Gesjoemel bij FVD of karaktermoord?

24-07-2019 22:50 1681 berichten
Henk Otten is uit FVD gezet, jammer voor Thierry Baudet maar Henk blijft lekker in de Eerste Kamer zitten. Wat is hier aan de hand, probeert Thierry Baudet kritische Henk het zwijgen op te leggen of is Henk een sjoemelaar die de boel heeft opgelicht. Maar waarom doet FVD dan geen aangifte?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-07-2019 11:51
Reden: Verbastering van namen
3.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
25-07-2019 00:27
nou dit is geen rocket science hoor. Als je nieuws hebt dat je niet kan verbergen en niet groot wil maken pak je het reces.
Nou zo werkt het dus niet. ‘Buy the news’ wordt dat genoemd. Als je nieuws hebt waar je weinig aandacht voor wilt hebben, wacht je totdat er groot nieuws is, waardoor er geen aandacht voor jouw nieuws is. Als je wel aandacht wil wacht je op momenten dat er weinig nieuws is, dan is er namelijk ruimte...
Seriously?
MeredithGrey schreef:
25-07-2019 00:39
Nou zo werkt het dus niet. ‘Buy the news’ wordt dat genoemd. Als je nieuws hebt waar je weinig aandacht voor wilt hebben, wacht je totdat er groot nieuws is, waardoor er geen aandacht voor jouw nieuws is. Als je wel aandacht wil wacht je op momenten dat er weinig nieuws is, dan is er namelijk ruimte...
jij vindt de verkiezing van Johnson, de bekendmakingen van Mueller en de tour de france in combi met een een crisis tussen Iran en VS/UK hittegolf en vakantieperiode geen geschikte afleiding?
Alle reacties Link kopieren
Otten heeft 4 weken de tijd om in beroep te gaan tegen het royement. Dan zitten we al eind augustus, en dan moet de Commissie van Beroep (niet te vinden wie daarin zit) het in behandeling nemen.
https://forumvoordemocratie.nl/HHR%20FV ... 2-2018.pdf (dit is het huishoudelijk reglement)
nounou
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
25-07-2019 00:43
jij vindt de verkiezing van Johnson, de bekendmakingen van Mueller en de tour de france in combi met een een crisis tussen Iran en VS/UK hittegolf en vakantieperiode geen geschikte afleiding?
Nee, niet voor Nederlands pollitieke nieuws nee. Het zal je misschien verbazen maar een gros van de Nederlanders boeit het geen biet wie de premier van GB wordt en hebben amper een idee wat er in Iran aan de hand is. Veel te ver van hun bed. Ze maken zich nu druk om de warmte. Als dat het enige nieuws is wat dichtbij genoeg is, dan is Thierry, waar blijkbaar veel mensen zich druk om maken, zeker nieuws dat in Nederland gelezen wordt. En dat is wat de pr-machine ook weet.

Op nieuwsredacties staan Iran en de nieuwe premier van GB echt niet het hoogst in de statistieken hoor. Dat is gewoon de hitte.
Seriously?
Zazamaenade schreef:
25-07-2019 00:47
Otten heeft 4 weken de tijd om in beroep te gaan tegen het royement. Dan zitten we al eind augustus, en dan moet de Commissie van Beroep (niet te vinden wie daarin zit) het in behandeling nemen.
https://forumvoordemocratie.nl/HHR%20FV ... 2-2018.pdf (dit is het huishoudelijk reglement)
dat is natuurlijk kansloos
S-Meds schreef:
25-07-2019 00:56
dat is natuurlijk kansloos

Ja, maar tegen die tijd is de parlementaire pers wel weer terug van vakantie.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
25-07-2019 00:56
dat is natuurlijk kansloos

Dan zitten we inmiddels alweer bijna voorbij het reces. Ik ben benieuwd waar FvD/Baudet (en Robert de Haze Winkelman misschien, die zelf geroyeerd was en weer terug is) mee komen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
25-07-2019 01:18
Ja, maar tegen die tijd is de parlementaire pers wel weer terug van vakantie.
Ook de parlementaire pers is capabel om hier verslag van te doen hoor... Het is niet zo dat als de parlementaire journalist van het AD ergens op een handdoekje aan het strand ligt er ineens geen politiek nieuws wordt gebracht...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat over het royement van Robert de Haze Winkelman en Betty Jo Wevers, anderhalf jaar geleden.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b181cec6/

De Haze Winkelman is sinds half mei weer terug bij de partij.

Wat een zooitje.
nounou
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
25-07-2019 01:24
Ook de parlementaire pers is capabel om hier verslag van te doen hoor... Het is niet zo dat als de parlementaire journalist van het AD ergens op een handdoekje aan het strand ligt er ineens geen politiek nieuws wordt gebracht...

Er is altijd wel iemand die verslag kan doen en dat weten ze.
De EK heeft reces tot maandag 9 september 2019
De TK tot 2 september 2019

Forum heeft dus een 5 weken geen last van camera's die op ieder willekeurig moment van de dag onder neuzen gestopt worden.
Ze kunnen nu 5 weken redelijk eenvoudig onder de radar werken aan een eensluidend verhaal waar alle Forummers mee naar buiten komen.

En als het een beetje meezit zijn de hitte, Boris met zijn BREXIT en Iran een mooie bliksemafleider.

Van alle opties was dit de minst slechte.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Otten heeft een verklaring aan de NOS gegeven en die komt op mij vrij eerlijk over (je weet het natuurlijk nooit): er is onenigheid geweest over een rekening maar het is geen fraude. Otten wilde een deel van de factuur op de internationale stichting boeken, Baudet wilde dat niet. Later heeft Otten ook nog verklaard dat Baudet veel te rechts ging met zijn agressieve speech na de verkiezingswinst. Hiddema heeft nog geprobeerd te bemiddelen maar dat mocht niet baten.
FvD wilde geen reactie geven en verwees naar hun website. (Niet handig imo)
Hier het hele stuk: https://nos.nl/l/2294968
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
25-07-2019 06:06

FvD wilde geen reactie geven en verwees naar hun website. (Niet handig imo)
Hier het hele stuk: https://nos.nl/l/2294968
Juist wel slim.
Stel FORUM geeft een reactie dan gaan ze met die reactie terug naar Otten en die reageert weer op de reactie.

De VVD deed dat ook bij Verdonk, een verklaring en weer verder.

Voor je het weet ben je aan het moddergooien via de media.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
25-07-2019 06:27
Juist wel slim.
Stel FORUM geeft een reactie dan gaan ze met die reactie terug naar Otten en die reageert weer op de reactie.

De VVD deed dat ook bij Verdonk, een verklaring en weer verder.

Voor je het weet ben je aan het moddergooien via de media.

Nee, laten we het vooral allemaal onder de pet houden. Fraude of smaad (we weten het niet) zijn ernstige aantijgingen hè.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
25-07-2019 07:24
Nee, laten we het vooral allemaal onder de pet houden. Fraude of smaad (we weten het niet) zijn ernstige aantijgingen hè.
Nou inderdaad. En dat ze geen reactie geven vind ik bijna een teken dat Otten wel eens gelijk zou kunnen hebben.

En daarbij heeft FvD altijd de mond vol van partijkartel en achterkamertjespolitiek maar daar doen ze dus zelf net zo hard aan mee.
bethweeter wijzigde dit bericht op 25-07-2019 07:50
17.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
25-07-2019 07:24
Nee, laten we het vooral allemaal onder de pet houden. Fraude of smaad (we weten het niet) zijn ernstige aantijgingen hè.
Ze zijn verantwoording schuldig aan hun leden en niet aan het VIVA forum, de Volkskrant of de NOS

Communicatie via de pers is totaal zinloos.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-07-2019 07:49
Ze zijn verantwoording schuldig aan hun leden en niet aan het VIVA forum, de Volkskrant of de NOS

Communicatie via de pers is totaal zinloos.
Gaan we het weer op de pers gooien. Zonder de pers wist jij helemaal niks.

Ik ben trouwens benieuwd hoe jij gereageerd had als dit bij GroenLinks of D’66 gebeurd was
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
25-07-2019 07:48
Nou inderdaad. En dat ze geen reactie geven vind ik bijna een teken dat Otten wel eens gelijk zou kunnen hebben.

En daarbij heeft FvD altijd de mond vol van partijkartel en achterkamertjespolitiek maar daar doen ze dus zelf net zo hard aan mee.
Iedere partij doet dit zo.
Een publieke verklaring en voor de rest leggen ze verantwoording af aan de leden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
25-07-2019 07:51
Gaan we het weer op de pers gooien. Zonder de pers wist jij helemaal niks.

Ik ben trouwens benieuwd hoe jij gereageerd had als dit bij GroenLinks of D’66 gebeurd was

Hetzelfde, GL is mij geen verantwoording schuldig, stem er niet op en ben geen lid.

De pers moet verslag doen maar FVD is niet verplicht extra informatie te geven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-07-2019 07:55
Iedere partij doet dit zo.
Een publieke verklaring en voor de rest leggen ze verantwoording af aan de leden.
Dan mis je toch wel wat nieuws. De meeste partijen laten een woordvoerder een verklaring afgeven als er geen partijprominent is die iets zegt.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-07-2019 07:58
Hetzelfde, GL is mij geen verantwoording schuldig, stem er niet op en ben geen lid.

De pers moet verslag doen maar FVD is niet verplicht extra informatie te geven.
Maar je had het wel meteen in je schandalenmachinetopic gezet met allerlei ‘verklaringen’
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
25-07-2019 07:59
Dan mis je toch wel wat nieuws. De meeste partijen laten een woordvoerder een verklaring afgeven als er geen partijprominent is die iets zegt.
PVD heeft laatst ook gekozen voor een online verklaring na het royement van een TK lid.

Tijden veranderen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
25-07-2019 08:00
Maar je had het wel meteen in je schandalenmachinetopic gezet met allerlei ‘verklaringen’

Ik plaats openbare bronnen, mits voorhanden.

Als die er niet zijn kan ik ze ook niet plaatsen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
In een democratie is de pers echt cruciaal: informeren, controleren, agenderen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom een nieuw topic? Kon dit niet in het andere FvD topic?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
25-07-2019 09:02
Waarom een nieuw topic? Kon dit niet in het andere FvD topic?
Ik ben blij net een nieuw topic. Dan weet je tenminste waar het over gaat en wordt het niet één grote onoverzichtelijke bende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven