De waanzin van Palins kandidatuur

11-09-2008 18:57 149 berichten
Ik open even een apart topic over dit onderwerp. Matt Damon heeft in een interview met CBS zijn verbijstering uitgesproken over McCains keuze voor Palin als running mate.

En eigenlijk heeft hij volkomen gelijk. Een vrouw die kort geleden burgemeester was van een onbetekenend dorpje, en die nu een krappe twee jaar gouveneur van Alaska is, krijgt de 'nuclear code' als McCain het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt. Goed, zo'n vaart zal het niet lopen, maar ook zonder de kernkoppen kan ze voor genoeg ellende zorgen.

Is het niet gek? Iemand die nu volslagen onbekend is, kan binnen een paar maanden de machtigste man/vrouw op aarde zijn. Sommigen noemen het 'levende democratie'. Ik noem het eerder volkomen labiel en angstaanjagend onvoorspelbaar.

Link via Elsevier naar interview met Damon
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, ik moet eerlijk zeggen dat het me niet zo boeit die amerikaanse verkiezingen.

Ik mag niet kiezen, dus heb er geen invloed op.......ik zie het dan wel weer wie het geworden is na de verkiezingen.

Is gewoon een vreselijke hype.....elke keer als het erover gaat op tv zap ik gauw naar iets anders.

Wanneer zijn ze eigenlijk die verkiezingen...hopelijk dit jaar toch?
Exact hetzelfde gebeurde in Nederland, een paar jaar geleden, met een onbekende oncharismatische man, zonder noemenswaardige leidinggevende ervaring, die opeens minister president werd. Dat was op kleinere schaal natuurlijk; Nederland speelt internationaal nu eenmaal geen rol van betekenis. Het moge volkomen labiel en angstaanjagend onvoorspelbaar zijn, heel gek is het nou ook weer niet.
toetyfroety schreef op 11 september 2008 @ 19:08:

Hmmm, ik moet eerlijk zeggen dat het me niet zo boeit die amerikaanse verkiezingen.

Ik mag niet kiezen, dus heb er geen invloed op.......ik zie het dan wel weer wie het geworden is na de verkiezingen.

Is gewoon een vreselijke hype.....elke keer als het erover gaat op tv zap ik gauw naar iets anders.

Wanneer zijn ze eigenlijk die verkiezingen...hopelijk dit jaar toch?
Als je nou niets zinnigs in te brengen hebt, zeg dan niets.
Inderdaad, Parnell. Het is een international verschijnsel. Wie kende Poetin voordat hij door Yeltsin werd aangewezen? Maar dat is Rusland, dat eigenlijk nog nooit een democratie heet gekend. Je ziet het nu ook in gevestigde, oude democratieën.
En een voormalige olieboer mag wel president worden van Amerika? Daarbij wordt wel eens vergeten dat presidenten aan alle kanten influisteraars hebben die ze voorlichten over een bepaalde situatie en ze een bepaalde kan opsturen. In Amerika kan het gewoon allemaal. Een slechte acteur kan er zomaar gouvernour of president worden. :-)
Ik vind mevrouw Palin maar een eng mens. Ik heb haar inderdaad horen zeggen 'dat kernwapens nodig zijn' en dat 'de missie in Irak een opdracht van God is'. Eerlijk gezegd denk ik trouwens niet dat McCain het gaat redden.
En mij boeit de Amerikaanse Verkiezingen wel. Ik denk nl. dat het voor onze wereld wel wat uitmaakt of er nu een republikein gekozen wordt of een democraat.
traincha2 schreef op 11 september 2008 @ 19:36:

En mij boeit de Amerikaanse Verkiezingen wel. Ik denk nl. dat het voor onze wereld wel wat uitmaakt of er nu een republikein gekozen wordt of een democraat.
Ik denk ook wel dat het wat uitmaakt......mahja, wij mogen niet stemmen.....dus we hebben er geen invloed op
Mij boeit het ook. Vond Obama tot nu toe beter maar hij wordt nu eigenlijk steeds arroganter. Las dat hij over Palin had gezegd: ¨Zelfs als een varken lippenstift op doet, blijft het nog altijd een varken¨.

Die acteur doet het trouwens goed als gouverneur. Heb familie in californië die erg blij met hem zijn. En normaal stemmen ze republikeinen.
Nee, we hebben er geen invloed op, maar dat wil niet zeggen dat ik me niet enigszins bezorgd maak voor het geval er weer een republikein aan de macht komt. Een republikein aan het roer lijkt me nou niet bepaald bevorderlijk voor de wereldvrede.
nuska schreef op 11 september 2008 @ 19:48:

Mij boeit het ook. Vond Obama tot nu toe beter maar hij wordt nu eigenlijk steeds arroganter. Las dat hij over Palin had gezegd: ¨Zelfs als een varken lippenstift op doet, blijft het nog altijd een varken¨.

Die acteur doet het trouwens goed als gouverneur. Heb familie in californië die erg blij met hem zijn. En normaal stemmen ze republikeinen.
En toch zou ik Obama stemmen als ik Amerikaanse zou zijn. De republikeinen zijn me veel te chauvinistisch.
FritsvanEgters schreef op 11 september 2008 @ 19:15:

[...]

Als je nou niets zinnigs in te brengen hebt, zeg dan niets.
Ach Fritsje toch, ik vond het gewoon zielig dat er nog helemaal geen reacties waren.

Huh, heeft hij dat echt gezegd? Stom, stom want je moet je niet tot schelden laten verleiden. Je moet juist de anderen proberen te verleiden zodat zij zich tot dit peil verlagen.
toetyfroety schreef op 11 september 2008 @ 19:52:

[...]

Ach Fritsje toch, ik vond het gewoon zielig dat er nog helemaal geen reacties waren.
O.o
Ik zou ook op Obama stemmen maar ik denk dat hij beter Clinton als vice president had kunnen kiezen.
Ze wilde toch geen vice president worden? Dat zou pas vooruitstrevend geweest zijn. Een kleurling als president en een vrouwelijke vice-president.
Volgens mij wilde ze wel . Ik weet niet waarom hij haar niet gekozen heeft, dan hadden ze zeker gewonnen. Nu moet hij nog maar afwachten, hij is niet zo heel erg populair volgens mij, wordt als te jong en onervaren gezien. Vind het wel een voordeel, een frisse wind. Maar dan moet hij zich niet verlagen tot beledigingen.
Obama had het ook helemaal niet over Palin toen hij het over het varken had, maar dat maken de republikeinen er natuurlijk wel van, want ja, dat trekt de aandacht. Ik zal het stuk eens opzoeken.
http://www.rightpundits.com/?p=2018

Ik had het hier gevonden.

Nuska, Swarzie is een republikein. Dus ze stemmen wat ze normaal stemmen.

Hij is ook erg pro gun en pro life enz.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Hij noemt haar niet bij naam in combinatie met de uitspraak over een varken met lippenstift. De connectie is volgens de site waar het filmpje op staat dat Palin zelf een aantal dagen eerder iets gezegd heeft over lipstick.

Ik baal van die Palin want zij en McCain worden veel te populair.

Maar Obama heeft toch niet heel veel meer ervaring dan Palin? En zij zit dan nog op de tweede rang. Obama zou wel zelf achter de rode knop zitten...

Toch ben ik voor Obama, ik hoop dat hij het redt....
[

Nuska, Swarzie is een republikein. Dus ze stemmen wat ze normaal stemmen.

Hij is ook erg pro gun en pro life enz.[/quote]

Oeps, foutje, sorry! :~)
Ach, weet ik ook es lekker iets beter! X-D
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
LouiseP schreef op 11 september 2008 @ 19:30:

En een voormalige olieboer mag wel president worden van Amerika? Daarbij wordt wel eens vergeten dat presidenten aan alle kanten influisteraars hebben die ze voorlichten over een bepaalde situatie en ze een bepaalde kan opsturen. In Amerika kan het gewoon allemaal. Een slechte acteur kan er zomaar gouvernour of president worden. :-)

Klopt, bepaalde grotw bedrijven betalen de campagne van een presidentskandidaat. Wordt er wel verwacht dat de president (of in ieder geval de mensen die zijn teksten schrijven) ook even meedenkt in hun straatje..

Ach wie de nieuwe president ook wordt, ik meen niet dat het allemaal zoveel verschil maakt. Welke president kan die gigantische staatsschulden aflossen, de grote verschillen tussen arm en rijk compenseren, de gezondheidszorg betaalbaar maken en de economie weer in de lift brengen?

Ik denk zelfs dat Amerika over een onbepaalde tijd tot de 3e wereldlanden zal horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven