Tom Egbers beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag

10-03-2023 22:49 1341 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tom Egbers is de volgende man die wordt beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag.
Hij zou een stagiaire hebben benaderd en later hebben gepest.

Ik ben blij dat misstanden boven water komen. Praat mee zou ik zeggen.

Edit; ik bedoel natuurlijk Tom Egbers.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-03-2023 08:41
Reden: Titel aangepast
8.60% gewijzigd
Zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie waren sneller :-D . Dank voor de toelichting.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
En nu wordt de 'jonge vrouw' aangevallen omdat ze NU pas met haar verhaal naar buiten komt, volgens degenen die niet kunnen lezen. En dat doet ze voor eigen gewin, want ze gaat zogenaamd een boek schrijven over de affaire (aldus Coldeweijer)

Zo is een verhaal over een verziekte cultuur bij een omroep volledig een eigen leven gaan leiden.
lila01 wijzigde dit bericht op 25-03-2023 21:06
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
25-03-2023 12:32
De journalisten van de Volkskrant weten uiteraard wel wie die mensen zijn, maar ze willen niet met hun naam in het artikel.
Zij beschermen (zeer terecht) hun bronnen
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
25-03-2023 12:42
Ik ook. Ik vind het echt niet te geloven dat dat allemaal maar kan. Zelfs al was het wel de goede vrouw.
Is doxxing eigenlijk (al) strafbaar? Want dat is wel wat de mannen van Roddelpraat hebben gedaan
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna75 schreef:
25-03-2023 20:57
Vandaar mijn vraag, want op Twitter is er ook kritiek op de Volkskrant. Bijvoorbeeld van Marc Dik (producent Slimste Mens): “De Volkskrant koos er voor om een belangrijk verhaal over de cultuur bij NOS Sport te mixen met een verhaal over affaire van Tom Egbers die voor hem en de dame pijnlijk afliep.” Hij vindt de reactie van de hoofdredacteur daarom vrij hypocriet.
Oneens. De vrouw is destijds naar haar leidinggevenden gegaan met haar verhaal, o.a. over het pestgedrag van TE nadat de affaire was beëindigd. Daar is niets mee gedaan, wat een voorbeeld is van hoe er met klachten werd omgegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
lila01 schreef:
25-03-2023 21:08
Oneens. De vrouw is destijds naar haar leidinggevenden gegaan met haar verhaal, o.a. over het pestgedrag van TE nadat de affaire was beëindigd. Daar is niets mee gedaan, wat een voorbeeld is van hoe er met klachten werd omgegaan.
Niet eens. Het Egbers-verhaal leidt alleen maar af van de kern van het verhaal: dat er op de redactie van Studio Sport structureel mannen zich schuldig maken aan grensoverschrijdend gedrag. Wat mij betreft hadden ze zich beter tot de recentere voorbeelden beperkt: daarvan staan er schokkend veel in het stuk. (waarbij Egbers ook niet brandschoon was). Dit verhaal is al te oud om echt iets toe te voegen, en zorgt er alleen maar voor dat het nog altijd voortdurende wangedrag ondersneeuwt. En volgens mij had de redactie dat best kunnen voorzien.
Alle reacties Link kopieren Quote
agene schreef:
25-03-2023 22:37
Niet eens. Het Egbers-verhaal leidt alleen maar af van de kern van het verhaal: dat er op de redactie van Studio Sport structureel mannen zich schuldig maken aan grensoverschrijdend gedrag. Wat mij betreft hadden ze zich beter tot de recentere voorbeelden beperkt: daarvan staan er schokkend veel in het stuk. (waarbij Egbers ook niet brandschoon was). Dit verhaal is al te oud om echt iets toe te voegen, en zorgt er alleen maar voor dat het nog altijd voortdurende wangedrag ondersneeuwt. En volgens mij had de redactie dat best kunnen voorzien.
Maar het is toch om te janken dat dit verhaal, wat ook zeer duidelijk een vorm van wangedrag is, maar onder de pet gehouden had moeten worden omdat het ontaardt in een heksenjacht op de vrouw?

Ik ben het an sich met je eens dat dat voorzien had kunnen worden maar dat vind ik bijna nóg erger.

Wat hier gebeurt is nu feitelijk een spiegel van exact hetzelfde soort pestgedrag als daar op de redactie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het TE-verhaal laat zien dat er in al die jaren niets in veranderd, dus in die zin wel relevant en ja het leidt inderdaad enorm af van de kern van het stuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
lila01 schreef:
25-03-2023 21:05
Is doxxing eigenlijk (al) strafbaar? Want dat is wel wat de mannen van Roddelpraat hebben gedaan
Volgens mij moet dat voorstel nog door de eerste kamer. Maar als ik me niet vergis was dit een van de weinige wetsvoorstellen die (vrijwel?) unaniem door de tweede kamer kwam.

Niet dat dat die roddelpraatboys boeit, die crowdfunden gewoon het geld bij veroordeling. Voor hun Belangrijke Journalistiek.
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren Quote
lila01 schreef:
25-03-2023 21:05
Is doxxing eigenlijk (al) strafbaar? Want dat is wel wat de mannen van Roddelpraat hebben gedaan
Volgens mij moet dat voorstel nog door de eerste kamer. Maar als ik me niet vergis was dit een van de weinige wetsvoorstellen die (vrijwel?) unaniem door de tweede kamer kwam.

Niet dat dat die roddelpraatboys boeit, die crowdfunden gewoon het geld bij veroordeling. Voor hun Belangrijke Journalistiek.
Everything is fluid
Cauvechront schreef:
26-03-2023 09:51
Volgens mij moet dat voorstel nog door de eerste kamer. Maar als ik me niet vergis was dit een van de weinige wetsvoorstellen die (vrijwel?) unaniem door de tweede kamer kwam.

Niet dat dat die roddelpraatboys boeit, die crowdfunden gewoon het geld bij veroordeling. Voor hun Belangrijke Journalistiek.
Lijkt mij dat de rechter dat ook weet en niet voor een geldboete zal gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cauvechront schreef:
25-03-2023 12:02

Volgens mij wilden de meeste mensen helemaal geen rechtszaak. Maar gewoon dat het zou stoppen en dat het out in the open zou zijn. Dat is gelukt, er treden mensen terug, er wordt een organisatiebreed onderzoek uitgevoerd en mensen (over de hele linie, uitzonderingen daargelaten) ontkennen niet langer dat er dingen zijn gebeurt die echt niet straffeloos hadden mogen gebeuren.

Trial by media ben ik uit principe een tegenstander van. Maar ik begrijp wel dat er soms weinig anders op zit.

Dit alles lijkt me sowieso winst, aangezien er voorheen niks met de klachten is gebeurd.
Vergeet niet dat wij hier ook onze stem verheffen tegen onrecht. Onderschat deze discussie niet en met hoeveel we zijn.
Zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
lila01 schreef:
26-03-2023 00:21
Het TE-verhaal laat zien dat er in al die jaren niets in veranderd, dus in die zin wel relevant en ja het leidt inderdaad enorm af van de kern van het stuk.
Het hele TE-verhaal lijkt me vooralsnog te vaag om zijn naam te verbinden aan die conclusie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier horen we ook niks meer over he?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Toevallig was er vandaag wel bericht dat er een nieuwe hoofdredacteur is gevonden, overstap van nu.nl, en toen werd ook TE weer genoemd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah ok, dat heb ik dan gemist.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven