Vindicat studentjes slopen restaurant

10-09-2017 20:53 719 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vindicat studenten gingen gezellig sushi eten en slopen en passant het etablissement.

Als het Marokkanen waren geweest was Internet welhaast geëxplodeerd onder de boze commentaren. Er zou een spoeddebat in de Kamer zijn aangevraagd en de actualiteitenprogramma's en talkshows zouden er dagenlang door beheerst worden.

Maar ja, het waren nu witte studentjes met rijke ouders. Het waren jochies die later arts, advocaat, rechter of CEO worden. Hier kwam de politie alleen eventjes langs om te praten.

Oh ja, een paar dagen eerder hebben ze de kleedkamers en het clubhuis van een rugbyclub volgescheten. De gemeente was genoodzaakt om een schoonmaakbedrijf in te huren en vier schoonmakers waren een hele dag bezig om de studentenstront van de muren te krabben.

Misschien moeten we in hun societeitsgebouw eens een gezellig feestje houden.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2919 ... c16dd42b9c

https://www.sikkom.nl/clubhuis-en-kleed ... -vindicat/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Snoes, dat van Aegir is vreselijk. Helaas is het wel de manier waarop er over vrouwen wordt gepraat door de jonge mannen die ooit hoge functies zullen gaan vervullen.

Wat dat betreft is een vrouw nog steeds compleet ondergeschikt aan een man.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn moeder was Vindicat in de jaren 50 al verschrikkelijk. Met eten gooien omdat ze doperwten kregen en dat was voedsel voor het gepeupel. En dat waren dan studenten die nog in de oorlog waren geboren. Zou je toch denken dat die niet aan verspilling deden. De excessen worden groter maar waren naar verhouding even groot 60 jaar geleden. Afgezet tegen de tijdsgeest bedoel ik.

Vereniging is dus altijd al rot geweest. Ik kan me niet voorstellen dat je dat veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
10-09-2017 21:47
Snoes, dat van Aegir is vreselijk. Helaas is het wel de manier waarop er over vrouwen wordt gepraat door de jonge mannen die ooit hoge functies zullen gaan vervullen.

Wat dat betreft is een vrouw nog steeds compleet ondergeschikt aan een man.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp nog altijd niet goed waarom mensen lid worden van zo'n extreme club. Er zijn tal van studie en studentenverenigingen die veel losser zijn, waar geen ontgroeningen zijn. Wat ik zag tijdens mijn studie is dat veel studenten die lid zijn van het corps (of de wat extremere verenigingen) behoorlijke studievertragingen oplopen. Ook kost het heel erg veel geld. Leden moeten namelijk deelnemen aan tal van dure activiteiten en gaan meerdere malen per week uit. Je moet dus of rijke ouders hebben. Of je neemt de maximale studielening op om dit te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Old boys network.
De opa's, oma's, papa's en mama's waren ook lid en de (vermeend) leuke baantjes worden binnen de eigen soort gegund.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
10-09-2017 22:00
Old boys network.
De opa's, oma's, papa's en mama's waren ook lid en de (vermeend) leuke baantjes worden binnen de eigen soort gegund.
Evelien, dit zijn inderdaad de redenen om lid te worden.

Ik werd lid omdat mijn pa lid was geweest. Van mijn club was van iedereen minimaal een ouder reunist, net als van mijn huis.

Overigens zijn er wel studenten die lid worden terwijl beide ouders geen lid zijn geweest, maar die zijn of heel snel weer weg of zijn er viavia (bijvoorbeeld categoriaal gymnasium) al een soort van mee in aanraking gekomen.
Alle reacties Link kopieren
"Ik zocht even om woorden om het gedrag van een stel korpsballen die een sushitent sloopten te verklaren. Witte kwajongens met een stropdas schijten op alles en iedereen en komen er, nadat ze door de politie werden aangesproken, gewoon mee weg.

Over een aantal jaren zal dit vernielzuchtig schorem banken besturen, de politiek ingaan en een goedbetaalde functie in de zorg bemachtigen. Dit schorem gaat na de studiejaren beslissingen nemen over uw en mijn financiën, uw en mijn gezondheid, kortom uw en mijn levensloop.

Ik vroeg me vaak af hoe bankiers, politici en andere personen die u en mijn leven voor een groot deel bepalen, zo ontstellend hardvochtig kunnen zijn naar mensen die om welke reden dan ook niet rond kunnen komen. Geen baan kunnen vinden. Zich niet kunnen redden in de maatschappij. Gehandicapt zijn. Maar nú weet ik het.

Tweehonderd vindicators besluiten een tent te slopen. Omdat dat kan. Omdat ze weten dat ze, na een vermanend woord van goedlachse agenten te hebben moeten aanhoren, ermee wegkomen. Geen celstraf, geen boete, geen strafblad, niets. En die les zal zal de vindicator bijblijven.

Fuck het volk en sloop de sushi-tent. Want wij zijn Vindicat atque Polit!"

https://defrysk.wordpress.com/2017/09/1 ... sushitent/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
10-09-2017 20:53


Maar ja, het waren nu witte studentjes met rijke ouders. Het waren jochies die later arts, advocaat, rechter of CEO worden. Hier kwam de politie alleen eventjes langs om te praten.

Als de eigenaar van het restaurant genoegen neemt met een gesprek en een vergoeding kan de politie niet veel anders dan "eventjes praten"
Misschien een tip voor Marokkanen: Vergoed de schade ;)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
10-09-2017 22:33
Als de eigenaar van het restaurant genoegen neemt met een gesprek en een vergoeding kan de politie niet veel anders dan "eventjes praten"
Misschien een tip voor Marokkanen: Vergoed de schade ;)
De koopkrachtige vrindjes zullen wel een bedrag hebben geboden die de eigenaar niet kon afslaan. Het blijft wel in en intriest dat er zo weer een generatie rijkeluiskindjes leert dat ze overal mee weg kunnen komen en zich ook dito gedragen als ze later 's lands instituties runnen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
10-09-2017 22:37
De koopkrachtige vrindjes zullen wel een bedrag hebben geboden die de eigenaar niet kon afslaan. Het blijft wel in en intriest dat er zo weer een generatie rijkeluiskindjes leert dat ze overal mee weg kunnen komen en zich ook dito gedragen als ze later 's lands instituties runnen.
Zo werkt het overal.

Ik verhuurde auto's aan een uitzendbureau voor Polen en andere mensen met een migratie achtergrond.

Die kwamen wel eens terug dat we al blij waren als de claxon het nog deed.
Belletje naar de eigenaar (een Nederlander) die kwam langs met zijn fototoestel, deed klik, klik,klik en zei dat ik de rekening kon opsturen.

Wat maak jij je druk als de eigenaar van het restaurant het prima vind.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
1 ding is dan wel weer makkelijk: CV's van ex-Vindicat leden komen bij mij nu onder op de stapel. Jammer voor leden die hier niet aan mee doen, maar die hebben ook een keuze om geen lid te worden.
Alle reacties Link kopieren
viva1966 schreef:
10-09-2017 23:02
1 ding is dan wel weer makkelijk: CV's van ex-Vindicat leden komen bij mij nu onder op de stapel. Jammer voor leden die hier niet aan mee doen, maar die hebben ook een keuze om geen lid te worden.
Zij gaan ook écht niet bij een autoritaire knor solliciteren. Mochten zij dit wel doen bij jouw bedrijf, dan zou ik er toch maar over nadenken om ze toch maar aan te nemen. Dankzij hun netwerk gaan er meer deuren voor je bedrijf open dan dicht. Old boys network.......

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
KroegFilosoof schreef:
10-09-2017 23:19
Zij gaan ook écht niet bij een autoritaire knor solliciteren. Mochten zij dit wel doen bij jouw bedrijf, dan zou ik er toch maar over nadenken om ze toch maar aan te nemen. Dankzij hun netwerk gaan er meer deuren voor je bedrijf open dan dicht. Old boys network.......

Mwah...

https://nos.nl/op3/artikel/2135756-corp ... je-cv.html
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/20/zo ... n-a1497337

Deze artikelen schetsen dat het hebben van een netwerk je vooral vooruit helpt. En ja, dat krijg je wel via een corps. Maar als je dus op een andere manier een groot netwerk hebt dan helpt dat je net zo goed.
Ik woonde in een straat met 2 studentenhuizen.
Ik heb elk jaar weer gevraagd of ze hun vernederende en gore rituelen ajb niet in mijn zicht wilden doen.
Uitgeputte kinderen met ei in hun haar die werden uitgekafferd en geduwd, troep over ze heen gegooid, neukbewegingen op straat moeten maken etc.
Nu nog als ik zoiets zie zeg ik er wat van.
Ik kan tot mijn grote trots vertellen dat doordat ik er wat van zei verschillende kinderen inderdaad wakker leken te worden en wegliepen.
Ik heb er later een gesproken waarbij het ei was gaan schimmelen na een paar dagen ongewassen allerlei toestanden te moeten doen, en die kon zich dus kaalscheren.
Naast het idiote gedrag waarbij je als je bij de club hoort meer bent dan de ander. Maar in die meidenhuizen was het, naast de mooie locatie, gewoon smerig en een enorme rotsfeer.
Pesten, buitensluiten, alles.
Ik zat heerlijk uit mijn zelfstandige sociale huurwoninkje en zelf betaalde studie op de eerste rij, die illusie van 'het is zo makkelijk als je geld hebt' verdween snel.
Blijkbaar ga je dan uit verveling elkaar lopen treiteren met rare zelfbedachte tradities en expres in een vervuild huis wonen, terwijl je alles mee hebt.
Heel bijzonder om te zien.
Laat ze die ongein zelf betalen.
Het-groepje schreef:
11-09-2017 09:35
Ik woonde in een straat met 2 studentenhuizen.
I
Naast het idiote gedrag waarbij je als je bij de club hoort meer bent dan de ander. Maar in die meidenhuizen was het, naast de mooie locatie, gewoon smerig en een enorme rotsfeer.
Pesten, buitensluiten, alles.
Klopt! Die vrouwenhuizen zijn echt niet leuk! Ik heb er zelf in eentje gewoond en dat was niet gezellig. Van clubgenoten hoorde ik niet anders. Roddel, achterklap, buitensluiten, kampen in een huis: vrouwen onderling kunnen heel naar zijn.

Ik vraag mezelf nog steeds wel eens af waarom ik aan al die idioterie heb meegedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
10-09-2017 21:35
TO: wat bijzonder dat je er volledig vanuit gaat dat studenten geen Marokkanen kunnen zijn. Gelukkig heb je kennelijk totaal geen last van vooroordelen. ;)

Ik had begrepen dat Vindicat niet nog een keer over de schreef moest gaan want dat dan de geldkraan dichtgaat. Ik ga ervan uit dat dat nu wel gebeurt, zal tijd worden.
Jammer alleen dat de reacties in de media meteen zijn dat het om de huizen gaat en niet om de vereniging...ofwel kans op gevolgen nihil
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Slechte zaak is dat. Huizen zijn onderdeel van de vereniging en het lijkt mij dat de vereniging daar best tegen op kan treden. Als ze tenminste willen.
Aangifte doen. Strafblad=geen mooie carrière.

Dan is het zo klaar.
2Italy, aangifte is nog niet zo makkelijk. Doorgaans is een van de mores: wat op de vereniging gebeurt, blijft op de vereniging. De corpora zijn niet erg open wat betreft het reilen en zeilen in de verenigingshuizen de vereniging. Zo hebben de meeste verenigingen de interne rechtspraak.
Mejuffrouwmuis schreef:
11-09-2017 10:52
2Italy, aangifte is nog niet zo makkelijk. Doorgaans is een van de mores: wat op de vereniging gebeurt, blijft op de vereniging. De corpora zijn niet erg open wat betreft het reilen en zeilen in de verenigingshuizen de vereniging. Zo hebben de meeste verenigingen de interne rechtspraak.
Dit was niet op de vereniging, maar in een restaurant. Heel erg jammer dat de eigenaar geen aangifte doet.
Nog een vraag aan jou: wat had je verwacht om bij de vereniging te vinden? Als ik bedenk hoe Vindicat in het nieuws komt, kan ik me helemaal niet voorstellen dat je als 17-jarig meisje daar bij wilt horen. Er moet toch iets zijn dat gruwelijk aanlokkelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
11-09-2017 10:52
2Italy, aangifte is nog niet zo makkelijk. Doorgaans is een van de mores: wat op de vereniging gebeurt, blijft op de vereniging. De corpora zijn niet erg open wat betreft het reilen en zeilen in de verenigingshuizen de vereniging. Zo hebben de meeste verenigingen de interne rechtspraak.
Dit, en als bedrijven zoals dit restaurant het zelf allemaal prima vinden (want grote sommen geld/druk vanuit de 'gegoede burgerij') doe je er helaas weinig aan. De druk zal echt vanuit de universiteiten moeten komen: die subsidiekraam moet dicht en geen aanwezigheid meer bij officiële aangelegenheden.

Helaas zie ik het wel gebeuren dat deze clubs dan nog privé gesponsord gaan worden - daar zit immers geld zat - maar dat officiële stempel van goedkeuring moet weg. Gezien het imago wat Vindicat heeft kan ik me niet indenken dat het voor de RUG nog veel profijt oplevert om ze te steunen, behalve dan dat de heren in het bestuur er er vroeger zelf zo dolletjes hebben gehad.

Overigens valt het wel mee hoe hard zo'n lidmaatschap je carrière steunt. Volgens het artikel in het NRC wat hier ergens geciteerd werd, werkt het in een aantal branches alleen maar tegen je omdat daar niemand lid is geweest (ICT bijvoorbeeld) en zelfs in het bankwezen is 'slechts' éénderde lid geweest, dus het is niet alsof je er zonder Corpslidmaatschap niet komt. Recruiters geven verder aan dat alleen dingen als bestuurservaring relevant zijn maar lidmaatschap zelf niet, en bestuurservaring kun je eigenlijk overal wel opdoen.

Dan nog dit artikel uit het NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/22/ge ... n=related2
De theorie dat je een sterkere band kweekt door al die vernederingen is ook al weer omstreden. Tijd om deze tenten op te gaan doeken, lijkt me.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Sandra, wat ik had verwacht toen ik lid werd? Niet heel veel eerlijk gezegd. Zoals ik eerder schreef was mijn vader lid geweest en was het de normaalste zaak om ook lid te worden.

Wel moet ik eerlijk toegeven dat ik niet heel goed naar hem heb geluisterd destijds. Hij gaf me het advies om voor een lage club te gaan en in een gemengd of anders suf corporaal huis te gaan wonen. Hij zei dat het er daar wat rustiger aan toe ging en ik wat meer vrijheid zou hebben. Ik ging er echter met een gestrekt been in en woonde in een van de "geilste" huizen en zat in een van de "geilste" clubjes. Hel! Niets voor niets dat mijn club uit elkaar gevallen is en niemand elkaar nog spreekt of ziet.

Maechtje, die ontgroeningen moeten de zogenaamde jaarband versterken. Tijdens de KMT (hoe eufemistisch: kennis makings tijd!) is dat ook wel zo. Je bent allemaal moe, vies en hebt honger. Zodra de clubvorming begint verdwijnt die hele jaarband als sneeuw voor de zon en begint het geroddel en gekliek.
Restauranteigenaar krijgt gewoon dik geld. Daarom doet hij geen aangifte.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
11-09-2017 11:16
Maechtje, die ontgroeningen moeten de zogenaamde jaarband versterken. Tijdens de KMT (hoe eufemistisch: kennis makings tijd!) is dat ook wel zo. Je bent allemaal moe, vies en hebt honger. Zodra de clubvorming begint verdwijnt die hele jaarband als sneeuw voor de zon en begint het geroddel en gekliek.
Klopt - al ken ik ook wel mensen die wel heel veel contact hebben met hun jaarclub, ook nu nog. Maar ik schrok zelf ook wel van alle verplichtingen die de corpsleden hadden. Studievertraging was onvermijdelijk, zeker als eerstejaars werden ze geacht elke avond aanwezig te zijn. Kost ook klauwen vol met geld; voor de meesten zal dat daar geen probleem zijn maar het sluit natuurlijk veel mensen uit, zeker nu de basisbeurs er niet meer is.

Mij lijkt het sowieso vreselijk, maar ik kom ook niet uit een gezin waar mensen lid werden en ook binnen mijn opleiding waren er maar heel veel mensen lid (en die mensen keken inderdaad vreselijk neer op ons. Gelukkig hadden we daar niet zoveel last van omdat we in de meerderheid waren).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort corporale verenigingen zijn het afvoerputje van het studentenleven. De meest trieste en gestoorde types, types die totaal geen eigenwaarde hebben, die komen daar terecht om in een soort 'Lord of the flies' milieu te overleven zodat ze het jaar daarna hun eigenwaarde kunnen halen uit het nog erger naar beneden trappen van de nieuwe lichting. Ja, het bouwt karakter, alleen niet een karakter dat bij kan dragen aan een gezonde maatschappij. Gelukkig worden sommige zich daar ook van bewust en weten zich aan een normale maatschappij aan te passen. En andere gaan de politiek in of worden hoge functionarissen bij van die instellingen die niets substantieels bijdragen aan het welzijn van de maatschappij.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven