Lawaaidemonstratie dodenherdenking

24-04-2018 11:01 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Facebook is een protest aangekondigd waarbij de demonstranten lawaai willen maken tijdens de Nationale Dodenherdenking op de Dam.

'Kom ook demonstreren tegen racistische 4 mei viering', is te lezen op de pagina. De organisator van het 'event' is Geen 4 Mei Voor Mij, een comité dat al jaren klaagt over de dodenherdenking. Op 4 mei worden niet alleen de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdacht, maar ook militairen die sindsdien omkwamen. Dus ook de soldaten die deelnamen aan de politionele acties in Indonesië.

Lees verder:
http://www.at5.nl/artikelen/181241/opro ... herdenking

Ik dacht dat we alles wel gezien hadden maar dit vind ik echt shocking!
Alle reacties Link kopieren
Alex_8 schreef:
10-05-2018 07:49
En toch willen veel vluchtelingen heel graag weer terug naar het land van herkomst maar kunnen niet omdat hun paspoort word vastgehouden. Vreemd toch.

Ze weigeren een paspoort aan te vragen bij hun ambassade omdat ze dan niet uitzetbaar zijn.
Wie zou hun paspoort moeten vasthouden?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
10-05-2018 10:05
Ze weigeren een paspoort aan te vragen bij hun ambassade omdat ze dan niet uitzetbaar zijn.
Wie zou hun paspoort moeten vasthouden?
In het krantartikel van 27 okt. 2015 met de kop:
'Syriërs die de wanhoop nabij zijn ' vertellen vluchtelingen dat ze graag terug willen. Daarin vertelt Said Tawil dat bij aankomst zijn rijbewijs, paspoort en diploma's zijn ingenomen toen hij in Nederland aankwam. Ook Khalwa vertelt daarin dat hij zijn paspoort moest afgeven bij de vreemdelingenpolitie en het niet terug krijgt. Hij wil terug maar kan niet zonder paspoort terug.

In dat artikel staat een kader waarin staat dat de IND erkent dat de paspoorten bij aankomst in Nederland worden ingenomen. Dat krijgen ze terug als ze terug gaan of een verblijf vergunning krijgen. Blijkbaar gaat er toch het een en ander langs elkaar door.
Lorelai schreef:
08-05-2018 10:24
Wat deze discussie zo’n nare bijsmaak geeft, is, naar mijn mening, het wij-zij frame wat er door sommigen op wordt geplakt. ‘Wij’ doen de herdenking op deze manier, en nu willen ‘zij’ iets anders. Dat is een simplificatie van de werkelijkheid, en eentje die polariseert. Want wie zijn die ‘wij’, die 4 mei herdenken zoals we doen? Zijn dat alleen mensen die in Nederland geboren zijn? Of wiens (groot)ouders hier vandaan komen? Natuurlijk niet. Migratie is van alle tijden en de samenstelling van de samenleving is dynamisch. ‘Wij’ zijn de inwoners van Nederland; of je hier nou 60, 15 of 3 jaar woont. En in die grote, dynamische en diverse groep zijn er mensen die andere zaken willen herdenken, die het anders willen invullen, er zijn ook mensen die het willen houden zoals het is, of mensen die het weer anders willen, keuze te over. Ik ben een witte Nederlandse vrouw met geen spoortje migratie-achtergrond al zou ik het willen, maar sta open voor een andere/bredere invulling van 4 mei. Dus met dat ‘zij moeten zich aanpassen aan hoe wij het hier doen’ sentiment kan ik weinig, en ik denk ook niet dat het de samenleving ten goede komt. Voor de herdenking is het ook niet goed, want tradities overleven wanneer ze kunnen veranderen.
Waarom zou die bredere invulling van 4 mei moeten? Die andere invulling kan toch op een andere dag? Gaan we straks dan met Kerstmis de geboorte van Mohammed of zo vieren? Respect voor elkaars cultuur moet van 2 kanten komen. Niet iedere traditie hoeft te veranderen. Het is natuurlijk erg krom dat iedereen die hier met een andere cultuur binnenwandelt vast mag houden aan zijn gebruiken en tradities en dat de oorspronkelijke bevolking al hun tradities op de schop moet gooien.
Alle reacties Link kopieren
Alex_8 schreef:
10-05-2018 11:14
In het krantartikel van 27 okt. 2015 met de kop:
'Syriërs die de wanhoop nabij zijn ' vertellen vluchtelingen dat ze graag terug willen. Daarin vertelt Said Tawil dat bij aankomst zijn rijbewijs, paspoort en diploma's zijn ingenomen toen hij in Nederland aankwam. Ook Khalwa vertelt daarin dat hij zijn paspoort moest afgeven bij de vreemdelingenpolitie en het niet terug krijgt. Hij wil terug maar kan niet zonder paspoort terug.

In dat artikel staat een kader waarin staat dat de IND erkent dat de paspoorten bij aankomst in Nederland worden ingenomen. Dat krijgen ze terug als ze terug gaan of een verblijf vergunning krijgen. Blijkbaar gaat er toch het een en ander langs elkaar door.
Nederland stimuleert terugkeer dus dat paspoort krijgen ze wel terug.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven