Presentratrices nos-journaal

15-06-2018 18:19 192 berichten
Ik twijfel waar ik dit neer moet zetten, weet het niet zo goed, hier maar.

Ik keek van de week weer eens naar het 20.00 uur journaal op de NOS terwijl ik met mijn vriend aan het appen was. Ik weet niet wie het presenteerde, maar haar kledingstijl vond ik nogal opvallend. Mooie vrouw, dito lijf en dan precies rok en topje erop wat de hele boel strak en rond maakte en dan behoorlijke naaldhakken eronder. Ik vond het eigenlijk buiten proportie, de gehele combi zeg maar.
Ik zie graag vrouwen die zich vrouwelijk kleden en hun pluspunten benadrukken, maar ik vond dit gewoon te sexy voor het journaal.
Mijn vriend vond het juist sexyloos door de egale kleuren van de rok en top, smaken verschillen dus, maar ik vond haar teveel een lustobject uitstralen.
De volgende dag scrollde ik op een verloren monent wat op Dumpert en ja hoor, precies dat filmpje stond erop. Niet dat Dumpert nou zo zuiver is in de gemiddelde mening, maar ik denk dat dit wel aangeeft op zijn minst dat veel mannen er toch zo naar kijken.
En de volgende dag was er precies zo'n dame. Ik vind het raar.

Ben ik nou zo preuts? Of mag het best een tandje minder sexy bij die presentatrices?
Ik ben zelf een vrouw overigens.
gemini2011 schreef:
15-06-2018 19:23
zoiets ja

Afbeelding
Kan ze na het journaal meteen door naar de Appie om even boodschappen te doen.
Ik mag graag kijken naar Herman van de Zandt. Ik vind een maatpak heel sexy. Ook maar afschaffen dan?
Star² schreef:
15-06-2018 19:19
S. Oliver is ook zo'n merk.

Inderdaad:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
TO, of je preuts bent weet ik niet, maar mij valt het ook op dat de kleding van vooral Dionne Stax erg haar figuur benadrukt.
Ze is mooi afgetraind, dat wel, maar eerlijk gezegd komt het op mij niet zo professioneel over om met kleding zo de nadruk te leggen op haar figuur bij het presenteren van het journaal, inclusief de hoge hakken.
Ik vind het meer passen bij een programma over showbizz, of andere luchtige onderwerpen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Die 'pumps' hierboven brrr. Ik zie die types zo voor me.

Wel is het zo dat volgens de etiquette hakken in het zakenleven eigenlijk ook niet te hoog mogen zijn, maar ik heb het idee dat die regels wel aan het veranderen zijn.

En inderdaad, Rik zou ik waarschijnlijk ook in een Spekmantrui wel doen (ja, ik weet wat het probleem is).
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-06-2018 18:48
Ik vind flatjes niet smoelen. Doe je maar in je vrije tijd op de markt; deze vrouwen zijn gewoon aan het werk in een professionele omgeving.

Dus als je niet op hakken kunt lopen, kun je als vróuw het journaal niet presenteren. Dat zou ook weer wat zijn, natuurlijk.

Die hakken vielen mij ook al vaak op. En sja, ze zullen het maar gewoon doen, maar mannen hebben hierin toch echt de betere deal, wat mij betreft. Die hoeven niet per se een goed lijf te hebben en op martelwerktuigen (voor mij dan toch) te lopen. En mogelijk dat de vrouwen ook niet per se dit lijf hoeven te hebben, maar dit zijn wel de vrouwenlijven, die je (het meest) ziet bij het journaal.
Later is nu
Sexy of niet, dat krampachtige nadoen van de Amerikaanse tv is sowieso tenenkrommend, heen en weer lopen, die duo presentaties... Het gaat meer om vorm dan inhoud. Doe mij maar nieuws in plaats van show.

Waar is de tijd dat Fred Emmer nog gewoon in zijn spijker- of onderbroek het journaal voorlas... en dat wij die pantalon erbij dachten.

Roelof Hemmen heeft dat eens per ongeluk zichtbaar gedaan (die onderbroek) al betrof dat een 'straks in het journaal' overbodig dingetje.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-06-2018 18:32
Treurig als je strakke kleding en hoge hakken als seks ziet.
Ik verwoord me een beetje verkeerd denk ik.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen: het bos journaal was wat duf en ze wilden van dat imago af, dus is het nu "opgepimpt" met mooie vrouwen in sexy kleding.
En ja ik vind hoge hakken en strakke kleding (mits je er het figuur voor hebt) sexy.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
vivapimpelmees schreef:
15-06-2018 18:29
Dionne is prachtig en kleedt zich uitstekend.
Annechien is ook mooi en kleedt zich vaak iets zakelijker.
En ja, inderdaad op hakken. Zoals duizenden andere vrouwen. Wat is daar mis mee?
Meen je dit?

Ik vind haar echt een lelijk gezicht hebben, alsof het niet klopt. En bovendien ziet ze er véél ouder uit dan ze werkelijk is.

Annechien vind ik wel een plaatje, en ze heeft in mijn ogen veel meer klasse dan Dionne.
zazamaenade schreef:
15-06-2018 19:33
TO, of je preuts bent weet ik niet, maar mij valt het ook op dat de kleding van vooral Dionne Stax erg haar figuur benadrukt.
Ze is mooi afgetraind, dat wel, maar eerlijk gezegd komt het op mij niet zo professioneel over om met kleding zo de nadruk te leggen op haar figuur bij het presenteren van het journaal, inclusief de hoge hakken.
Ik vind het meer passen bij een programma over showbizz, of andere luchtige onderwerpen.
Professioneel gezien mag het steeds vaker. Ik zie in mijn branche dit soort outfits met hakken steeds meer en ik draag zelf ook lichaamsvolgende kleding en hoge hakken.

Of sommige mannen hier extra gedachten bij hebben of afgeleid worden? Vast wel, maar het is imo niet nodig om daar rekening mee te houden als de normen van goed fatsoen niet overschreden worden.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 15-06-2018 19:46
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er altijd wel om lachen, dat showtje wat erbij gedaan wordt.
Heel sensationeel vragen stellen, terwijl er eigenlijk niks interessants is.
Op locatie live verslag doen terwijl er niks op de achtergrond te zien is, behalve een gesloten gebouw. Totaal overbodig.

Maar ze moeten wat om kijkers te blijven trekken. Het nieuws kun je overal op internet lezen. Je moet het wel aantrekkelijk maken.
Hetvrijewoord schreef:
15-06-2018 19:40
Sexy of niet, dat krampachtige nadoen van de Amerikaanse tv is sowieso tenenkrommend, heen en weer lopen, die duo presentaties... Het gaat meer om vorm dan inhoud. Doe mij maar nieuws in plaats van show.
Inderdaad, van die amerikaanse tv met van die m/v duos (oudere gladde man en jongere blonde strak gekapte vrouw) die dan samen van die "spontane" onderonsjes hebben. Brrrr.
Pfff Annechien heeft meegelezen denk ik en vandaag iets stoms aangetrokken als reactie...
YouWish schreef:
15-06-2018 19:43
Meen je dit?

Ik vind haar echt een lelijk gezicht hebben, alsof het niet klopt. En bovendien ziet ze er véél ouder uit dan ze werkelijk is.

Annechien vind ik wel een plaatje, en ze heeft in mijn ogen veel meer klasse dan Dionne.
Ik kijk even naar haar foto's maar ik zie eigenlijk niets raars. Hoe oud is ze dan?
iris1969 schreef:
15-06-2018 20:05
Ik kijk even naar haar foto's maar ik zie eigenlijk niets raars. Hoe oud is ze dan?


Hoe oud schat je haar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er vooral problemen mee dat er (weer) een vrouw beoordeeld wordt op haar uiterlijk :(

Echt, niets mis met hakken, maar kennelijk 'mag' het niet anders, want op lage schoenen is geen gezicht. Omdat ze vrouw zijn.

Hoe oud de vrouwen ook zijn, wat ze ook aan hebben, de meesten doen meer aan hun uiterlijk dan hun mannelijke collega's.
Later is nu
YouWish schreef:
15-06-2018 19:43
Meen je dit?

Ik vind haar echt een lelijk gezicht hebben, alsof het niet klopt. En bovendien ziet ze er véél ouder uit dan ze werkelijk is.

Annechien vind ik wel een plaatje, en ze heeft in mijn ogen veel meer klasse dan Dionne.
Ik vind Dionne ook beeldschoon.
Marana-- schreef:
15-06-2018 20:10
Hoe oud schat je haar?
30?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
15-06-2018 20:13
Ik heb er vooral problemen mee dat er (weer) een vrouw beoordeeld wordt op haar uiterlijk :(

Echt, niets mis met hakken, maar kennelijk 'mag' het niet anders, want op lage schoenen is geen gezicht. Omdat ze vrouw zijn.

Hoe oud de vrouwen ook zijn, wat ze ook aan hebben, de meesten doen meer aan hun uiterlijk dan hun mannelijke collega's.
Oh ik zou het niet raar vinden als Annechien nette platte schoenen zou dragen hoor. Volgens mij heeft ze ook wel eens van die brogues gedragen.
Eens dat ze niet op hun uiterlijk beoordeeld moeten worden. Maar hakken en een strakke kokerrok direct te beoordelen als vreemd of te sexy is net zo erg op uiterlijk beoordelen.
Gewoon nette zakelijke kleding. Zal me een worst wezen of ze hakken dragen of een mantelpak met broek. Maar wel belangrijk dat ze netjes gekleed zijn.

Net als bij de mannen trouwens. Gewoon nette zakelijke kleding. Hoeft niet eens een driedelig pak te zijn hoor. Maar ik zou er ook iets van vinden als Rik van de westelaken er zou staan op zijn Nike air maxjes met een verwassen hoodie en een spijkerbroek.
Of een wat gezettere man met een veel te klein pak.

Ze hebben een representatieve functie en dan wordt je nu eenmaal op je voorkomen beoordeeld. En ook een beetje op je uiterlijk. Ik kan me in ieder geval geen echt lelijke journaallezers heugen.

Juist gewoon degelijk, zodat ze niet teveel afleiden van het nieuws.
anoniem_119974 wijzigde dit bericht op 15-06-2018 20:24
2.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
15-06-2018 19:43
Professioneel gezien mag het steeds vaker. Ik zie in mijn branche dit soort outfits met hakken steeds meer en ik draag zelf ook lichaamsvolgende kleding en hoge hakken.

Of sommige mannen hier extra gedachten bij hebben of afgeleid worden? Vast wel, maar het is imo niet nodig om daar rekening mee te houden als de normen van goed fatsoen niet overschreden worden.

Niet alleen mannen, hoor ! Ik merk zelf ook dat mijn oog ernaar trekt, en dat het dus afleidt van het nieuws, en zo oversekst ben ik nou ook weer niet ;-)
Ik vind het vaak vreemd combineren : verdronken vluchtelingen, Erdogan, Trump, aanslagen en dan een kekke outfit.
Aan de andere kant is het ook wel zo dat er over de kleding van vrouwen altijd gezeurd wordt : te sexy, te preuts, te kleurig, te grauw :@@:

Zoals we hier dus doen :roll:
nounou
iris1969 schreef:
15-06-2018 20:05
Ik kijk even naar haar foto's maar ik zie eigenlijk niets raars. Hoe oud is ze dan?

Ze is pas 33 maar vind haar er echt minstens 10 jaar ouder uit zien. Minstens.
Dreamer schreef:
15-06-2018 19:40
Dus als je niet op hakken kunt lopen, kun je als vróuw het journaal niet presenteren. Dat zou ook weer wat zijn, natuurlijk.

Die hakken vielen mij ook al vaak op. En sja, ze zullen het maar gewoon doen, maar mannen hebben hierin toch echt de betere deal, wat mij betreft. Die hoeven niet per se een goed lijf te hebben en op martelwerktuigen (voor mij dan toch) te lopen. En mogelijk dat de vrouwen ook niet per se dit lijf hoeven te hebben, maar dit zijn wel de vrouwenlijven, die je (het meest) ziet bij het journaal.

Er zijn ook mooie platte schoenen die geen flatjes zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
15-06-2018 19:43
Meen je dit?

Ik vind haar echt een lelijk gezicht hebben, alsof het niet klopt. En bovendien ziet ze er véél ouder uit dan ze werkelijk is.

Annechien vind ik wel een plaatje, en ze heeft in mijn ogen veel meer klasse dan Dionne.
Gut je bent werkelijk de eerste die zie schrijven dat Dionne lelijk is. Ze is 33 volgens mij... en zo ziet ze er ook uit.

Mooie spontane verschijning met een prettige stem.
Marana-- schreef:
15-06-2018 20:03
Pfff Annechien heeft meegelezen denk ik en vandaag iets stoms aangetrokken als reactie...

Haha, dat dacht ik ook.
Raar eigenlijk dat niemand valt over het kinderlijke stemmetje van die Stax. Kan ze niets aan doen maar ik had haar nooit uitgekozen om het journaal voor te lezen.

Steenhuizen vind ik een veel betere stem hebben. Of ze gebruikt hem beter, ben geen stem/adem expert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven