"Verplicht in een string sporten" breder trekken.

31-07-2021 01:31 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik de discussie "verplicht in een string sporten" welke gaat over de verplichte, ongemakkelijke en niets verhullende kleding van vrouwelijke topsporters breder willen trekken.

Zelf had ik lang de wens verpleegkundige te worden. Het feit dat ik in dat beroep een witte, strakke en doorschijnende outfit aan moet, heeft me hiervan vanwege mijn figuur weerhouden.

Ik ben stewardess geweest. Verplicht make-up, nagellak, panty's en hakken.
Echt super oncomfortabel, vooral die hakken want je loopt echt veel en instabiel.

En panty's moet je zowat iedere dag een nieuwe a 3 euro dat is toch 50,- pm wat je uit moet geven t.o van je mannelijke collega's.

"Mijn vriendin" is gevangenisbewaarder en moet iedere morgen haar bh uit doen omdat ze er niet pieploos mee door de detectiepoortjes kan.
Zonder afscherming en voor het oog van haar meestal mannelijke collega's.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/128 ... -te-kunnen

Misschien hebben hier vrouwen meer voorbeelden en kunnen we bewustwording creëren?
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
16-09-2021 10:22
Verschil is wel dat die piloot van die pet weinig tot geen hinder heeft. Bovendien zal hij in de cockpit waarschijnlijk dat ding afzetten.
Die hakken, die zijn natuurlijk niet goed voor de houding van de stewardes, die deze bovendien de gehele tijd aan heeft (want gehele tijd in zicht).
Voor hun rug en benen én om aandoeningen als spataders te voorkomen zou een plattere schoen beter zijn.
By the way, ze wíllen hakken he. Al die stewardessen.
Het ideale pak voor een stewardess is namelijk een flight suit, een soort ketelpak vol zakken, pennenvakjes, lusjes, patches en met gympen. Maar daar dromen ze niet van op het ROC-stewardessenschooltje.

Verschillende low cost airlines begonnen met jeans en sneakers als uniform maar dat houdt nooit lang stand. De druk om rok en hoge hakken komt telkens van binnenuit.
Van mij mogen ze het 'uniform' gedeelte beperken tot iets wat je op of om de kleding van je keuze kunt hangen. Ben je wel herkenbaar, er is eenheid, maar verder mag je gewoon jezelf zijn. Met hakjes, met string, met vlinderdas, in sneakers of in spijkerbroek - als het maar bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat iedereen zou moeten kunnen dragen waar zij of hij zich goed in voelt. Dat heeft verder niet zoveel met mannen of vrouwen te maken. Ja, het kan handig zijn om vergelijkbare kleding aan te hebben als team of als medewerkers, maar daarvoor hoef je echt niet allemaal dezelfde broekjes of schoenen aan te hebben. Gewoon dezelfde kleur en dan wat jij prettig vindt zitten.

De bh-kwestie is volgens mij een ander soort kwestie. Daar moet een ruimte komen waar mensen niet iets hoeven te laten zien aan anderen wat ze niet willen. Dat zou ik overigens ook weigeren denk ik om midden in een volle ruimte mijn bh uit te doen. Laat ze je naar ontslaan omdat je dat niet doet. Mooi proefproces.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven