Man met 'aanstelleritis' is echt zieker dan een vrouw

12-12-2017 15:43 96 berichten
ik zal mijn vriend een extra knuffel en een kusje geven. Hij ligt al een week voor pampus.

Wat vinden jullie ervan?


https://www.volkskrant.nl/wetenschap/da ... ~a4544896/
Alle reacties Link kopieren
Als ik mij niet optimaal voel, dan denk ik: "Wat kan ik nog wel?" en niet: "Wat kan ik niet meer?" Ik bekijk het dus van de positieve kant.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
OldWood schreef:
12-12-2017 19:41
Als mijn man ziek is en ik ook, dan heeft hij alles stukken erger dan ik het heb volgens hem.
Aanstelleritus dus, ja, voor mij gaat de zorg voor kind en huishouden door en moet er ook gewerkt worden. Mijn man kan dat makkelijk van zich af laten glijden, gaat drie dagen in bed liggen en gaat daarna weer aan het werk.
In die drie dagen gaan alle dagelijkse dingen voor mij door en doe ik terwijl ik me naar en ziek voel.
Daar ben je toch zelf bij. Als hij mij niet zou verzorgen en de kinderen, dan deed ik dat ook niet meer voor hem.

Ik heb zelf wel een hele fijn en attente man moet ik zeggen. Maar ik pik ook altijd de beste er uit. Daar ben ik weer goed in.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
12-12-2017 20:04
Ik had zelfs ooit een gyn die me vertelde dat mijn (ik viel flauw van de pijn) menstruatiepijn tussen mijn oren zat. En een mannelijke collega vroeg heel verbaasd waarom ik niet gewoon een 'pilletje' nam als ik me zo ziek voelde. Daar zijn die pilletjes toch voor? DAT werkt niet voor MIJ! Als het zo simpel zou zijn zou ik toch het risico van flauw vallen op mijn werk niet nemen. Sukkel.
Vroeger waren alleen mannen artsen en dan krijg je dat. En nu is heel die mentaliteit ingeburgerd.

Flauw vallen.... En dat wordt dan normaal gevonden!
HuLang schreef:
13-12-2017 08:55
Wat een geluk dat deze selecte club vrouwen het weer beter weten dan de wetenschap. Dat mannen zich niet alleen zieker voelen dan vrouwen maar ook zieker zijn in gelijkaardige situaties is namelijk al vaker vastgesteld en statistisch bewezen. Alleen is het niet precies duidelijk waar dat verschil vandaan komt.

Voor de vooroordelende en veroordelende troela's, vrij van enige achtergrondkennis, is hier een wetenschappelijk artikel over dit man/vrouw verschil. Misschien leren jullie er iets uit, maar dat zou me verbazen.
Mogen vrouwen zeiken als ze ziek zijn van bloedarmoede of hevige krampen als ze menstruatie zijn? Hebben mannen daar begrip voor? NEE!
Dus moeten mannen niet zeiken over een griepje. Ik kan lezen maar ik sta er niet voor open.
Begrip moet van TWEE kanten komen.
Alle reacties Link kopieren
Als mannen niks mankeren kunnen ze bergen verzetten, dus snap ik wel dat het extra hard aankomt als ze geveld worden door een griepje.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
13-12-2017 13:50
Als ik mij niet optimaal voel, dan denk ik: "Wat kan ik nog wel?" en niet: "Wat kan ik niet meer?" Ik bekijk het dus van de positieve kant.

Die vogel gaat niet altijd op. Als je werk bestaat uit rennen hollen en snel snel, dan kun je niet op de werkvloer staan en zeggen 'vandaag doe ik niet rennen en hollen maar rustig zitten.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
mlle schreef:
13-12-2017 14:07
Als mannen niks mankeren kunnen ze bergen verzetten, dus snap ik wel dat het extra hard aankomt als ze geveld worden door een griepje.
Daar kan ik me wel in vinden. Als man 'moet je niet zeiken', dus wanneer je echt geveld bent dan voelt dat wellicht als een nederlaag, nog naast de ziekte zelf.
Dat aanhalen van menstruatiepijn bij dit onderwerp vind ik trouwens ook wel een goeie. Wat is ziek zijn en wat is niet-gezond zijn?
Kort samengevat: De mannelijke onderzoekers concluderen dat mannen zich zieker voelen.

Emotionele wezens joh die mannen.
Amant schreef:
13-12-2017 23:46
Dat aanhalen van menstruatiepijn bij dit onderwerp vind ik trouwens ook wel een goeie. Wat is ziek zijn en wat is niet-gezond zijn?
Waar valt menstruatie volgens jou onder?
Sophiever schreef:
13-12-2017 23:53
Waar valt menstruatie volgens jou onder?
Ik refereerde aan de menstruatiepijn waarvoor men verzuimt. Ik had het niet over menstruatie.
Amant schreef:
14-12-2017 00:00
Ik refereerde aan de menstruatiepijn waarvoor men verzuimt. Ik had het niet over menstruatie.
Menstruatiepijn dan.
Sophiever schreef:
14-12-2017 00:07
Menstruatiepijn dan.
Het kost wel moeite dit, zeg. Wat is de vraag?
Amant schreef:
14-12-2017 00:08
Het kost wel moeite dit, zeg. Wat is de vraag?
Menstruatiepijn: Ziek of niet gezond?
Sophiever schreef:
14-12-2017 00:09
Menstruatiepijn: Ziek of niet gezond?
Ja, die vraag stelde ik.
Amant schreef:
14-12-2017 00:10
Ja, die vraag stelde ik.
:hihi:
Nou, bij deze dan: gezondheid/menstruatiepijn-ziek-of-niet ... ges/397481
Alle reacties Link kopieren
Dit staat er in de inleiding van het artikel:

"Maar inmiddels is er aardig wat wetenschap die de man gelijk geeft, noteert de Canadese huisartsgeneeskundige Kyle Sue in de jaarlijkse, luchtige kerstspecial van artsenblad The British Medical Journal "

Volgens mij worden we in de maling genomen...
Zijn mannen echt van die aanstellers en vrouwen de bikkels die altijd maar doorgaan? Ik ken eerlijk gezegd geen mannen die zo zijn. In mijn omgeving zijn het toch echt de vrouwen die altijd iets te miepen hebben.
En mijn man runt de hele boel hoor als ik ziek ben.
In mijn ogen is het gewoon een dingetje geworden dat roepen dat mannen zich aanstellen.
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
13-12-2017 23:46
Dat aanhalen van menstruatiepijn bij dit onderwerp vind ik trouwens ook wel een goeie. Wat is ziek zijn en wat is niet-gezond zijn?
Als je pijn hebt of misselijk bent, wat weerslag heeft op je concentratie of functioneren.
iones schreef:
14-12-2017 20:30
Als je pijn hebt of misselijk bent, wat weerslag heeft op je concentratie of functioneren.
Uiteraard. Ik vroeg me gewoon af of je onderscheid kunt maken tussen niet-gezond zijn en ziek zijn. Chronische aandoeningen (zoals ernstige menstruatieklachten) kun je imho niet opvoeren in een topic over aanstelleritus bij mannen ja of nee. Daarmee diskwalificeer je mannen in deze pissing-contest immers in één keer. Want geen baarmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
13-12-2017 23:36
Die vogel gaat niet altijd op. Als je werk bestaat uit rennen hollen en snel snel, dan kun je niet op de werkvloer staan en zeggen 'vandaag doe ik niet rennen en hollen maar rustig zitten.
Het verschilt inderdaad per werk, moet ik toegeven. Stel ik ben hees, maar verder ben ik fit. Als ik een leraar was zou ik mij ziek melden, en bepaalde dingen zou ik nog thuis kunnen doen. Als ik op de schooladministratie werk, en ik ben dan hees, zou ik niet weten, waarom ik niet zou kunnen werken. Voor de meeste klussen hoef ik niet langdurig te praten.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
13-12-2017 23:46
Dat aanhalen van menstruatiepijn bij dit onderwerp vind ik trouwens ook wel een goeie. Wat is ziek zijn en wat is niet-gezond zijn?
Ik hoorde bij de EO op Radio 1 alweer een debat over menstruatie-verlof voorbij komen met Anne Fleur Dekker en Mei Li Vos
Anne Fleur een keer in een zinvolle rol (tegenstander) en Vos voorstander.

Volgens Mei Li kun je de verloren uurtjes van het menstruatie-verlof in de avond uren wel inhalen :facepalm:
Goed idee als je lerares bent of werkzaam bent als rechter of advocaat (misschien willen ze de rechtszaak uitstellen)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
14-12-2017 22:18
Ik hoorde bij de EO op Radio 1 alweer een debat over menstruatie-verlof voorbij komen met Anne Fleur Dekker en Mei Li Vos
Anne Fleur een keer in een zinvolle rol (tegenstander) en Vos voorstander.

Volgens Mei Li kun je de verloren uurtjes van het menstruatie-verlof in de avond uren wel inhalen :facepalm:
Goed idee als je lerares bent of werkzaam bent als rechter of advocaat (misschien willen ze de rechtszaak uitstellen)
Kunnen we nu dan concluderen dat ‘we’ menstruatieproblemen niet kunnen aanvoeren in deze discussie? Gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen staat op het spel, namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
14-12-2017 22:25
Kunnen we nu dan concluderen dat ‘we’ menstruatieproblemen niet kunnen aanvoeren in deze discussie? Gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen staat op het spel, namelijk.
We kunnen in ieder geval concluderen dat een wettelijk geregeld menstruatie-verlof het einde betekent van de gelijkwaardige positie (zo die er is) tussen man en vrouw op de arbeidsmarkt.

Welke werkgever neemt een personeelslid aan dat gegarandeerd 2-4 dagen per maand niet aanwezig is maar wel volledig betaald moet worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
14-12-2017 22:31
We kunnen in ieder geval concluderen dat een wettelijk geregeld menstruatie-verlof het einde betekent van de gelijkwaardige positie (zo die er is) tussen man en vrouw op de arbeidsmarkt.

Welke werkgever neemt een personeelslid aan dat gegarandeerd 2-4 dagen per maand niet aanwezig is maar wel volledig betaald moet worden.
Ik twijfel nog, hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven