Licht dit kabinet de boel op?

05-06-2008 10:50 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij een vandaag:

Sinds 1 jan.2008 tot 1 Juni 2008 is er 18 MILJARD extra de staatskas ingevloeid door extra heffingen/belastingen die het milieu moeten ontzien.

Slechts 1% van dit bedrag gaat daadwerkelijk naar het milieu,99% gaat echter naar de staatskas van Wouter Bos,men zegt om tekorten weg te werken waar ze geen rekening mee hadden gehouden ed.....

Mij riekt dit naar oplichting

Zo dat moest ik ff kwijt.

Hoe denken jullie hierover?
Brammetje,wegenbelasting word ook niet voor 100% aan de wegenbouw gespendeert dus dat milieubelasting dat voor 100% wel zou zijn had ik ook niet verwacht.Maar slechts 1% vind ik niet kunnen.....
ik ben het met je eens dat het wel raar is van de belasting die geheven wordt maar ten dele ten goede komt van het milieu.

Maar de andere doelen die met het geld bereikt worden zijn ook goed. En dit is tevens een van de weinige maatregelen die uiteindelijk ook ten goede zijn voor het milieu, aangezien het wel een drempel opwerpt. En dit kabinet (en ook de vorige paar) hebben milieu zowieso laag op de agenda staan.
Waarom ben je zo boos en ga je direct van het slechtste uit? Zwendel en strafbaar feit... Je doet net of dat geld naar de persoonlijke rekeningen van de ministers is gegaan. Ik wil ook weten waar elk duppie heengaat en of dat wel zo afgesproken is, maar jij gaat er al vanuit dat we wel belazerd zullen worden.
maar omdat het allemaal gewoon bekend is, vind ik het niet oplichting, want het was al bekend toen ze de begroting opgesteld hadden en is dus ook door de tweede kamer goedgekeurd
Ik vind 1% wel en 99% niet ten dele,ten dele vind ik minimaal 60/40 verdeling.

Als je zegt milieuheffing moet meer dan de helft naar het milieu gaan anders moet je het geen milieuheffing noemen.

1% van de 100% is toch geen milieuheffing meer,echt een lachertje.
Ik pas.
quote:brammetje schreef op 05 juni 2008 @ 15:06:

Ik pas.:-)
quote:shining schreef op 05 juni 2008 @ 14:29:

Tuurlijk. Alles is nog net zo goedkoop als voor de euro......Mijn salaris is in ieder geval gehalveerd.

Tuurlijk. Alles is nog net zo goedkoop als voor de euro......Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat onze overheid best goed is in het de mensen wijs maken van dingen die per saldo toch niet echt waar zijn. Maar ik ga niet meer stemmen, want ik weet nu dat ze je tijdens de verkiezingen alleen maar naar de mond praten en en wanneer puntje bij paaltje komt ze toch alleen maar hun eigen plan trekken. Ik geloof die lui echt niet meer.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Tuurlijk. Alles is nog net zo goedkoop als voor de euro......Mijn hemel, heb je het nog steeds over die gulden. Get a life.
quote:misschicken schreef op 05 juni 2008 @ 12:50:

Vertel eens wat nieuws....ik wacht nog steeds op de teruggave van het kwartje van Kok, wat bedoeld was om een tekortje weg te werken. Het is een chronisch tekortje geworden geloof ik, want ze vinde het wel prettig, dat kwartje!

Mijn hemel, heb je het nog steeds over dat kwartje?

Get a life.
[quote]jaap schreef op 05 juni 2008 @ 12:45:

[...]

Hoe kóm je er in Godsnaam bij dat ik het een 'leugentje om bestwil' noem? Waar zeg ik dat dan? Omdat je flirt met extreem rechts, hoef je nog niet je toevlucht te zoeken tot het verdraaien van de werkelijkheid, toch?

Jaap, waarom zeg je dat ElleMichelle flirt met extreem rechts? Wat versta jij onder extreem rechts??
Het is altijd goed om te klagen over de linkse kliek.
Geen bijzonderheden
Ik vraag me af waar dan die 18 milj. extra vandaan is gekomen ?

Vorig jaar is er nl. over heel 2007 10,4 milj. binnengekomen aan Motorrijtuigenbel. en Belastingen op mileugrondslag (zie financieel jaarverslag van het Rijk). En dan nu 18 Mil. over 5 mnd. ? Oke... de accijnzen zijn weer lekker verhoogd maar ook daar kwam over heel 2007 "maar" ¤ 10 mil. binnen, dus tblijft een vreemd verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven