Ferd Grapperhaus en zijn bruiloftsfoto's

02-09-2020 13:37 877 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2346429-trouwfee ... diger.html
Voor de nitwits onder ons: Ferdinand Grapperhaus is de minister van justitie en veiligheid en zou dus het goede voorbeeld moeten geven. Dat hij nieuw geluk heeft gevonden en graag met haar wil trouwen tot zover begrijp ik het nog wel. Maar wat denkt die man nou? Dat hij zich niet aan de regels hoeft te houden omdat hij boven de wet staat of zoiets? Hij had toch op zijn klompen kunnen aanvoelen dat er foto's worden gemaakt waarop duidelijk te zien is dat er geen 1,5 meter afstand wordt gehouden. En waarom schudt die man in hemelsnaam gewoon handen. Ik kan er echt met mijn pet niet bij.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een heksenjacht en krijg er een ontzettende vieze smaak van in mijn mond.
Mensen zouden de maatregelen in acht moeten nemen voor zichzelf en een ander, niet omdat de minister het zegt.
Alle reacties Link kopieren
Hou toch op. Kijk eens in de spiegel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
02-09-2020 13:43
Ik vind het een heksenjacht en krijg er een ontzettende vieze smaak van in mijn mond.
Mensen zouden de maatregelen in acht moeten nemen voor zichzelf en een ander, niet omdat de minister het zegt.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

En als ik dan lees dat die fotograaf nog honderden foto's achter de hand heeft, maar niet allemaal publiceert omdat hij er anders maar één keer aan verdient dan krijg ik nog een viezere smaak in mijn mond, nog los van het feit dat ik me afvraag of we nu serieus tot in de eeuwigheid der dagen naar foto's van de bruiloft van Grapperhaus gaan zitten kijken. Ik denk dat iedereen er nu wel een beeld van heeft, nog meer foto's lijken me tamelijk weinig toevoegen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dat. Hij had beter moeten weten. Zeker als je half Nederland voor aso uitmaakt en handhaving van de regels je baan is.

Maar ik heb me ook groen en geel geërgerd aan de roddelfotograaf die de foto's in delen verkoopt aan de Telegraaf en Privé om er zoveel mogelijk aan te verdienen. Ondertussen wordt de minister steeds weer opnieuw aan de schandpaal genageld, de zaak op die manier steeds groter tot de positie van de minister niet meer houdbaar wordt. Was alles in een keer gepubliceerd geweest dan was het foutje, bedankt een stuk makkelijker. Wat dat betreft vind ik deze gang van zaken ook zeer bedenkelijk.
Afgezien van de streken van de fotograaf vind ik dat Grapperhaus zijn bruiloft had moeten uitstellen.
Denk even aan al die mensen die niet eens naar de uitvaart van hun geliefde konden vanwege corona.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 02-09-2020 13:49
Reden: foutje
1.25% gewijzigd
Alhoewel ik zelf bepaald niet Grapperhaus' politieke kleur hebt, valt de gretigheid waarmee de oppositie over hem heenbuitelt me een beetje tegen.
Als symbool van De Strijd van de Overheid tegen Covid heeft hij het inderdaad niet best gedaan en het is al helemaal onhandig dat hij mensen aso's genoemd heeft wanneer ze dezelfde regels zouden overtreden als hij nu overtreden heeft. En ik begrijp dat hij ter verantwoording geroepen wordt. En dan? Aftreden?
Alle reacties Link kopieren
Aftreden graag
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
02-09-2020 13:46
Dat. Hij had beter moeten weten. Zeker als je half Nederland voor aso uitmaakt en handhaving van de regels je baan is.

Maar ik heb me ook groen en geel geërgerd aan de roddelfotograaf die de foto's in delen verkoopt aan de Telegraaf en Privé om er zoveel mogelijk aan te verdienen. Ondertussen wordt de minister steeds weer opnieuw aan de schandpaal genageld, de zaak op die manier steeds groter tot de positie van de minister niet meer houdbaar wordt. Was alles in een keer gepubliceerd geweest dan was het foutje, bedankt een stuk makkelijker. Wat dat betreft vind ik deze gang van zaken ook zeer bedenkelijk.

Ja, laten we de fotograaf de schuld geven van het feit dat Grapperhaus zich totaal ongeloofwaardig heeft gemaakt.

Niet dat ik het vreemd vind hoor, ik had op mijn bruiloft hetzelfde gedaan. Maar het is nogal vreemd om anderen boetes op te leggen voor iets wat je zelf kennelijk heel normaal vindt. Zo hypocriet komen ze niet vaak, en dus moet Ferdje lekker opzouten.
Grapperhaus, de koning, minister ze lappen de regels massaal aan hun laars. Omdat ze weten dat de regels op niets wetenschappelijks gebaseerd zijn. En ze hebben gelijk. Het zou hen sieren als ze stoppen met deze poppenkast. En het land hun vrijheid weer terug krijgt.
Ik vraag me af wat Femke Halsema hier van zal denken.
Betty_Slocombe schreef:
02-09-2020 13:47
Alhoewel ik zelf bepaald niet Grapperhaus' politieke kleur hebt, valt de gretigheid waarmee de oppositie over hem heenbuitelt me een beetje tegen.
Als symbool van De Strijd van de Overheid tegen Covid heeft hij het inderdaad niet best gedaan en het is al helemaal onhandig dat hij mensen aso's genoemd heeft wanneer ze dezelfde regels zouden overtreden als hij nu overtreden heeft. En ik begrijp dat hij ter verantwoording geroepen wordt. En dan? Aftreden?

Over die oppositie ben ik het trouwens met je eens. In de politiek komen niet de mooiste eigenschappen van mensen aan de oppervlakte.
Alle reacties Link kopieren
Stom van hem. Maar ik heb weinig recht van spreken want bij bekenden heb ik achteraf ook al een paar keer gedacht dat ik veel te weinig heb stilgestaan bij de afstand. Daar pas ik trouwens de rest van mijn gedrag wel op aan. Ik werd in het eerste deel van de intelligente lockdown ziek van verdriet als ik mijn zus zag maar haar niet kon omhelzen. Voor mij is zij nu onderdeel van mijn bubble en heb ik aan de andere kant veel oppervlakkigere contacten waarbij afstand houden me niet raakt heel erg teruggeschroefd. Omdat het zo lang duurt en tegennatuurlijk is moet iedereen er zijn/haar weg in vinden om ook psychisch overeind te blijven. Dat gezegd hebbende valt zo'n feestje daar natuurlijk buiten en was dit precies het onverantwoorde gedrag waar zo voor gewaarschuwd wordt.

Wat ik echter een veel groter probleem vind is dat er dus kennelijk een man brood in heeft gezien (en dat zag hij dus heel terecht) om zich te verschansen op een obscuur plekje om zo geld te verdienen aan het erbij naaien van een minister. Natuurlijk moet je als minister van onbesproken gedrag zijn. Maar je blijft ook een mens.

We hebben mensen nodig die bereid zijn in crisissituaties lastige knopen door te hakken en vervelende boodschappen te brengen. Als dat betekent dat je daarmee 24/7 gevolgd gaat worden met een camera om al je lompe acties vast te leggen en uit te venten dan zullen een hoop competente mensen voor die "eer" bedanken. Ik heb liever goede bestuurders dan goedgevulde roddelbladen.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
02-09-2020 13:46
Dat. Hij had beter moeten weten. Zeker als je half Nederland voor aso uitmaakt en handhaving van de regels je baan is.
Dat zijn mensen die bewust de regels overtreden, ja, dan ben je in mijn ogen ook een aso. Maar in the heat of the moment vergeten 1,5 meter afstand te houden, is heel wat anders. Overkomt ons allemaal regelmatig. Maar het is zo gemakkelijk om iemand publiekelijk keer op keer neer te sabelen. Dat is pas aso.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
02-09-2020 13:46
Afgezien van de streken van de fotograaf vind ik dat Grapperhaus zijn bruiloft had moeten uitstellen.
Denk even aan al die mensen die niet eens naar de uitvaart van hun geliefde konden vanwege corona.
Ja, bizar dat hij het op deze wijze door liet gaan. Of gewoon even met een klein groepje naar het stadhuis en klaar. Bijzondere keuze. Dat niet continu 1,5m afstand houden snap ik nog want je komt al snel iets te dichtbij maar knuffels en handen schudden vind ik dan wel bijzonder.

En verder... ja, hij heeft een voorbeeldfunctie maar je kan zelf toch ook gewoon nadenken? Daar heb je toch geen minister voor nodig?
Alle reacties Link kopieren
Buiten dat ik een nare smaak krijg van deze heksenjacht wordt het nu ook wel duidelijk dat die 1,5 meter afstand gewoon niet reëel is en niet in onze aard zit. Met vreemden is die 1,5 meter afstand geen probleem. Met familie en vrienden is dit voor een kortere periode vervelend maar wel haalbaar, zolang het een overzienbare periode is en het einde in zicht is. Helaas is het einde is nog lang niet in zicht en duurt het al ontzettend lang. Mensen zijn sociale dieren, afstand houden van je dierbaren is heel onnatuurlijk en het gebrek aan lichamelijk contact doet meer kwaad dan goed. Als gezin heb je elkaar nog maar als alleenstaande of weduwe.....
Ik moet bekennen dat ik met goede vrienden en familie ook geen afstand meer hou. Ik ben heel voorzichtig met mijn oma (risicogroep) maar dat arme mens snakte naar een knuffel, of een kus op de wang na maanden geen lichamelijk contact met niemand niet. Het is ergens gewoon mensonterend.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij zich niet aan de regels heeft gehouden, verbaast me niet. Half Nederland doet dat namelijk allang al niet meer.

Ongelukkige is dat deze meneer een voorbeeldfunctie heeft. Ik zie geen andere optie dan aftreden, eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Behoorlijk dom van Grapperhaus, de man had beter moeten weten.
Maar waarom valt de hele oppositie wel over Grapperhaus en horen we niets over de Koning en koningin die zich ook niet aan de regels hebben gehouden.
Madeliefjees schreef:
02-09-2020 13:54
Dat zijn mensen die bewust de regels overtreden, ja, dan ben je in mijn ogen ook een aso. Maar in the heat of the moment vergeten 1,5 meter afstand te houden, is heel wat anders. Overkomt ons allemaal regelmatig. Maar het is zo gemakkelijk om iemand publiekelijk keer op keer neer te sabelen. Dat is pas aso.
Dit inderdaad. Hij zal vast ook een keer door rood lopen. Hij lijkt mij een prima bestuurder verder die nu dus zal aftreden. Zonde.
Hij was al een lafaard tijdens dat incident met Halsema en nu dit sjonge jonge wat dom. Zijn uitstraling staat me ook helemaal niet aan.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
02-09-2020 13:43
Ik vind het een heksenjacht en krijg er een ontzettende vieze smaak van in mijn mond.
Mensen zouden de maatregelen in acht moeten nemen voor zichzelf en een ander, niet omdat de minister het zegt.
:worship:
Aurorus schreef:
02-09-2020 13:54
Dat hij zich niet aan de regels heeft gehouden, verbaast me niet. Half Nederland doet dat namelijk allang al niet meer.

Ongelukkige is dat deze meneer een voorbeeldfunctie heeft. Ik zie geen andere optie dan aftreden, eerlijk gezegd.
De wijze waarop vind ik vreselijk. SBS 6 gehalte is hoog. Een echte heksenjacht. Vrees wel dat zijn positie onhoudbaar is. Als je wilt handhaven krijg je als boa iedere keer de opmerking over de minister naar je hoofd. Mensen gaan niet meer betalen. Sommige jongeren hebben een strafblad gekregen. Dat valt niet te rijmen met enkel een sorry.
Madeliefjees schreef:
02-09-2020 13:54
Dat zijn mensen die bewust de regels overtreden, ja, dan ben je in mijn ogen ook een aso. Maar in the heat of the moment vergeten 1,5 meter afstand te houden, is heel wat anders. Overkomt ons allemaal regelmatig. Maar het is zo gemakkelijk om iemand publiekelijk keer op keer neer te sabelen. Dat is pas aso.
Hij is dan net zo aso. Handen schudden, knuffelen. Dat gaat net wat verder dan de regels even vergeten.

Maar die fotograaf vind ik ook best walgelijk.
Ik vind het bizar dat hij een feestje viert en handen schudt en mensen omhelst. Dit is de man die zich woest uitsprak over wie geen afstand hield. Die het aso noemde om feestjes te vieren, schandalig om samen in het bos te gaan wandelen. Dan kan dit echt niet.
En ik stap het ook niet. Ik heb nooit met een vinger naar een ander gewezen en ondertussen zelf al een half jaar niemand aangeraakt buiten mijn eigen huishouden. Hij leest iedereen de les en schudt zelf vrolijk handen. Why?
Ik bedoel: mijn collega kon zijn afscheid na 25 naar niet vieren, mijn schoonmoeder heeft haar kleinkinderen al een half jaar niet geknuffeld en dan gaat de minister van justitie - die anderen aso noemde - gewoon knuffelen en handenschudden???
En hij heeft gelogen ook met z’n ‘ik wees iedereen tot vervelens toe op 1,5 meter’. Wanneer dan? Tijdens het handenschudden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven