Vader en zes kinderen verschuilen zich jaren in een kelder.

15-10-2019 12:22 461 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vader en zes kinderen schuilen jaren in kelder in Drenthe, wachtend op einde der tijden

De politie heeft in een afgelegen boerderij in het Drentse dorp Ruinerwold een gezin aangetroffen dat in volledige afzondering leefde en zou hebben gewacht op het einde der tijden. Het gaat om een 58-jarige man met zes kinderen. Een daarvan, een 25-jarige man, meldde zich gisteren in verwarde toestand in een kroeg in zijn woonplaats. Vervolgens werd de politie ingeschakeld die de familie op het huisadres vond.

De politie doorzocht de verlaten ogende en dichtgetimmerde boerderij en ontdekte achter een kast een trap naar een kelder, meldt RTV Drenthe. Daar zaten de vader en nog vijf andere kinderen, allen tussen de 16 en 25 jaar. De vader lag in bed, omdat hij een paar jaar geleden werd getroffen door een herseninfarct..

RTV Drenthe meldt dat het gezin zichzelf in leven hield met een groentetuin en een geit. Een buurman dacht dat er alleen een man in de boerderij woonde. Het gezin is door de politie meegenomen en naar een recreatiepark gebracht. De kinderen zouden geen idee hebben gehad dat er nog andere mensen op de wereld bestonden. Op het terrein liepen alleen een paar ganzen en een hond.

De politie in Drenthe bevestigt dat het gezin is aangetroffen en dat gisteravond een onderzoek is begonnen. Het terrein rond de boerderij is afgesloten. Onduidelijk is waar de moeder van het gezin is. Er wordt rekening mee gehouden dat ze is overleden en mogelijk bij de boerderij is begraven. ,,We hebben nog veel onbeantwoorde vragen”, aldus de politie.

Volgens de politie werkte de eigenaar van het pand, de 58-jarige vader, niet mee. Hij is aangehouden.

Een woordvoerder van de gemeente De Wolden kan nog niet zeggen of het gezin bekend was bij de gemeente of bij andere instanties. ,,We zien het allereerst als onze taak om goede opvang en ondersteuning te bieden aan het gezin.” Voor verdere vragen verwijst de gemeente door naar de politie.

Het lijkt er op dat de zaak aan het rollen kwam door een bezoek van een van de kinderen van het gezin aan de plaatselijke kroeg, café de Kastelein. Eigenaar Chris Westerbeek rook onraad en tipte de politie. Volgens de kroegbaas gaat het om een 25-jarige man. Die zat zondagavond voor de tweede keer in korte tijd op het terras van de Kastelein. „Hij keek verward om zich heen", zegt hij tegen het Dagblad van het Noorden. „Deze man zag er onverzorgd uit, had lang verwilderd haar en zei dat hij hulp nodig had en nooit naar school was geweest.”

RTV Drenthe meldt dat de jongen ook vertelde dat de familie al negen jaar niet buiten geweest was.
https://www.ad.nl/binnenland/vader-en-z ... ~a814b97d/

Ik las dit net en ik ben echt een beetje geschokt. In Drenthe, niet een of andere afgelegen compound in Amerika. Hoe is het mogelijk dat mensen zo lang onder de radar blijven? Een buurman dacht dat er alleen een man woonde, de moeder is spoorloos.

Ja, niet echt een discussietopic, Maar vond dit wel nieuwswaardig en shocking.
Alle reacties Link kopieren
Lethe schreef:
18-10-2019 23:57
Dat kan ook nog.

Ik begrijp nu niet wie er nou strafbaar is, die Josef of ook die vader?
ik weet niet of ze daar al achter zijn inmiddels ?
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Byrma schreef:
19-10-2019 00:11
ik weet niet of ze daar al achter zijn inmiddels ?
Maandag wordt er bekend wat er met die vader gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Lethe schreef:
18-10-2019 23:57
Ik begrijp nu niet wie er nou strafbaar is, die Josef of ook die vader?
Wie strafbaar is zal onderzoek en uiteindelijk de rechtspraak uit moeten wijzen, maar beiden zijn op dit moment aangehouden.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
17-10-2019 20:17
Zeggen we terwijl we niet onder onze echte dan wel volledige naam posten op dit forum....

Je snapt toch ook wel dat zoiets niet geheim blijft. Zijn zoveel mensen die de zoon en de familie kennen.
Dit klinkt niet heel fris.

Het Openbaar Ministerie heeft geen idee waar de moeder van het spookgezin uit Ruinerwold is, dat laat een woordvoerder weten aan Hart van Nederland. Volgens de familie is de vrouw in 2004 overleden, maar dit werd nooit bij instanties gemeld.
Dat klinkt inderdaad vreemd. Aan de andere kant zijn de kinderen ook niet aangegeven.
Geen idee of je bewijzen moet overhandigen als je iemand laat begraven.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
20-10-2019 21:14
Dat klinkt inderdaad vreemd. Aan de andere kant zijn de kinderen ook niet aangegeven.
Geen idee of je bewijzen moet overhandigen als je iemand laat begraven.
Ja zeker moet dat.
...
Ergens staat een filmpje/interview op internet in een vd kranten waar en man zegt een paar jaar twee doodskisten met die Josef te hebben gemaakt.

De nieuwsberichten van vandaag over zijn wiki site en fb pagina zijn ook echt creepy als je alle feiten naast elkaar zet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een creep die man zeg. Hij doet mij een beetje denken aan Captain Fantastic.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Creep inderdaad!
PattyJupiter schreef:
20-10-2019 21:05
Dit klinkt niet heel fris.

Het Openbaar Ministerie heeft geen idee waar de moeder van het spookgezin uit Ruinerwold is, dat laat een woordvoerder weten aan Hart van Nederland. Volgens de familie is de vrouw in 2004 overleden, maar dit werd nooit bij instanties gemeld.
Dan ga je je ook afvragen hoe natuurlijk dat overlijden was.
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/binnenland/6014106/va ... deren.html
.
Alle reacties Link kopieren
Gore pedo dus.
Had ik op de een of andere manier ook wel verwacht. @(
Alle reacties Link kopieren
Even dit topic omhoog geschopt.

Hoe komen mensen erbij om een boek te publiceren over verdachten die zelfs nog niet voor de rechter hebben gestaan en de privacy van de kinderen te negeren??

https://www.dvhn.nl/drenthe/Kinderen-Ru ... 45540.html

In het boek dat vrijdag uitkomt, worden veel details vrijgegeven over het handelen van Van D. Het is geschreven op basis van chatgeschiedenis van de vader en delen uit het strafdossier dat De Telegraaf in handen heeft kregen.

...

Anders dan de schrijvers beweren, is niemand van ons benaderd voor een reactie op het boek.’

Ook wilden de kinderen graag van de gelegenheid gebruik maken om andere media nadrukkelijk te bedanken. ‘Voor het feit dat zij wél onze privacy respecteren in deze, voor ons allemaal, zeer kwetsbare situatie.’
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
17-01-2020 07:16
Even dit topic omhoog geschopt.

Hoe komen mensen erbij om een boek te publiceren over verdachten die zelfs nog niet voor de rechter hebben gestaan en de privacy van de kinderen te negeren??

https://www.dvhn.nl/drenthe/Kinderen-Ru ... 45540.html

In het boek dat vrijdag uitkomt, worden veel details vrijgegeven over het handelen van Van D. Het is geschreven op basis van chatgeschiedenis van de vader en delen uit het strafdossier dat De Telegraaf in handen heeft kregen.

...

Anders dan de schrijvers beweren, is niemand van ons benaderd voor een reactie op het boek.’

Ook wilden de kinderen graag van de gelegenheid gebruik maken om andere media nadrukkelijk te bedanken. ‘Voor het feit dat zij wél onze privacy respecteren in deze, voor ons allemaal, zeer kwetsbare situatie.’
Walgelijke actie inderdaad. :nope:
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-01-2020 07:16
Hoe komen mensen erbij om een boek te publiceren over verdachten die zelfs nog niet voor de rechter hebben gestaan en de privacy van de kinderen te negeren?
Tsja, money makes the world go around. De heren willen snel cashen nu de zaak nog actueel is, denk ik.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat heel veel mensen willen weten wat hier nou gebeurd is, eerlijk gezegd. Normaliter ben ik niet zo'n ramptoerist, maar hier ben ik toch wel nieuwsgierig naar. En in de media was eerst heel veel ophef over de 'vondst' van dit gezin, er waren heel veel vragen, maar nooit antwoorden. Wie zaten er nu écht. Wat waren deze mensen van elkaar. Wat is er nou gebeurd en wat niet?

Soms denk ik wel dat ze dit soort dingen beter níet openbaar kunnen maken, want je krijgt alleen maar halve berichtgeving en dan mag ineens niemand meer wat zeggen. Wat heb je aan zo'n verhaal van "we hebben een gezin in een boerderij gevonden, die verder afgesloten was van de wereld" en "Ohja, verder mogen we niets vertellen".
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Typisch Telegraaf. Ik vind het walgelijk. Ik hoef het boek niet te lezen. Iedereen die daar wel behoefte aan heeft moet maar doen wat ie niet laten kan.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt weten "wat er gebeurd is" dan kun je volgende week ook gewoon de rechtszaak bijwonen.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... fault.aspx
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-01-2020 14:45
Als je wilt weten "wat er gebeurd is" dan kun je volgende week ook gewoon de rechtszaak bijwonen.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... fault.aspx

Tuurlijk, gezellig met z'n alleen vrij nemen van het werk en naar de rechtbank? Lijkt me hartstikke gezellig. Maar niet heus.

Ik was dus uitgegaan van eerlijkheid van de schrijvers. Nu ik weet dat ze over hun informanten gelogen hebben, hoeft het van mij niet meer. Daarvoor was ik wel geïnteresseerd. Er zal nog wel eens een 'acher het nieuws' ofzo uitzending van komen, ga ik dan maar vanuit.

Na alle ophef hierover ben ik gewoon benieuwd wat er nou écht gebeurd is en hoe dit heeft kunnen gebeuren. Bij bijvoorbeeld Natacha in Oostenrijk (toch?) was dat snel duidelijk. Dan hoef ik ook geen boek te lezen, hoewel zij die wel zelf geschreven heeft
Later is nu
Deze twee “schrijvers” zijn gewoon twee ordinaire journalisten van de Telegraaf. Enige geloofwaardigheid hadden ze sowieso al niet.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-01-2020 19:47
Tuurlijk, gezellig met z'n alleen vrij nemen van het werk en naar de rechtbank? Lijkt me hartstikke gezellig. Maar niet heus.

Ik was dus uitgegaan van eerlijkheid van de schrijvers. Nu ik weet dat ze over hun informanten gelogen hebben, hoeft het van mij niet meer. Daarvoor was ik wel geïnteresseerd. Er zal nog wel eens een 'acher het nieuws' ofzo uitzending van komen, ga ik dan maar vanuit.

Na alle ophef hierover ben ik gewoon benieuwd wat er nou écht gebeurd is en hoe dit heeft kunnen gebeuren. Bij bijvoorbeeld Natacha in Oostenrijk (toch?) was dat snel duidelijk. Dan hoef ik ook geen boek te lezen, hoewel zij die wel zelf geschreven heeft
Is heel normaal hoor een rechtzaak bijwonen. Zitten altijd mensen/geinteresserden bij die verder geen familie/bekenden zijn van slachtoffer of dader, zijn ook wel scholen die komen kijken hoe het toegaat. Dus je bent echt geen uitzondering of apart als je een rechtzaak bijwoont.
Dreamer schreef:
17-01-2020 19:47
Tuurlijk, gezellig met z'n alleen vrij nemen van het werk en naar de rechtbank? Lijkt me hartstikke gezellig. Maar niet heus.

Ik was dus uitgegaan van eerlijkheid van de schrijvers. Nu ik weet dat ze over hun informanten gelogen hebben, hoeft het van mij niet meer. Daarvoor was ik wel geïnteresseerd. Er zal nog wel eens een 'acher het nieuws' ofzo uitzending van komen, ga ik dan maar vanuit.

Na alle ophef hierover ben ik gewoon benieuwd wat er nou écht gebeurd is en hoe dit heeft kunnen gebeuren. Bij bijvoorbeeld Natacha in Oostenrijk (toch?) was dat snel duidelijk. Dan hoef ik ook geen boek te lezen, hoewel zij die wel zelf geschreven heeft
Jessica Valerius is bezig om een docu te maken over ze. Ben daar wel benieuwd naar.
Ik weet niet of je netflix hebt? Er staat daar een film over de ontvoering van Natascha.
De kinderen zijn inderdaad bezig met een docu, begreep ik. Ik vind de actie van de journalisten echt walgelijk. Al was mijn eerste gedachte wel: interessant!

Ik heb een soort fascinatie voor dit soort echt gebeurde zaken. Maar uit principe ga ik dit boek niet lezen/kopen.

ik ben benieuwd of er wel iets bekend wordt gemaakt, omdat het gaat over minderjarige kinderen en de hoofdverdachte niet kan praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven