Temperatuur in huis

07-10-2021 22:40 203 berichten
Door alle topics over de stijgende prijzen, bespaartopics e.d. ben ik benieuwd op welke temperatuur de gemiddelde forummer de cv stookt.

Hier staat de thermostaat overdag op 19 (thuiswerken enzo) en gaat 'ie een uur voor bedtijd op 15.

Hoe warm/koud is het bij jou?

Totaal aantal stemmen: 387

24/7 dezelfde temperatuur (13%)
Overdag 22+ en 's nachts kouder (6%)
Overdag 19+ en 's nachts kouder (55%)
Overdag 19- en 's nachts kouder (26%)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons staat de thermostaat overdag op 15 graden, dan slaat hij bijna nooit aan. 's avonds staat hij op 18 graden (een half uurtje voor we thuis komen gaat hij aan, tot een uurtje of 22.00)

Soms doe ik de houtkachel aan. Dan is het binnen no-time 24 graden.

Boven zijn de verwarmingen nooit aan. denk dat het op onze slaapkamer zo'n 13 graden is. Wij slapen niet goed als het te warm is. Onze dochter ook niet, die zweet dan haar bed uit en wordt huilend wakker. Ik werk op zolder, daar heb ik een soort elektrisch dekentje om of een elektrische kachel aan (we hebben zonnepanelen, dus dat is een stuk goedkoper dan het hele huis warmstoken)

Als er visite is, doe ik hem wel wat hoger.. maar zelf zitten we vaak knus onder een dekentje.
Alle reacties Link kopieren
Overdag als ik aan het werk ben staat de thermostaat op 21 graden, alleen in de woonkamer en badkamer zijn de verwarmingselementen opengedraaid.
's Avonds staat de verwarming uiteraard uit.

Ik vertik het om met dikke truien of dekens te gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar de statistieken kijk, dan ben ik toch wel verbaasd dat een kwart de thermostaat nooit hoger zet dan 19 graden.
Ik dacht echt dat wij een zware uitzondering waren, want als ik dit in gezelschap vertel, dan vindt echt altijd iedereen dat dat belachelijk koud is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven