Romeo's

19-01-2021 09:19 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee, je moet niet alles op feestboek geloven .maar bij de laatste demonstratie op het museumplein werd er een filmpje geplaatst met een busje waaruit zogenaamde romeo's stapten. Ze werden van vorige filmpjes herkend en dropen weer af. Ik vind het een bizar fenomeen. Soort "legale" hooligan.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
19-01-2021 13:33
Vind je dat nou een goed idee, hier nog meer ruchtbaarheid aan geven?
Agenten of journalisten kunnen bedreigd worden naar aanleiding van zo'n filmpje, of erger.
Dit figuur lijkt een militia te willen starten in Nederland.
Heb je gelijk in, ik heb het verwijderd.
Geplaatst in een moment van verstandsverbijstering over de absurditeit. Maar inderdaad niet tactisch hier nog meer bekendheid aan te geven inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens zo'n filmpje gezien wat daarna verkeerd uitgelegd werd. Daar probeerden een groepje Romeo's een raddraaier te pakken en mee te nemen. Dat werd niet gepikt door de groep en die gingen terugvechten en dat escaleerde, daarna gingen alle anti-regering typjes helemaal los, want het was nu duidelijk te zien dat er niks aan de hand was en dat de politie zelf het geweld uitlokte.

Je kan het op 2 manieren uitleggen, het is maar hoe je het wil zien
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
GewoonIkzelf schreef:
19-01-2021 14:08
Heb je gelijk in, ik heb het verwijderd.
Geplaatst in een moment van verstandsverbijstering over de absurditeit. Maar inderdaad niet tactisch hier nog meer bekendheid aan te geven inderdaad.

Ik had niet gezien dat dit online stond en kan me voorstellen dat je je gevoel hierover wilde delen.
Zeker verbijsterend, wat sommigen doen om mensen die hun werk doen te intimideren.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
19-01-2021 14:16
Ik heb wel eens zo'n filmpje gezien wat daarna verkeerd uitgelegd werd. Daar probeerden een groepje Romeo's een raddraaier te pakken en mee te nemen. Dat werd niet gepikt door de groep en die gingen terugvechten en dat escaleerde, daarna gingen alle anti-regering typjes helemaal los, want het was nu duidelijk te zien dat er niks aan de hand was en dat de politie zelf het geweld uitlokte.

Je kan het op 2 manieren uitleggen, het is maar hoe je het wil zien
Dit doen ze de hele tijd, selectief filmen om zichzelf in slachtoffer rol te plaatsen.
Demonstratie-> politie geeft opdracht om te stoppen -> lekker doorgaan -> laatste waarschuwing-> op bankje gaan zitten -> ME grijpt in -> HUIL WE ZITTEN GEWOON GEZELLIG OP EEN BANKJEEEEE
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
19-01-2021 09:46
Goh summerheat, dat klinkt inderdaad veel aannemelijker dan het filmpje dat ik zag.

Daarop kwamen de romeo's net uit het busje gestapt en werden ze gefilmd waarop de filmers riepen "romeo's, romeo's", het commentaar bij het bericht was ook de aanname die ik bezigde, terwijl die van jou veel aannemelijker klinkt inderdaad.

Laat het filmpje maar eens zien.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
19-01-2021 15:03
Dit doen ze de hele tijd, selectief filmen om zichzelf in slachtoffer rol te plaatsen.
Demonstratie-> politie geeft opdracht om te stoppen -> lekker doorgaan -> laatste waarschuwing-> op bankje gaan zitten -> ME grijpt in -> HUIL WE ZITTEN GEWOON GEZELLIG OP EEN BANKJEEEEE




Precies, exact zoals jij het zegt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
19-01-2021 15:00
Ik had niet gezien dat dit online stond en kan me voorstellen dat je je gevoel hierover wilde delen.
Zeker verbijsterend, wat sommigen doen om mensen die hun werk doen te intimideren.
De man die ik voorheen bij naam genoemd had ivm deze berichten is inmiddels opgepakt.
De NOS heeft aangifte gedaan van bedreiging, daarom zit hij nu vast..
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs, ik heb nog nooit een filmpje of foto geplaatst hier. Maar wat je ziet is een politiebusje, met daarachter een gewoon busje, er lopen een man of 8 richting de demonstratie ( er gebeurt dus helemaal niets verder) en die mannen worden gefilmd terwijl er ondertussen "romeo's romeo's" wordt geroepen.

Ik dacht dus ten onrechte dat een romeo werd ingehuurd om herrie te schoppen zodat de politie of ME terecht zou kunnen ingrijpen. Nadat ik dit bericht heb geplaatst ben ik erachter dat het juist het tegenovergestelde is, een romeo richt zich op de al aanwezige relschoppers, zij zijn het dus niet zelf.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
19-01-2021 13:39
Er zijn echt wel beroepsprotestanten of eigenlijk hooligans. Die kom je bij elke demonstratie tegen. Dat zijn de gasten die bij voetbalrellen meedoen, maar ook bij Pegida-demonstraties en nu dus weer bij de Corana-protesten. Als ze maar kunnen rellen tegen de politie en de ME, dan maakt het niet uit waar het over gaat.
Dit dus. Is een soort hobby van die mensen.
Alle reacties Link kopieren
GewoonIkzelf schreef:
25-01-2021 17:15
De man die ik voorheen bij naam genoemd had ivm deze berichten is inmiddels opgepakt.
De NOS heeft aangifte gedaan van bedreiging, daarom zit hij nu vast..

Ik zag het. Hij zou volgens RTL vandaag alweer vrijgelaten worden.
Die sukkel denkt dat hij mensen kan bedreigen en zich verschuilen achter 'ik heb het gehoord' en verspreekt zich: "we halen je van de zwarte lijst".

Dit zijn fascistoïde intimidatietactieken en dat moet snel stoppen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -instagram
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven