Kerstcadeau inspiratie topic voor de hele familie

05-11-2018 18:25 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is nog niet koud november of de vraag wat wil je voor kerst vliegt om onze oren.

Na een uur discussiëren zijn we net in de familie op het punt gekomen dat we een luxe probleem hebben en niet iedereen gericht wat weet. Heb zelf geopperd laten we volgend jaar een nachtje weggaan en van elkaars gezeldschap gaan genieten ipv het over en weer geven van cadeaus. Dit gaat in overweging genomen worden maar dit jaar doen we nog cadeaus.

Nu zoek ik dus inspiratie voor zo ongeveer de halve familie en hoop op goede tips vanuit jullie.
Bedrag rond de 30 euro, zowel mannen als vrouwen cadeaus en het mogen geen cadeau binnen zijn aldus oma :facepalm:

Ik deel ook graag mijn tips voor andere die hierop vastlopen dit jaar;
- leren bbq schort
- Jamie Olivier kookboek
- goede doos chocola(was vorig jaar een succes bij oma)
- trui voor broer/ zus
- Rituals kan normaal altijd maar heeft iedereen bij ons op het moment echt genoeg

Laten we vooral elkaar dus helpen naar stress loos shoppen :proud:
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
05-11-2018 19:16
Oke, leren handschoenen vind ik wel leuk. Maar die heb ik al. Hele mooie ook.

Maar ik weet altijd zat dingen die ik wel leuk vind, ook voor hele kleine bedragen.
En ik geef dat graag door, om de meeste dingen van die lijst (en die lijst die net geplakt is hierboven) dus niet te krijgen. :-D

Op de negeer!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet voor mezelf nooit wat te vragen, maar voor iedereen (die ik ken) genoeg te verzinnen. Maar altijd bij de persoon verzonnen, algemene cadeaus geef ik eigenlijk niet.

Als mensen blijven aandringen op wat ik wil: "Iets wat op gaat".
Ik heb gewoon alles al wat ik graag heb :facepalm:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Je hebt er niets aan, maar man, wat een bedragen voor cadeaus waar niemand op zit te wachten.
Ik ben zelf gek op de Quest-scheurkalender, overigens.
vrouwjagersma schreef:
05-11-2018 20:31
Je hebt er niets aan, maar man, wat een bedragen voor cadeaus waar niemand op zit te wachten.
Mee eens. 30 euro per cadeau en dan voor iedereen iets kopen? Dat is een behoorlijk kapitaal onder die boom.
Tiana_76 schreef:
05-11-2018 20:36
Mee eens. 30 euro per cadeau en dan voor iedereen iets kopen? Dat is een behoorlijk kapitaal onder die boom.
En dan ook nog voor 30 euro aan meuk waar niemand op zit te wachten.
Nemaìn’ schreef:
05-11-2018 20:44
En dan ook nog voor 30 euro aan meuk waar niemand op zit te wachten.
Nou, inderdaad.

Ik zou dan heel ludiek voor 30x zoveel man bonnen voor de reis van volgend jaar aanschaffen. :puh:
Nemaìn’ schreef:
05-11-2018 20:44
En dan ook nog voor 30 euro aan meuk waar niemand op zit te wachten.
Echt zonde van het geld.
Kun je niet gewoon een doos houdbare boodschappen bij Aldi halen, TO?
vrouwjagersma schreef:
05-11-2018 20:51
Echt zonde van het geld.
Kun je niet gewoon een doos houdbare boodschappen bij Aldi halen, TO?
Eens hoor. Geef het lekker aan een plaatselijk goed doel.
Nemaìn’ schreef:
05-11-2018 20:52
Eens hoor. Geef het lekker aan een plaatselijk goed doel.
Dat is ook een leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
Cadeautjes voor geliefden dan denk ik aan een gadget. Die nieuwe Google speaker misschien; Google Home? Is redelijk in prijs. Honderd euro en nog wat.

Description:

Google Home wireless speaker works as your personal assistant. Just say OK Google and unleash the power of this wireless speaker.Google Home is powered by Google Assistant that allows you to manage tasks, play music, answer questions, and much more. With a simple voice command, play music from services like YouTube Music, Pandora, Spotify, and Google Play Music. You can also enjoy ...
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij doen gelukkig niet aan cadeaus in de familie, al krijg ik vaak wel een smerige doos bonbons van Lidl van schoonouders en ik koop een bosje bloemen of maak/ koop een kerststukje.
Alle reacties Link kopieren
:gift:

- https://www.ogreen.eu/nl/shop/ogreen-cl ... s.html?p=1
Verschillende keuze uit luchtzuiverende planten.

- Een foto samen met jouw oma en/of opa uit laten printen en er een mooi lijstje bij kopen?
- Samen met de rest van de familie leden, gezamenlijk voor (en/of samen met) jouw oma en opa een familie foto laten maken?

- Merino wol sokken voor de wandel liefhebbers (aanrader!).

- Een zelfgeschreven kaart met lieve boodschap en 'tegoed' uitje/high tea o.i.d?

Als je iets anders wilt voor je opa dit jaar, en mocht die een tuin of balkonnetje hebben en vaak naar buiten kijken is het wellicht een leuk idee om een eigen pakketje samen te stellen, waar je bijv. o.a. winter vogelvoer in doet, samen met lekkernijen waar die van houd.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen een klein aardigheidje, bijvoorbeeld middels lootje, ook digitaal te regelen. Blijft er zo'n 1300 euro over. Daarmee kun je minimaal 2x iets gezelligs met de hele familie doen. Uit eten, naar een dierentuin, noem maar op.
Geen goed idee?
Dan leuke boeken. Voor iedereen en elke leeftijd wel iets te vinden.
Voor kinderen van 8-14 smartgames, zijn dus bordspelletjes die werken als een digitaal spel.
Vuurwerk?
Luxe pakket met tapas, kaasplankje, wijnpakket, bierpakket..
Of lootjessysteem en dan 100 euro pp doen?
Alle reacties Link kopieren
Vergeet een handletteringset, dat wil een vrouwelijk familielid van mij hebben. Andere hypes, opruimboeken ivm ontspullen?
Alle reacties Link kopieren
Een bordspel als 30 seconds
Parfum (moet je wel weten welk parfum iemand lekker vindt)
Netflix cadeaukaart voor een puber zonder Netflix
Kobo cadeaukaart voor iemand die van lezen houdt.
Alle reacties Link kopieren
Lot voor oudejaarsloterij
Alle reacties Link kopieren
Voor hoeveel mensen moet je iets kopen dan x30 euro? Wij doen lootjes voor 25 pp, meer dan genoeg.

-boek
-spel
-rituals/body shop/lush-spul
-badjas
-tas
-portemonnee
-dopper
-doos luxe bonbons
-sjaal/muts/handschoenen
-geurtje
-spul van Blond (mokken/koektrommel/gebaksvorkjes)
-mooie plant+pot
-sloffen
-luxe geurkaars
-oplaadkabel telefoon (extra voor in auto)
-happy socks (of gewone natuurlijk)
-houten fotoblokken met foto van (klein)kind
-mooie vaas
-lichtbox
-nagellak
-scheurkalender
-paraplu
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
05-11-2018 21:21
Netflix cadeaukaart voor een puber zonder Netflix
Kobo cadeaukaart voor iemand die van lezen houdt.
Mag niet van oma 👵🏼
Nouschi schreef:
05-11-2018 20:01
Op de negeer!
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
05-11-2018 21:43
Mag niet van oma 👵🏼
Ik vind dit toch andere cadeaubonnen dan een bol.com bon of een boekenbon. Het is veel specifieker. En waarom bepaald oma wat een ander geeft? Ik zou bijvoorbeeld heel blij worden van een dag sauna, dat kan je alleen geven in de vorm van een bon en dat zou dan niet mogen. Voor iedereen een bol.com cadeaubon, ja dat is niet zo leuk. Maar als je weet dat iemand echt blij wordt van een kobo plus abonnement en dat niet al heeft of graag naar de sauna gaat, dan vind ik het wel een echt cadeau.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 05-11-2018 21:52
47.93% gewijzigd
Bloem1970 schreef:
05-11-2018 21:11
Vergeet een handletteringset, dat wil een vrouwelijk familielid van mij hebben. Andere hypes, opruimboeken ivm ontspullen?
Die kunnen ze na die kadootjes en zulke bedragen, goed gebruiken.
Wintertime16 schreef:
05-11-2018 21:40
Voor hoeveel mensen moet je iets kopen dan x30 euro? Wij doen lootjes voor 25 pp, meer dan genoeg.

-boek
-spel
-rituals/body shop/lush-spul
-badjas
-tas
-portemonnee
-dopper
-doos luxe bonbons
-sjaal/muts/handschoenen
-geurtje
-spul van Blond (mokken/koektrommel/gebaksvorkjes)
-mooie plant+pot
-sloffen
-luxe geurkaars
-oplaadkabel telefoon (extra voor in auto)
-happy socks (of gewone natuurlijk)
-houten fotoblokken met foto van (klein)kind
-mooie vaas
-lichtbox
-nagellak
-scheurkalender
-paraplu
Altijd fijn om te krijgen. Weet je gelijk wie er een hekel aan je hebben.
Gatinmijnsok schreef:
05-11-2018 21:48
Ik vind dit toch andere cadeaubonnen dan een bol.com bon of een boekenbon. Het is veel specifieker. En waarom bepaald oma wat een ander geeft?
Oma is UberBitch.
Nemaìn’ schreef:
05-11-2018 21:49
Altijd fijn om te krijgen. Weet je gelijk wie er een hekel aan je hebben.
:-D
Doosje sigaren
(Eigenlijk is dit gewoon een tvp)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven