Wie wordt de nieuwe premier van Nederland?

13-05-2024 11:08 920 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort wordt waarschijnlijk bekend wie Geert Wilders naar voren schuift als premierskandidaat. De andere partijen moeten daar dan nog mee akkoord gaan.

Wie denk jij dat het gaat worden, en waarom?

Wie wordt de nieuwe premier van Nederland?

Totaal aantal stemmen: 116

Jacco Vonhoff (3%)
Mona Keijzer (19%)
Ronald Plasterk (28%)
Kim Putters (21%)
Johan Remkes (6%)
Fred Teeven (3%)
Anders namelijk: (20%)
Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
14-05-2024 16:10
Neemt iemand Plasterk dan nog serieus?
Plasterk zelf denk ik🤔
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
14-05-2024 11:39
Daar ging het niet om. De cijfers die zij noemde waren niet de "huidige instroom", want die lag veel lager. Als ze zich direct gecorrigeerd had was er weinig aan de hand geweest.

Maar wat is haar "standpunt" dan over Oekrainers? Ik kan er niets concreets over vinden, en wat ze er ook van vind, als premier moet ze eensgezind het kabinetsbeleid gaan uitdragen. Hoewel in het verleden gebleken is dat dat ook niet haar sterkste punt is.
Dat van de Oekraïners ging erover dat het krom is dat misschien onze (mocht het zover komen) dienstplichten naar Oekraïne gestuurd zouden worden terwijl er gezonde volwassen Oekraïense mannen hier in Nederland wonen die de dienstplicht daar ontvlucht zijn. Ik denk dat Impala dat bedoelt. Ik ben het overigens ook met dit standpunt eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
De keuze voor Plasterk is niet heel verrassend, Wilders kan goed met hem. Plasterk is een stuk rechtser geworden. Hij heeft ook een uitgebreid CV en ook niet meer zoveel te verliezen denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met Plasterk zou ik ook goed kunnen leven. Voormalig pvdaer (althans als hij het aanvaard zal hij voormalig moeten worden) en daarom een broodnodig tintje links aan dit kabinet waar niemand echt vertrouwen in heeft

Denk alleen dat hij nooit meer zich in amsterdam kan vertonen als zijnde het pvda bolwerk😂. Maar ja dit soort functies vragen ‘opofferingen’.

Ook internationaal sla je echt geen pleefiguur met plasterk….

En timmermans was toch al niet zijn vriend na die scoop in 2016 :
https://nos.nl/l/2150253
Alle reacties Link kopieren Quote
IronButterfly schreef:
14-05-2024 16:52
Dat van de Oekraïners ging erover dat het krom is dat misschien onze (mocht het zover komen) dienstplichten naar Oekraïne gestuurd zouden worden terwijl er gezonde volwassen Oekraïense mannen hier in Nederland wonen die de dienstplicht daar ontvlucht zijn. Ik denk dat Impala dat bedoelt. Ik ben het overigens ook met dit standpunt eens.
Volgens mij wilde Keijzer vluchtelingen terugsturen naar een ski-oord in Oekraïne waar het volgens haar veilig zou zijn.

Wat betreft dienstplichtigen, ik neem aan dat Nederland meewerkt als Oekraïne daartoe een verzoek doet. Hoe moet Nederland nou weten welke Oekraïner wel of niet is opgeroepen anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Absori schreef:
14-05-2024 17:42
Met Plasterk zou ik ook goed kunnen leven. Voormalig pvdaer (althans als hij het aanvaard zal hij voormalig moeten worden) en daarom een broodnodig tintje links aan dit kabinet waar niemand echt vertrouwen in heeft


Kan het straks tóch weer de schuld van links zijn :whoops:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Absori schreef:
14-05-2024 17:42
Ook internationaal sla je echt geen pleefiguur met plasterk….
Serieus? Als ik denk aan Trump, Putin en Erdogan vraag ik me echt af of Plasterk zijn rug recht kan houden en diplomatiek genoeg is....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik noemde ijdel als een belangrijk criterium. Met Plasterk zit je dan prima.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
14-05-2024 18:05
Volgens mij wilde Keijzer vluchtelingen terugsturen naar een ski-oord in Oekraïne waar het volgens haar veilig zou zijn.

Wat betreft dienstplichtigen, ik neem aan dat Nederland meewerkt als Oekraïne daartoe een verzoek doet. Hoe moet Nederland nou weten welke Oekraïner wel of niet is opgeroepen anders.
Dat ski-oord heb ik gemist. Ik weet niet hoe het gaat als Oekraïne verzoeken zou doen. Ze weten volgens mij ook niet wie waar zit nu. En voor mijn gevoel is inmiddels bijna iedereen zo'n beetje gemobiliseerd. Maar dat kan ook zo lijken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
14-05-2024 18:18
Serieus? Als ik denk aan Trump, Putin en Erdogan vraag ik me echt af of Plasterk zijn rug recht kan houden en diplomatiek genoeg is....
Hij heeft zich in de eerste informatieronde nou niet bepaald van zijn meest diplomatieke kant laten zien.

Aan de andere kant zie ik Trump wel lekker handje schudden met "Mr Strongpiss". Er zijn helaas weinig betere kandidaten die ook voor Wilders acceptabel zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
14-05-2024 18:18
Serieus? Als ik denk aan Trump, Putin en Erdogan vraag ik me echt af of Plasterk zijn rug recht kan houden en diplomatiek genoeg is....
Waarom niet? Is dat een gevoel of gebaseerd op iets?
Ik zelf zou als ik moet kiezen liever Keijzer hebben dan idd maar ach


Ik ben eerlijk gezegd ook op een punt dat het me eigenlijk niet meer interesseert wie de premier wordt als er eindelijk maar eens een kabinet komt
De premier krijgt het nog moeilijk. Wilders is dan wel akkoord gegaan om zelf geen premier te worden, dat ging niet van harte. Dat geeft op papier al grote wrijving tussen die twee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze houden het spannend. Ben benieuwd of ze er nog uitkomen vannacht, zodat het akkoord morgen aan de fracties kan worden voorgelegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blomke schreef:
14-05-2024 21:09
De premier krijgt het nog moeilijk. Wilders is dan wel akkoord gegaan om zelf geen premier te worden, dat ging niet van harte. Dat geeft op papier al grote wrijving tussen die twee.
Ik denk dat dat wel meevalt. Voor Wilders is dit juist de ideale situatie. Hij kan in de Kamer de fractie blijven leiden en lekker treitertwitteren terwijl het kabinet het vuile werk voor hem opknapt. Als hij premier was geworden had iemand anders de PVV fractie moeten gaan leiden, en wie had dat moeten doen dan? Wilders moet dan het kabinetsstandpunt verdedigen als premier, terwijl de nieuwe fractieleider van de PVV op punten die de PVV niet zinnen keihard tegen hem ingaat. Er is een flink risico op ruzie of zelfs scheuring in de partij. Om deze reden geloof ik nog steeds niet zo in de "teleurstelling" bij Wilders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Teeven lijkt me een prima buschauffeur. Moet 'ie vooral blijven doen :P
If you need a hug, give it to someone else.
Champoo schreef:
14-05-2024 22:24
Ik denk dat dat wel meevalt. Voor Wilders is dit juist de ideale situatie.
Binnen de situatie is dit zijn beste optie, alsnog is er een gerede kans dat het gaat clashen. Het is natuurlijk ook vrij apart dat de premier van elders komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
13-05-2024 11:56

Dubbel en kleine aanpassing.
misssunshine wijzigde dit bericht op 15-05-2024 12:00
Reden: Dubbel
47.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Misssunshine schreef:
15-05-2024 09:18
Brrr ja ik ook, hele nare vrouw inderdaad. Vreselijk als zij naar voren geschoven wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou Plasterk echt een optie zijn?
Daar is toch ook niemand blij mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
15-05-2024 10:29
Zou Plasterk echt een optie zijn?
Daar is toch ook niemand blij mee
Het kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen wie het wordt als het maar niet Wilders zelf wordt en dat gaat gelukkig niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe snel zal Timmermans de kamer weer verlaten😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zooo bang voor de natuur nu dit kabinet dichterbij komt :'( Ben er echt niet goed van, dat mensen met 3 halfwerkende hersencellen onherstelbare schade gaan aanrichten/ hebben aangericht.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
15-05-2024 10:59
Ik ben zooo bang voor de natuur nu dit kabinet dichterbij komt :'( Ben er echt niet goed van, dat mensen met 3 halfwerkende hersencellen onherstelbare schade gaan aanrichten/ hebben aangericht.
Dat zal inderdaad op een lager pitje komen. Ergens ook wel begrijpelijk, aangezien de PVV weinig punten uit zijn onrealistische programma uitgevoerd kan krijgen zal b.v. het klimaatfonds aan worden gewend voor lastenverlichting en gezondheidszorg, want als dat ook niet gebeurt is dat onverkoopbaar voor de PVV kiezer.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
15-05-2024 10:59
Ik ben zooo bang voor de natuur nu dit kabinet dichterbij komt :'( Ben er echt niet goed van, dat mensen met 3 halfwerkende hersencellen onherstelbare schade gaan aanrichten/ hebben aangericht.
Ja. Natuur en cultuur.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
15-05-2024 11:55
Dat zal inderdaad op een lager pitje komen. Ergens ook wel begrijpelijk, aangezien de PVV weinig punten uit zijn onrealistische programma uitgevoerd kan krijgen zal b.v. het klimaatfonds aan worden gewend voor lastenverlichting en gezondheidszorg, want als dat ook niet gebeurt is dat onverkoopbaar voor de PVV kiezer.

Ja, en in het geval van natuur en klimaat is dat dus echt onomkeerbaar en onherstelbaar. We zitten al in een enorme biodiversiteitscrisis en aan de vooravond van de klimaatcrisis; te laat is te laat, die tijd en kansen krijg je nooit meer terug. Helaas blijft het een redelijk onopvallende, stille crisis die men makkelijk negeert tot het écht veel te laat is.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven