Ferd Grapperhaus en zijn bruiloftsfoto's

02-09-2020 13:37 877 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2346429-trouwfee ... diger.html
Voor de nitwits onder ons: Ferdinand Grapperhaus is de minister van justitie en veiligheid en zou dus het goede voorbeeld moeten geven. Dat hij nieuw geluk heeft gevonden en graag met haar wil trouwen tot zover begrijp ik het nog wel. Maar wat denkt die man nou? Dat hij zich niet aan de regels hoeft te houden omdat hij boven de wet staat of zoiets? Hij had toch op zijn klompen kunnen aanvoelen dat er foto's worden gemaakt waarop duidelijk te zien is dat er geen 1,5 meter afstand wordt gehouden. En waarom schudt die man in hemelsnaam gewoon handen. Ik kan er echt met mijn pet niet bij.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Buiten dat ik Fred een enorme l.l vind, vind ik het vooral heel raar dat hij dus blijkbaar zelf ook niet in deze regels gelooft. Ik schud geen handen omdat ik bang ben om besmet te raken (en daarmee ook anderen) ,maar hij blijkbaar niet.

Daarnaast doet het mij enorm veel pijn dat ik 3 maanden geleden iemand heel dicht bij mij hebt verloren en iedereen heel suf naar mij stond te zwaaien op de begrafenis (heel begrijpelijk, neem niemand iets kwalijk) . Op dat moment mochten er maar 15 man (inclusief degene van de uitvaartorganisatie) afscheid nemen dus het was een vreselijk treurig gebeuren (in alle opzichten). Hetzelfde virus waart nu nog rond en nu kán en mag plotseling alles weer. Het doet mij echt pijn.
anoniem_385157 wijzigde dit bericht op 02-09-2020 15:32
6.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt overigens niet zo maar een strafblad voor het niet naleven van de regels hoor.
meisje22 schreef:
02-09-2020 15:11
Hij is de Minister van Justitie en lapt zijn eigen regels aan zijn laars. Niemand dwingt hem daartoe. Zodra je vrolijk handen staat te schudden, op schouders slaat en mensen staat te omhelzen doe je het helemaal zelf. Door daar ook nog eens over te liegen is hij zijn geloofwaardigheid kwijt. Op het moment dat hij zich zelf niet aan de door hem bedachte regels houdt verdwijnt de draagkracht hiervoor.
De draagkracht voor de maatregels is gewoon in je eigen belang als je zelf niet ziek wil worden en/of je dierbaren niet aan wil steken.
Maar ik vind dat zo'n openlijk leugenachtig sujet verwijderd dient te worden uit de nationale politiek.
Alle reacties Link kopieren
zomerkees schreef:
02-09-2020 15:03
Dit is gewoon de huidige maatschappij. Je heel druk maken om een ander, terwijl ik zo iets heb, van begin gewoon lekker bij je zelf. Die man is ook een mens. Die heksenjacht gaat hem echt niet in de koude kleren zitten. En een vriend op de schouders slaan, of met je schoonmoeder knuffelen (jaiks) is nog wel iets anders dan willens en weten met zijn allen een feest te bouwen zonder inachtneming van ook maar enkele regel.
Maar wel een heksenjacht op gewone burgers die ook hun best doen 1,5 meter te behouden, maar wanneer het een keer niet lukt een boete EN een strafblad krijgen is dan wel ok? En ze ook nog eens asociaal noemen? Als hij zich daar nou niet over had uitgelaten en er ruimhartig met boetes/strafblad omgegaan was, vind ik het een heel ander verhaal. Hij heeft echter heel duidelijk zijn mening laten weten over anderen die misschien niet altijd de afstand kunnen bewaren. Wie kaatst.....
Alle reacties Link kopieren
Dat, of toe geven dat de maatregelen niet wetenschappelijk zijn onderbouwd en ook juridisch geen steek houden en dus worden opgeheven. De regels zijn voor iedereen hetzelfde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
02-09-2020 15:17
Maar wel een heksenjacht op gewone burgers die ook hun best doen 1,5 meter te behouden, maar wanneer het een keer niet lukt een boete EN een strafblad krijgen is dan wel ok? En ze ook nog eens asociaal noemen? Als hij zich daar nou niet over had uitgelaten en er ruimhartig met boetes/strafblad omgegaan was, vind ik het een heel ander verhaal. Hij heeft echter heel duidelijk zijn mening laten weten over anderen die misschien niet altijd de afstand kunnen bewaren. Wie kaatst.....
Hoezo heksenjacht? Hoezo strafblad?
Ook na de foto's die vandaag verschenen zijn van het huwelijksfeest van minister Grapperhaus, vindt premier Rutte diens positie nog houdbaar. Dat zei premier Rutte toen hij na afloop van een overleg op het Catshuis over de aanpak van racisme toen hij naar de fotorel werd gevraagd,
NOS

Dit gaat Rutte volgens mij ook punten kosten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-09-2020 15:19
NOS

Dit gaat Rutte volgens mij ook punten kosten.
Als je kortzichtig bent wel ja
Alle reacties Link kopieren
zomerkees schreef:
02-09-2020 15:03
Dit is gewoon de huidige maatschappij. Je heel druk maken om een ander, terwijl ik zo iets heb, van begin gewoon lekker bij je zelf. Die man is ook een mens. Die heksenjacht gaat hem echt niet in de koude kleren zitten. En een vriend op de schouders slaan, of met je schoonmoeder knuffelen (jaiks) is nog wel iets anders dan willens en weten met zijn allen een feest te bouwen zonder inachtneming van ook maar enkele regel.
Feestjes waarbij mensen best een beetje hun best doen, maar het ‘niet helemaal lukt’ zijn juist de gelegenheden waarbij coronahaarden ontstaan de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-09-2020 15:19
NOS

Dit gaat Rutte volgens mij ook punten kosten.
Rutte is zo glad als een paling, zodra de mening achter Grapperhaus staan hem niet meer uitkomt dan zegt hij binnen een dag wat anders en was het niet zo bedoelt. Rutte is een opportunist. Wanneer het niet meer oppertuun is om achter Grapperhaus te zijn, dan laat hij los zonder met zijn ogen te knipperen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-09-2020 15:23
15.96% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-09-2020 15:19
NOS

Dit gaat Rutte volgens mij ook punten kosten.
Rutte heeft een lange geschiedenis van anderen de hand boven het hoofd houden tot dat echt echt echt niet meer te handhaven is.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
02-09-2020 15:21
Feestjes waarbij mensen best een beetje hun best doen, maar het ‘niet helemaal lukt’ zijn juist de gelegenheden waarbij coronahaarden ontstaan de laatste tijd.
Ja, maar als daar bovenop feesten komen waar mensen álles loslaten dan denk ik dat er nog veel meer en veel grotere coronahaarden ontstaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Snoesje666 schreef:
02-09-2020 14:21
Van mij mag Grapperhaus aanblijven als het hele gezelschap een coronaboete + strafblad krijgt.
Dan moet hij dus opstappen. Met een strafblad mag je dit beroep niet uitvoeren lijkt mij. De boete is voor hem schrijntje met dat salaris.

Ik vind opstappen wel een goede. Als dit niet hoeft is het dus al de zoveelste blunder met Corona waarbij een minister wordt ontzien. We zijn allemaal mensen, maar als ik iets doe op mn werk wat echt niet door de beugel kan is het gewoon ontslag op staande voet. Wat hij gedaan heeft kan gewoon echt niet. Jammer voor hem dat iemand foto's heeft gemaakt, maar hij had het ook in zijn achtertuin kunnen vieren of uitstellen.

Ik geef toe 1.5m in mijn kringen kan ik niet altijd toepassen, maar geef niemand een hand. En mijn ouders knuffelen is ook al even geleden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-09-2020 15:15
De draagkracht voor de maatregels is gewoon in je eigen belang als je zelf niet ziek wil worden en/of je dierbaren niet aan wil steken.
Maar ik vind dat zo'n openlijk leugenachtig sujet verwijderd dient te worden uit de nationale politiek.
Ja hehe dat snapt mijn neus ook wel en daarom hou ik me ook aan de maatregelen. Dat doe ik voor mezelf en om anderen te beschermen. Helaas werkt het voor heel veel mensen niet zo en zeker niet als de Minister van Justitie zich niet aan zijn eigen gemaakte regels houdt. Dan verdwijnt dus de draagkracht.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
02-09-2020 15:23
Ja, maar als daar bovenop feesten komen waar mensen álles loslaten dan denk ik dat er nog veel meer en veel grotere coronahaarden ontstaan.
Dat, dat niet is gebeurd is meer een kwestie van geluk dan van wijsheid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
02-09-2020 15:23
Ja, maar als daar bovenop feesten komen waar mensen álles loslaten dan denk ik dat er nog veel meer en veel grotere coronahaarden ontstaan.
Oh, dat ontken ik niet. Maar zo’n feestje als dat van Grapperhaus is niet zo onschuldig als gesuggereerd in de post waar ik op reageerde.
De wijze les die we hieruit moeten leren is dat de overheid het moet laten bij adviezen en alleen hele specifieke zaken moet verbieden zoals bv grote evenementen indoor.

Je kan van mensen niet verlangen dat ze zo enorm lang zich in een keurslijf laten persen.

Het leven gaat door.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-09-2020 15:00
Als gewone burger kom je er ook niet met 'n excuus vanaf als je een overtreding begaat.
Als het nou een of andere onderknuppel uit de politiek was geweest, dan had het minder in de belangstelling gestaan als nu juist eentje die het volk die zich niet aan de maatregelen houden aso's heeft genoemd. En dan probeert hij zich er nog meermaals uit te liegen ook. Dát wil je toch niet meer op 'n ministerspost hebben? Jammer van de wachtgeldregeling.
Zo is het en niet anders.
Dat Rutte hem de hand boven het hoofd houdt vind ik ook niet kunnen.

En ja, heel jammer van die wachtgeld regeling, daar moet ook maar eens naar gekeken worden.

We hadden een paar jaar terug nog een mevrouw die binnen een week als weg moest vanwege leugens, maar wel met wachtgeld.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag deze man vertrekken! De jeugd krijgt torenhoge boetes en zei kunnen hun gang maar gaan.
Daar ga je met je voorbeeldfunctie.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
02-09-2020 15:28
Zo is het en niet anders.
Dat Rutte hem de hand boven het hoofd houdt vind ik ook niet kunnen.

En ja, heel jammer van die wachtgeld regeling, daar moet ook maar eens naar gekeken worden.

We hadden een paar jaar terug nog een mevrouw die binnen een week als weg moest vanwege leugens, maar wel met wachtgeld.
Zo is het nu eenmaal geregeld in Nederland. Maar nogmaals moeten jij en je medeforumleden je daar de hele dag sappig over maken?
Dat is niet goed voor de bloeddruk.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
02-09-2020 15:04
Hij had een boete moeten krijgen, net als al die andere mensen die in naam van hem boetes hebben gekregen voor dezelfde overtreding. Maar in plaats daarvan riep hij snel dat hij het geld wel over zou maken naar het Rode Kruis.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat als jij door rood rijdt en daarop betrapt wordt. Roep je dan ook dat je het geld wel overmaakt naar een goed doel? En vindt iedereen dat dan prima? Ik denk het niet.
Hij hád een boete moeten krijgen en die had hij wellicht ook gekregen als er daar op dat moment een ijverige handhaver liep. Feit is, hij kreeg 'm niet en dat was niet ómdat hij geld naar een goed doel heeft overgemaakt, maar gewoonweg omdat hij niet ter plekke is betrapt en geverbaliseerd. Er was dus geen sprake van een boete. Net zoals héél veel mensen geen boete hebben gehad toen ze al dan niet per ongeluk de regels overtraden.
Alle reacties Link kopieren
Diamond1983 schreef:
02-09-2020 15:34
Van mij mag deze man vertrekken! De jeugd krijgt torenhoge boetes en zei kunnen hun gang maar gaan.
Daar ga je met je voorbeeldfunctie.
Er wordt gedaan alsof er honderdduizenden boetes zijn uitgedeeld en de jeugd en masse aan de bedelstaf is geraakt vanwege alle boetes en strafbladen. Dat is gewoon helemaal niet zo. Mensen zijn echt het vermogen tot relativeren een beetje kwijtgeraakt tijdens de Corona.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
02-09-2020 15:42
Er wordt gedaan alsof er honderdduizenden boetes zijn uitgedeeld en de jeugd en masse aan de bedelstaf is geraakt vanwege alle boetes en strafbladen. Dat is gewoon helemaal niet zo. Mensen zijn echt het vermogen tot relativeren een beetje kwijtgeraakt tijdens de Corona.
Klopt
Alle reacties Link kopieren
Aurorus schreef:
02-09-2020 13:54
Dat hij zich niet aan de regels heeft gehouden, verbaast me niet. Half Nederland doet dat namelijk allang al niet meer.

De helft maar?
Alle reacties Link kopieren
zomerkees schreef:
02-09-2020 15:19
Hoezo heksenjacht? Hoezo strafblad?
Strafblad krijg je bij een je boete. En VOG zal je in de meeste gevallen nog krijgen, maar als je bij justitie wilt gaan werken, kun je nog weleens een probleem krijgen. En heksenjacht: je kan dus gewoon meteen een boete krijgen als het een keer niet goed gaat, maar als je Ferd heet zeg je gewoon sorry...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven