Wat ga jij nu stemmen?
dinsdag 3 juni 2025 om 09:41
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
dinsdag 3 juni 2025 om 10:01
Charisma helpt wel heel erg veel, met het trekken van kiezers (denk aan 'het kontje van Wouter Bos') maar ook in debatten ('tefal Rutte'). Maar Jetten is gelukkig zeker niet alleen een knappe kop.
dinsdag 3 juni 2025 om 10:02
Maleficent schreef: ↑03-06-2025 10:01Van mij mag het, maar ik heb het gevoel dat Timmermans echt niet zo lekker ligt bij veel mensen.
Nee slim zou zijn dat ze iemand anders naar voren schuiven als lijsttrekker. Want met Timmermans gaan ze het niet redden denk ik.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
dinsdag 3 juni 2025 om 10:04
Ik moet zeggen dat hij inderdaad voor mij één van de redenen is om het toch nog niet aan te 'durven' en ik eerder bij D66 zal blijven.Maleficent schreef: ↑03-06-2025 10:01Van mij mag het, maar ik heb het gevoel dat Timmermans echt niet zo lekker ligt bij veel mensen.
dinsdag 3 juni 2025 om 10:07
dinsdag 3 juni 2025 om 10:07
dinsdag 3 juni 2025 om 10:20
Ik stem altijd PVDA/Groenlinks of D66.
Vorige keer wilde ik eigenlijk op de PVdD gaan stemmen, maar omdat ik niet wilde dat Wilders de grootste werd is het toen toch een stem op Timmermans geworden.
Ik denk dat het daar nu ook wel weer op zal uitdraaien.
Ik ben verder ook best onder de indruk van het CDA en Bontebal, maar wil niet op een christelijke partij stemmen.
Ik ga vooral letten op Jetten, Timmermans maar ook op Jimmy Dijk van de SP. Wie weet schuif ik nog een stukje naar links.
Vorige keer wilde ik eigenlijk op de PVdD gaan stemmen, maar omdat ik niet wilde dat Wilders de grootste werd is het toen toch een stem op Timmermans geworden.
Ik denk dat het daar nu ook wel weer op zal uitdraaien.
Ik ben verder ook best onder de indruk van het CDA en Bontebal, maar wil niet op een christelijke partij stemmen.
Ik ga vooral letten op Jetten, Timmermans maar ook op Jimmy Dijk van de SP. Wie weet schuif ik nog een stukje naar links.
jojojo wijzigde dit bericht op 03-06-2025 10:24
31.64% gewijzigd
dinsdag 3 juni 2025 om 10:34
Ik wil Bontenbal als leider van GL/PVDA.
Wilders speelt een smerig spelletje, er zijn helaas mensen die er in trappen en nu heel verontwaardigd zijn dat de regeringspartijen het hoofdlijnenakkoord niet wilden openbreken.
Het frustreert me mateloos dat hij hier bij een groot deel van de kiezers mee weg kan komen.
Wilders speelt een smerig spelletje, er zijn helaas mensen die er in trappen en nu heel verontwaardigd zijn dat de regeringspartijen het hoofdlijnenakkoord niet wilden openbreken.
Het frustreert me mateloos dat hij hier bij een groot deel van de kiezers mee weg kan komen.
dinsdag 3 juni 2025 om 10:35
O yes! Pvv is eruit gestapt. Eerst alleen aanprutsen en dan met zn vinger naar een ander wijzen. Totaal incapabel en niet samenwerkend. Hoop dat ze gewoon heeeel weinig stemmen krijgen en helemaal uit de 2e kamer gaan. Daar betalen we dus al die jaren bakken met geld aan met zn allen. En ze presteren helemaal niks en zorgen enkel voor verdeeldheid.
Ik ga kijken naar de programma's en zal wel uitkomen op GroenLinks. Timmermans zou misschien kunnen opboksen tegen vervelende trumpiaanse leiders, ik denk dat hij wel diplomatiek is. Maar ik denk dat hij een beetje te arrogant en te weinig volks overkomt om voldoende stemmen te krijgen voor pvda/groenlinks. Vind SP ook sympathiek maar inhoudelijk niet mijn partij, hun standpunten komen niet overeen met de mijne.
Ik ga kijken naar de programma's en zal wel uitkomen op GroenLinks. Timmermans zou misschien kunnen opboksen tegen vervelende trumpiaanse leiders, ik denk dat hij wel diplomatiek is. Maar ik denk dat hij een beetje te arrogant en te weinig volks overkomt om voldoende stemmen te krijgen voor pvda/groenlinks. Vind SP ook sympathiek maar inhoudelijk niet mijn partij, hun standpunten komen niet overeen met de mijne.
dinsdag 3 juni 2025 om 10:42
Van mij ook niet, maar ik verbaas mij altijd wel heel erg dat ze zo weinig stemmen trekken. Want ik denk dat het wel een partij is waar heel veel mensen wel gebaat bij zijn.Sjakie schreef: ↑03-06-2025 10:35O yes! Pvv is eruit gestapt. Eerst alleen aanprutsen en dan met zn vinger naar een ander wijzen. Totaal incapabel en niet samenwerkend. Hoop dat ze gewoon heeeel weinig stemmen krijgen en helemaal uit de 2e kamer gaan. Daar betalen we dus al die jaren bakken met geld aan met zn allen. En ze presteren helemaal niks en zorgen enkel voor verdeeldheid.
dinsdag 3 juni 2025 om 10:44
Normaal zit ik wat links van het midden en zweef ik tussen D'66-PvdA. GroenLinks telt verschillende leden die ook lid zijn van Extinsion Rebellion en dat is mij echt te extreem dus de PvdA is mijn stem kwijt. PvdD is een beetje te one-issue voor mij. D'66 is onzichtbaar en dat geldt ook voor de SP. Ik ga me eens verdiepen in Volt en het CDA.
Ik zou een kabinet zonder VVD ook wel weer eens willen zien. Die partij regeert al weer te lang zonder noemenswaardige resultaten en worden er amper op afgerekend; maar ik verwacht dat ze toch de grootste gaan worden of in ieder geval groot genoeg om getalsmatig in een coalitie te moeten.
Ik zou een kabinet zonder VVD ook wel weer eens willen zien. Die partij regeert al weer te lang zonder noemenswaardige resultaten en worden er amper op afgerekend; maar ik verwacht dat ze toch de grootste gaan worden of in ieder geval groot genoeg om getalsmatig in een coalitie te moeten.
dinsdag 3 juni 2025 om 10:47
Ik denk dat dit wel een reden is waardoor veel mensen dus niet op deze partij willen stemmen.MrsDuck schreef: ↑03-06-2025 10:44Normaal zit ik wat links van het midden en zweef ik tussen D'66-PvdA. GroenLinks telt verschillende leden die ook lid zijn van Extinsion Rebellion en dat is mij echt te extreem dus de PvdA is mijn stem kwijt. PvdD is ook te links voor mij. D'66 is onzichtbaar en dat geldt ook voor de SP. Ik ga me eens verdiepen in Volt en het CDA.
Anderzijds heb ik vanuit mijn eigen omgeving ook weer een aantal mensen gehoord die bij hun stem op PvdA-GL echt zeer duidelijk benadrukten: "Maar wel op een GroenLinkser gestemd, want ik heb absoluut niets met de PvdA..."
dinsdag 3 juni 2025 om 10:50
Mee eens Dala,
De doelgroep van SP stemt uit onvrede op populistisch-rechts. Daar worden ze niet beter van, maar met een stem op SP misschien wel.
Het milieu heeft voor SP geen prioriteit terwijl iedereen gebaat zou zijn bij een gezonde omgeving om in op te groeien em te leven. Zonder eeuwig uitstel waardoor de rekening bij toekomstige generaties wordt gelegd.
Ik hoop dat kernenergie een groot thema wordt in de aankomende verkiezingen.
De doelgroep van SP stemt uit onvrede op populistisch-rechts. Daar worden ze niet beter van, maar met een stem op SP misschien wel.
Het milieu heeft voor SP geen prioriteit terwijl iedereen gebaat zou zijn bij een gezonde omgeving om in op te groeien em te leven. Zonder eeuwig uitstel waardoor de rekening bij toekomstige generaties wordt gelegd.
Ik hoop dat kernenergie een groot thema wordt in de aankomende verkiezingen.
dinsdag 3 juni 2025 om 10:50
Ik ga sowieso weer GroenLinks stemmen en hoop op een kabinet waar zowel GroenLinks/PvdA als PvdD en D66 deel van uitmaakt. Allemaal niet in mijn persoonlijke belang (ik ga dan vast wat meer belasting betalen en ik heb de levensverwachting van een eendagsvlieg dus het klimaat is niet iets waar ik last van krijg), maar wel omdat ik denk dat we echt iets moeten doen tegen de toenemende verschillen tussen arm en rijk, klimaatverandering, dierwelzijn, etc. Van het Israëlstandpunt van dit kabinet word ik ook echt misselijk. Ik hoop oprecht dat de kiezers Wilders keihard af gaan rekenen!
dinsdag 3 juni 2025 om 10:58
dinsdag 3 juni 2025 om 11:11
Een echt minderheidskabinet met VVD, NSC en BBB is voor de VVD niet echt gunstig. Demissionair zullen ze dat dus al wel moeten, maar dat is nog te spinnen want de PVV zoals gewoonlijk weer is weggelopen. Voor een meerheidskabinet zonder verkiezingen (en dat mag!) moeten ze getalsmatig naar PvdA/GroenLinks en daar zit nog wat oud zeer in de persoon van Timmermans, bovendien gaf Timmermans gisteren aan dat de kiezer weer aan zet is. Bovendien is er sinds de jaren '60 geen doorstart geweest met een nieuwe coalitie zonder dat er verkiezingen zijn geweest.Nana_Mouskouri schreef: ↑03-06-2025 11:02Ik ga niet uit van verkiezingen, maar van een doorstart.
Maar goed, als er wél verkiezingen komen, dan ga ik niets anders stemmen dan de vorige keren.
dinsdag 3 juni 2025 om 11:16
Waarom staat hier geen poll bij?
Ik ben niet zo goed in stemmen. Steeds ben ik weer teleurgesteld en achteraf had ik liever anders gestemd.
Jarenlang heb ik strategisch gestemd. Zorgen dat een andere partij niet de grootste zou worden, door op de 2de partij te stemmen. Dat is eigenlijk zonde, want daarbij laat ik mijn eigen mening buiten beschouwing.
Maar ook dat werkt niet.
Zo had ik vertrouwen in de jarenlange diplomatieke ervaring van Kaag, en zag ik haar als enige met net zoveel overwicht en overredingskracht als Rutte. En Rutte had al te lang gelachen en gelogen.
Maar dat was dus niet zo.....
Toen heb ik voor de NSC gestemd, want ik dacht dat ze daar dubbel zouden nadenken over zaken. Dat werkt dus niet, want sommige dingen moeten snel in plaats van overdacht. Die 4 jaar zijn immers zo voorbij.
En nu weet ik het niet meer. Ik heb nog nooit een waargemaakt partijprogramma gezien. Door al die versnipperde kleine partijen is het onmogelijk om te regeren, over alles moet een compromis worden bereikt.
Misschien ga ik daarom wel op een partij met mededogen en compassie. Als atheïst kom ik bij de stemwijzer steeds uit op de CU, maar ben het te oneens met hun abortus en euthanasie standpunten, waardoor ik het nooit overwoog. Misschien nu ga ik er nu nog een keer over nadenken.
Edit: https://www.christenunie.nl/nl/standpunt/israel
Hier moet ik nog langer over nadenken.
Ik ben niet zo goed in stemmen. Steeds ben ik weer teleurgesteld en achteraf had ik liever anders gestemd.
Jarenlang heb ik strategisch gestemd. Zorgen dat een andere partij niet de grootste zou worden, door op de 2de partij te stemmen. Dat is eigenlijk zonde, want daarbij laat ik mijn eigen mening buiten beschouwing.
Maar ook dat werkt niet.
Zo had ik vertrouwen in de jarenlange diplomatieke ervaring van Kaag, en zag ik haar als enige met net zoveel overwicht en overredingskracht als Rutte. En Rutte had al te lang gelachen en gelogen.
Maar dat was dus niet zo.....
Toen heb ik voor de NSC gestemd, want ik dacht dat ze daar dubbel zouden nadenken over zaken. Dat werkt dus niet, want sommige dingen moeten snel in plaats van overdacht. Die 4 jaar zijn immers zo voorbij.
En nu weet ik het niet meer. Ik heb nog nooit een waargemaakt partijprogramma gezien. Door al die versnipperde kleine partijen is het onmogelijk om te regeren, over alles moet een compromis worden bereikt.
Misschien ga ik daarom wel op een partij met mededogen en compassie. Als atheïst kom ik bij de stemwijzer steeds uit op de CU, maar ben het te oneens met hun abortus en euthanasie standpunten, waardoor ik het nooit overwoog. Misschien nu ga ik er nu nog een keer over nadenken.
Edit: https://www.christenunie.nl/nl/standpunt/israel
Hier moet ik nog langer over nadenken.
m3ll0n4 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 11:26
3.48% gewijzigd
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
dinsdag 3 juni 2025 om 11:16
Met het doorrekenen van de plannen was deze doelgroep veel beter af geweest bij PVDA/GL, maar mensen kijken daar niet naar. Ze vinden Frans Timmermans een vervelende man, en ze kijken teveel naar de poppetjes en wat ze zeggen ipv de plannen door te nemen. Helaas. Geert heeft vooraf heel veel beloofd wat hij helemaal niet waar kan maken. Daarom laat hij het nu ook klappen. En wat zijn we nu opgeschoten de laatste 2 jaar? Helemaal niks.
maleficent wijzigde dit bericht op 03-06-2025 11:16
0.62% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in