School vergeet examen

22-06-2011 12:04 48 berichten
School vergeet examen, leerlingen gezakt Laatste update: 22 juni 2011 10:32 AMERSFOORT - Het Nieuwe Eemland in Amersfoort moet twaalf eindexamenleerlingen die dachten geslaagd te zijn, toch een herexamen laten doen.

De school was namelijk vergeten het examen drama af te nemen. Dat is overigens niet het enige: de scholengemeenschap is ook het hele schooljaar vergeten het theoriegedeelte van het vak te doceren.

De havo- en vwo-leerlingen moeten woensdag en vrijdag herexamen doen, zo heeft Het Nieuwe Eemland woensdag laten weten. De leerlingen hebben de afgelopen dagen in recordtempo theorieles drama gekregen. Eind volgende week krijgen ze de uitslag van de herexamens.

pfff, het zal je maar gebeuren.

En stel nou dat je zakt voor dit herexamen....kun je mooi geen her-her doen en kan je het jaar overdoen, balen.
Alle reacties Link kopieren
Drama een examenvak voor havo/vwo ??

Moet niet veel gekker worden...
hoezo gek? Ik had op de Havo kunstgeschiedenis/handvaardigheid als eindexamenvak. Je kon ook muziek kiezen. En op andere scholen hadden ze ook wel textiele werkvormen. Het leven bestaat uit meer dan sommen en grammatica
En dan iemand die commentaar geeft in de Telegraaf, dat als je zoiets overkomt, je als ouder je kind meteen daar van school af moet halen.

Uhhh...examenjaar...het is al afgelopen, tenzij kind natuurlijk zakt.

Nope
Berijp ik, maar als geldend examenvak?

Ik had als extra vak kunstgeschiedenis (= ook tekenen, maar daar kon ik niet op zakken, toendertijd iig.
volgens mij kunnen ze nog staatsexamen doen, dus er is nog wel een her dacht ik. Maar het blijft slordig natuurlijk.
Er is verder niets aan de hand, gewoon een vergissing. Docenten hebben de zaak weer opgepakt en voorspellen dat alle leerlingen slagen. Kan gebeuren toch!
Maar hoe kan het dan dat de theorie van het vak überhaupt niet onderwezen is? Is er dan niemand geweest die aan de bel heeft getrokken daarover? Je kunt toch op je rooster zien dat je een bepaald vak moet volgen en bedenken dat daar theorie bij hoort...
quote:assetze schreef op 22 juni 2011 @ 12:12:Kan gebeuren toch!Nou, dit vind ik eigenlijk niet een gevalletje 'kan gebeuren' hoor..
Voor die kinderen wel ontzettend sneu btw.
Ik had ook tekenen als examenvak hoor, alleen dat was meer mijn uiteindelijke werk dat werd geëxposeerd in een galerie en het hele proces wat vooraf ging. Met uiteraard een theorietoets. Was wel iets minder stressend dus dan zitten in een tentamenhal.

Wel erg zenuwslopend voor die leerlingen nu!
quote:baby_ernie80 schreef op 22 juni 2011 @ 12:16:

Maar hoe kan het dan dat de theorie van het vak überhaupt niet onderwezen is? Is er dan niemand geweest die aan de bel heeft getrokken daarover? Je kunt toch op je rooster zien dat je een bepaald vak moet volgen en bedenken dat daar theorie bij hoort...Het vak is wel onderwezen, alleen het theoriedeel niet.
Maar wisten de leerlingen dan niet dat ze nog examen moesten doen? Dat vraag ik mij dan wel af... de uitslagen zijn bekend.
quote:assetze schreef op 22 juni 2011 @ 12:12:

Er is verder niets aan de hand, gewoon een vergissing. Docenten hebben de zaak weer opgepakt en voorspellen dat alle leerlingen slagen. Kan gebeuren toch!

Nou nee.

Dit is geen 'foutje, bedankt' meer.

Dit is echt belachelijk.
Dit is duidelijk niet een gevalletje 'kan gebeuren'. Als je als school besluit om dit als examenvak op te nemen, dan verdiep je je in de exameneisen, schrijf je een PTA en weet je wat de eisen zijn aan een leerling. Het kan dus niet zo zijn dat de school vergeet om theorielessen te geven.
quote:baby_ernie80 schreef op 22 juni 2011 @ 12:16:

Maar hoe kan het dan dat de theorie van het vak überhaupt niet onderwezen is? Is er dan niemand geweest die aan de bel heeft getrokken daarover? Je kunt toch op je rooster zien dat je een bepaald vak moet volgen en bedenken dat daar theorie bij hoort...Hoezo? Waarschijnlijk dachten ze het vak af te sluiten met een cijfer voor een voorstelling oid.
quote:zusenzoo schreef op 22 juni 2011 @ 12:11:

Ik had als extra vak kunstgeschiedenis (= ook tekenen, maar daar kon ik niet op zakken, toendertijd iig.

het telde bij mij op de havo gewoon keihard mee voor het examen. Zowel het praktijkgedeelte als het theoriedeel.

Ik vond de theorie ook nog best pittig. Veel stijlen en stromingen kennen, de betekenis van bepaalde kunstwerken duiden. Stukje architectuur erbij. Maar ik vond het heel interessant en heb er nog steeds profijt van. Niet in m'n werk, maar wel in mijn algemene ontwikkeling. (en met triviant )
quote:Tuorrebout schreef op 22 juni 2011 @ 12:19:

Maar wisten de leerlingen dan niet dat ze nog examen moesten doen? Dat vraag ik mij dan wel af... de uitslagen zijn bekend.Als het niet in hun programma van toetsing en afsluiting (PTA) stond, dan niet nee.
@Zusenzoo

Ik heb kunstgeschiedenis en tekenen als eindexamenvak gehad. Het gemiddelde van de twee cijfers telde als geldend cijfer voor het eindexamen.

Voor tekenen kregen we een opdracht, het resultaat werd beoordeeld door een objectieve examencommissie (samen met leraar)
quote:Blyt schreef op 22 juni 2011 @ 12:17:

[...]

Het vak is wel onderwezen, alleen het theoriedeel niet.Dat zei ik toch ook
quote:assetze schreef op 22 juni 2011 @ 12:12:

Er is verder niets aan de hand, gewoon een vergissing. Docenten hebben de zaak weer opgepakt en voorspellen dat alle leerlingen slagen. Kan gebeuren toch!Ah. We hebben iemand van de betreffende school. Vertel: hoe kón dit dan gebeuren?
quote:borderwalk schreef op 22 juni 2011 @ 12:22:

[...]

Hoezo? Waarschijnlijk dachten ze het vak af te sluiten met een cijfer voor een voorstelling oid.Ja, daar zit iets in....
quote:Starshine schreef op 22 juni 2011 @ 12:23:

[...]

het telde bij mij op de havo gewoon keihard mee voor het examen. Zowel het praktijkgedeelte als het theoriedeel.

Ik vond de theorie ook nog best pittig. Veel stijlen en stromingen kennen, de betekenis van bepaalde kunstwerken duiden. Stukje architectuur erbij. Maar ik vond het heel interessant en heb er nog steeds profijt van. Niet in m'n werk, maar wel in mijn algemene ontwikkeling. (en met triviant )

Dit is ook mijn ervaringe. Incl. voordelen bij triviant

Praktijk afgesloten met een 8, theorie met een 5. Gelukkig toch geslaagd
quote:zusenzoo schreef op 22 juni 2011 @ 12:11:

Ik had als extra vak kunstgeschiedenis (= ook tekenen, maar daar kon ik niet op zakken, toendertijd iig.Ik had kunstgeschiedenis, tekenen dus, als examen vak. Gewoon examen ervoor gedaan in de grote zaal. Maar ik heb havo tweede fase (nieuwe stijl) gedaan...
Overigens begrijp ik niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Was dit het eerste jaar dat er drama werd gegeven op die school? Een andere verklaring kan ik niet bedenken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven