Oekraine voor of tegen stemmen?

22-03-2016 19:47 1379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog even dan gaan we stemmen voor het Oekraine referendum.



Omdat ik vind dat wie er niet gaat stemmen ook daarna dus niet mag klagen over de uitslag en later over de gevolgen wil ik zeker gaan stemmen! (plus dat er 30% van de mensen moet stemmen anders telt het niet)

Ik zou alleen wat goede argumenten voor en tegen nog wel kunnen gebruiken... en ik ben vast niet de enige.

Wat stemmen jullie en waarom?
quote:Pientjexxxx schreef op 22 maart 2016 @ 20:39:

[...]





Wat een domme opmerking. De SP is links (er vanuit gaande dat Geen Peil rechts is) en die is ook tegen het verdrag.De SP bedrijft ook angstpolitiek. Ze zijn bang dat 'de buitenlanders' onze banen komen inpikken en dat de rijken rijker worden en de armen armer. Gek genoeg wordt de xenofobie van de SP wel geaccepteerd.
quote:zusters schreef op 22 maart 2016 @ 20:49:

Fel tegenstander, om verschillende redenen.



Wanneer je je kennis over deze kwestie vergaart door verschillende bronnen te raadplegen en dus niet de propaganda die wij hier over ons uitgestort krijgen als zoete koek slikt.....



Dan snap ik werkelijk niet dat er mensen voor stemmen.....Ik snap werkelijk niet waarom mensen die zich breed hebben laten informeren tegen blijven. Dan heb je je huiswerk niet goed gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet t niet. Ik vind het gestampvoet van GeenPeil nogal kleuterachtig. Een referendum om het referendum.



Inhoudelijk weet ik er niks van. En ik denk heel veel mensen met mij, daarom vind ik het referendum zo onzinnig.

Ik lees van beide kanten standpunten waar ik het mee eens zou kunnen zijn. Ik neig daarom naar blanco, maarja daarmee draag ik weer wel bij aan de opkomstdrempel.



Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 22 maart 2016 @ 20:38:

[...]





+1



Wij hebben gekozen voor onze vertegenwoordiging. Zij verdiepen zich namens ons in de materie en maken een beslissing.

De meeste burgers kunnen gewoon niet in zien wat de gevolgen zijn van een 'voor' of een 'tegen'. Daarom is dat aan onze vertegenwoordigers.



Maar wij willen weer geld uitgeven omdat we denken dat we het beter weten dan mensen die hier jaren ervaring mee hebben en elke dag mee bezig zijn.Ik wil niet lullig doen, maar al die vertegenwoordigers weten zeer weinig tot niets als ze daar aanschuiven, die krijgen van alles voorgekauwd. Krijgen stapels leesvoer van de mensen die het allemaal wel schijnen te weten (mensen uit het bedrijfsleven). Iedereen die een beetje goed kan overtuigen kan zo de politiek in.
Help iedereen een handje
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... r-het-oekraine-referendum
Alle reacties Link kopieren
quote:Liberty97 schreef op 22 maart 2016 @ 20:44:

Ik twijfel ook wat ik ga doen. Ik ben zeeeeeeer tegen het organiseren van een referendum, dus wil de hele zooi het liefst boycotten in de hoop dat ze niet aan de 30% komen.Tegen referenda in het algemeen of DIT referendum?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 22 maart 2016 @ 20:54:

[...]

Nee omdat de overheid de mogelijkheid geeft een raadgevend referendum te houden.

Je kan mensen moeilijk kwalijk nemen gebruik te maken van democratische rechten.



Ik stem NEELees anders de vraag nog even die ik beantwoordde.
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 22 maart 2016 @ 20:57:

[...]





Ik wil niet lullig doen, maar al die vertegenwoordigers weten zeer weinig tot niets als ze daar aanschuiven, die krijgen van alles voorgekauwd. Krijgen stapels leesvoer van de mensen die het allemaal wel schijnen te weten (mensen uit het bedrijfsleven). Iedereen die een beetje goed kan overtuigen kan zo de politiek in.Nogmaals: dan zijn ze nog steeds veel capabeler en meer ingelezen dan Jan Modaal.
Ik stem tegen. Verschillende redenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 22 maart 2016 @ 20:56:

[...]





Ik snap werkelijk niet waarom mensen die zich breed hebben laten informeren tegen blijven. Dan heb je je huiswerk niet goed gedaan.Nou schrijf jij maar eens waarom we voor zouden moeten stemmen, als jij je huiswerk wel goed hebt gedaan.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 22 maart 2016 @ 20:57:

[...]





Ik wil niet lullig doen, maar al die vertegenwoordigers weten zeer weinig tot niets als ze daar aanschuiven, die krijgen van alles voorgekauwd. Krijgen stapels leesvoer van de mensen die het allemaal wel schijnen te weten (mensen uit het bedrijfsleven). Iedereen die een beetje goed kan overtuigen kan zo de politiek in.Je doet nu toch wel lullig tegen de mensen in de politiek
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 22 maart 2016 @ 20:57:

[...]





Ik wil niet lullig doen, maar al die vertegenwoordigers weten zeer weinig tot niets als ze daar aanschuiven, die krijgen van alles voorgekauwd. Krijgen stapels leesvoer van de mensen die het allemaal wel schijnen te weten (mensen uit het bedrijfsleven). Iedereen die een beetje goed kan overtuigen kan zo de politiek in.



Precies



Dat Eerste Kamer vol zit met lobbyisten, wordt nooit schandaal

http://www.elsevier.nl/ne ... nooit-schandaal-1727648W/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 22 maart 2016 @ 20:59:

[...]





Nogmaals: dan zijn ze nog steeds veel capabeler en meer ingelezen dan Jan Modaal.Dat weet ik, daar worden ze op uitgekozen, maar als je alles voorgekauwd krijgt en er nooit zelf ingestaan hebt (de problematiek) kan je het aardig mis hebben, maar dat zullen ze nooit toegeven. Ze zijn erg zelfingenomen.
Help iedereen een handje
quote:-NummerZoveel- schreef op 22 maart 2016 @ 20:56:

[...]





Ik snap werkelijk niet waarom mensen die zich breed hebben laten informeren tegen blijven. Dan heb je je huiswerk niet goed gedaan.



Moment, was jij niet diegene die op pagina 1 stelt dat wij o.a. door deze associatieovereenkomst de corruptie in Oekraïne kunnen aanpakken?



Je naïviteit is haast schattig te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral fascinerend dat zoveel mensen zichzelf capabel genoeg vinden om over zoiets complex een uitgesproken mening te hebben.



Politici daarentegen zouden dat niet zijn.
quote:krullenbol1966 schreef op 22 maart 2016 @ 20:59:

[...]

Nou schrijf jij maar eens waarom we voor zouden moeten stemmen, als jij je huiswerk wel goed hebt gedaan.Ik schrijf helemaal niets in opdracht. Als je een vraag hebt kun je die stellen, maar deze toon ga ik niet op in.
quote:krullenbol1966 schreef op 22 maart 2016 @ 21:02:

[...]

Dat weet ik, daar worden ze op uitgekozen, maar als je alles voorgekauwd krijgt en er nooit zelf ingestaan hebt (de problematiek) kan je het aardig mis hebben, maar dat zullen ze nooit toegeven. Ze zijn erg zelfingenomen.Gelukkig heb jij daar zelf geen last van!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga NEE stemmen, vanwege een heleboel verschillende redenen. Ik hoop op een hele hoge opkomst en meerdere referenda in de toekomst.
quote:zusters schreef op 22 maart 2016 @ 21:02:

[...]

Moment, was jij niet diegene die op pagina 1 stelt dat wij o.a. door deze associatieovereenkomst de corruptie in Oekraïne kunnen aanpakken?



Je naïviteit is haast schattig te noemen. Nee, dat schreef ik niet. Misschien moet je nog eens lezen wat ik wel schreef.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het heel simpel. Als je stront hebt in je eigen huishouden (de EU nu), moet je vooral niet willen nog andere avonturen aan te gaan, maar eerst en vooral in eigen huis orde op zaken stellen.



Dus nee tegen het verdrag. Nog los van allerlei verborgen agenda's die er ongetwijfeld ook achter schuilen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:krullenbol1966 schreef op 22 maart 2016 @ 20:59:

[...]





Nou schrijf jij maar eens waarom we voor zouden moeten stemmen, als jij je huiswerk wel goed hebt gedaan.Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 22 maart 2016 @ 20:56:

Ik weet t niet. Ik vind het gestampvoet van GeenPeil nogal kleuterachtig. Een referendum om het referendum.



Inhoudelijk weet ik er niks van. En ik denk heel veel mensen met mij, daarom vind ik het referendum zo onzinnig.

Ik lees van beide kanten standpunten waar ik het mee eens zou kunnen zijn. Ik neig daarom naar blanco, maarja daarmee draag ik weer wel bij aan de opkomstdrempel.



En dan horen wij nog bij een (wat ik denk) minderheid die er tenminste een beetje mee bezig is. Ik gok dat de meerderheid van Nederland werkelijk geen idee heeft waar dit over gaat, of het niet boeit, of zich heel basaal en eenzijdig laat informeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 22 maart 2016 @ 20:48:

[...]





Zeker met Pechtold meegevlogen in de privé-jet.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 22 maart 2016 @ 21:04:

[...]





Gelukkig heb jij daar zelf geen last van!Soms, maar ik heb geen lange tenen
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 22 maart 2016 @ 21:00:

[...]



Je doet nu toch wel lullig tegen de mensen in de politiek



Verdiep je maar eens in de statiegeld lobby.

Er is geprobeerd het statiegeld af te schaffen met vervalste rapporten etc.

Om misselijk van te worden, de verstrengeling tussen bedrijfsleven en politiek

http://www.trouw.nl/tr/nl ... k-denkt-dat-waar-is.dhtml

(Dit is maar een artikel over de frauderende overheid)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven