnen en zetels vullen op een constructieve manier. We weten hoe het met LPF is afgelopen (of FVD in de Staten) en dat waren nog partijen met iets dat lijkt op een programma, ipv de one issue marketing machine van Lientje.
Ben ik ook bang voor.

Bij LPF moesten er ineens 20 zetels opgehoest worden die er niet waren althans qua vulling.
De partij heeft nooit de kans gehad om rustig te bouwen vanaf de basis en mensen te vinden die klaargestoomd konden worden voor de zetels.
Waar je dat wel ziet en zag is Partij voor de Dieren. Zo'n 20 jaar geleden opgericht en gestaag gegroeid en daardoor mensen kunnen 'opleiden' voor zetelschap.

Als ik naar Maurice de Hond kijk zie ik enorme dalingen bij VVD en CDA.
BBB stijgt tot maar liefst 20.
Andere stijgers maar fractioneel zijn GL en PvdA.

Als men nu zou regeren dan heb je een volslagen versplinterde coalitie van zo'n 6 - 7 partijen.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik pak de chips erbij als Carolien vd Plas het moet gaan doen, met welke (kleine) partijen dan wel? Met dit agressie bij je achterban die het nu al niet eens kunnen worden en geweld niet schuwen?

Wordt een zootje en geef die coalitie geen lang leven.

Ze spreekt duidelijk is lekker nuchter maar ze heeft er heel wat bij nodig om partij te vormen en met dit soort extremisten hou je je hart vast. Tel daarbij wat kleine parijen die ook willen scoren en voorspel zo weer nieuwe verkiezingen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is vannacht!! Afval gedumpt op meerdere snelwegen met als gevolg aanrijdingen.
Wat gestoord!!
Flashy schreef:
28-07-2022 06:25
Er is vannacht!! Afval gedumpt op meerdere snelwegen met als gevolg aanrijdingen.
Wat gestoord!!
Her verbaast me niks, ze krijgen volledig vrij spel
Alle reacties Link kopieren Quote
aardbei35 schreef:
27-07-2022 23:39
Ik geloof in goede uitkoopregelingen waarbij de veeboeren volledig gecompenseerd worden, niet met schulden door pauperbank Rabobank achterblijven, omscholing kunnen volgen naar een meer plantaardige vorm van boeren. De excessieve veeteelt heeft absoluut geen toekomst. Minder vlees en zuivel consumeren is niet alleen goed voor de welvaart maar tegelijkertijd óók goed om nare welvaartsziekten zoals obesitas , hart - en vaatziekten, diabetes type 2 bijvoorbeeld tegen te gaan.
Ik ben zonder moeite 16 kilo afgevallen door over te stappen op een dieet waarin ik voornamelijk onbewerkte boerderijmelk, boerenkaas en onbewerkt vlees at.

Nu al acht maanden een stabiel gewicht én van mijn diabetes2 af.

Fruit en aardappels zijn 'vergif' voor mij. Het is gelul dat alleen groente en fruit gezond is.
Of course your opinion matters. Just not to me.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
27-07-2022 23:51
Nee dat ligt niet aan jou TO dat dit echt compleet gestoord is. Het lijkt ook allemaal vrij lokaal. Hier in het zuiden zie je welgeteld vier gekkies op een viaduct over de A2 staan zwaaien met boerenzakdoeken. Alle vier geen enkele connectie met welke boer dan ook.

Zelfs de bescheiden protestbordjes bij boerderijen zijn hier al een paar weken geleden verdwenen. Weinig liefde voor FDF praktijken in deze provincie. Gelukkig.

Ik woon in een gebied waar je geen straat door kunt zonder omgekeerde vlag, rode zakdoek en om de kilometer staat er wel ergens een lukraak geparkeerde tractor met een protestbord (hebben ze die dingen niet nodig? denk ik dan)

Mijn mening (ben vegetarier en juich ook daardoor vermindering van veestapel alleen maar toe) kan ik beter voor me houden hier.

En naast de boeren protesteren er hier idd ook een aantal beroepswappies mee.
Ik zie dezelfde mafkezen als tijdens corona met hun versierde pick-up trucks door de straten toeteren en wegen en bruggen blokkeren.
Alleen nu is zijn de auto's "versierd" met omgekeerde vlaggen :roll:

Stom gedoe.
mondaylisa wijzigde dit bericht op 28-07-2022 07:46
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Rispenser schreef:
28-07-2022 00:10
Dat is sowieso een probleem. Men snapt de boer niet. Weinig feeling met de sector. Waarschijnlijk nog nooit een boer gesproken, maar wel een oordeel klaar hebben.

En precies weten wat een boer zou moeten stemmen en weten wat het beste voor hem/haar is.

Ik ben niet men.

Maar ik kan nog steeds zelf denken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven