Welke bronnen gebruiken jullie voor nieuws en actualiteiten?

25-11-2024 21:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees elke dag het ad. Uiteraard digitaal. Bijna de hele site staat achter een betaalmuur dus heb maar een abbo genomen van €6 per maand.

Welke sites heeft jullie voorkeur voor nieuws en actualiteiten?

Ik kijk zo nu en dan tv nieuws maar vaker op YouTube en her en de social media.
Niet Telegraaf in ieder geval
Trouw, Volkskrant, The Guardian, Groene.
Purrmaid schreef:
25-11-2024 21:12
Niet Telegraaf in ieder geval
Wat is er mis met de Telegraaf?
Benjey schreef:
25-11-2024 21:16
Wat niet?
Ik lees 's ochtends de Volkskrant (digitaal) en kijk 's avonds naar het Achtuurjournaal op tv.

Soms scroll ik in de middag nog een keer door de regionale AD website (die artikelen kun je met een DPG-abonnement ook lezen), maar ik vind het AD niet heel sterk op lokaal nieuws in mijn woonplaats.
Benjey schreef:
25-11-2024 21:16

Hahaha.

Wat lekker onschuldig. Je deed ook mee op het MO topic toch?
En alles achter betaalmuur lezen is prima te omzeilen.

Ik heb een linkje daarvoor maar dat mag im hier niet delen.
Volkskrant, NRC, nu.nl, nos.nl, soms de Correspondent.
De NOS-app en het Jeugdjournaal.
Eens per week lees ik een deel van de Volkskrant en eens per maand een lokaal krantje.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Purrmaid schreef:
25-11-2024 21:22
Hahaha.

Wat lekker onschuldig. Je deed ook mee op het MO topic toch?
Het is geen lekker onschuldig. Ik lees zelf de Telegraaf niet maar het is niet omdat ik er negatief tegenover sta.
Ik kan mij niet meer herinneren of ik in het midden oosten topic heb gepost maar mocht dat zo zijn is dat heel minimaal geweest. Ik volg dat topic op het moment niet.
De Trouw en het AD/ plaatselijke krant
Nos, nu.nl, Telegraaf, rtlz, rtl nieuws op internet.

Smorgens rtl nieuws en daarna nos, of andersom.

Savonds VI (maar dat is meer entertainment) en soms Beau/humberto maar vind ik niet zo leuk.

En als ik hier iets interessants lees dan via die links.
NOS, Groene, Volkskrant, soms The Guardian, lokale kranten en allerlei artikelen die via Bluesky worden gedeeld.
The impossible just takes a little longer.
Voor heel snel nieuws... de Teletekst-app
Verder NOS, BBC
En voor de onzin Telegraaf en Daily Mail
Oh en onze regionale media
Benjey schreef:
25-11-2024 21:32
Het is geen lekker onschuldig. Ik lees zelf de Telegraaf niet maar het is niet omdat ik er negatief tegenover sta.
Ik kan mij niet meer herinneren of ik in het midden oosten topic heb gepost maar mocht dat zo zijn is dat heel minimaal geweest. Ik volg dat topic op het moment niet.

Bijzonder dat je er dan vanmiddag op vraag de mods zoveel over te vertellen had.
Maargoed, het zal allemaal wel.
Allemaal Linkse Staatsmedia !!1!!!
Papieren Volkskrant. NOS. Dagblad van het Noorden. Sueddeutsche Zeitung en Frankfurter Allgemeine. NRC. VN. Geenstijl als ik een slecht humeur heb. joop. Twitter. De correspondent. Bluesky. Huffington Post.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Ik denk dat alle media weleens artikelen publiceren die niet helemaal juist zijn of journalistiek onderbouwd zijn.

Afgelopen week weer een mooi stukje in de Volkskrant over het CBR en afgebroken examens. Helemaal vanuit het CBR geschreven zonder wederhoor bij de branche.

Dus ik lees uit vermaak, wat ik interessant vind bekijk ik ook op andere sites, of daar hetzelfde benoemd wordt, en de rest leg ik naast me neer.
Volkskrant, NOS-app, nu.nl, alle incidentele nieuwsberichten die ik zo nu en dan langs krijg.
R.T.L.nieuws .Nos journaal .Telegraaf .Tubantia.
Duitse nieuws berichten .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Het liefst lees ik Trouw, heerlijk droog zonder opsmuk, opsmuk waar NRC (elitair) en de Volkskrant (doorspekt met duidelijke mening) m.i. een teveel aan heeft. Man struikelt over de religieuze insteek af en toe, daar heb ik door atheistische opvoeding geen last van. Verder ga ik allerlei andere sites langs, zoals AD, Telegraaf, NOS, regionaal, nu.nl en weet ik veel wat. Viva is uiteraard mijn belangrijkste bron.
Ik herken mezelf niet eens
Ik ben politiek correct, dus ik lees alles. En onthou/geloof alleen wat in mijn straatje past.
You show me the way. To the 13th star.
Nu.nl dagelijks, papieren Volkskrant (1x per week), NRC bij een leestafel, het Parool voor uitjes in de stad en Daily Mail voor showbizz roddels.
The point of modern propoganda isn’t only to misform or push an agenda. It is to exhaust your critical thinking, to annihilate truth.
'Gewoon' NOS, hoewel ik me op hun website en de app nogal erger aan de vele sport op de voorpagina.

Verder de Volkskrant en ik kom ook weleens terecht op AD.
Blendle, AD digitaal, Trouw digitaal, allemaal betaald. Nieuws is niet gratis, daar werken mensen die een fatsoenlijk inkomen verdienen, en niet enkel hijgerig schrijven voor zoveel mogelijk clicks.
Via Blendle lees ik de opinietijdschriften, Groene Amsterdammer, Elsevier en Vrij Nederland.
En ik heb een abonnement op Argus, wat wel echt het allerleukste papieren krantje van Nederland is. Wordt allen lid, als je houdt van ietwat archaïsch taalgebruik, diepgang en gekleurde journalistiek van oude rotten in het vak die enkel schrijven voor het plezier.
Bij mijn ouders lees ik Telegraaf en Volkskrant, ze hebben al hun hele leven een abo op beide.
Nieuws volg ik ook via radio 1 en BNR.
Een ouderwetse nieuwsjunkie.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven