Presentratrices nos-journaal

15-06-2018 18:19 192 berichten
Ik twijfel waar ik dit neer moet zetten, weet het niet zo goed, hier maar.

Ik keek van de week weer eens naar het 20.00 uur journaal op de NOS terwijl ik met mijn vriend aan het appen was. Ik weet niet wie het presenteerde, maar haar kledingstijl vond ik nogal opvallend. Mooie vrouw, dito lijf en dan precies rok en topje erop wat de hele boel strak en rond maakte en dan behoorlijke naaldhakken eronder. Ik vond het eigenlijk buiten proportie, de gehele combi zeg maar.
Ik zie graag vrouwen die zich vrouwelijk kleden en hun pluspunten benadrukken, maar ik vond dit gewoon te sexy voor het journaal.
Mijn vriend vond het juist sexyloos door de egale kleuren van de rok en top, smaken verschillen dus, maar ik vond haar teveel een lustobject uitstralen.
De volgende dag scrollde ik op een verloren monent wat op Dumpert en ja hoor, precies dat filmpje stond erop. Niet dat Dumpert nou zo zuiver is in de gemiddelde mening, maar ik denk dat dit wel aangeeft op zijn minst dat veel mannen er toch zo naar kijken.
En de volgende dag was er precies zo'n dame. Ik vind het raar.

Ben ik nou zo preuts? Of mag het best een tandje minder sexy bij die presentatrices?
Ik ben zelf een vrouw overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man en ben niet zo van opletten inzake wat een presentatrice aanheeft en wat al of niet wenselijk is. Misschien toch meer een vrouwending. Echter...wat we niet moeten vergeten is dat, zoals met alles tegenwoordig, het aloude Journaal zoals wij, of ik, dat kennen ten tijde van de jaren 70-80 en volgend niet meer is, en alles op zijn 'Amerikaans' moet gaan.

Kijk maar naar dat dubbel presenteren wat in de USA begon. (ochtendshows) Ook in NL. Kijk maar naar een grote visuele muur van beeld. Amerikaanse journaals staan er vol mee. Ook in NL. De presentator/trices wordt het belangrijkst. Ook in NL. In de US wordt nieuws als een 'show' gebracht. Nu (in mindere mate wel) ook in NL. Nieuws is business en moet verkocht worden zoals je een gameshow verkoopt d.m.v.hoge kijkcijfers. Inhoud geweldig maar weinig kijkers? Dan wordt het vd buis gehaald. En dat geldt nu dus ook in Nederland.

En de aankleding en hoe de presentatrices eruit zien is een belangrijk onderdeel van dat allemaal. Het moet niet te sexy zijn en de presentator/trice moet aantrekkelijk (niet te knap) ogen zodat de kijker zich ermee identificeert en vertrouwen in heeft. Dat is de reden en opzet hoe journaals tegenwoordig worden opgezet en gepresenteerd en waarom men zich laat kleden zoals men zich kleedt.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig die hakken.ook tijdens het journaal.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
MarindaH schreef:
16-06-2018 09:32
Waar heb je dit allemaal gehoord dan?
Ik ben een keer bij een besloten bijeenkomst geweest waar zij geïnterviewd werd. En daar vertelde ze ook uitgebreid over haar besluit om te stoppen bij het journaal.
Star² schreef:
16-06-2018 10:48
O dus ze lulde maar wat toen ze zei liever met fotografie en andersoortige journalistiek verder te willen gaan?
Nee hoor, dat wilde ze ook graag, maar deze verandering bij het journaal heeft haar wel geholpen om die stap te zetten.
Star² schreef:
16-06-2018 11:52
Ik vind dit anders een behoorlijk glad voorhoofd, als dit al voorhoofdrimpels zijn, ben ik gezegend met de grand canyon:

Afbeelding
ik heb deze foto als uitgangspunt genomen :) daarop heeft ze wel al wat lijntjes in haar voorhoofd en onder haar ogen. Diepe groeven zie ik niet terug hoor, maar als ik het dus met mezelf vergelijk dan ging ik er wel van uit dat ze ouders was.

Afbeelding
Ik zal mijn leesbril er ff bij moeten pakken denk ik
:sherlock:
Whomi schreef:
16-06-2018 13:19
ik heb deze foto als uitgangspunt genomen :) daarop heeft ze wel al wat lijntjes in haar voorhoofd en onder haar ogen. Diepe groeven zie ik niet terug hoor, maar als ik het dus met mezelf vergelijk dan ging ik er wel van uit dat ze ouder was.

Afbeelding
Mijn eerste gedachte: leuk bloesje.

Verder gewoon een aantrekkelijke dertiger. Type rosé drinkende bakfietsmoeder, dus perfect voor op tv in Nederland.

Ik was trouwens al weer helemaal vergeten dat ze even een scharretje van Humberto was.
Op die onderste foto doet ze me denken aan Suzan Rethans! Alleen heeft Dione nog iets gezelligs over zich (volgens mij kan je behoorlijk wat pret hebben met haar na een paar glazen prosecco) en vind ik SR niet gezellig overkomen.
Alle reacties Link kopieren
hopperdepopper schreef:
15-06-2018 21:24
Gisteren had Annechien een felle koraalkleurige kokerrok aan met dezelfde kleur pumps en een zwarte blouse. Echt heel leuk. Beide meiden hebben er ook het figuur en de leeftijd voor, dus waarom zouden ze zich niet zo kleden?
Wat mij opvalt aan weervrouw Willemijn Nogwattus is dat zij 9 van de 10 keer donkerblauwe schoenen met een blokhak aan heeft en dan vaak een donkerblauwe pantalon of een donkerblauwe rok. Het valt me op omdat haar voeten zo raar in die schoenen zitten.
Willemijn heeft hoefjes😇
Zo te zien een topic waar heel wat meningen naar voren komen, leuk!

Ik geloof dat de meesten de kleding zakelijk netjes vinden. Toch lees ik ook wel wat meningen van wie het ook wel een tandje minder mag.

Iemand zei ook, en dat vond ik wel een goede, dat het equivalent bij de heren er niet echt is. Ik vind een mooi pak op maat inderdaad niet te vergelijken met de kleding van de dames. Rondingen van de dames lekker benadrukken prima, maar geef me dan ook gewoon een lekkere vent op de buis met borsthaar uit zijn overhemd, een beginnende stoppelbaard, bobbel in de broek enzovoort. En die mannen dan graag afwisselend laten vertellen over de zoveelste drenkelingen op de Middellandse Zee. Ik zal aandachtig luisteren en er dan natuuuuuuurlijk verder niks bij denken. Dat is gewoon zakelijk netjes.
Marriway schreef:
17-06-2018 18:45
Zo te zien een topic waar heel wat meningen naar voren komen, leuk!

Ik geloof dat de meesten de kleding zakelijk netjes vinden. Toch lees ik ook wel wat meningen van wie het ook wel een tandje minder mag.

Iemand zei ook, en dat vond ik wel een goede, dat het equivalent bij de heren er niet echt is. Ik vind een mooi pak op maat inderdaad niet te vergelijken met de kleding van de dames. Rondingen van de dames lekker benadrukken prima, maar geef me dan ook gewoon een lekkere vent op de buis met borsthaar uit zijn overhemd, een beginnende stoppelbaard, bobbel in de broek enzovoort. En die mannen dan graag afwisselend laten vertellen over de zoveelste drenkelingen op de Middellandse Zee. Ik zal aandachtig luisteren en er dan natuuuuuuurlijk verder niks bij denken. Dat is gewoon zakelijk netjes.
Touché :applause:
Marriway schreef:
17-06-2018 18:45
Zo te zien een topic waar heel wat meningen naar voren komen, leuk!

Ik geloof dat de meesten de kleding zakelijk netjes vinden. Toch lees ik ook wel wat meningen van wie het ook wel een tandje minder mag.

Iemand zei ook, en dat vond ik wel een goede, dat het equivalent bij de heren er niet echt is. Ik vind een mooi pak op maat inderdaad niet te vergelijken met de kleding van de dames. Rondingen van de dames lekker benadrukken prima, maar geef me dan ook gewoon een lekkere vent op de buis met borsthaar uit zijn overhemd, een beginnende stoppelbaard, bobbel in de broek enzovoort. En die mannen dan graag afwisselend laten vertellen over de zoveelste drenkelingen op de Middellandse Zee. Ik zal aandachtig luisteren en er dan natuuuuuuurlijk verder niks bij denken. Dat is gewoon zakelijk netjes.

Als je nou gewoon in je OP had gezet dat je medestanders wilde lezen.
Marriway schreef:
17-06-2018 18:45
Zo te zien een topic waar heel wat meningen naar voren komen, leuk!

Ik geloof dat de meesten de kleding zakelijk netjes vinden. Toch lees ik ook wel wat meningen van wie het ook wel een tandje minder mag.

Iemand zei ook, en dat vond ik wel een goede, dat het equivalent bij de heren er niet echt is. Ik vind een mooi pak op maat inderdaad niet te vergelijken met de kleding van de dames. Rondingen van de dames lekker benadrukken prima, maar geef me dan ook gewoon een lekkere vent op de buis met borsthaar uit zijn overhemd, een beginnende stoppelbaard, bobbel in de broek enzovoort. En die mannen dan graag afwisselend laten vertellen over de zoveelste drenkelingen op de Middellandse Zee. Ik zal aandachtig luisteren en er dan natuuuuuuurlijk verder niks bij denken. Dat is gewoon zakelijk netjes.
Stoppelbaarden, borsthaar en zichtbare bobbels in broeken zijn nou niet echt een equivalent van zakelijk netjes.

Maar als je denkt dat vrouwen in conservatievere kleding minder onderwerp van gesprek zouden zijn en er dan meer aandacht voor het nieuws zou zijn, dan vergis je denk ik behoorlijk. Dit topic had net zo lang kunnen zijn als je een lomp slecht zittend pakje had aangekaart.

Mensen praten gewoon altijd over wat vrouwen dragen, of dat nu naar de Oscars, de royal wedding of Prinsjesdag is. En dat doen ze nou eenmaal minder over mannenkleding.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 20:22
0.42% gewijzigd
Stoppelbaarden, borsthaar en zichtbare bobbels in broeken zijn nou niet echt een equivalent van zakelijk netjes.

Klopt! Niet zakelijk netjes, maar wèl precies accentueren wat een man een man maakt! Waarom noemen we dat bij een dame van het journaal dan wel zakelijk netjes?
Marriway schreef:
17-06-2018 20:09
Stoppelbaarden, borsthaar en zichtbare bobbels in broeken zijn nou niet echt een equivalent van zakelijk netjes.

Klopt! Niet zakelijk netjes, maar wèl precies accentueren wat een man een man maakt! Waarom noemen we dat bij een dame van het journaal dan wel zakelijk netjes?
Bij die hele strakke jurken waar je de borsten en billen heel duidelijk ziet heb je zeker een punt, want dat accentueert overduidelijke het vrouwelijke aan een vrouw en dat is niet meer puur zakelijk netjes. Anders meet je namelijk met 2 maten.
Marriway schreef:
17-06-2018 20:09
Stoppelbaarden, borsthaar en zichtbare bobbels in broeken zijn nou niet echt een equivalent van zakelijk netjes.

Klopt! Niet zakelijk netjes, maar wèl precies accentueren wat een man een man maakt! Waarom noemen we dat bij een dame van het journaal dan wel zakelijk netjes?
Omdat dat is wat momenteel door veel vrouwen in de zakelijke wereld wordt gedragen.

En je hebt het steeds over benadrukken. Die vrouwen dragen hooggesloten shirtjes en rokken tot op de knie. Ze dragen gewoon kleding. Er wordt niets benadrukt wat mij betreft. Dit is gewoon het huidige modebeeld.
LizBakker schreef:
17-06-2018 20:24
Omdat dat is wat momenteel door veel vrouwen in de zakelijke wereld wordt gedragen.

En je hebt het steeds over benadrukken. Die vrouwen dragen hooggesloten shirtjes en rokken tot op de knie. Ze dragen gewoon kleding. Er wordt niets benadrukt wat mij betreft. Dit is gewoon het huidige modebeeld.
Heb je het plaatje in dit topic van de witte jurk van Dionne gezien?
iris1969 schreef:
17-06-2018 20:36
Heb je het plaatje in dit topic van de witte jurk van Dionne gezien?
Ja. Niet mijn smaak, maar geen bezwaren tegen en zeker niet te sexy ofzo.
Nou ik zit niet te wachten op stoppelbaarden en borsthaar, ik walg daarvan.
LizBakker schreef:
17-06-2018 20:38
Ja. Niet mijn smaak, maar geen bezwaren tegen en zeker niet te sexy ofzo.
Maar je ziet al haar vrouwelijke rondingen volledig, dat is dus meer dan zakelijk netjes.
Tja ik vindt het allemaal een hoop gezeik. Dan mogen de vrouwen te weinig en nu laten ze weer teveel van zichzelf zien. Het zijn een stel mooie vrouwen, daar kunnen een slank figuur, mooie borsten en een goeie bips niet bij ontbreken. Dat is nooit anders geweest.
iris1969 schreef:
17-06-2018 22:32
Maar je ziet al haar vrouwelijke rondingen volledig, dat is dus meer dan zakelijk netjes.
Tja. Ik heb dus een ander beeld bij zakelijk netjes. Ik zie dat type jurk heel veel op de advocatenkantoren etc. waar ik gewerkt heb, dus misschien ben ik er daarom aan gewend.
LizBakker schreef:
18-06-2018 02:30
Tja. Ik heb dus een ander beeld bij zakelijk netjes. Ik zie dat type jurk heel veel op de advocatenkantoren etc. waar ik gewerkt heb, dus misschien ben ik er daarom aan gewend.
Dat is ook mijn branche, maar zo strak is echt not done hoor.
Meesterkees schreef:
17-06-2018 22:41
Tja ik vindt het allemaal een hoop gezeik. Dan mogen de vrouwen te weinig en nu laten ze weer teveel van zichzelf zien. Het zijn een stel mooie vrouwen, daar kunnen een slank figuur, mooie borsten en een goeie bips niet bij ontbreken. Dat is nooit anders geweest.
Nee dat is idd nooit anders geweest, maar het objectificeert een vrouw wel tot haar rondingen....
LizBakker schreef:
18-06-2018 02:30
Tja. Ik heb dus een ander beeld bij zakelijk netjes. Ik zie dat type jurk heel veel op de advocatenkantoren etc. waar ik gewerkt heb, dus misschien ben ik er daarom aan gewend.
Echt? En maar klagen dat mannen je niet serieus nemen, naar je borsten kijken in plaats van je ogen...jullie zijn hier wel lekker dubbel in.

Als jouw advocaten er zo bijlopen, met de ronde borsten en billen prominent en geaccentueerd in beeld, dan zou ik als man ook grote moeite hebben om me te concentreren op taaie juridische kwesties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven