sylvana wil de betavakken zoals wiskunde dekoloniseren

20-09-2019 13:21 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar al vaker op briljante opmerkingen en ideeën kunnen betrappen. Dit idee valt wat mij betreft in hetzelfde mandje.

even kijken of ik een link kan plakken:
https://www.telegraaf.nl/video/11138924 ... oloniseren

Mijn vraag is eigenlijk: welk vak zou jij graag willen dekoloniseren en waarom?
grenada wijzigde dit bericht op 20-09-2019 14:25
13.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-11-2020 16:51
Hadden we hier Ayaan nog maar ipv Sylvana...
Onlangs stond er nog een lang interview met haar in de Charlie Hebdo.

Als je op de dodenlijst van extremisten staat, heb je wel iets anders aan je kop dan neuzelen over roetveegpieten.


https://charliehebdo.fr/2020/10/religio ... me-droite/

Depuis quelques années, les idées antiprogressistes infusent la culture universitaire, aujourd’hui elles envahissent le débat public. Ces idées portent désormais bien des noms différents, comme « politique de l’identité », « cancel culture » ou encore « woke ». Ce qu’elles ont en commun n’est pas seulement un rejet de la liberté d’expression, mais de la liberté en général. Selon ces idées désormais répandues, notre société se divise en groupes, et l’individu n’a plus d’importance dans le débat public. Il n’y a plus que des identités de groupes.

Even door google translate gegooid.

In de afgelopen jaren hebben antiprogressieve ideeën de universiteitscultuur doordrongen, tegenwoordig vallen ze het publieke debat binnen. Deze ideeën hebben nu veel verschillende namen, zoals "identiteitspolitiek", "annuleer cultuur" of "wakker". Wat ze gemeen hebben, is niet alleen een afwijzing van de vrijheid van meningsuiting, maar van vrijheid in het algemeen. Volgens deze inmiddels wijdverbreide ideeën is onze samenleving verdeeld in groepen en is het individu niet langer belangrijk in het publieke debat. Er zijn alleen groepsidentiteiten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gaat Sylvana hier nog een reactie op geven of vindt zij de berichten van de jongerenclub van Bij1 wel prima?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1462444 ... nclub-bij1
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
08-11-2020 20:02
Gaat Sylvana hier nog een reactie op geven of vindt zij de berichten van de jongerenclub van Bij1 wel prima?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1462444 ... nclub-bij1
Via je link kom ik bij de "kiesnujetelegraafabonnementsoort" bladzijde uit, niet bij een krantenartikel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
08-11-2020 20:25
Via je link kom ik bij de "kiesnujetelegraafabonnementsoort" bladzijde uit, niet bij een krantenartikel.
Sorry, dat had ik niet gemerkt. Het gaat om het onderstaande bericht:


AMSTERDAM - De politie is furieus op Radicaal, de jongerenclub van de Amsterdamse politieke partij BIJ1. De club verspreidt op sociale media opruiende teksten over de politie.

De teksten van Radicaal, de jongerenafdeling van BIJ1 op Instagram.
De teksten van Radicaal, de jongerenafdeling van BIJ1 op Instagram.Ⓒ HOLLANDSE HOOGTE / PETER HILZ
„Verdedig jij graag onderdrukkers? Haal jij je zelfwaarde uit macht? Jouw racisme ongestraft kwijt kunnen? Sla jij mensen die je niet begrijpt in elkaar? Dan zoeken wij jou!! Om ons systeem in stand te houden!”, staat onder meer te lezen op de Instagram-pagina van Radicaal. „Nu met 300 euro netto bonus!”, verwijzend naar de coronabonus die minister van Justitie Ferd Grapperhaus onlangs aankondigde voor politiepersoneel.

’Triest en zielig’

„Enorm triest en zielig”, briest Koen Simmers, afdelingsvoorzitter van de Nederlandse Politiebond. „Dit doet totaal geen recht aan de politie in Nederland en wat agenten momenteel allemaal doen.”


Dienstplichtbrief

De jongerentak van BIJ1, dat met slechts één zetel in de Amsterdamse gemeenteraad zit, kwam eerder al in opspraak na een soortgelijke tweet over Defensie. Daarin werd minister Ank Bijleveld naar aanleiding van de dienstplichtbrief voor meisjes beschuldigd van het „ronselen van 17-jarige meisjes voor de moordmachine van defensie.” Bijleveld moest er niets van hebben: „Defensie zorgt voor onze vrede en veiligheid, zodat ook Bij1 vrij is om dit soort bizarre dingen te mogen zeggen”, schreef de bewindsvrouw op Twitter. Advocaat en reservist Sébas Diekstra deed aangifte tegen Radicaal vanwege de ophitstende tweet.


„Dat was ook schandalig”, zegt Simmers. „De mensen die voor de veiligheid en vrijheid van Nederland staan beledigen ze enorm. De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, en daar mogen ook best kwetsende dingen worden gezegd, maar dit is in mijn ogen zeer radicaal en gaat veel te ver.”

Verzet

Ook Maarten Brink van politiebond ACP is woedend. „Als je dit soort dingen ziet dan schrik je daar natuurlijk erg van. Dit kan gewoon echt niet door de beugel. Gelukkig zie je dat maatschappelijk de mensen zich hier ook wel tegen verzetten.”

Of de bonden aangifte gaan doen is nog niet duidelijk. „We gaan ons hier intern op beraden”, aldus Brink. Simmers wijst erop dat het Openbaar Ministerie ook zelf kan besluiten op vervolging over te gaan.

BIJ1 was zondagavond niet bereikbaar voor commentaar.

Alle reacties Link kopieren
Wat een sneu zootje verveelde pubers.
:moon:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
soheey, wat een smerige opruiing tegen agenten die juist voor veiligheid zorgen en ons beschermen.

Nee dan is Bij1 niet bereikbaar voor commentaar. Net zoals in 2018 toen Anja Meulenbelt de deur dicht gooide toen een journalist een vraag stelde omdat Bij1 had gelogen over het beroep van een kandidate van Bij1.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Sylvana blèrde ook al of het nou echt nodig was dat een politieagent zoveel kogels afschoot.

Die kinderen hebben het niet van een vreemde.

https://wnl.tv/2019/02/13/raadsleden-wo ... na-simons/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Politie, Joden en 'de witte mens' behoren tot de doelgroep van een bepaalde grote groep activisten.

Ik wil de krantenartikelen waar dat instaat nog wel opduiken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is alle aandacht die ze krijgen teveel.

Gewoon oppakken, een weekje op water plus oud brood met groene zeep en spinnenkoppen.
Daarna een boete ter hoogte van een half jaar zakgeld.

Ik zou mijn puber persoonlijk tevens zijn beide poten breken...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
09-11-2020 13:04
Eigenlijk is alle aandacht die ze krijgen teveel.

Gewoon oppakken, een weekje op water plus oud brood met groene zeep en spinnenkoppen.
Daarna een boete ter hoogte van een half jaar zakgeld.

Ik zou mijn puber persoonlijk tevens zijn beide poten breken...
Ach, de vrijheid van meningsuiting betekent ook dat je mensen mag kwetsen. Het zegt niks over goede smaak.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
09-11-2020 18:05
Ach, de vrijheid van meningsuiting betekent ook dat je mensen mag kwetsen. Het zegt niks over goede smaak.

Opruiing tot haat, of iemand met de dood bedreigen, is geen kwetsen maar wel strafbaar.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Applaus voor dit kamerlid. Staat Sylvana nog steeds achter de idealen van DENK?

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... li=BBoPOOe

Kamerleden woest op DENK-fractievoorzitter Azarkan: 'Ziek' en 'witheet'
RTL Nieuws / ANP
1 uur geleden
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
nou nog eentje dan. Vandaag in de Volkskrant:

"Kritiek op haar partij vindt ze lastig, blijkt tijdens het video-interview. Soms wil ze niet eens ingaan op argumenten van de tegenpartij. De kritiek van rechtse partijen bijvoorbeeld dat de multiculturele samenleving is mislukt en dat migranten oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, pareert ze met: ‘Die cijfers kloppen gewoon niet, ik ga dat niet eens adresseren. Het is een vals frame.’"

Dat lijkt wel een Trumpje....:-)
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
09-03-2021 15:53
nou nog eentje dan. Vandaag in de Volkskrant:

"Kritiek op haar partij vindt ze lastig, blijkt tijdens het video-interview. Soms wil ze niet eens ingaan op argumenten van de tegenpartij. De kritiek van rechtse partijen bijvoorbeeld dat de multiculturele samenleving is mislukt en dat migranten oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, pareert ze met: ‘Die cijfers kloppen gewoon niet, ik ga dat niet eens adresseren. Het is een vals frame.’"

Dat lijkt wel een Trumpje....:-)
Eerder een Bidentje...

Verbaast me nog dat ze de interviewer niet meteen van racisme beschuldigde.
Let’s go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven