Gezocht Thijs H., drie moorden in vier dagen.

08-05-2019 22:36 1894 berichten
Wat er aan de hand is weet ik niet, maar de politie gaf vanavond een opsporingsbericht vrij van een man van 27 die er 3 in 4 dagen heeft neergestoken.
Omgeving Den Haag en Brunssum, en daar schijnt hij regelmatig te zijn.
Bizar, al die zwaar gestoorden die de laatste tijd actief lijken.
Zou dat een gevolg zijn van bezuinigingen op GGZ gebied?
anoniem_114563 wijzigde dit bericht op 09-05-2019 08:33
Reden: Korrektie
1.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
09-05-2019 00:16
Velen roepen nu ‘psychose’, maar ook in dissociatie kun je dingen doen waar je zelf achteraf geen weet meer van hebt. Helaas zelf ervaring mee, kan echt tot rottige situaties leiden (al heb ik dan geen mensen verwond of vermoord).
Yep, ook dit idd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Lunar schreef:
09-05-2019 00:12
Dat snap ik, maar om dat als eerste en enige punt te benoemen vind ik inderdaad bijna rellerig overkomen, zoals iemand hierboven al schreef.

Dit is niet het eerste en enige.
De moord in Den Haag is 4 dagen geleden gebeurd. De moorden in Limburg gisteren. Op dat moment ben je geschokt en leef je mee met nabestaanden. Nu blijkt dat dit door dezelfde man gedaan is, komt ook de gedachte (en nogmaals: niets is zeker/duidelijk) aan psychose op. Dan besef ik dat deze verschrikkingen mogelijk alleen maar verliezers kent. Bij mij pas daarna dus, niet als eerste of enige.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
09-05-2019 00:17
Aan de slachtoffers denkt iedereen. Aan de dader denkt men zelden. Snap ik wel hoor, maar een dader hoeft niet altijd een 'monster' te zijn.

Iemand schreef zelfs Iemand doe tot dit in staat is is een beest. Gevaarlijk en onberekenbaar

Dat slaat natuurlijk nergens op.
Dit, het feit dat je empathie voelt voor de dader maakt niet dat er niet aan zijn slachtoffers gedacht wordt. En ik snap de reactie van Solo, ik had ook hetzelfde en mijn empathie zal ook snel verdwijnen als het een berekenbare moordenaar blijkt te zijn. Nu lijkt alles erop naar een man die in ernstige psychische nood is en daden heeft begaan die hij anders nooit zal hebben begaan. Hij heeft mensen van hun leven beroofd en zal hier ook mee moeten leven. En dat is in en in triest, dat je iets doet waarvan je het mogelijk niet meer weet dat je het gedaan hebt of omdat je zo doodsbang bent en geen andere uitweg ziet. Want ja, je kunt een heel onschuldige goedendag van een dame die wandelt met een hondje als heel bedreigend ervaren en hele andere dingen horen dan dat er gezegd wordt. We weten het nog niet, onderzoek zal moeten uitwijzen of er ooit een aanleiding naar boven komt. Maar de situatie is hoe dan ook in en in triest, meerdere levens zijn geruïneerd. Zowel die van de nabestaanden van het slachtoffer als de dader en diens geliefden.
kia・ora wijzigde dit bericht op 11-05-2019 13:27
0.35% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Bij 1 kan ik begrip hebben, bij 3 niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
09-05-2019 00:30
Bij 1 kan ik begrip hebben, bij 3 niet meer.

Waarom?
.
Tja, Gokmen K was ook labiel. Volkert vd G ook. Anders Breivik was ook niet psychisch gezond.

Toch heb ik weinig medelijden gezien met bovenstaanden.
Het blijven gewoon mensen die vreselijke misdaden hebben gepleegd. Maar tevens ook mens zijn en psychische hulp nodig hebben.

Heeeeel enge psychopaten, waarvan ik geen namen noem, hebben ook vaak een vreselijke jeugd gehad en Zijn eigenlijk ook maar slachtoffer van hun opvoeding en geestesziekten
anoniem_63795ff1ef8d7 wijzigde dit bericht op 09-05-2019 00:37
Reden:
1.11% gewijzigd
En dan zeggen ze dat er in België gekken en gestoorden rondlopen.


Deze vermoordt wel effe 3 mensen.
Anoniem262821034 schreef:
09-05-2019 00:31
Waarom?
Waarom wat?
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
09-05-2019 00:39
Waarom wat?

Waarom kan je bij 1 nog begrip opbrengen als het om een psychose gaat en bij 3 - zelfde psychose - niet meer?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Caracolita schreef:
09-05-2019 00:37
Tja, Gokmen K was ook labiel. Volkert vd G ook. Anders Breivik was ook niet psychisch gezond.

Toch heb ik weinig medelijden gezien met bovenstaanden.
Het blijven gewoon mensen die vreselijke misdaden hebben gepleegd. Maar tevens ook mens zijn en psychische hulp nodig hebben.

Heeeeel enge psychopaten, waarvan ik geen namen noem, hebben ook vaak een vreselijke jeugd gehad en Zijn eigenlijk ook maar slachtoffer van hun opvoeding en geestesziekten

Nogmaals er is verschil tussen psychopaat en psychose (of dissociatie zoals ook is gezegd).
En 'labiel' is natuurlijk weer wat anders.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
09-05-2019 00:39
En dan zeggen ze dat er in België gekken en gestoorden rondlopen.


Deze vermoordt wel effe 3 mensen.
Tja, in België hebben ze dan ook geen ervaring met seriemoordenaars...
Seriously?
Lunar schreef:
09-05-2019 00:06
Ik heb zelf een familielid die een ernstige psychose heeft gehad. Als die zoiets als dit op het geweten had zou ik daar nooit meer naar omkijken. Zielig of niet, geen enkele empathie kan ik voor zo’n persoon opbrengen.
Echt te gek voor woorden dat uitgerekend dát het eerste is waar je aan denkt als je dit leest: empathie voor de dader hebben in plaats van voor het slachtoffer.
Dit dus!
Ik vind het echt schokkend dat je kunt denken ‘arme jongen’ terwijl hij zojuist meerdere mensen vermoord heeft.
Hoe kun je daar in godsnaam empathie voor hebben. Dit is een monster -net als zo’n Michael P- die Nederland beter kwijt dan rijk is.
Coerage schreef:
09-05-2019 00:47
Waarom kan je bij 1 nog begrip opbrengen als het om een psychose gaat en bij 3 - zelfde psychose - niet meer?
Kan, dikgedrukt, is niet altijd. En met of zonder psychose, daar doe ik niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
09-05-2019 00:59
Kan, dikgedrukt, is niet altijd. En met of zonder psychose, daar doe ik niet aan.
Wat maakt dan dat je één moord nog wel zou kunnen begrijpen maar drie niet? En waarom maakt psychisch ziek voor jou niks uit?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een beetje het idee dat veel mensen (begrijpelijk) het verschil niet zien tussen iemand die psychisch zo in de war is en daden begaat die hij anders nooit zou begaan en iemand die, ook psychisch ziek, daden begaat "met voorbedachte rade" of vanwege impulsbeheersing zoals we gezien hebben bij de moord op Anne Faber. Er zit nogal een verschil in of je iemand vermoord om je eigen sporen te wissen of omdat je het wel een keertje kicken lijkt of omdat jij de ander als een ernstige bedreiging ziet. In het geval van een psychose kan de dader de ander als een ernstige bedreiging zien, een vijand die je uit moet schakelen, iemand die jou mogelijk om wil brengen en wapens draagt. Dan kan een poepzakje in de hand van een wandelaar een vuurwapen zijn in de ogen van de dader.

Laat ik even heel duidelijk zijn, ik wil hiermee zijn daden niet bagatelliseren of goed praten ook al kan dit wel zo over komen. Ik wil er alleen mee zeggen dat ik de reactie van oa Solo en Dappertje begrijp. Voor mij zit er namelijk ook een wezenlijk verschil in of iemand een dergelijke daad begaat uit bijvoorbeeld een psychose of omdat ze het eens willen uitproberen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Iemand vermoorden omdat ze het weleens uit willen proberen?? :nut:
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
09-05-2019 01:59
Iemand vermoorden omdat ze het weleens uit willen proberen?? :nut:

Waarom geef je geen antwoord op de vragen die je gesteld worden?
.
Niq schreef:
09-05-2019 01:59
Iemand vermoorden omdat ze het weleens uit willen proberen?? :nut:
Toen ik nog in Den Haag woonde -zal ik nooit vergeten- hebben 2 jongens en een meisje, allen onder de 20 jaar, een meisje gevraagd in te stappen om de weg te wijzen naar een bekende bar, voorbijgangster ging er ook heen, ze vertrouwde het wel omdat er een meisje bij was.

Ze hebben haar vermoordt. Gewurgd. Reden: ze wilden weleens iemand in de ogen kijken en zien sterven...
Natuurlijk van het padje af, drugs gebruikt enz. Ik kon en wilde het niet geloven, om die reden, werkelijk???
Zo ziek kunnen mensen in hun hoofd zijn.

Kan ook dat deze moordenaar dacht dat ouderen met hondjes hem naar het leven stonden, wie weet zag hij geen mensen maar wolven. Weetikveel.

Ik moet altijd wel aan de ouders van de dader denken, ook al is het een grote crimineel die heel goed weet wat hij doet.
Is een heel mooi liedje over, van Lenette van Dongen. Over een jongen die altijd 'druk' en 'dwars' was, skinhead werd incl. leren jack met hakenkruis op zijn rug. Uiteindelijk ziet zij hem op het nieuws, in de boeien nadat hij een Turkse jongen had doodgestoken in een kroeg. Een jaar of 16, 17.

Sinds ik dat lied gehoord heb moet ik toegeven dat ik ook aan de familie van de dader denk.

Probeer je -als je een volwassen zoon hebt- eens in te beelden dat je je zoon op de foto herkend had. Even ervan uitgaand dat er goed voor hem gezorgd is. Door jou, maar je houdt niet tegen dat je zoon volwassen wordt. Je kan niets meer doen al weet je hoe ziek hij in zijn hoofd is.
Ik denk dat ik was gaan gillen en nu platgespoten in het zkh zou liggen als ik mijn zoon herkend had.

En hoop toch dat niemand MIJ kwalijk zou nemen dat mijn zoon zulke gruwelijke dingen doet, en er morgenochtend een woedende menigte voor de deur zou staan roepen dat ik een k*tmoeder ben. Want dat ben ik niet, dus zou ik er kapot van zijn. Je zoon kwijt, en je leven is voorlopig voorbij.

Wat een vreselijk verhaal; ik hoop wel dat er nu eens serieus gekeken gaat worden naar die TBS behandelingen. En of ze wel 'los' kunnen lopen, het aantal mensen dat wegloopt op een weekend vrij wordt wijselijk verzwegen.
Het is nog een wonder hoe vaak het wel goed gaat als een TBS'er niet terugkeert van verlof.
Vaak wordt er nog niet eens actief gezocht, en worden ze weer opgepakt bij een winkeldiefstal of inbraak. Een mens moet toch eten.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
09-05-2019 01:59
Iemand vermoorden omdat ze het weleens uit willen proberen??
Ja, denk je serieus dat dit niet voorkomt?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt nu helemaal vanuit gegaan dat hij een psychose heeft. Misschien was ie wel zwaar aan de drugs.
Ik mis in dit draadje nog een pluim voor de politie. Ik vind het bijzonder fijn dat ze deze man zo snel in het vizier kregen en direct een opsporingsbericht deden uitgaan. Daar zullen vast een heleboel (politie)mensen flink wat overuren voor hebben gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
08-05-2019 23:54
Je weet helemaal niet wat Solomio dan geroepen had, onzin om daarover te speculeren.
Wel zeker had ik dan anders gereageerd.
En daar ben ik niet trots op, integendeel, maar het is wat het is.
Ik ben me iig bewust van mijn dubbele standaard, en probeer te voorkomen dat ik mijn gedrag en oordelen er door laat beïnvloeden, maar helemaal voorkomen zal niet lukken.

Overigens denk ik als het een kale hooligan was geweest dat ik ook anders gereageerd had, niet alleen als het iemand 'met een tintje' was geweest.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vraag me af of de empathie er ook was voor een Abdel uit ter Apel, of een grote donkere man genaamd D'Rushaun.
Vind het wel bijzonder, die warme gevoelens voor 'Thijs' hier op het forum. Meestal is men daar niet zo eerlijk over in dit soort gevallen of krijg je bij het toegeven de wens dat je dochter hopelijk die persoon eens tegenkomt en wat weet jij er nou van.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
09-05-2019 06:54
Ik vraag me af of de empathie er ook was voor een Abdel uit ter Apel, of een grote donkere man genaamd D'Rushaun.
Vind het wel bijzonder, die warme gevoelens voor 'Thijs' hier op het forum. Meestal is men daar niet zo eerlijk over in dit soort gevallen of krijg je bij het toegeven de wens dat je dochter hopelijk die persoon eens tegenkomt en wat weet jij er nou van.
Eens. Vind het maar griezelige uitspraken. Beetje lopen sympathiseren met een seriemoordenaar. Want dat is het (waarschijnlijk) wel, hoe je het ook went of keert.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
09-05-2019 06:54
Ik vraag me af of de empathie er ook was voor een Abdel uit ter Apel, of een grote donkere man genaamd D'Rushaun.
Vind het wel bijzonder, die warme gevoelens voor 'Thijs' hier op het forum. Meestal is men daar niet zo eerlijk over in dit soort gevallen of krijg je bij het toegeven de wens dat je dochter hopelijk die persoon eens tegenkomt en wat weet jij er nou van.
Mwah, het ligt er maar net aan wie er reageren wat de reacties zullen zijn. Ik reageer iig nooit omdat iemand blank is of een kleurtje heeft maar op de situatie van dat moment. Dus als dezelfde situatie had plaatsgevonden met een Abdel had ik ook zo gereageerd, ik maak daarin geen onderscheid.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven