Ik wil regen!

maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?

vrijdag 27 juli 2018 om 22:38
Ik weet ook gewoon noet zo goed waar ik moet kijken voor die maan... komt ie ook op in het oosten net als de zon? Of werkt dat anders? Net naar t park gefietst, was behoorlijk druk met kijkers. Wij werden lekgeprikt door de muggen, dus maar weer naar huis vertrokken. Was wel lekker koel in het park! In ons wijkje echt een stuk minder.
vrijdag 27 juli 2018 om 22:44
We moesten naar het zuidoosten kijken begreep ik. Ik ben hier net het hele pad afgelopen naar een open plek maar er is echt helemaal niets te zien en dat terwijl er geen maan wolkje aan de lucht isz-u-s schreef: ↑27-07-2018 22:38Ik weet ook gewoon noet zo goed waar ik moet kijken voor die maan... komt ie ook op in het oosten net als de zon? Of werkt dat anders? Net naar t park gefietst, was behoorlijk druk met kijkers. Wij werden lekgeprikt door de muggen, dus maar weer naar huis vertrokken. Was wel lekker koel in het park! In ons wijkje echt een stuk minder.

Gisterenavond toen ik naar bed ging heb ik wel gewoon de volle maan gezien maar nu staat 'ie helemaal niet op dezelfde plek. Da's toch raar?
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

vrijdag 27 juli 2018 om 22:44
Oooh, you take me in the mailing, stouterd!Calamitycat schreef: ↑27-07-2018 22:36Ik heb geen vloerverwarmingmaar de vloer boven is zo heet dat het net echt is
![]()

vrijdag 27 juli 2018 om 22:45
Kan ik me voorstellen. Sterkte en hoop dat je toch wat slaap kan pakken. Ik heb gisteren en eergisteren zo'n diepvrieselement bij mijn voeten en onder mijn kussen gelegd (als je je kussen dan omdraait is het even heerlijk koel), dat hielp iets.
Dierproeven.

vrijdag 27 juli 2018 om 22:49
Als je iets van ijsklontjes hebt, dan kan je dat in een plastic zak doen en bij je voeten leggen, dan koel je goed af en slaap je lekker.
Morgen een gevulde warmwaterzak in de vriezer en dan die voortaan bij je voeten leggen. Ik lig daardoor in coma elke nacht.
vrijdag 27 juli 2018 om 22:55
Hier ook nog geen maan te zien, maar het is wel lichter in het oosten, dus ze zal zo wel te zien zijn. Kwart over elf, hadden ze het over, op het nieuws.

https://nos.nl/artikel/2243537-volledig ... oeken.html

https://nos.nl/artikel/2243537-volledig ... oeken.html
nounou

vrijdag 27 juli 2018 om 22:55
De maan is verduisterd! Houd de dief!Calamitycat schreef: ↑27-07-2018 22:44We moesten naar het zuidoosten kijken begreep ik. Ik ben hier net het hele pad afgelopen naar een open plek maar er is echt helemaal niets te zien en dat terwijl er geen maan wolkje aan de lucht is![]()
Gisterenavond toen ik naar bed ging heb ik wel gewoon de volle maan gezien maar nu staat 'ie helemaal niet op dezelfde plek. Da's toch raar?

vrijdag 27 juli 2018 om 23:20
De maan gezien, maar het kostte wat moeite om door de sluierbewolking heen te schijnen. Mars, Saturnus en Jupiter waren veel beter te zien!Calamitycat schreef: ↑27-07-2018 22:44We moesten naar het zuidoosten kijken begreep ik. Ik ben hier net het hele pad afgelopen naar een open plek maar er is echt helemaal niets te zien en dat terwijl er geen maan wolkje aan de lucht is![]()
vrijdag 27 juli 2018 om 23:24
vrijdag 27 juli 2018 om 23:26

vrijdag 27 juli 2018 om 23:30
Mars is die felle wat rode ‘ster’ onder de maan iets naar rechts.
Zo ongeveer op de hoogte van de maan (net wat hoger) een stuk naar rechts langs de horizon kom je dan eerst Saturnus tegen, die is niet heel fel, en daarna nog een stuk verder vind je Jupiter, die is wel echt heel fel, te fel zeg maar voor een ster zo laag op de horizon.
Leuk appje op de iPhone is nightsky, is misschien makkelijker zoeken
Zo ongeveer op de hoogte van de maan (net wat hoger) een stuk naar rechts langs de horizon kom je dan eerst Saturnus tegen, die is niet heel fel, en daarna nog een stuk verder vind je Jupiter, die is wel echt heel fel, te fel zeg maar voor een ster zo laag op de horizon.
Leuk appje op de iPhone is nightsky, is misschien makkelijker zoeken

vrijdag 27 juli 2018 om 23:32
Die is nu in de tuin op jacht naar muizen. Ze lag net bij me maar onder de veranda bleef ze hijgen omdat ook daar de warmte blijft hangen. Ik laat haar maar even rondscharrelen, verderop in de tuin is het wat koeler. Heb nog wel de dierenarts gebeld voor advies. Ze moet overdag binnen blijven en rust nemen. Lief dat je ernaar vraagt.

vrijdag 27 juli 2018 om 23:33
Echt he!! Het lijkt allemaal wel af te ketsen op NL. Normaal zijn we een regenmagneet