Vrouwen in deeltijdbaan het gelukkigst?

24-09-2007 13:30 1285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Vandaag in het nieuws: vrouwen zijn het gelukkigst wanneer ze een deeltijdbaan hebben, waarbij ze hun beroep kunnen combineren met hun gezinsleven. Deze vrouwen zijn gelukkiger dan vrouwen die een volle werkweek hebben en ze voelen zich ook beter dan huisvrouwen.

Ik ben zo benieuwd hoe dit nou zit?? Ik kan me voorstellen dat de meningen nogal verdeeld zullen zijn, vooral onder vrouwen die fulltime werken of fulltime huisvrouw zijn??
jemig denken dat mensen jaloers op je zijn........ :no:

Iedereen is gelukkig op zijn/haar manier, of dat nou is als je parttime of fulltime werkt,of dat je helemaal niet werkt......dat maakt helemaal niet uit volgens mij

Ikzelf werk fulltime en ben daar op dit moment gelukkig mee,en in de toekomst wil ik graag parttime gaan werken.....
Zuss schreef op 07 november 2007 @ 22:02:

Ik ben totaal niet jaloers op mensen die niet of parttime werken. Waarom zou ik? Ik heb ook helemaal niet het idee dat iemand anders jaloers zou moeten zijn op mij. We hebben toch zelf onze keuzes gemaakt?

Ik kan me alleen niet vinden in de keuze om parttime of helemaal niet te werken. Ik persoonlijk zou knettergek worden thuis. En ik vind het gewoon niet slim om afhankelijk te zijn als dat niet hoeft.

Heeft niks te maken met wel of geen vertrouwen te hebben in je relatie, ik ga er vanuit dat Lief en ik samen heel gelukkig heel oud worden. Net als jij Sarah. Alleen ik wil wel mijn eigen broek op kunnen houden en ik vind dat iedereen dat zou moeten doen.
Je zou knettergek worden thuis? Ik vind het heerlijk om thuis te zijn, die dagen dat ik niet werk.....
Zuss schreef op 07 november 2007 @ 22:22:

Dhelia :) :)

Noa, als jij en je partner uit elkaar gaan kan jij dan met je parttime baan dezelfde levensstijl blijven hanteren?
Ik begrijp jou echt niet. Waarom toch in vredesnaam zo spastisch doen over onafhankelijk zijn in een relatie? In een relatie zorg je ook voor elkaar en even terugkomend op je bovenstaande vraag: daar maak ik me nu niet druk om. Mocht man besluiten om toch voor zijn 23 jarige vriendinnetje te gaan, dan los ik het dan wel op door meer te gaan werken ofzoiets.
traincha2 schreef op 08 november 2007 @ 09:04:

[...]

Ik begrijp jou echt niet. Waarom toch in vredesnaam zo spastisch doen over onafhankelijk zijn in een relatie?

Dat is niet spastisch doen,dat is simpelweg hoe ze erover denkt!In een relatie zorg je ook voor elkaar en even terugkomend op je bovenstaande vraag: daar maak ik me nu niet druk om. Mocht man besluiten om toch voor zijn 23 jarige vriendinnetje te gaan, dan los ik het dan wel op door meer te gaan werken ofzoiets.
En jij lost het(mocht het geval zich voordoen) op jou manier op...

mij persoonlijk lijkt het ook totaal niets als je helemaal niet werkt,voor mijn gevoel blijf je dan in hetzelfde circeltje ronddraaien maar dat is mijn idee erover.....
Zuss schreef op 07 november 2007 @ 22:22:

Dhelia :) :)

Noa, als jij en je partner uit elkaar gaan kan jij dan met je parttime baan dezelfde levensstijl blijven hanteren?

Ja, dat kan ik. En trouwens, stel dat dat niet had gekund, dan zou ik ook mijn contract kunnen laten omzetten in een fulltime contract (kan makkelijk op mijn werk). In de periode van omzetting zou ik mijn salaris dan kunnen aanvullen met spaargeld bijv.

Ik ben ook voor onafhankelijkheid hoor, maar wat ik dus niet begrijp is dat sommigen hier denken dat wanneer je parttime werkt, je nooit meer een fulltime baan kunt vinden of dat je dan ineens zo afhankelijk bent dat je zwaar in de ellende zit als je relatie over is. Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.

Ik vind het trouwens ook heerlijk om thuis te zijn en extra tijd voor mezelf te hebben. Iedereen moet zelf weten wat hij doet natuurlijk, maar ik begrijp niet dat je 5 dagen in de week kunt werken en dan maar 2 dagen vrij hebt als het niet nodig is.

Of je moet een baan hebben die je zo geweldig vindt, maar ik denk dat er niet veel mensen zijn die dat hebben.
Cum non tum age
bettyboob schreef op 08 november 2007 @ 09:15:

[...]

mij persoonlijk lijkt het ook totaal niets als je helemaal niet werkt,voor mijn gevoel blijf je dan in hetzelfde circeltje ronddraaien maar dat is mijn idee erover.....
Waaruit concludeer je dat ik niet zou werken? Ik werk 3 dagen.
bettyboob schreef op 08 november 2007 @ 09:15:

[...]

Wie zegt dat ik niet werk? Ik werk 3 dagen en ook ik ben niet afhankelijk van mijn partner.....ik vind het alleen nogal verkrampt overkomen dat je ook binnen een relatie altijd voor je zelf moet kunnen zorgen. Betaal je soms ook zelf de rekening in het restaurant waar je uit eten bent geweest? Betaal je je eigen boodschappen?
Verder eens met Noa.
traincha2 schreef op 08 november 2007 @ 09:31:

[...]

Wie zegt dat ik niet werk? Ik werk 3 dagen en ook ik ben niet afhankelijk van mijn partner.....ik vind het alleen nogal verkrampt overkomen dat je ook binnen een relatie altijd voor je zelf moet kunnen zorgen.

Nee hoor ik vind dat niet verkrampt overkomen,vind het wel een punt Betaal je soms ook zelf de rekening in het restaurant waar je uit eten bent geweest? Betaal je je eigen boodschappen?

Nee natuurlijk niet(ik niet)komt uiteindelijk uit 1 pot!

En dat je wel werkt wist ik niet,dus bij deze sry
noa schreef op 08 november 2007 @ 09:24:

[...]

Ja, dat kan ik. En trouwens, stel dat dat niet had gekund, dan zou ik ook mijn contract kunnen laten omzetten in een fulltime contract (kan makkelijk op mijn werk). In de periode van omzetting zou ik mijn salaris dan kunnen aanvullen met spaargeld bijv.

Ik ben ook voor onafhankelijkheid hoor, maar wat ik dus niet begrijp is dat sommigen hier denken dat wanneer je parttime werkt, je nooit meer een fulltime baan kunt vinden of dat je dan ineens zo afhankelijk bent dat je zwaar in de ellende zit als je relatie over is. Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.

Ik vind het trouwens ook heerlijk om thuis te zijn en extra tijd voor mezelf te hebben. Iedereen moet zelf weten wat hij doet natuurlijk, maar ik begrijp niet dat je 5 dagen in de week kunt werken en dan maar 2 dagen vrij hebt als het niet nodig is.

Of je moet een baan hebben die je zo geweldig vindt, maar ik denk dat er niet veel mensen zijn die dat hebben.
Misschien voelt een ander zich wel heel prettig als ze fulltime werken? zou heel goed kunnnen...en die kunnen zich niet voorstellen dat een ander parttime werkt!.

Iedereen voelt zich gelukkig op zijn/haar eigen manier
Ik kan mijn baan ook zo omzetten in fulltime, zouden ze alleen maar blij zijn, verder leef ik niet met onheilspellende gedachtes zeg , als zijnde , misschien loopt ie weg etc etc , wat een onzin om daar fulltime voor te gaan werken als het niet echt nodig is.

Vind het maar spastisch gedoe hoor om zo te denken.

Word je volgens mij ook niet blijer van,

fulltime werken ,stel dat lief er vandoor gaat, nou lekker sfeertje.

nee bedankt, ik ga wel meer werken als het nodig is.
malu3 schreef op 07 november 2007 @ 12:45:

De vraag is of vrouwen met een deeltijdbaan het gelukkigst zijn. In mijn geval niet dus, ik vind het heerlijk dat ik bij niemand verantwoording hoef af te leggen als ik (veel) geld uitgeef. Bovendien hebben vrouwen met een fulltime baan vaak de leukere banen. En dat maakt het dan weer veel makkelijker vol te houden. Ik kan me best voorstellen dat je liever thuis zit als je een oninteressante, slecht betaalde baan hebt.
Dus als parttimer heb je per definitie een oninteressante baan??? Volgens mij bepaal je nog altijd zelf of je een leuke baan hebt ongeacht of je nu fulltime of parttime werkt.
Er zijn mensen die vinden dat het per definitie zal zijn dat je geen verantwoordelijke baan kan hebben als je deeltijd werkt, verantwoordelijk is hun vertaling van een hoge positie met een hoge omzet.

Ik zelf vertaal verantwoordelijke baan heel anders, ik vind een verpleegster een verantwoordelijke baan hebben, en een meisje dat op een kinderdagverblijf werkt heeft een verantwoordelijke baan.

Ik heb een verantwoordelijke baan, ik probeer minder bedeelde mensjes zoveel mogelijk bij te brengen.

Verantwoording zit hem niet in de positie en in de omzet en in de verdienste die je hebt.

Dan mis je toch wel iets om je heen denk ik zo.

Een grote omzet maken maakt je niet tot een mens wat wel meer IQ zal hebben of meer verantwoording of dat je dus wel een boeiender baan zal hebben.

Wat is nou oninteressant, voor iemand die zijn streven is om een miljoenen omzet te draaien zal mijn baan wel oninteressant zijn ja, maar ze vergeten even dat door dat soort mensen zij in staat zijn die omzet te draaien.

Ik vind het nogal hautain om iemand erop te wijzen dat diegene wel een oninteressante baan zal hebben.

Vind het een naar trekje iig.

En een beetje zielig, want je bent dan wel heel afgestompt, mijns inziens
Quote Malu

:

De vraag is of vrouwen met een deeltijdbaan het gelukkigst zijn. In mijn geval niet dus, ik vind het heerlijk dat ik bij niemand verantwoording hoef af te leggen als ik (veel) geld uitgeef. Bovendien hebben vrouwen met een fulltime baan vaak de leukere banen. En dat maakt het dan weer veel makkelijker vol te houden. Ik kan me best voorstellen dat je liever thuis zit als je een oninteressante, slecht betaalde baan hebt.

Makkelijker vol te houden, interessante opmerking
sarah2ndlife schreef op 08 november 2007 @ 13:25:

Ik kan mijn baan ook zo omzetten in fulltime, zouden ze alleen maar blij zijn, verder leef ik niet met onheilspellende gedachtes zeg , als zijnde , misschien loopt ie weg etc etc , wat een onzin om daar fulltime voor te gaan werken als het niet echt nodig is.

Vind het maar spastisch gedoe hoor om zo te denken.

Word je volgens mij ook niet blijer van,

fulltime werken ,stel dat lief er vandoor gaat, nou lekker sfeertje.

nee bedankt, ik ga wel meer werken als het nodig is.
Ik vind het spastisch om te denken dat men jaloer op JOU is

wil wel eens weten waarom jij dat denkt?
eh , dat was ik niet hoor, dat was Malu die dat zei, ik reageerde alleen maar met het feit dat ik dan wel geen topfunctie heb, maar ook heus wel door een ringetje ben te halen , man verdient genoeg daarvoor, je moet goed lezen en mijn woorden niet uit zijn context halen.
malu3 schreef op 07 november 2007 @ 07:55:

Ik weet niet of vrouwen die in deeltijdbanen werken het gelukkigst zijn. Ik weet wel dat veel vriendinnen met enige afgunst zien wat ik mij kan veroorloven als het om kleding, schoenen, makeup, vakanties en wat dies meer zij gaat. En het allerbelangrijkste, ik hoef alleen maar een man die leuk is, voor de financien heb ik niemand nodig en dat geeft mij een heerlijk gevoel van vrijheid.
Kijk bettyboob, n.av deze post reageerde ik zo.
Ja nog zoiets, alsof je een lullig baantje hebt als je parttime werkt, ik heb een leidinggevende functiem en veel verantwoording.

En ik ga ook vaak op reis/vakantie, kan me een leuke levensstijl veroorloven.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het ene het andere niet uitsluit.

Ik ben echt heel blij dat ik parttime ben gaan werken.
Cum non tum age
Ik loop erbij om door een ringetje te halen waar menigeen jaloers op is en daar hoef ik nieteens fulltime voor te werken.
Hiernaar werd denk ik verwezen.
Waarmee maar weer bewezen is dat L E Z E N voor sommige mensen niet makkelijk is.
ja daarom ben ik ook remedial teacher, mijn hoela.

Jullie begrijpen de ironie niet, (te druk met de fulltime baan zeker)

Het gaat jullie totaal voorbij wat de bedoeling vd strekking vd tekst is.

mozes kriebel he, ik ga t ook niet meer uitleggen ook.
Er zijn hier mensen die continue met iedereen overhoop liggen die zich nooit ook maar een enkele keer zullen afvragen wat hun eigen aandeel in het geheel is.
quote:

malu3 schreef op 07 november 2007 @ 07:55:

En het allerbelangrijkste, ik hoef alleen maar een man die leuk is, voor de financien heb ik niemand nodig en dat geeft mij een heerlijk gevoel van vrijheid.

Bedoel je hiermee dat vrouwen die parttime werken hun man om het geld hebben?
Cum non tum age
malu3 schreef op 08 november 2007 @ 18:04:

Er zijn hier mensen die continue met iedereen overhoop liggen die zich nooit ook maar een enkele keer zullen afvragen wat hun eigen aandeel in het geheel is.
Projectie??
Ik denk dat dat aandeel daarin hetzelfde is als waar jij het over had.

Mensen hebben een bepaald beeld en dat is een beeld waar de meeste vrouwen met wat weinig zelfvertrouwen slecht mee om kunnen gaan.

Dat weet jij en dat weet ik.

Elke gelegenheid word dan beetgenomen om dat maar vooral te gebruiken .

Ik kan alleen niet tegen jouw vooroordelen, mensen met een deeltijd baan zullen wel een oninteressante slecht betaalde baan hebben , dat vind ik afgestompt en ook t feit dat je zegt , 'ik hoef alleen maar een leuke man'.

Dat vind ik uitlatingen die mij doen vermoeden dat je misschien wel zelfs verrijkt bent met enige bitterheid.

Zo komt het iig over.

Maar dat kan fout zijn hoor, net als ik zo vaak fout over kom, inherent aan een forum,

Verder is je opmerking totaal niet relevant en ook nog een hele domme ook.

Je weet wel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven