FF van me me afschreeuwen!

13-12-2011 15:21 128 berichten
Ik heb de ballen verstand van politiek! Maar wat ik wel weet, is dat ik het niet normaal vind waar ze nu allemaal mee bezig zijn!!!!

Bezuinigen maar wel geld steken in andere landen die schulden hebben???? Of teveel geld naar derde wereldlanden of landen waar een ramp is geweest sturen. Het geld komt daar toch niet allemaal aan, dat is al bewezen.

Los het eerst hier maar eens op!!!! Ik weet niet hoeveel mensen er dadelijk op de armoede moeten leven...hoe kan dat in een land als Nederland?

Zo lang gevochten voor de de vrouw, dat ze kan/moet gaan werken....nu moeten veel vrouwen thuisblijven. Omdat ze ontslagen zijn, of omdat ze meer aan opvang moeten betalen dan dat ze verdienen. Dus ook de kinderen blijven thuis.. Die gaan dus niet meer naat het dagverblijf omdat het veel te duur wordt. Waar ik werk zijn de eerste al ontslagen omdat de terugloop van kinderen steeds groter wordt. En dat wordt nog erger. De kans dat ik ontslagen wordt is ook reeel aanwezig, en dan??? Uitkering trekken? Het werk ligt niet voor het oprapen, dus de kans is groot dat ik dat wel even moet doen. Hoeveel mensen krijgen nu al een uitkering en hoeveel mensen komen daar nog bij. Kost toch ook allemaal geld?

En dan willen ze nog meer gaan bezuinigen. Alles wordt duurder, de lonen stijgen niet dusdanig mee. Ik vind het niet gek dat de mensen in de knoop komen.

En dan wat de ouderen van nu allemaal hebben opgebouwd, dat valt ook allemaal in elkaar. Hun pensioen naar de knoppen.

De mensen die er niets aan kunnen doen die hulp nodig hebben...worden ook in een hoek geschopt.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik weet waarschijnlijk nog niet eens de helft van de problemen waar de mensen nu inzitten of gaan inkomen door deze klote politiek.

En zij maar vergaderen in hun pakjes, gebracht door hun chauffeur, duur water drinkend en eten op kosten van de zaak. Bepalend voor ons, wij hebben geen zeggenschap. Alleen om de vier jaar. Als wij hadden geweten hoe het nu gaat, hadden we dan deze regering gekozen??? Stelletje idioten, met hun grote huizen en dure auto's....grrrrr! Hun zitten wel goed met hun inkomen, die malen er niet om dat ze meer zorgkosten moeten betalen. Wat nou als zij in de schoenen zouden staan van iemand die het erg slecht gaat, zouden ze dan ook nog kiezen voor al die klote maatregelen?

En mocht het zo zijn dat ik nu loop te raaskallen, en dat deze regering er niet specifiek verantwoordelijk voor is, voor deze puinzooi, wie dan wel?

Poeh!
Mij heeft ''de derde wereld'', zoals jullie het zo lekker ouderwets en buiten je warme bedje om beschrijven inderdaad wel bewust gemaakt van bepaalde zaken.

Maar ach, dat krijg je pas door als je er midden instaat. Ik snap best dat je het niet kan begrijpen wanneer je altijd in je veilige rijtjeshuisje hebt gewoond met de kachel aan en dat het journaal maar weer eens voorbij komt terwijl je aan je sherrytje nipt
Alle reacties Link kopieren
Chronisch ziek worden kies je zelf niet. Kinderen krijgen wel.

Dus daarmee is dat argument ook niet meer houdbaar.
Ailien, als je die ervaring hebt, ben je dan niet juist blij dat we hier een sociaal stelsel hebben? Zodat ook mensen met lage inkomens gewoon voor kinderen kunnen kiezen en die te eten kunnen geven en naar school sturen en alles?
quote:jaap schreef op 13 december 2011 @ 17:43:

[...]

Dat zeg ik ook niet. Maar ik lees weer volop dat het niet deugt dat we andere landen redden die in de schulden zitten, of hulp geven aan mensen in nood. En dan denk ik alleen maar: Tsjonge, Jonge...... Wat zijn we toch een sneu zooitje egoïsten!

En als die eerste golf van verontwaardiging geweken is, besef ik hoezeer al die egoïstische jankers van een koude kermis thuis gaan komen als we toegeven aan dat 'eigen volk eerst, en laatst' sentiment. En dan haal ik mijn schouders maar weer op: Net goed! Lekker Puh!
quote:geheimtaal schreef op 13 december 2011 @ 17:37:

[...]

En als jij chronisch ziek bent moet jij er ook maar voor opdraaien. Gewoon zelf betalen, ik ben niet verantwoordelijk voor jouw leven, dus als jij naar een revalidatiecentrum moet betaal je dat maar uit eigen zak.Een beetje onze zorgpremie daarvoor te gebruiken zeg!

Of is dat weer iets heel anders/?Ja, dat is zeker heel wat anders. Hier heb je geen keuze. Als je kinderen krijgt kun je ook nog de keuze maken om niet te gaan werken, of je moet zelf regelen door wie en hoe je ze laat opvangen.
Alles komt goed..........
quote:pinks schreef op 13 december 2011 @ 17:45:

Ailien, als je die ervaring hebt, ben je dan niet juist blij dat we hier een sociaal stelsel hebben? Zodat ook mensen met lage inkomens gewoon voor kinderen kunnen kiezen en die te eten kunnen geven en naar school sturen en alles?Ja, tuurlijk wel. Ik vind echt dat we daarmee gezegend zijn geweest de laatste jaren, maar ik vind het geen récht om geld te krijgen voor je kinderen van de overheid. In principe zijn de ouders zelf verantwoordelijk voor zaken als opvang en levensonderhoud. Wanneer de overheid moet bezuinigen, dan moet je ook kunnen incasseren. Het zijn immers jóuw kinderen.
quote:jubjub1234 schreef op 13 december 2011 @ 17:46:

[...]

Ja, dat is zeker heel wat anders. Hier heb je geen keuze. Als je kinderen krijgt kun je ook nog de keuze maken om niet te gaan werken, of je moet zelf regelen door wie en hoe je ze laat opvangen.

We lazen toch net dat je 'gewoon pech' hebt als je geen geld hebt om voor kinderen te zorgen? Dan is het dus ook 'gewoon pech' als je chronisch ziek wordt.

Het hebben van een kinderwens is niet zoiets als het willen hebben van een nieuwe auto!
Als we gaan bezuinigen vind ik niet dat we daar zouden moeten beginnen. Misschien wel de kinderbijslag inkomensafhankelijk maken en afschaffen voor de hogere inkomens. En beter controleren dat de subsidies niet gebruikt worden om familie die toch wel op zou passen via vage bureautjes veel geld terug te geven.

Het wordt onbetaalbaar omdat er veel misbruik van gemaakt is.
Ik geloof trouwens echt dat het percentage mensen dat stelselmatig honger lijdt in NL zéér laag is...
Dus alleen als je honger lijdt ben je arm?
@ geheimtaal.

Ik was diegene die zei dat als je op dit moment geen geld hebt om voor je kinderen te zorgen gewoon pech hebt en er in mijn ogen niet aan moet beginnen. Als je chronisch ziek bent hebt je nog veel meer pech, want dan zijn er geen andere opties.

Als je geen geld hebt kun je een studie gaan doen om in de toekomst meer geld te genereren/je om laten scholen/ ander werk gaan zoeken/ überhaupt werk gaan zoeken. Kortom: ga geld verdienen. En dan kun je daarna best aan kinderen beginnen.

Toen ik 21 was had ik alleen stufi en mijn vriend verdiende ¤1200 ofzo. Dan was het toch gewoon dom geweest om aan kinderen te beginnen? Dan had ik wel kunnen lopen blaten dat het mijn recht zou zijn en weet ik wat, maar ik kan toch ook gewoon mijn verantwoordelijkheden nemen? Ik ben nu 27 net afgestudeerd en wil nog even wat meer financiële zekerheid creëren, maar heb nog tijd zat om aan kinderen te beginnen.

Ik snap bijvoorbeeld ook niet dat als je om wat voor reden dan ook in de bijstand komt met 2 kinderen, je nog maar weer even zwanger wordt. Kom op, waar is dan je verantwoordelijkheid? Je hebt naast rechten namelijk ook plichten in deze maatschappij!
Als je honger lijdt/geen fatsoenlijk dak boven je hoofd hebt/geen fatsoenlijke zorg hebt in tijden van ziekte, dan ben je in mijn ogen arm.

En ja die mensen zijn er in NL helaas wel, maar niet in die aantallen die hier eerder geopperd werden.
*niks gezegd* TO
quote:pinks schreef op 13 december 2011 @ 15:55:

Weet je wat bijvoorbeeld 130 mogen rijden op sommige wegen heeft gekost? 132 miljoen. Dát is pas onzinnig besteed!Is kortzichtig. Door een hogere snelheid is er meer doorstroming op de wegen. Gevolg: minder file. Gevolg: transportsector en wij staan minder in de file. Van de week nog in het nieuws: files en wegwerkzaamheden kostten vorig jaar 1,2 miljard. Dan is een investering van 132 miljoen en een besparing van 1,2 miljard een aardige ROI.
Ik vind dat TO helemaal gelijk heeft met haar verontwaardiging!
Ik zou er voorstander van zijn als onze regering meer gaat bestaan uit economen en minder uit politici. Een beetje zoals nu in Italie.

Juist in deze recessie is ons land meer gebaat bij goede economische analyses en plannen!
quote:registreerjenu schreef op 13 december 2011 @ 19:05:

[...]

Is kortzichtig. Door een hogere snelheid is er meer doorstroming op de wegen. Gevolg: minder file. Gevolg: transportsector en wij staan minder in de file. Van de week nog in het nieuws: files en wegwerkzaamheden kostten vorig jaar 1,2 miljard. Dan is een investering van 132 miljoen en een besparing van 1,2 miljard een aardige ROI.De hogere snelheid leidt juist tot meer files, las ik op de site van milieudefensie.
Ach, de jongere generatie dacht zeker dat die alsmaar door kon gaan? Geboren met laptop in de hand. Nieuwere en weer nieuwere I-phone, vakanties naar Azië, tweede auto, dure keuken, laptop, dure merkkleding. En nu gaat het wat minder en zijn de rapen gaar.

In mijn tijd was zaterdags een flesje cola een traktatie. Verwende rotzakken.
Thunderassman ik leg het nog 1 x uit.

als we griekenland e.d niet financieel zouden steunen klapt de euro in elkaar en dat kost ons nog veel meer geld dan als we ze steunen.

ook vind ik niet dat er redenen zijn om te klagen. je hebt tenslotte een dak boven je hoofd, je kan een paar x per week in de supermarkt je karretje volgooien, kan gaan en staan waar je wil, kan zeggen wat je wilt enz.

m.a.w. de klagers onder ons willen gewoon klagen om te klagen.

*gaat maar es een zeur/zeik/zeverloos forum opzoeken*
Zeg gewoon je abonnement op stomme bladen op.
quote:pinks schreef op 13 december 2011 @ 19:07:

[...]

De hogere snelheid leidt juist tot meer files, las ik op de site van milieudefensie.

Volgens milieudefensie kan je beter überhaupt niet in je auto stappen.

Ik begrijp overigens niet waardoor je door verhoging van de maximumsnelheid van slechts 10 km/u meer files krijgt....
Ik heb veel geluk gehad in het leven maar toen ik het een tijdje financieel niet zo goed had (studente en de geldkraan werd dichtgedraaid omdat ik me even niet aan het draaiboek van de financiers voldeed ) zette ik de schouders er onder met call center en schoonmaakwerk. Ik stopte met roken, verkocht mijn merkkleding, en budgetteerde. Ik had geen kids of huurhuis maar ik mis bij sommige mensen wel de mentaliteit. Inderdaad stug door blijven roken terwijl de kinderen op een paar te kleine regenlaarzen lopen en geen ander schoeisel hebben: ga je schamen! Neem een krantenwijk of ga 's avonds oppassen.
Zolang er nog mensen overlijden door gebrek aan drinkwater is ontwikkelingshulp hard nodig..... Schandalig dat dat anno 2011 nog kan!
Hoezo er niets van meekrijg missphoebe?! Ik heb eerst nog even gewerkt voor ik alles ging lezen.

Ik merk wel dat ik idd wat hard over kom door te zeggen dat er geen geld naar de 3e wereldlanden moet gaan. Natuurlijk moeten die mensen geholpen worden, maar zoals het nu gaat, ik betwijfel of het echt nut heeft. Uitzonderingen daargelaten.

En nogmaals, ik gaf al aan dat ik er weinig verstand van heb en dat het puur een gevoel is. Zeker zal alles zijn reden hebben. Mijn gevoel wordt gevoed doordat ik om mij heen mensen ken die het nu al niet breed hebben en het dadelijk nog minder breed krijgen. Oké, zet hebben te eten, maar 4 keer in de week pasta met alleen saus is ook niet jut van het het. Een beetje meer groente en vlees en fruit zou niet verkeerd zijn. En eens iets extra's. Altijd maar elke cent omdraaien geeft niet veel vreugde, en ik vind dat gewoon erg om te zien. Gewoon het feit dat de rijkere mensen er minder onder lijden en de armere mensen veel meer stuit mij gewoon tegen de borst.

En dat de mensen zelf ook hun verantwoordelijkheid hebben is ook waar, maar soms kunnen ze er niets aan doen! Maar goed, als je dit zelf niet ervaren hebt, is het makkelijk te roepen dat het aan de mensen zelf ligt.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 13 december 2011 @ 15:24:

En wat heb je zelf gestemd?

Ik kom even binnenvallen, maar ik begrijp de vraag niet. Sinds wanneer maakt het uit waar je op stemt? (zelf heb ik wel gestemt hoor, maar niet op deze situatie).

Na het tellen van de stemmen besluiten partijen onderling toch wel zelf wat ze willen. De meerderheid doet er niet toe, ze bedenken oplossingen om het in hun straat te laten passen.

Als stom en achterhaald voorbeeld haal ik de euro en de eu aan. Daar zeiden de Nederlanders toch massaal nee tegen? Of ben ik nou gek? Dit is toch doorgedrukt en daar moeten we nu voor bloeden, hoe hard je ook wil werken.

Doen alsof dit de gevolgen zijn van de keuzes die de gewone burger maakt is in deze onterecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven