Vrouw slaat hond dood!

26-07-2012 21:07 205 berichten
Mijn God, er bestaan dus echt zulke mensen, ik heb echt helemaal niks met honden, heb er zelfs een hekel aan, maar hoe kun je nu een onschuldig dier pijn doen? Wat afschuwelijk!

Vrouw aangehouden voor doodslaan hond

EMMEN - Een 65-jarige vrouw is donderdag in Emmen aangehouden voor het doodslaan van haar hond. Dat meldde de politie.

Foto: ANP

Getuigen zagen donderdagmiddag in Emmen dat de vrouw haar hond in de berm mishandelde. Ze spraken de vrouw aan en belden de politie.

De vrouw ging er daarop vandoor, met achterlating van de hond. Toen medewerkers van de dierenambulance kwamen kijken, bleek de hond, een Friese Stabij, al dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaaana schreef op 27 juli 2012 @ 00:27:

Misschien was de vrouw wel heel erg psychotisch of anders zins in de war en niet toerekeningsvatbaar.

Beetje jammer dat gescheld en gedreigd aan die vrouw d'r adres, zonder ook maar iets van de context te weten.

Ja, heel erg voor de hond. Maar tegelijkertijd weten we te weinig om de vrouw al te stenigen.Klopt maar hoe dan ook het hondje heeft het niet gered mede door haar toedoen en daarnee heeft ze denk ik wel de wet overtreden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:truffelmaffia schreef op 26 juli 2012 @ 22:56:

[...]

IK maak geen dier dood. Het vlees wat ik koop IS al dood, en niet doodgemaakt door mij.

Nee, die kip wordt doodgemaakt voor jou, en het gaat als volgt.

Je klimt uit je ei en ziet de wereld dwz nog 100.000 andere kuikens in een klein stinkend hok.

In 6 weken tijd transformeer je tot plofkip waarna je in een krat naar het slachthuis vertrekt.

Hier aangekomen wordt je ondersteboven opgehangen en krijg je wat stroom zodat je niet gaat fladderen maar je rustig bent terwijl je keeltje een stukje verder doorgesneden gaat worden en je doodbloed.

Smakelijk eten.

Mensen zijn beesten...
Ja en?
Tja, ik hoop toch echt dat deze vrouw wordt opgemerkt voordat de politie haar vindt. In mijn ogen verdient deze vrouw niet de stempel mens.
quote:jaschenca_2 schreef op 27 juli 2012 @ 01:39:

Tja, ik hoop toch echt dat deze vrouw wordt opgemerkt voordat de politie haar vindt. In mijn ogen verdient deze vrouw niet de stempel mens.Ze is dus al opgepakt, zal wel een boete worden denk ik.
quote:duffiej schreef op 26 juli 2012 @ 21:17:

Verschrikkelijk!! Ik las het net. Onbegrijpelijk dat er zulke mensen rond lopen, die verdienen niet eens om te leven. Was ik er maar bij, dan had ik d'r echt wat aangedaan! Hopelijk krijgt ze levenslang of erger!!Ik denk dat ik haar in elkaar zou hebben geslagen als ik het had zien gebeuren.
quote:juliaaana schreef op 27 juli 2012 @ 00:27:

Misschien was de vrouw wel heel erg psychotisch of anders zins in de war en niet toerekeningsvatbaar.

Beetje jammer dat gescheld en gedreigd aan die vrouw d'r adres, zonder ook maar iets van de context te weten.

Ja, heel erg voor de hond. Maar tegelijkertijd weten we te weinig om de vrouw al te stenigen.

Klopt. Maar jammergenoeg wordt het in onze rechtsgang ook regelmatig als "excuus" gebruikt. Er wordt soms van alles aangedragen waardoor mensen minder en niet toerekeningsvatbaar zijn. Vroeger een ronde box gehad in plaats van een vierkante? Tja, dan kun je d'r ook niks aan doen....

Blijft gewoon een feit dat de samenleving beschermd moet worden tegen dit soort mensen.
quote:gunstig schreef op 26 juli 2012 @ 23:45:

[...]

maandje later : " Badr Hari eist schadevergoeding ,voor trauma door celgenoot "Hoe triest ben je ook om zo te reageren.
Maar wat ik niet begrijp... waarom heeft niemend iets gedaan, je moet toch ingrijpen als zo'n ouwe tang een onschuldig dier staat te mishandelen voor haar eigen gerief?

Ik ben blij dat ik er niet bij was. Zou dan op dit moment vastzitten wegens mishandelen van deze dierenbeul. Denk dat het hard aankomt, mijn ijzeren fietsketting.

En wat de baby betreft, afschuwelijk voor de ouders, zeker voor de vader. Dit doe je niet met opzet. Zo'n klein hummeltje in zo'n snikhete auto. Wat is het toch erg dat mensen zoveel aan hun kop hebben dat ze hun eigen kindje vergeten.
Klopt. Maar jammergenoeg wordt het in onze rechtsgang ook regelmatig als "excuus" gebruikt. Er wordt soms van alles aangedragen waardoor mensen minder en niet toerekeningsvatbaar zijn. Vroeger een ronde box gehad in plaats van een vierkante? Tja, dan kun je d'r ook niks aan doen....

Blijft gewoon een feit dat de samenleving beschermd moet worden tegen dit soort mensen.

---

Het lijkt er op dat je niet helemaal weet waar je het over hebt. Pas als er een psycholoog en/of een psychiater een rapport hebben uitgebracht over een verdachte waarin wordt geconcludeerd dat iemand (verminderd) toerekeningsvatbaar is, zal de rechtbank zo'n conclusie overnemen (of niet). Het is echt niet zo dat je op eigen houtje kan gaan zitten betogen dat er in je hoofd een schot los zit en dat de rechtbank dat dan van je aanneemt.
quote:Enn schreef op 27 juli 2012 @ 00:32:

[...]

Klopt maar hoe dan ook het hondje heeft het niet gered mede door haar toedoen en daarnee heeft ze denk ik wel de wet overtreden.

Natuurlijk heeft ze de wet overtreden. Dt staat buiten kijf. Het is verschrikkelijk.

Maar ik doelde met name op al het geweld dat enkele mensen hier hier tegen de vrouw willen gebruiken en het gescheld op die vrouw.

Vnd ik echt niet normaal.
quote:juliaaana schreef op 27 juli 2012 @ 09:34:

[...]

Natuurlijk heeft ze de wet overtreden. Dt staat buiten kijf. Het is verschrikkelijk.

Maar ik doelde met name op al het geweld dat enkele mensen hier hier tegen de vrouw willen gebruiken en het gescheld op die vrouw.

Vnd ik echt niet normaal.Ik ook niet. Het is ook nogal hypocriet om enorm begaan te zijn met dierenleed maar tegelijkertijd mensen het liefst te willen vierendelen als ze een misstap begaan.
quote:snoopylynn schreef op 27 juli 2012 @ 00:45:

[...]

Nee, die kip wordt doodgemaakt voor jou, en het gaat als volgt.

Je klimt uit je ei en ziet de wereld dwz nog 100.000 andere kuikens in een klein stinkend hok.

In 6 weken tijd transformeer je tot plofkip waarna je in een krat naar het slachthuis vertrekt.

Hier aangekomen wordt je ondersteboven opgehangen en krijg je wat stroom zodat je niet gaat fladderen maar je rustig bent terwijl je keeltje een stukje verder doorgesneden gaat worden en je doodbloed.

Smakelijk eten.

Mensen zijn beesten...

Boeit me niet!!!

IK maak geen dieren dood, zoals zij heeft gedaan, en dat heeft NIKS te maken met het feit dat ik (en vele anderen) vlees eet!

En nou kappen met deze belachelijke vergelijking en onzin! Ik eet morgen lekker een kippetje van de BBQ, als het tenminste redelijk mooi weer is. En anders een kippetje uit de pan. I don't care...
Ondanks het feit dat ik geen vlees eet ben ik het wel eens met Truffelmaffia.

Slachtvee wordt op industriële wijze gedood en hier gaat het om een huisdier die na een leven met zijn bazinnetje zomaar de kop wordt ingeslagen.

Wat in mijn ogen een (nog) gruwelijk en beschamend moment schetst.
Deze discussie is voer voor filosofen...

Waarom mag je wel een wesp doodslaan (of zelfs een heel nest uitroeien) maar is een doodgemepte hond voorpaginanieuws waar iedereen schande over spreekt?

Van de enorm grote dierenpopulatie zijn er een paar 'uitverkoren' soorten die we huisdieren noemen en die steeds meer wettelijke bescherming krijgen. Verder zijn er dan nog wat beschermde soorten waar we ook van afspreken dat we ervan afblijven. De rest is vogelvrij.
Truffelmaffia zegt dat mens en dier even belangrijk zijn. Dat is behoorlijk hypocriet als je wel vlees eet.
quote:galadriel schreef op 26 juli 2012 @ 21:40:

[...]

Ik denk dat je geen kinderen hebt, of baby's van 6 maanden kent. Want geloof me dat ze dat besef echt wel hebben.

Ik denk juist dat een hond het besef niet heeft gehad.

Maar daar gaat het niet om, het had voorkomen moeten worden: beide gevallen.

Ik ga er ook van uit dat die vrouw uit Emmen dit niet vooropgezet heeft. Dan nog, een flinke straf graag!

Maar die foto's uit de link hierboven! Jezus, wat ziek!! Klik er niet op als de foto uit de op al heftig vond!!! Ik had het niet goed door en ga die foto's nog lang op mijn netvlies zien. Dierenmishandeling puur om de dierenmishandeling, of voor de kunst.. Maak het nou, zieke mensen. Opzettelijk dieren mishandelen die heb je er ook bij. Aan de andere kant zijn er voor dieren in Nl gelukkig meer 'rechten' voor dieren dan in andere landen. Dit gekke wijf zal helaas wel nooit gestraft worden.

(ps ik ben nieuw hier, hoi. Niet echt een leuke eerste post, maar hier moest ik even op reageren. Hopelijk tot snel in een 'leuker' topic)
Wespen doodslaan kan ik niet wakker van liggen, zijn ook geen huisdieren maar insecten die voor overlast kunnen zorgen en ook nog eens gemeen kunnen prikken.

Dus een offensief (in de maand augustus) beestje wat ook nog eens kan vliegen, in je blikje cola kan zitten of op je ijsje, bah.

Bijen doodslaan vind ik dan wel weer jammer
Oh link is niet goed doorgekomen, sorry, misschien maar beter ook.
Ik vind het dan weer voer voor filosofen waarom mensen denken dat ze een psycho als deze vrouw kunnen stoppen met haar hond te vermoorden, door haar simpelweg te vragen of ze daarmee wil ophouden. Je maakt mij niet wijs dat je niet met een paar man zo'n wijf weg kunt trekken.
Nieuws van vandaag:

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen

GOIRLE - Een hond heeft 11 dagen alleen in een huis in het Brabantse Goirle gezeten, terwijl zijn baasje vakantie aan het vieren was. Dat meldde de politie donderdagavond.

De politie kreeg een melding en besloot een kijkje te nemen bij de woning. Daar zat de hond moederziel alleen. Het dier maakt het goed. De politie heeft de hond voorzien van vers water en houdt hem in de gaten. Ook wordt er een nader onderzoek ingesteld naar het voorval.

11 dagen alleen! Dan ben je toch niet goed bij je hoofd als je zoiets doet?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:trotter schreef op 27 juli 2012 @ 10:10:

Truffelmaffia zegt dat mens en dier even belangrijk zijn. Dat is behoorlijk hypocriet als je wel vlees eet.

Nou dan ben ik toch lekker hypocriet.

I really don't care.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 26 juli 2012 @ 22:38:

Klopt, dit soort sadisten roept agressie bij mij op. En ik vind het heel jammer dat gisteren niemand dat rotwijf ter plekke op dr bek heeft geslagen toen ze zo bezig was, want dan had die hond wellicht nog geleefd.

Eens. Dit soort berichten wekt ook mijn agressie. Paar flinke rammen op die ouwe smoel.

Om pseudo-filosofisch geneuzel voor te zijn :Ik ben vegetariër .
quote:jas schreef op 27 juli 2012 @ 10:19:

Nieuws van vandaag:

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen

GOIRLE - Een hond heeft 11 dagen alleen in een huis in het Brabantse Goirle gezeten, terwijl zijn baasje vakantie aan het vieren was. Dat meldde de politie donderdagavond.

De politie kreeg een melding en besloot een kijkje te nemen bij de woning. Daar zat de hond moederziel alleen. Het dier maakt het goed. De politie heeft de hond voorzien van vers water en houdt hem in de gaten. Ook wordt er een nader onderzoek ingesteld naar het voorval.

11 dagen alleen! Dan ben je toch niet goed bij je hoofd als je zoiets doet?

Die las ik ook net, weer zo'n verhaal.

WAAROM neem je een dier in huis dan??
Dat las ik ook net. 11 dagen, arm beestje.

Kreeg net ook een foto van 2 honden die achtergelaten zijn, aan een boom, in de duinen over de mail.

Dit zijn ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven